Turbo ST
Sport Turismo (550 pk) Panamera turbo, in Katwijk aan Zee. Of zou jij iets anders uitkiezen, voor bijna een kwart miljoen?
Sport Turismo (550 pk) Panamera turbo, in Katwijk aan Zee. Of zou jij iets anders uitkiezen, voor bijna een kwart miljoen?
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Fraaie 911 + een lekkere Giulia als daily. En een leuk speeltje voor het wisselgeld (205 GTI)
@peugwow: Porsches zijn trouwens wel erg duur: Maserati Ghibli + Alfa 4C + een schuur lekkere youngtimers is ook gewoon mogelijk. Keuzes
@peugwow: Renault R5 turbo moet denk ik ook we kunnen! En anders nog een lekkere cabrio.
@henkhupelschoten: ook lekker!
@peugwow: inderdaad, Ghibli en Giulia zou mijn keuze zijn.
Nee
Mijn droomauto’s kopen een Pantera GTS en een r34 gtr. En het wisselgeld uitgeven voor een opslagplek.
@macmiller: dan heb je 250k aan autos en zit je nog in de bus naar je werk
@wceend: Juistum hahaha
@wceend: Hahaha
ja mooi is toch echt anders
Hoe porno ik de Pana ST toch vind, voor een kwart mil 1 auto kopen is niet wat ik zou doen.
Ik zou t liever spreiden over min. 2/3 bakken. Classics en miss iets nieuwerwets
He een andere kleur wat niet echt een kleur is.. wel dik!!
Haha ST, het is zo net een station van Seat.
Wel een ultieme daily!
@allesmetturbo: inderdaad, fijne auto die pana, maar voor < 20% van de prijs erg blij met die andere ST die met wat massage dezelfde kg/pk heeft…
Nee, alles wat Porsche naast de 911 maakt heeft toch wel een hoge poser factor.
Wat is dit toch een lelijk hok. En de eigenaar zal wel kleuren blind zijn. zwart op zwart op zwart hoe saai lelijk kan je het bedenken?!
Voor dat geld liever een nieuwe E amg. En een leuke w116 450sel 6.9
Poosje een w116 450 gehad.
@gerjan: jij hebt echt een hekel aan Porsche… En dan zulke auto’s durven te noemen.
@porschepdk: ja een E amg is echt een schande. Hoe durven ze hé.. Hadden ze allemaal maar zo’n oneindige liefde voor Porsche, net als u.
Een Volvo V90 T6 en een Ferrari 550 Maranello
@rpaolo: poeh. Daar kan ik me ook best in vinden! Goeie combi!
@rpaolo: geen t8?
@rpaolo: nice!
@rpaolo: haha Volvo
BMW M5 volkleden en een nieuwe Cooper S voor Madame. Klaar.
Aangezien ik deze Pana gepost heb, moet ik zelf ook even doorkomen met mijn selectie van rond de kwart miljoen:
– Alfa Giulia Quadrifoglio, rood metallic
– Jaguar F-Type cabrio (om m’n Alfa Spider te vervangen)
– Klassieke Lancia voor de resterende pecunia
@hhitalia: amen
@hhitalia: ik zou alleen de Lancia vervangen. Als klassieker graag een BMW 2002
Meer dan 36k BPM… Weggegooid geld. Als ik een nieuwe Lexus LS 500h en LC 500h koop betaal ik een derde BPM, én heb ik er 2, én 2 betere auto’s…
@svenska_aeroplan_ab: geen idee of ze beter zijn, ik heb in geen van allen gereden.
@svenska_aeroplan_ab: het is een porsche, niet te vergelijken met een lexus
@sammeke: deze station moet én reisauto én sportauto zijn. Voor dat geld koop ik dan liever een ultieme reisauto en een ultieme sportauto.
@sammeke: deze porsche is gewoon een vw.
@hplh: 1
Hij had beter nog 1k meer uitgegeven… lijkt op een aquarium zonder getinte ramen:-D verder top auto!
@unknown32: Meh. Als alles zo zwart en donker is vind ik getint glas eerder afbreuk doen.
Echt, ik vind het een erg mooie wagen. Maar zelf zou ik wat anders uitkiezen van dat geld.
Mooie auto alleen had ik een andere kleur gekozen. En de velgen vind ik niet mooi die onder deze auto zitten.
Natuurlijke fantastische Porsche. Mooie specificaties, echter ik word er niet echt hebberig van. Geef mij maar twee Quadrifoglio’s: een Giulia Q en een Stelvio Q.
Wat een geld zeg voor zo’n hok. Is natuurlijk een briljante wagen, maar ook dodelijk saai. De 508 Break die ervoor staat heeft net zoveel uitstraling.
