• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Donkervoort D8 Zetec

Vanmiddag gespot op de Parnassusweg, nabij Station Zuid: Deze pretsigaar uit Lelystad! Deze vlieggewicht wordt voorgeduwt door Ford-power: een 1.8 liter Zetec-motor, die je wellicht kent uit speelse hatchbacks als de Fiesta XR2i of de Escort XR3i. Wat kunnen Joop Donkervoort en de zijnen toch gave bakken bouwen!

Spotter: toyotafortuner
Geüpload op: 23 maart 2018
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
D8 Donkervoort Ford grijs youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Donkervoort D8 Zetec
    Donkervoort D8 Zetec
  • Donkervoort D8
    Donkervoort D8
  • Nissan GT-R
    Nissan GT-R
  • Ferrari F430 Spider
    Ferrari F430 Spider
  • Twee Continentals in de PC
    Twee Continentals in de PC
  • Donkervoort D8-150
    Donkervoort D8-150
  • EX AUTO BMW X5 M 4.4 VAN DOUTZEN KROES
    EX AUTO BMW X5 M 4.4 VAN DOUTZEN KROES
  • Donkervoort D8 Zetec
    Donkervoort D8 Zetec

Lees Interacties

Reacties

  1. hhitalia zegt

    23 maart 2018 om 21:10

    Zo cool❗️??

    Login om te reageren
  2. thomcarspotter zegt

    23 maart 2018 om 21:20

    Blijven leuke auto’s

    Login om te reageren
  3. phdg zegt

    23 maart 2018 om 21:36

    Coole spot. Allen is de zetec een beetje te jong om in de escort en fiësta xr te liggen…

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      24 maart 2018 om 13:46

      @phdg: dat waren CVH blokken, wel soort voorloper. 1.8 is sowieso een vreemde keus, doe dan de 2.0

      Login om te reageren
  4. ikleesookoverautos zegt

    24 maart 2018 om 10:44

    Leuk speelgoed.

    Login om te reageren
  5. dakarbemo zegt

    24 maart 2018 om 11:16

    Echte pocket-rocket. lijkt me alleen niet dat het heerschap op de eerste foto fijn kan rijden met die schoenen in dit sigaartje.

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      25 maart 2018 om 12:52

      @dakarbemo: ach er zijn gasten die driften met badslippers aan, beetje vage vergelijking maar het moet wel te doen zijn.

      Login om te reageren
      • shogun zegt

        25 maart 2018 om 14:29

        @sr20det: he!! don’t shit on them gucci’s! #hertlife ;)

        Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    25 maart 2018 om 12:36

    Fantastisch merk dat Donkervoort!

    Alleen al de naam… Donkervoort. Dat zou zomaar de naam van een auto kunnen zijn uit een klassiek stripboek. De Donkervoort, de auto van één of andere excentrieke graaf, die meest uitzonderlijke avonturen tegemoet rijdt…

    De Donkervoort, de auto waar kleine jongetjes bladzijde voor bladzijde bij wegdromen. Die volgens het verhaal gemaakt is door een geniale en uiterst sympathieke uitvinder…

    Een stripverhaal, dat zomaar echt had kunnen zijn… Of misschien zelfs wel echt is.

    Login om te reageren
    • baardmijt zegt

      25 maart 2018 om 20:23

      @moveyourmind: Mooi verwoord. En inderdaad niet zo gek ver van de werkelijkheid. De inspiratie voor zijn auto’s haalde Joop Donkervoort deels uit tekenfilms. In een tekenfilm kan een auto van nul naar een flinke snelheid in een fractie van een seconde en maakt zonder snelheid te minderen een haakse bocht. Die eigenschappen wilde Joop zo dicht mogelijk benaderen. Zoiets las ik althans in een interview. Was ten tijde van de S8AT. Vér voor Facebook dus, dus echt waar.

      Login om te reageren
  7. maarten020 zegt

    25 maart 2018 om 12:40

    Ik vraag mij oprecht af hoe deze eigenaar in de donkervoort past

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      25 maart 2018 om 15:45

      @maarten020: Met een hele grote schoenlepel.

