• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

mijn nieuwe daily driver update

Inmiddels voor 75% naar wens (niet omdat het moet maar omdat het kan). Flink wat onderhoud en op maat afstellen verder nu, zit op 228pk en 315nm en prettig verbruik toe. Bij deze wat extra plaatjes van de afgelopen dagen

Spotter: raytje
Geüpload op: 25 april 2018
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
appspot BBS chiptuning grijs mijn-auto Scirocco tuning velgen Volkswagen
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Chevrolet Camaro SS
  • mijn nieuwe daily driver
    mijn nieuwe daily driver
  • Porsche Carrera GT
    Porsche Carrera GT
  • Acura NSX
  • Velgen in Amerika!
    Velgen in Amerika!
  • Nieuwe velgen..
    Nieuwe velgen..
  • 911
    911
  • Nieuwe sloffen onder de daily driver.
    Nieuwe sloffen onder de daily driver.

Lees Interacties

Reacties

  1. allesmetturbo zegt

    25 april 2018 om 15:15

    Nice!

    Login om te reageren
  2. thesis zegt

    25 april 2018 om 16:30

    Heel mooi!

    Login om te reageren
  3. ikleesookoverautos zegt

    25 april 2018 om 18:55

    Mooie aankoop!

    Login om te reageren
  4. martinus-tussengas zegt

    25 april 2018 om 19:17

    Mooie auto. Ik durfde het zelf niet aan. Waarschijnlijk onterecht maar het lijken me fragiele motoren. Het zal wel door de bla bla van de media zijn!

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      26 april 2018 om 00:22

      @martinus-tussengas: Haha nee hoor, mijn eerste was ook een Scirocco, met chip van abt. Dsg kapot uiteindelijk en alle ellende van dien. Nooit meer de oude geweest. Zodoende weggedaan.

      Login om te reageren
      • bikevscar zegt

        26 april 2018 om 10:36

        @ghost: dsg 6 of 7?

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          28 april 2018 om 20:06

          @bikevscar: 7, de 6 geven doorgaans geen problemen.

          Login om te reageren
      • kennone zegt

        27 april 2018 om 13:40

        @ghost: ben ook van mening hoe je er mee om gaat. Ik heb een oude 4 traps automaat in de Volvo 850 die niet meer dan 300nm mag hebben. De meeste zijn al een keer vervangen of gereviseerd. De mijne zit nu ver boven de 400nm en schakelt nog heel erg netjes met nu 270k aan kilometers. De boel netjes warm draaien en niet nonstop vol gas weg rijden bij het stoplicht doet al wonderen.

        Login om te reageren
        • porschepdk zegt

          27 april 2018 om 14:31

          @kennone: jij ook altijd met die Volvo’s man man man. Is het voor de grap of serieus?

          Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            27 april 2018 om 16:13

            @porschepdk:
            Hij kan moeilijk over Opels schrijven als’tie een Volvo heeft, toch?

            Login om te reageren
          • tmenges zegt

            27 april 2018 om 17:44

            @porschepdk: jij ook altijd met die porsches pdk man man man ;)

            Login om te reageren
        • ghost zegt

          28 april 2018 om 20:09

          @kennone: daar had het in dit geval niks maar dan ook echt niks mee te maken. Ik reed altijd alles netjes warm en reed ook zelfden (te) hard. Punt is dat die dsg7 bij 57 al naar z’n 7 ging, ook na diverse updates deed ie dat.

