@tvklarenbosch: Ja de meesten rijden ermee als statusobject.
Maar ik zou het liefst overal hard gaan met zo’n ding, anders zie ik er de meerwaarde niet zo van in om er één te kopen.
@alcantara: dus als jij een Ferrari zou kopen zou je met 130 door ieder dorp knallen? Wie weet houdt de eigenaar van deze Ferrari ook wel van stevig het gas indrukken, alleen wacht die even tot buiten de bebouwde kom ;)
@alcantara: ook dat gaat vervelen. Vorig jaar kocht ik een Ariel atom en ik reed er in de eerste zomer ongeveer 4000km mee op openbare wegen. Pas nadien aan trackdays begonnen. 500pk per ton impliceert dat je alles behalve andere atoms moeiteloos achterlaat. Zelfs een 488 met launch control raakte er niet langs.
Ons wegennet en de controles die erop plaatsvinden maken het echter een moeilijke opdracht van nog met zo een auto rond de rijden.
Dus meer dan ooit vind ik rijgevoel en dynamiek belangrijker dan meer pk’s. Maar ook in die twee categorieën is de atom perfect :D
Nog altijd mooi instapmodel van Ferrari. Relatief is de entreeprijs voor een een nieuwe Ferrari in de afgelopen 12 jaar niet veel gestegen. Een Portofino (coupe/spyder met 600 pk) stond in 2018 nog voor € 245k in de prijslijst.
Cool & clean ??
Heel mooi!
Op een weg waar je nauwelijks 486pk kunt aanspreken.
@alcantara: je hoeft niet altijd alle paarden te gebruiken
@tvklarenbosch: Ja de meesten rijden ermee als statusobject.
Maar ik zou het liefst overal hard gaan met zo’n ding, anders zie ik er de meerwaarde niet zo van in om er één te kopen.
@alcantara: dus als jij een Ferrari zou kopen zou je met 130 door ieder dorp knallen? Wie weet houdt de eigenaar van deze Ferrari ook wel van stevig het gas indrukken, alleen wacht die even tot buiten de bebouwde kom ;)
@pechweg: Alsof je een Ferrari nodig hebt om met 130 km/u een dorp in te rijden?
@alcantara: goed verhaal
@alcantara: “U” bent 12?
@alcantara: Volgens mij is 130 in een Ferrari leuker dan 130 in elke andere auto.
@alcantara: ook dat gaat vervelen. Vorig jaar kocht ik een Ariel atom en ik reed er in de eerste zomer ongeveer 4000km mee op openbare wegen. Pas nadien aan trackdays begonnen. 500pk per ton impliceert dat je alles behalve andere atoms moeiteloos achterlaat. Zelfs een 488 met launch control raakte er niet langs.
Ons wegennet en de controles die erop plaatsvinden maken het echter een moeilijke opdracht van nog met zo een auto rond de rijden.
Dus meer dan ooit vind ik rijgevoel en dynamiek belangrijker dan meer pk’s. Maar ook in die twee categorieën is de atom perfect :D
@alcantara: Bij Italiaanse auto’s als deze gaat het om emotie. Dat is niet uit te drukken in pk’s, topsnelheid of prijs. Het is een gevoel.
@alcantara: simpel zieltje.
@alcantara: Ik denk dat hij de pk’s hard nodig heeft om nog voor het vrouwtje op foto 6 over te zebra te kunnen;-)
@alcantara: ernaar kijken is ook mooi, daar heb je geen weg voor nodig om 486 pk aan te kunnen spreken.
@alcantara: ja dus, wat een non-argument
Reactie’s van bijna een jaar terug en nu pas op de voorpagina?
@fendercd60: kan allemaal hier
@fendercd60: En zo bijzonder dat ‘ie op de AB frontpage moet is een F430 nou ook weer niet, ondanks dat het een hele mooie kar is natuurlijk.
@fendercd60: welkom op AB
Nog altijd mooi instapmodel van Ferrari. Relatief is de entreeprijs voor een een nieuwe Ferrari in de afgelopen 12 jaar niet veel gestegen. Een Portofino (coupe/spyder met 600 pk) stond in 2018 nog voor € 245k in de prijslijst.
@ibssr: geen geld ;)
Zeer mooie auto, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar de blauwe 360 Modena die eerder deze week voorbij kwam.
Deze word net als de 360 mooi oud
@kennone: eensch!!! Ben geen fan van de huidige auto’s die ze produceren….
Als hij een lichtbruin interieur heeft ken ik hem. Stond naast mijn renault toen ik die kocht. Hier toen ook nog een stukje in mogen rijden.
@jarnobakker: das mooi
@jarnobakker: met allebei proefgereden en dan toch voor de Renault gegaan?
@alcantara: ??? wilde net vragen of die niet beter de 430 had kunnen kiezen. Vandaag oogt ie weer wat fraaier dan gister.
Vind dit model mooier in het rood terwijl ik de v12 modellen beter vind passen in een subtielere kleur
In Blaricum…. Mooie spottersplek! ??
Idd prachtauto en is in een andere lak dan rood.
Alleen jammer van die lease kleur op de auto…
@spykerboy: geinig detail, hij is zijn leven hier in Nederland ook begonnen als leasewagen ;)
Wat blijft hij mooi