• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Combo: Porsche 718 RSK 1500 Spyder & Volkswagen T1

Te bizar voor woorden om deze combo gewoon op straat in Antwerpen tegen te komen. In tegenstelling tot wat je zou denken, is de Porsche the real deal!

Van de 718 RSK Spyder werden immers slechts 35 exemplaren gebouwd, waardoor een echte al gauw enkele miljoenen doet wanneer ze op een veiling worden aangeboden… Blijkbaar is deze Spyder eigendom van de eigenaar van het kledingmerk 'State of Art', wat ook meteen de racing livery van zowel de Porsche als de haast even coole VW T1 verklaart.

Spotter: escher93
Geüpload op: 3 mei 2018
Plaats: 22
Kenteken: Onbekend
718 combo grijs klassiekers Porsche RSK Spyder T1 Volkswagen
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • 718 RSK Spyder
  • Porsche 718 RSK Spyder
    Porsche 718 RSK Spyder
  • Mijn Volvo 240
    Mijn Volvo 240
  • Audi R8 in Winterswijk
    Audi R8 in Winterswijk
  • 718RSK Spyder
    718RSK Spyder
  • uber dikke GT3
    uber dikke GT3
  • 335 touring
    335 touring
  • Porsche 718 RSK Spyder
    Porsche 718 RSK Spyder

Lees Interacties

Reacties

  1. hhitalia zegt

    3 mei 2018 om 16:34

    Mooi ook dat je die eerste foto van hoogte gemaakt hebt. Erg leuke combo! Deze staan weleens op Zandvoort ook, maar in het wild tegenkomen is leuker.

    Login om te reageren
    • escher93 zegt

      3 mei 2018 om 17:42

      @hhitalia: het kantoor waar ik werk is op de tweede verdieping gelegen, vandaar de mogelijkheid om ook een hoogtefoto te maken ;)

      Login om te reageren
      • ikleesookoverautos zegt

        4 mei 2018 om 18:19

        @escher93: indd mooie foto en unieke spot!

        Login om te reageren
      • jorden zegt

        9 mei 2018 om 07:17

        @escher93: @hhitalia: hele leuke foto idd. Al zag het er wel een klein beetje als speelgoed op schaal uit :p De combo zou wel een leuke setje schaalmodellen verdienen! Wat een prachtige Porsche zeg.

        Login om te reageren
        • carfreakjim zegt

          9 mei 2018 om 11:36

          @jorden: Ze zijn allebij in 1/18 gemaakt, je moet ze alleen wel zelf bij elkaar zoeken.

          Login om te reageren
  2. fendercd60 zegt

    3 mei 2018 om 20:59

    Vette combo

    Login om te reageren
  3. jeffreyderuiter zegt

    3 mei 2018 om 22:09

    Dit is echt fantastisch! Helemaal terug in de tijd. Heerlijk!

    Login om te reageren
  4. gwnfinn zegt

    8 mei 2018 om 23:11

    Wow! Lijkt me fantastisch om tegen te komen.

    Login om te reageren
  5. edjedonnie zegt

    8 mei 2018 om 23:23

    Hoe komt deze auto aan het kenteken ar-47-63 als hij geïmporteerd is en in 2012 op kenteken is gezet??? Wel echt mooie combo trouwens

    Login om te reageren
    • nelson90 zegt

      8 mei 2018 om 23:40

      @edjedonnie: zie mijn reactie hieronder

      Login om te reageren
    • escort77 zegt

      9 mei 2018 om 00:25

      @edjedonnie: gewoon bij de RDW vragen om een historisch kenteken. Afhankelijk van het bouwjaar van de auto mag je dan blauwe platen voeren uit een bepaalde serie, bijv AE of AR voor echt oude auto’s en YB of YS voor wat jongere oldtimers.

      Login om te reageren
  6. nelson90 zegt

    8 mei 2018 om 23:39

    Je kan geloof ik oude vervallen kentekens hergebruiken

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      9 mei 2018 om 00:27

      @nelson90: als een auto eerder in NL een kenteken heeft gehad, kan je dat bij export en daarna terug-import weer terug krijgen. Je moet dan bij de RDW een aanvraag doen voor een oorspronkelijk kenteken. Het is niet zo dat vervallen kentekens op andere auto’s kunnen komen.

      Login om te reageren
  7. madvillain zegt

    8 mei 2018 om 23:54

    De T1 is speciaal op maat gemaakt voor deze RSK. Was een heel project an sich.

    Login om te reageren
    • fritzel zegt

      9 mei 2018 om 18:02

      @madvillain: meen je niet dacht dat ze van een samba t1 het dak hadden gezaagd.