          Login om te reageren
  5. raytje zegt

    26 april 2018 om 19:29

    Ik heb dsg7 en die is ook gechipped/update. Kleine 10.000 km verder is alles de moeite waard geweest! En ik hoop er nog jaren van te kunnen genieten, na alle onderhoud na aanschaf (engine flush incl. Nieuwe ketting, waterpomp, bobines etc, radiator flush, AP schroefset, brembo’s rondom en dus stage 1+ tuning inclusief dsg aanpassing)

    Login om te reageren
    • asmulders zegt

      27 april 2018 om 18:47

      @raytje: Ik zou maar rustig aandoen met een 7 DSG. Dat zeg ik uit eigen ervaring. Mijn DSG bak in mijn 1.8 tfsi met ABT tuning naar 210 pk heeft het 82000 km volgehouden en ik rij alles netjes warm. Tevens sleur ik er (bijna) nooit aan. De koppeling was trouwens al na 30K aan zijn einde. Hier kwam ik achter op de laatste! dag van de verlengde garantie. ”Of ik na het weekeinde terug wilde komen”, aldus de dealer. Nou ik dacht het niet. Meten langs gegaan en een afspraak gemaakt om de koppeling onder garantie te laten vervangen. Die bak daar kwam trouwens al na 40k km een heel licht fluitend geluid uit in de hoogste versnelling. Als je dit hoort, geef hem dan een trap want je wordt er arm van. Bij de dealer kwam het op 5500,- euro, bij DSG dokter 2800,-….

      Login om te reageren
  6. vetnek zegt

    27 april 2018 om 13:14

    Ik heb persoonlijk zeer slechte ervaringen met de 1.4 tsi twincharger. Mechatronic naar de haaien, ketting niet in orde, hoog olie verbuik en gedonder met de N75 klep. Stond 63.000 op de klok toen.

    Desalniettemin een erg mooie auto en hoop dat jij er geen trammelant mee krijgt :-)

    Login om te reageren
    • hplh zegt

      27 april 2018 om 14:03

      @vetnek: wat is de n75 klep?

      Login om te reageren
      • postzegel zegt

        27 april 2018 om 16:14

        @hplh: regeling voor de variabele turbo. Ding van een paar tientjes. Hoort niet kapot te gaan natuurlijk maar toch.

        Login om te reageren
        • slickrick zegt

          27 april 2018 om 18:11

          @postzegel: die gaan heel vaak kapot, of geven storingen, vooral als het vermogen verhoogd wordt. 1.4 TFSI zijn idd veel problemen mee.

          Login om te reageren
    • Visje66 zegt

      28 april 2018 om 10:29

      @vetnek: Hier ook, 7 jaar geleden een Polo GTI 6R met het befaamde 1.4 TSI Twincharger blok gekocht. Splinternieuw, vanaf dag 1 gezeur gehad met olieverbruik (1 liter elke 1500km) DSG7, ketting, en nog meer kleine probleempjes.

      Het blok is er niet voor niets uitgehaald, het faalpercentage moet echt wel flink hoog zijn geweest.

      Heel snel weer van de hand gedaan, met een flink gat in mijn portemonnee.

      Maar goed dat hoeft niet te betekenen dat jij er ook problemen mee krijgt. Gefeliciteerd met de Scirocco en veel plezier ermee!

      Login om te reageren
  7. rikus zegt

    27 april 2018 om 13:15

    Het zijn mooie wagens. Maar het is jammer dat er al vrij snel veel onderhoud aan moet gebeuren, zeker voor zo’n jonge auto. Dat heeft me een beetje weerhouden om er één te kopen.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      27 april 2018 om 13:37

      @rikus: Welk onderhoud, motorisch? Het 2 liter blok is volgens mij betrouwbaarder?

      Login om te reageren
      • hplh zegt

        27 april 2018 om 14:56

        @alcantara: vraag maar aan ronald morien.

        Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    27 april 2018 om 13:17

    Mooie auto! Ook fraai samengesteld zo. Velgen staan hem goed. Alleen jammer dat het leer een beetje te los om de stoelen zit.

    Login om te reageren
  9. s82000 zegt

    27 april 2018 om 13:45

    Heel mooi!

    Login om te reageren
  10. toyotavenray zegt

    27 april 2018 om 13:50

    Ik heb een 2.0 tfsi Seat Leon. Ik zit er ook aan te denken om die te laten chippen. Gewoon stage 1. Niet te gek. zou die standaard koppeling dat aankunnen. 45 pk en 100 nm meer. Ik heb handschakel.

