Inmiddels voor 75% naar wens (niet omdat het moet maar omdat het kan). Flink wat onderhoud en op maat afstellen verder nu, zit op 228pk en 315nm en prettig verbruik toe. Bij deze wat extra plaatjes van de afgelopen dagen
@martinus-tussengas: Haha nee hoor, mijn eerste was ook een Scirocco, met chip van abt. Dsg kapot uiteindelijk en alle ellende van dien. Nooit meer de oude geweest. Zodoende weggedaan.
@ghost: ben ook van mening hoe je er mee om gaat. Ik heb een oude 4 traps automaat in de Volvo 850 die niet meer dan 300nm mag hebben. De meeste zijn al een keer vervangen of gereviseerd. De mijne zit nu ver boven de 400nm en schakelt nog heel erg netjes met nu 270k aan kilometers. De boel netjes warm draaien en niet nonstop vol gas weg rijden bij het stoplicht doet al wonderen.
@kennone: daar had het in dit geval niks maar dan ook echt niks mee te maken. Ik reed altijd alles netjes warm en reed ook zelfden (te) hard. Punt is dat die dsg7 bij 57 al naar z’n 7 ging, ook na diverse updates deed ie dat.
Ik heb dsg7 en die is ook gechipped/update. Kleine 10.000 km verder is alles de moeite waard geweest! En ik hoop er nog jaren van te kunnen genieten, na alle onderhoud na aanschaf (engine flush incl. Nieuwe ketting, waterpomp, bobines etc, radiator flush, AP schroefset, brembo’s rondom en dus stage 1+ tuning inclusief dsg aanpassing)
@raytje: Ik zou maar rustig aandoen met een 7 DSG. Dat zeg ik uit eigen ervaring. Mijn DSG bak in mijn 1.8 tfsi met ABT tuning naar 210 pk heeft het 82000 km volgehouden en ik rij alles netjes warm. Tevens sleur ik er (bijna) nooit aan. De koppeling was trouwens al na 30K aan zijn einde. Hier kwam ik achter op de laatste! dag van de verlengde garantie. ”Of ik na het weekeinde terug wilde komen”, aldus de dealer. Nou ik dacht het niet. Meten langs gegaan en een afspraak gemaakt om de koppeling onder garantie te laten vervangen. Die bak daar kwam trouwens al na 40k km een heel licht fluitend geluid uit in de hoogste versnelling. Als je dit hoort, geef hem dan een trap want je wordt er arm van. Bij de dealer kwam het op 5500,- euro, bij DSG dokter 2800,-….
Ik heb persoonlijk zeer slechte ervaringen met de 1.4 tsi twincharger. Mechatronic naar de haaien, ketting niet in orde, hoog olie verbuik en gedonder met de N75 klep. Stond 63.000 op de klok toen.
Desalniettemin een erg mooie auto en hoop dat jij er geen trammelant mee krijgt :-)
@vetnek: Hier ook, 7 jaar geleden een Polo GTI 6R met het befaamde 1.4 TSI Twincharger blok gekocht. Splinternieuw, vanaf dag 1 gezeur gehad met olieverbruik (1 liter elke 1500km) DSG7, ketting, en nog meer kleine probleempjes.
Het blok is er niet voor niets uitgehaald, het faalpercentage moet echt wel flink hoog zijn geweest.
Heel snel weer van de hand gedaan, met een flink gat in mijn portemonnee.
Maar goed dat hoeft niet te betekenen dat jij er ook problemen mee krijgt. Gefeliciteerd met de Scirocco en veel plezier ermee!
Het zijn mooie wagens. Maar het is jammer dat er al vrij snel veel onderhoud aan moet gebeuren, zeker voor zo’n jonge auto. Dat heeft me een beetje weerhouden om er één te kopen.
Ik heb een 2.0 tfsi Seat Leon. Ik zit er ook aan te denken om die te laten chippen. Gewoon stage 1. Niet te gek. zou die standaard koppeling dat aankunnen. 45 pk en 100 nm meer. Ik heb handschakel.
Dank voor alle reacties! Ik ben zeer content met de Scirocco! Heb hiervoor een golf 4 en Golf 5 gti gehad met grotere motorblok. Dit rijd zoveel fijner en zuiniger, dsg in D stand is al werelds, in S stand echt een hooligan! Heb proefritjes gereden in een Mazda RX8, Peugeot RCZ en BMW 1 serie coupe, de Scirocco beviel me het beste en ik ga er steeds meer van houden. Dus voorlopig niet te koop.
