• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Citroën DS

Mooie ID 19 break, waar nog aan gesleuteld werd, in Haarlem!

De Citroën DS 19 is sinds de presentatie van de eerste versie in 1955 een favoriet onder de autoliefhebbers. Door de lichte constructie, voorwielaandrijving, vooruitstrevende lijnen en technologie wordt de Citroën DS 19 vanaf de release een ware hit: binnen tien dagen zijn er al 80.000 exemplaren verkocht. In de jaren die erop volgen smeedt Citroën het DS model tot een sportwagen van formaat. Zo bereiken de DS 20 en 21 in de jaren ’60 nieuwe topsnelheden. De DS 21 behaalt in 1969 zelfs een topsnelheid van 185 kilometer per uur; iets dat in de jaren ’50 nog ondenkbaar is voor een Citroën model. 185 km/h is voor het bovenstaande model echter nooit haalbaar geweest. De sedan uitvoering van de Citroën DS/ID 19 B richt zich ook minder op het sportieve aspect van autorijden. Net als andere oude Citroën modellen, zoals de 20 berline en 23-ie berline, is de DS/ID 19 B meer een gezinsauto dan een wagen voor op de racebaan. Door zijn futuristische uitstraling en sterke motor is de Citroën wel een kekke gezinsauto, waardoor hij furore maakt in de jaren ’70. Kijkend naar de bovenstaande foto’s snappen wij wel waarom!

Spotter: hhitalia
Geüpload op: 10 mei 2018
Plaats: 0
Kenteken: Onbekend
appspot Break Citroen DS DS19 grijs klassiekers station two-tone
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Citroën DS
    Citroën DS
  • Audi A5 3.0 TDI quattro
    Audi A5 3.0 TDI quattro
  • DS break
    DS break
  • Studebaker Hawk
    Studebaker Hawk
  • Maserati 4200GT coupe cambiocorsa
    Maserati 4200GT coupe cambiocorsa
  • Mercedes Benz S 65 amg
    Mercedes Benz S 65 amg
  • citroen DS break
    citroen DS break
  • Citroen ds
    Citroen ds

Lees Interacties

Reacties

  1. kle500 zegt

    10 mei 2018 om 20:37

    Volgens mij wordt er áltijd aan een DS gesleuteld.. neemt niet weg dat ik ze schitterend vind.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      6 juni 2018 om 23:09

      @kle500: Kan het alleen maar bijtreden, op het moment dat je alles vervangen hebt, sta je alweer met je handen in het haar.

      Login om te reageren
  2. kirdian zegt

    6 juni 2018 om 21:38

    Geen dubbele kentekenplaat achter?

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      6 juni 2018 om 21:52

      @kirdian: en geen dubbele achteras

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        6 juni 2018 om 22:16

        @kennone: wel een dubbele chevron

        Login om te reageren
    • wimof zegt

      6 juni 2018 om 23:06

      @kirdian: Hayon gaat misschien niet open.

      Login om te reageren
  3. dawwg zegt

    6 juni 2018 om 21:44

    Zag ‘m gisterochtend volgens mij rijden; werd er helemaal vrolijk van; heb zo’n break in jaren niet gezien !

    Login om te reageren
  4. bertorelli zegt

    6 juni 2018 om 21:44

    Blijft toch een van de mooiste auto’s ooit gemaakt.

    Login om te reageren
  5. boomhauwer zegt

    6 juni 2018 om 21:46

    Leuke weetje, Stalen dak ipv glasvezel voor de bagage drager.

    Login om te reageren
  6. maarten020 zegt

    6 juni 2018 om 22:12

    Geweldige auto..perfect voor een roadtrip door frankrijk

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    6 juni 2018 om 22:12

    @720s: Op Autoblog zeg je luchtvering. Op een Citroën? Duik nog maar eens de boeken in.

    Login om te reageren
    • joostie zegt

      6 juni 2018 om 22:47

      @Citrofiel: Technisch gezien wordt er wel gebruik gemaakt van lucht in de hydro-pneumatische opstelling die onder deze prachtige wagen zit ;)

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        7 juni 2018 om 09:48

        @joostie: in een Citroën zit stikstof. Maar het kan idd ook lucht zijn.

        Login om te reageren
    • 720s zegt

      6 juni 2018 om 23:05

      @Citrofiel: pijnlijk! Ik bedoelde natuurlijk hydropneumatische vering.

      Login om te reageren
    • kirdian zegt

      6 juni 2018 om 23:56

      @Citrofiel: te veel LHM gehad? Omg..

      Login om te reageren
  8. rikus zegt

    6 juni 2018 om 22:13

    Waarom zou je een stationwagen zo extreem verlagen? Niet eens dikke wielen enzo

    Login om te reageren
    • autodrop zegt

      6 juni 2018 om 22:31

      @rikus: try google it….

      Login om te reageren
    • wimof zegt

      6 juni 2018 om 23:11

      @rikus: Als hij loopt, voor te vertrekken, gaat hij vanzelf omhoog, niveau zweven.

      Login om te reageren
  9. mikje90 zegt

    6 juni 2018 om 22:23

    Het concept komt uit halverwege de jaren 50, maar oogt nog steeds super modern.

    Login om te reageren
    • renegade zegt

      6 juni 2018 om 22:41

      @mikje90: Grappig is dat inderdaad. Nog zo’n mooi voorbeeld van dat idee is de Boeing 747 die in 1969 (bijna 50 jaar geleden dus) haar eerste testvluchten maakte en niet veel later in productie ging. En tot op de dag van vandaag nog volop in gebruik is.

      Login om te reageren
  10. doublechevron65 zegt

    6 juni 2018 om 22:33

    Blijft zo ongelooflijk bijzonder!

    Login om te reageren
  11. tjorque zegt

    6 juni 2018 om 22:49

    Geweldig slagschip! ?

    Login om te reageren
  12. rollingstoned zegt

    7 juni 2018 om 06:44

    Uit de tijd dat auto’s nog een eigen gezicht en karakter hadden…

    Login om te reageren
  13. mashell zegt

    7 juni 2018 om 07:18

    Verstoppen! Voordat je het weet verbouwt een hipster deze tot een foodtruck.

    Login om te reageren
  14. Alfarobert zegt

    7 juni 2018 om 09:42

    Ken ik deze toevallig van de oldtimerdag in Haaksbergen? Daar staat hij elk jaar met een klein DSje cabrio op z’n imperial

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North