    Login om te reageren
    • gtveej zegt

      27 april 2018 om 19:34

      @toyotavenray: ja.

      Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      27 april 2018 om 20:26

      @toyotavenray: Makkelijk.

      Login om te reageren
  11. joortje2 zegt

    27 april 2018 om 14:11

    Mooi velgjes?

    Login om te reageren
  12. venividivici zegt

    27 april 2018 om 14:13

    Laat me raden… staat ondertussen te koop?!

    Login om te reageren
  13. basr32 zegt

    27 april 2018 om 14:14

    Had je niet beter voor de 2.0 kunnen gaan?

    Login om te reageren
  14. focusrs1 zegt

    27 april 2018 om 14:32

    Ziet er goed uit alleen jammer van het zwakke blok.

    Login om te reageren
  15. gtveej zegt

    27 april 2018 om 14:33

    Leuk wagentje!

    Heb zelf ook met een 1.4tsi twincharger gereden in een golf V gt.
    Heerlijk blokje door JD gechipt toen naar 220pk en 340Nm.

    Alleen het koppel piekt en zakt snel weg. Daarbij is het dan wel weer heel vroeg beschikbaar.

    Login om te reageren
  16. raytje zegt

    27 april 2018 om 14:37

    Dank voor alle reacties! Ik ben zeer content met de Scirocco! Heb hiervoor een golf 4 en Golf 5 gti gehad met grotere motorblok. Dit rijd zoveel fijner en zuiniger, dsg in D stand is al werelds, in S stand echt een hooligan! Heb proefritjes gereden in een Mazda RX8, Peugeot RCZ en BMW 1 serie coupe, de Scirocco beviel me het beste en ik ga er steeds meer van houden. Dus voorlopig niet te koop.

    Login om te reageren
  17. potjak zegt

    27 april 2018 om 18:10

    Netjes ??

    Login om te reageren
  18. B00G1E zegt

    27 april 2018 om 21:54

    Er zit toch standaard al een turbo op dat blok? 160pk is wel bijzonder weinig dan. 228 valt ook nog een beetje tegen om eerlijk te zijn.
    Mijn kia met 2.0T heeft standaard 260pk en 367nm, kan niet zeggen dat het verbruik prettig is maar goed who cares met $2.50 per gallon

    Login om te reageren
    • B00G1E zegt

      27 april 2018 om 23:09

      @B00G1E: ah zie nu dat het slechts een 1.4 is. Dan zijn de cijfers erg netjes!

      Login om te reageren
  19. m5rijder zegt

    28 april 2018 om 07:19

    Mooie kleurstelling ook!

    Login om te reageren
  20. maarten020 zegt

    28 april 2018 om 10:36

    Altijd een mooie auto gevonden

    Login om te reageren
  21. tttijn zegt

    28 april 2018 om 18:44

    Mooie auto. Zelf ook met erg veel plezier in gereden.

    Login om te reageren
  22. raytje zegt

    10 januari 2019 om 20:02

    Vandaag apk, afgemeld voor 25 euro. Nu ruim 20.000 km afgelegd in 1 jaar en ben er nu nog blijer mee dan bij de aankoop! Wat een fijne auto, de 1.4 twincharger (en dsg-7) hebben er nu 2 ton op zitten en dit kan ik erover kwijt;
    In D stand netjes warm rijden, dan in S stand de snelweg op en nog steeds 1 op 13. Als ik in de D stand blijf rijden haal ik 1 op 15. Afgelopen maand met 1 volle tank op en neer naar België en op en neer naar Duitsland, tussendoor waar het kon flink wat gas gegeven en met nog 180 km actieradius thuis (Hoofddorp). Heel veel horror verhalen gehoord en gelezen, ik klop af maar ik kan deze blok alleen maar prijzen (en liefhebben). Niet alle dromen zijn dus bedrog, ik leef er 1!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North