Er zit toch standaard al een turbo op dat blok? 160pk is wel bijzonder weinig dan. 228 valt ook nog een beetje tegen om eerlijk te zijn.
Mijn kia met 2.0T heeft standaard 260pk en 367nm, kan niet zeggen dat het verbruik prettig is maar goed who cares met $2.50 per gallon
Vandaag apk, afgemeld voor 25 euro. Nu ruim 20.000 km afgelegd in 1 jaar en ben er nu nog blijer mee dan bij de aankoop! Wat een fijne auto, de 1.4 twincharger (en dsg-7) hebben er nu 2 ton op zitten en dit kan ik erover kwijt;
In D stand netjes warm rijden, dan in S stand de snelweg op en nog steeds 1 op 13. Als ik in de D stand blijf rijden haal ik 1 op 15. Afgelopen maand met 1 volle tank op en neer naar België en op en neer naar Duitsland, tussendoor waar het kon flink wat gas gegeven en met nog 180 km actieradius thuis (Hoofddorp). Heel veel horror verhalen gehoord en gelezen, ik klop af maar ik kan deze blok alleen maar prijzen (en liefhebben). Niet alle dromen zijn dus bedrog, ik leef er 1!
Nice!
Heel mooi!
Mooie aankoop!
Mooie auto. Ik durfde het zelf niet aan. Waarschijnlijk onterecht maar het lijken me fragiele motoren. Het zal wel door de bla bla van de media zijn!
@martinus-tussengas: Haha nee hoor, mijn eerste was ook een Scirocco, met chip van abt. Dsg kapot uiteindelijk en alle ellende van dien. Nooit meer de oude geweest. Zodoende weggedaan.
@ghost: dsg 6 of 7?
@bikevscar: 7, de 6 geven doorgaans geen problemen.
@ghost: ben ook van mening hoe je er mee om gaat. Ik heb een oude 4 traps automaat in de Volvo 850 die niet meer dan 300nm mag hebben. De meeste zijn al een keer vervangen of gereviseerd. De mijne zit nu ver boven de 400nm en schakelt nog heel erg netjes met nu 270k aan kilometers. De boel netjes warm draaien en niet nonstop vol gas weg rijden bij het stoplicht doet al wonderen.
@kennone: jij ook altijd met die Volvo’s man man man. Is het voor de grap of serieus?
@porschepdk:
Hij kan moeilijk over Opels schrijven als’tie een Volvo heeft, toch?
@porschepdk: jij ook altijd met die porsches pdk man man man ;)
@kennone: daar had het in dit geval niks maar dan ook echt niks mee te maken. Ik reed altijd alles netjes warm en reed ook zelfden (te) hard. Punt is dat die dsg7 bij 57 al naar z’n 7 ging, ook na diverse updates deed ie dat.
Ik heb dsg7 en die is ook gechipped/update. Kleine 10.000 km verder is alles de moeite waard geweest! En ik hoop er nog jaren van te kunnen genieten, na alle onderhoud na aanschaf (engine flush incl. Nieuwe ketting, waterpomp, bobines etc, radiator flush, AP schroefset, brembo’s rondom en dus stage 1+ tuning inclusief dsg aanpassing)
@raytje: Ik zou maar rustig aandoen met een 7 DSG. Dat zeg ik uit eigen ervaring. Mijn DSG bak in mijn 1.8 tfsi met ABT tuning naar 210 pk heeft het 82000 km volgehouden en ik rij alles netjes warm. Tevens sleur ik er (bijna) nooit aan. De koppeling was trouwens al na 30K aan zijn einde. Hier kwam ik achter op de laatste! dag van de verlengde garantie. ”Of ik na het weekeinde terug wilde komen”, aldus de dealer. Nou ik dacht het niet. Meten langs gegaan en een afspraak gemaakt om de koppeling onder garantie te laten vervangen. Die bak daar kwam trouwens al na 40k km een heel licht fluitend geluid uit in de hoogste versnelling. Als je dit hoort, geef hem dan een trap want je wordt er arm van. Bij de dealer kwam het op 5500,- euro, bij DSG dokter 2800,-….
Ik heb persoonlijk zeer slechte ervaringen met de 1.4 tsi twincharger. Mechatronic naar de haaien, ketting niet in orde, hoog olie verbuik en gedonder met de N75 klep. Stond 63.000 op de klok toen.
