1st gen all the way. Sowieso is er daarna geen knappe Focus meer geweest vind ik. De varianten daarna zijn in mijn ogen echt totaal sexloos. De nieuwe zal op alle fronten vast beter zijn. Maar die vind ik niet om aan te gluren, sorry.
Goede vriend van mij heeft 10 jaar een eerste generatie Focus RS gehad, machtige machine, maar ik kon zelf nooit wennen aan dat differentieel… Slechtste van de hele wagen in mijn opinie, was de Escort Cosworth toch een stuk beter met z’n 4×4.
@maxidyne: dat diff schijnt inderdaad wel een handfull te zijn. Maar waarom was dat eigenlijk, was toch een Quaife LSD, dan zou je toch verwachten dat het de wegligging wel ten goede kwam?
@jjcp: het differentieel locked gewoon op momenten dat je het niet nodig hebt. Je wordt gewoon een bepaalde kant opgeschoten als hij locked, stuurt gewoon niet fijn.
Ondanks dat ik zelf de laatste editie heb vind ik type 1 toch eigenlijk wel de mooiste.
1e generatie. Vanwege de mooie rondingen. ??
Doe mij de nieuwste maar, mee gereden en die is wel lekker rap, stuurt goed en klinkt aardig.
1e generatie is wel erg mooi om te zien. Al denk ik dat de laatste generatie ook generaties beter is!
@rufctr01: ik hoor anders een boel spookverhalen over coating van de cilinderwanden…
Doe mij de laatste maar, maar dan wel met de lak en velgen van de 1e… ?
@rollingstoned: ben benieuwd
Eigenlijk de Focus RS die hier niet bij is. Dus 2e generatie? Die vind ik t mooist.
Het is zo jammer dat het interieur van de eerste generatie zo onwijs lelijk is. Verder is het gewoon een leuke auto.
@robert110: dat is echt een afknapper idd. Blauw leer kom op zeg..
@kle500: dashboard is ook geen schoonheid.
De eerste is veel mooier. Of ‘ie beter is.. Denk het niet.
1st gen all the way. Sowieso is er daarna geen knappe Focus meer geweest vind ik. De varianten daarna zijn in mijn ogen echt totaal sexloos. De nieuwe zal op alle fronten vast beter zijn. Maar die vind ik niet om aan te gluren, sorry.
Goede vriend van mij heeft 10 jaar een eerste generatie Focus RS gehad, machtige machine, maar ik kon zelf nooit wennen aan dat differentieel… Slechtste van de hele wagen in mijn opinie, was de Escort Cosworth toch een stuk beter met z’n 4×4.
@maxidyne: dat diff schijnt inderdaad wel een handfull te zijn. Maar waarom was dat eigenlijk, was toch een Quaife LSD, dan zou je toch verwachten dat het de wegligging wel ten goede kwam?
@jjcp: het differentieel locked gewoon op momenten dat je het niet nodig hebt. Je wordt gewoon een bepaalde kant opgeschoten als hij locked, stuurt gewoon niet fijn.
@maxidyne: Je kunt het natuurlijk vervangen door een ander LSD.
Ik ga voor de rs2. Qua beleving de leukste van de drie.
Allebei. Ik kan niet kiezen.
Nice kenteken :)
De RS1 natuurlijk. De laatste echte RS gemaakt. Uit de tijd dat het nog echt uitdagende rijdersauto’s waren zonder al die poespas.
De beste zal de laatste zijn . De mooiste de eerste.
Op foto 1 zie je ook gereratie 2. In het groen graag.
@dutchdriftking: ik doe met je mee! Toch wel de mooiste van de drie!
RS 1!!
De eerste vind ik de mooiste
Mot geen Ford!
@thomasthomas: Mietje
Nieuwste ziet er niet. Veel te iel dat ding. Doe maar de 1e of de 2e
De 2e. Die 1e heeft echt wel iets gaafs, maar het interieur is echt om te janken. De nieuwste RS doet mij wat minder dan de vorige eerlijk gezegd.
De laatste is toch wel een wens om ooit een keer te hebben maar voorlopig nog maar doen met m’n fiesta st-2?
De tweede generatie in het groen graag.