      Login om te reageren
    • sjeemsbond zegt

      25 maart 2018 om 20:25

      @maarten020: inderdaad. Het eerste wat ik me afvroeg toen ik die vent naast dat autotje zag staan. Een echte liefhebber moet het zijn, want genieten doe je niet wanneer je opgevouwen in dat karretje zit.

      Login om te reageren
  8. HZW zegt

    25 maart 2018 om 13:26

    Ik zou de Ford motor eruit halen en er een FIAT 1.2ltr Rotrex motor met ± 170 pk in hangen.
    The Rotrex kit staat in een doos op de plank tot er een leuke toepassing komt.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      25 maart 2018 om 13:53

      @HZW: ik zou er een 2 liter Cosworth blok in hangen. Grotere injectoren en een aangepaste ECU en je hebt 350pk!!

      Login om te reageren
      • theblazerunner zegt

        25 maart 2018 om 14:21

        @kennone: Dat is niet leuk meer hoor, knap als je dat op de limiet kunt rijden.

        Login om te reageren
      • janjansen zegt

        25 maart 2018 om 22:11

        @kennone: kan uit eigen ervaring vertellen dat een turboblok wat zo ver is getuned in een Seven niet werkt. Het turbogat wordt te groot en je kunt in een bocht niets regelen met je rechtervoet.
        Het is niet voor niets dat de Duratec al jaren favoriet is, meestal n/a dan wel met supercharger. Daarbij is het een lekker licht (aluminium) blok.

        Login om te reageren
      • baardmijt zegt

        26 maart 2018 om 06:33

        @kennone: Ik zou voor een 660cc driepitter gaan.

        Login om te reageren
  9. toniominestrone zegt

    25 maart 2018 om 13:35

    Ga dan voor de krachtiger Ford Duratec.

    Login om te reageren
  10. HZW zegt

    25 maart 2018 om 13:41

    Ben geen Ford fan.

    Login om te reageren
  11. HZW zegt

    25 maart 2018 om 13:45

    Btw, de Volgende generatie Donkervoort D8 zou een nieuwe Audi 2.9ltr V6 Bi-Turbo motor moeten krijgen naar mijn mening.
    De Hot-V configuratie zou prima werken, met de Turbo’s boven in de V van de motor.
    En het zou weer een stapje hogerop zijn.

    Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      25 maart 2018 om 14:24

      @HZW: Vraag me af of dat past in de breedte.. Wat is er mis met de 5cyl ?

      Login om te reageren
      • HZW zegt

        25 maart 2018 om 19:19

        @theblazerunner: Met de 5 cilinder is niets mis, al is het wel de oude gietijzeren zware versie.
        Verder denk ik niet dat de nieuwe Audi 2.9ltr V6 Bi-Turbo breder is dan 5 cilinder met aan de ene kant een turbo en aan de andere kan het inlaat spruitstuk.
        Tevens is het aan te nemen dat de volgende Gen D8 weer iets groter kan worden, waardoor de ruimte er wel is, die er misschien nu niet is.

        Login om te reageren
  12. kennone zegt

    25 maart 2018 om 13:51

    Heel mooi gedaan dat kenteken aan de voorzijde?

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      25 maart 2018 om 14:00

      @kennone: Dat is een probleem bij alle Donkervoort’s.
      Ze zitten altijd beroerd omdat er geen plek voor gecreëerd is.
      Tegenwoordig zie smal geknipte platen op de nieuwe Donkervoort’s.
      Heb nooit begrepen waarom Donkervoort geen goedkeuring aanvraagt om kleine kentekenplaten toe te mogen passen op de voorkant.

      Login om te reageren
  13. mashell zegt

    25 maart 2018 om 19:42

    Giant Suzuki! Maar eigenlijk is de Donkervoort gewoon een klein wagentje.

    Login om te reageren
  14. desjonnies zegt

    25 maart 2018 om 20:44

    Al dat gebluf over een dikkere motor in deze wagen, probeer hem eerst maar eens op de weg te houden met 130pk.
    Je scheit 7 kleuren in zo’n ding, laag, krap en benauwd en het reageert als een furie.
    Als je hiermee levend op je bestemming aankomt als het regent ben je een held!
    Zijn opa de Lotus 7 waar nots bene slechts een 850cc Austin motortje in zat werd vrij snel in Engeland van de circuits verbannen als zijnde ‘ to fast to race ‘

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North