Desalniettemin een erg mooie auto en hoop dat jij er geen trammelant mee krijgt :-)
@vetnek: wat is de n75 klep?
@hplh: regeling voor de variabele turbo. Ding van een paar tientjes. Hoort niet kapot te gaan natuurlijk maar toch.
@postzegel: die gaan heel vaak kapot, of geven storingen, vooral als het vermogen verhoogd wordt. 1.4 TFSI zijn idd veel problemen mee.
@vetnek: Hier ook, 7 jaar geleden een Polo GTI 6R met het befaamde 1.4 TSI Twincharger blok gekocht. Splinternieuw, vanaf dag 1 gezeur gehad met olieverbruik (1 liter elke 1500km) DSG7, ketting, en nog meer kleine probleempjes.
Het blok is er niet voor niets uitgehaald, het faalpercentage moet echt wel flink hoog zijn geweest.
Heel snel weer van de hand gedaan, met een flink gat in mijn portemonnee.
Maar goed dat hoeft niet te betekenen dat jij er ook problemen mee krijgt. Gefeliciteerd met de Scirocco en veel plezier ermee!
Het zijn mooie wagens. Maar het is jammer dat er al vrij snel veel onderhoud aan moet gebeuren, zeker voor zo’n jonge auto. Dat heeft me een beetje weerhouden om er één te kopen.
@rikus: Welk onderhoud, motorisch? Het 2 liter blok is volgens mij betrouwbaarder?
@alcantara: vraag maar aan ronald morien.
Mooie auto! Ook fraai samengesteld zo. Velgen staan hem goed. Alleen jammer dat het leer een beetje te los om de stoelen zit.
Heel mooi!
Ik heb een 2.0 tfsi Seat Leon. Ik zit er ook aan te denken om die te laten chippen. Gewoon stage 1. Niet te gek. zou die standaard koppeling dat aankunnen. 45 pk en 100 nm meer. Ik heb handschakel.
@toyotavenray: ja.
@toyotavenray: Makkelijk.
Mooi velgjes?
Laat me raden… staat ondertussen te koop?!
Had je niet beter voor de 2.0 kunnen gaan?
Ziet er goed uit alleen jammer van het zwakke blok.
Leuk wagentje!
Heb zelf ook met een 1.4tsi twincharger gereden in een golf V gt.
Heerlijk blokje door JD gechipt toen naar 220pk en 340Nm.
Alleen het koppel piekt en zakt snel weg. Daarbij is het dan wel weer heel vroeg beschikbaar.
Dank voor alle reacties! Ik ben zeer content met de Scirocco! Heb hiervoor een golf 4 en Golf 5 gti gehad met grotere motorblok. Dit rijd zoveel fijner en zuiniger, dsg in D stand is al werelds, in S stand echt een hooligan! Heb proefritjes gereden in een Mazda RX8, Peugeot RCZ en BMW 1 serie coupe, de Scirocco beviel me het beste en ik ga er steeds meer van houden. Dus voorlopig niet te koop.
Netjes ??
Er zit toch standaard al een turbo op dat blok? 160pk is wel bijzonder weinig dan. 228 valt ook nog een beetje tegen om eerlijk te zijn.
Mijn kia met 2.0T heeft standaard 260pk en 367nm, kan niet zeggen dat het verbruik prettig is maar goed who cares met $2.50 per gallon
@B00G1E: ah zie nu dat het slechts een 1.4 is. Dan zijn de cijfers erg netjes!
Mooie kleurstelling ook!
Altijd een mooie auto gevonden
Mooie auto. Zelf ook met erg veel plezier in gereden.
Vandaag apk, afgemeld voor 25 euro. Nu ruim 20.000 km afgelegd in 1 jaar en ben er nu nog blijer mee dan bij de aankoop! Wat een fijne auto, de 1.4 twincharger (en dsg-7) hebben er nu 2 ton op zitten en dit kan ik erover kwijt;
In D stand netjes warm rijden, dan in S stand de snelweg op en nog steeds 1 op 13. Als ik in de D stand blijf rijden haal ik 1 op 15. Afgelopen maand met 1 volle tank op en neer naar België en op en neer naar Duitsland, tussendoor waar het kon flink wat gas gegeven en met nog 180 km actieradius thuis (Hoofddorp). Heel veel horror verhalen gehoord en gelezen, ik klop af maar ik kan deze blok alleen maar prijzen (en liefhebben). Niet alle dromen zijn dus bedrog, ik leef er 1!