      Login om te reageren
  8. gokartmozart zegt

    9 mei 2018 om 02:12

    Ik ken de eigenaar persoonlijk. Dit is slechts een heel klein gedeelte van wat hij heeft. Hij heeft maar liefst 3 x een 550 spyder en nog zo’n 40 andere top classic Porsches en een aantal eigen monteurs die zelfs de onderdelen zelf draaien die moeilijk verkrijgbaar zijn. Een droomcollectie

    Login om te reageren
  9. gokartmozart zegt

    9 mei 2018 om 02:15

    http://blocks.mvmm.nl/images/pdf/2480.pdf

    Login om te reageren
  10. happyhonda1977 zegt

    9 mei 2018 om 05:33

    Ontzettend gave spot, leuk dat er liefhebbers in NL zijn die zich dit soort auto’s kunnen permitteren -> kunnen wij er van meegenieten!

    De Porsche moet wel een aardig steile klim maken voordat hij achterop staat of zou dat meevallen en optisch bedrog zijn?

    Login om te reageren
    • kees66 zegt

      9 mei 2018 om 07:06

      @happyhonda1977: Daar zat ik nou ook naar te kijken… hoe krijgen ze hem in die laadbak? En wat voor stalen ballen moet je hebben om een Porsche van een paar miljoen zo’n laadbakje in te rijden met aan beide kanten een paar centimeter speling…

      Login om te reageren
      • joostie zegt

        9 mei 2018 om 09:53

        @kees66: Ik gok dat die erop wordt getild

        Login om te reageren
  11. alpinafanb10 zegt

    9 mei 2018 om 07:08

    Dit is echt genieten en heb weer wat geleerd over historische kentekens. Jammer dat dit privé collecties zijn en niet toegankelijk voor het grote publiek.

    Login om te reageren
  12. g60gti zegt

    9 mei 2018 om 07:15

    Dit is volgens mij de enige T1 van dit formaat in europa. Hij stond op de Amsterdam motorshow maar dan zonder Porsche erin.

    Login om te reageren
    • e28forever zegt

      9 mei 2018 om 07:51

      @g60gti:
      De “rennstall Bunker” T1.
      Is wel een in Frankrijk gebouwde replica.
      http://mills.skynetblogs.be/archive/2009/04/29/1958-type-2-rennstall-bunker.html

      Login om te reageren
      • madvillain zegt

        9 mei 2018 om 09:17

        @e28forever: ohja joh, in Frankrijk? Toevallig ken ik de bouwer, die komt toch echt uit Bergeijk…

        Login om te reageren
        • exodus zegt

          9 mei 2018 om 18:26

          @madvillain: Heeft Frank ook niet een RSK replica gemaakt?

          Login om te reageren
          • madvillain zegt

            9 mei 2018 om 19:48

            @exodus: Geen idee, ik ken niet al zijn projecten. Als ie dan ook een Königswelle motor daarvoor heeft gebruikt is het al een duur project geweest.

            Login om te reageren
      • madvillain zegt

        9 mei 2018 om 09:21

        @e28forever: die van jouw link is een andere dan Westerman heeft laten bouwen.

        Login om te reageren
  13. ericc zegt

    9 mei 2018 om 07:41

    Op de laatste foto zie je de stuurcabine van de “Evana”. Het jacht uit het tv-programma “Gert Late Night”. (op Belgische zender) Prachtige foto’s overigens.

    Login om te reageren
  14. rufctr01 zegt

    9 mei 2018 om 08:56

    Hele gave spot!

    Login om te reageren
  15. jeroenwz zegt

    9 mei 2018 om 09:40

    Wow! Een 718 RSK! Die is niet zomaar een paar miljoen, maar minstens vijf miljoen waard vandaag de dag.
    Die verlengde T1 mag er anders ook zijn. En die is volgens mij (maar ik ben geen VW-expert) nooit geleverd met een 95 pk motor…
    Is wel nodig met zo’n lading. Dan kom je niet ver met een pk of 40.
    Cool!

    Login om te reageren
  16. cossiekiller zegt

    9 mei 2018 om 09:47

    Het is allemaal heel prachtig, maar ik heb deze morgen lekkere citroenen gegeten…

    Een racewagen van ’57 die vervoert wordt door een T1 die pas 10 jaar later gemaakt is… Komt niet echt historisch uit. In ’67 was die Porsche allang niet meer voor echt aan het racen op ’t circuit.

    Login om te reageren
    • exodus zegt

      9 mei 2018 om 18:25

      @cossiekiller: Waren de citroenen over de datum?
      T1’s zijn vanaf 1950 gebouwt.

      Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        9 mei 2018 om 23:14

        @exodus: Bij de kentekencheck staat dat hij van ’67 is. En die zullen wel iets anders zijn dan die van de jaren ’50 zeker? Indien niet heb ik niets gezegd ;-)

        Login om te reageren
        • exodus zegt

          10 mei 2018 om 11:10

          @cossiekiller: is het laatste jaar waar de T1 in is gebouwd ;) dus is tot op zekere hoogte wel degelijk historisch correct.
          Maar probeer er maar eens van de eerste jaren te vinden die nog de moeite waard zijn te restaureren en niet te rot zijn om te gebruiken :p

          Login om te reageren
  17. trolle zegt

    9 mei 2018 om 16:08

    ah,een echte porsche.zoveel mooier dan hun hedendaagse model.mooie fotos ook

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North