Voor dat geld zou ik inderdaad de genoemde 508 nemen en daarbij een Q van Alfa Romeo en een dikke roadster.
Deze. Behalve getinte ruiten, andere velgen, zwart i.p.v. chromé omranding. En niet de turbo maar de “gewone” 462pk is meer dan genoeg als daily. In België voor 134k € gesteld (met mijn opties toch). Met wisselgeld oldtimer cabrio porsche, 964.
Jup net als een ieder ander, leuk, maar niet 250k leuk.. ik denk dat ik voor dit geld 5 a 10 andere autos zou kopen.. en dan nog geld over voor onderhoud..
@kle500: toch ff snel een lijstje, ferrari 456 gt v12 handbak, 60k Bmw e63 m6 30k, porsche Cayman s 30k, clio rs 200 12k, en dan voor het gezin een leuke reisstation.. geld zat over!
Voor dat geld koop ik liever een nieuwe range rover vogue. Heb je tenminste echt ruimte en houd je +/- een ton over voor iets geinigs. Dan zijn de opties praktisch eindeloos. Denk aan een tweedehands Aston Rapide of een Continental GT. Alfa 4c gaat ook gewoon voor 75k tweedehands…
Een Porsche hoort maar 2 deuren te hebben….. Punt!
Bizar veel geld! Lekker een paar jaar laten afschrijven en voor 75k een mooie jonggebruikte ophalen. Blijf het onbegrijpelijk vinden dat mensen überhaupt nog een auto nieuw kopen.
Hele vette Porsche en ik snap de eigenaar helemaal.
Niet denken als iemand zonder geld, wie weet heeft de eigenaar nog 5 dikke autos staan.
Stoere auto maar niet mijn smaak.
Voor 2,5 ton zou ik kiezen voor een Macan Turbo en een Ferrari 456 handgeschakeld erbij.
Ik denk dat de eigenaar zelf ook iets anders zou rijden als hij 250.000 euro aan een auto mag uitgeven. Nú heeft hij voor deze auto gekozen omdat het binnen zijn lease-budget past. Zou ik ook doen, maar geen lease-budget.
Ik koop gewoon een golf 6r en dan dikke performance tuning erop naar de 500 pk. Rest van het geld koop ik een halletje van 300m2 om daar te gaan hobbyen
Dit straalt echt wansmaak uit. En voor dit geld niet eens keramisch?
@prop:
Heb jij wel eens in een auto gereden die voorzien was van keramische remschijven?
Ik wel en het remt voor geen meter!
Vooral bij koude remmen of stadsverkeer voelt ’t alsof je op een stuk hout zit te trappen.
Keramische remmen zijn afkomstig uit de racerij en zijn bedoeld om remkracht te behouden wanneer de remschijven, na intensief gebruik, roodgloeiend worden. Bij normale remmen treedt wat we dan “fading” noemen op. Normale remmen kunnen bij fading 80 tot 90% van de remkracht verliezen. En dat wilt niemand! Een tweede voordeel is dat keramische remmen vrijwel slijtvast zijn, waarbij slechts de remblokken regelmatig vervangen dienen te worden.
Nadeel van keramische remmen is dat ze duurder zijn dan gewone remmen (hogere productiekosten) en dat ze, zoals ik al eerder aangaf, bij normaal gebruik “onprettig” voelen (ook het “doseren” valt vies tegen)
Keramische remmen hebben een toegevoegde waarde pas wanneer je met je auto regelmatig op een circuit begeeft…. Het staat wel interessant, dat wel!
Prima wagen op de zwarte velgen na.
mijn lijstje:
5 touring met zes inlijn voor de hond
997 Carrera S mk2 met roerstok
Brievenbus Alfa 1300 junior voor in het weekend
blijft echt een hondslelijk dik, ook na aanpassingen.
Mooie manier om je geld wit te wassen, een dure porsch kopen en later weer verkopen. Behoud zn waarde relatief goed in vergelijking met de concurrentie. Ik bedoel…dure bakken en Katwijk.. Dan denk ik niet bepaald aan poedersuiker :P
@sanderm3: Hoe wil je geld witwassen met een auto?
Maserati granturismo (met de kop eraf) en een Lexus IS-F als daily. En offtopic een Aprilia Tuono V4
Ik vraag me af waarom de Nederlandse koper niet voor een Turbo S E-Hybrid zou kiezen. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is de extra 300 kg die je mee moet sjouwen. Echtet weegt een Turbo 2000 kg dus lichtvoetig ben je toch al niet. De hybride is ongeveer even duur, sneller, zuiniger (bij correct gebruik) en je krijgt zeker geen last van krassende milieu gekkies.
Doe dan maar all black. Raam- en velglijsten zwart maken doet wonderen. Nu is het allemaal net niks.