Combo: Porsche 718 RSK 1500 Spyder & Volkswagen T1
Te bizar voor woorden om deze combo gewoon op straat in Antwerpen tegen te komen. In tegenstelling tot wat je zou denken, is de Porsche the real deal!
Van de 718 RSK Spyder werden immers slechts 35 exemplaren gebouwd, waardoor een echte al gauw enkele miljoenen doet wanneer ze op een veiling worden aangeboden… Blijkbaar is deze Spyder eigendom van de eigenaar van het kledingmerk 'State of Art', wat ook meteen de racing livery van zowel de Porsche als de haast even coole VW T1 verklaart.







Mooi ook dat je die eerste foto van hoogte gemaakt hebt. Erg leuke combo! Deze staan weleens op Zandvoort ook, maar in het wild tegenkomen is leuker.
@hhitalia: het kantoor waar ik werk is op de tweede verdieping gelegen, vandaar de mogelijkheid om ook een hoogtefoto te maken ;)
@escher93: indd mooie foto en unieke spot!
@escher93: @hhitalia: hele leuke foto idd. Al zag het er wel een klein beetje als speelgoed op schaal uit :p De combo zou wel een leuke setje schaalmodellen verdienen! Wat een prachtige Porsche zeg.
@jorden: Ze zijn allebij in 1/18 gemaakt, je moet ze alleen wel zelf bij elkaar zoeken.
Vette combo
Dit is echt fantastisch! Helemaal terug in de tijd. Heerlijk!
Wow! Lijkt me fantastisch om tegen te komen.
Hoe komt deze auto aan het kenteken ar-47-63 als hij geïmporteerd is en in 2012 op kenteken is gezet??? Wel echt mooie combo trouwens
@edjedonnie: zie mijn reactie hieronder
@edjedonnie: gewoon bij de RDW vragen om een historisch kenteken. Afhankelijk van het bouwjaar van de auto mag je dan blauwe platen voeren uit een bepaalde serie, bijv AE of AR voor echt oude auto’s en YB of YS voor wat jongere oldtimers.
Je kan geloof ik oude vervallen kentekens hergebruiken
@nelson90: als een auto eerder in NL een kenteken heeft gehad, kan je dat bij export en daarna terug-import weer terug krijgen. Je moet dan bij de RDW een aanvraag doen voor een oorspronkelijk kenteken. Het is niet zo dat vervallen kentekens op andere auto’s kunnen komen.
De T1 is speciaal op maat gemaakt voor deze RSK. Was een heel project an sich.
@madvillain: meen je niet dacht dat ze van een samba t1 het dak hadden gezaagd.
Ik ken de eigenaar persoonlijk. Dit is slechts een heel klein gedeelte van wat hij heeft. Hij heeft maar liefst 3 x een 550 spyder en nog zo’n 40 andere top classic Porsches en een aantal eigen monteurs die zelfs de onderdelen zelf draaien die moeilijk verkrijgbaar zijn. Een droomcollectie
http://blocks.mvmm.nl/images/pdf/2480.pdf
Ontzettend gave spot, leuk dat er liefhebbers in NL zijn die zich dit soort auto’s kunnen permitteren -> kunnen wij er van meegenieten!
De Porsche moet wel een aardig steile klim maken voordat hij achterop staat of zou dat meevallen en optisch bedrog zijn?
@happyhonda1977: Daar zat ik nou ook naar te kijken… hoe krijgen ze hem in die laadbak? En wat voor stalen ballen moet je hebben om een Porsche van een paar miljoen zo’n laadbakje in te rijden met aan beide kanten een paar centimeter speling…
@kees66: Ik gok dat die erop wordt getild
Dit is echt genieten en heb weer wat geleerd over historische kentekens. Jammer dat dit privé collecties zijn en niet toegankelijk voor het grote publiek.
Dit is volgens mij de enige T1 van dit formaat in europa. Hij stond op de Amsterdam motorshow maar dan zonder Porsche erin.
@g60gti:
De “rennstall Bunker” T1.
Is wel een in Frankrijk gebouwde replica.
http://mills.skynetblogs.be/archive/2009/04/29/1958-type-2-rennstall-bunker.html
@e28forever: ohja joh, in Frankrijk? Toevallig ken ik de bouwer, die komt toch echt uit Bergeijk…
@madvillain: Heeft Frank ook niet een RSK replica gemaakt?
@exodus: Geen idee, ik ken niet al zijn projecten. Als ie dan ook een Königswelle motor daarvoor heeft gebruikt is het al een duur project geweest.
@e28forever: die van jouw link is een andere dan Westerman heeft laten bouwen.
Op de laatste foto zie je de stuurcabine van de “Evana”. Het jacht uit het tv-programma “Gert Late Night”. (op Belgische zender) Prachtige foto’s overigens.
Hele gave spot!
Wow! Een 718 RSK! Die is niet zomaar een paar miljoen, maar minstens vijf miljoen waard vandaag de dag.
Die verlengde T1 mag er anders ook zijn. En die is volgens mij (maar ik ben geen VW-expert) nooit geleverd met een 95 pk motor…
Is wel nodig met zo’n lading. Dan kom je niet ver met een pk of 40.
Cool!
Het is allemaal heel prachtig, maar ik heb deze morgen lekkere citroenen gegeten…
Een racewagen van ’57 die vervoert wordt door een T1 die pas 10 jaar later gemaakt is… Komt niet echt historisch uit. In ’67 was die Porsche allang niet meer voor echt aan het racen op ’t circuit.
@cossiekiller: Waren de citroenen over de datum?
T1’s zijn vanaf 1950 gebouwt.
@exodus: Bij de kentekencheck staat dat hij van ’67 is. En die zullen wel iets anders zijn dan die van de jaren ’50 zeker? Indien niet heb ik niets gezegd ;-)
@cossiekiller: is het laatste jaar waar de T1 in is gebouwd ;) dus is tot op zekere hoogte wel degelijk historisch correct.
Maar probeer er maar eens van de eerste jaren te vinden die nog de moeite waard zijn te restaureren en niet te rot zijn om te gebruiken :p
ah,een echte porsche.zoveel mooier dan hun hedendaagse model.mooie fotos ook