Is vast een replica. Een originele zie je alleen met een hekje eromheen met bodyguards.
Ik zie trouwens niet in waarom je achterop je kenteken nummer er nou zo raar op zou laten kladderen.
@pa045: de AR-93-13 is wel een replica. Zie kentekencheck. Maar deze lijkt mij qua kenteken kloppen. Jaartal 1955 klopt en er staat niets over replica op kenteken. Bij de AR-93-13 wèl en het jaartal eerste toelating klopt bij die auto ook niet (1970)
@stamp: ik zie geen ar9313. En ze praten erover dat dit een replica zou zijn. Er zijn zelfs echte kenners van Autoblog die beweren dat het wel een hele goede is, maar een replica.
Mij kan je zo een dingen wijs maken. Weet er te weinig van. Maar wanneer ik Jaguar en bouwjaar 1955 zie op ovi, lijkt mij dit geen replica.
@baklava: check het kenteken op RDW. Zie https://www.rdw.nl/
Auto is op 30 juni 1955 voor het eerst toegelaten en op 1 juli 2016 bij huidige eigenaar op naam gesteld. Eerste afgifte NL was 1 november 2011.
@jeroenwz: De gegevens op het kenteken komen niet altijd overeen met wat het daadwerkelijk is. Redenen hiervoor kunnen zijn om minder belasting te betalen, bijvoorbeeld op het kenteken laten zetten dat de auto ouder is dan dat hij is waardoor hij als klassieker wordt gezien of op het kenteken laten zetten dat er een kleinere moter inzit dan dat er daadwerkelijk inzit. In beide gevallen is dat uiteraard illegaal en ben je flink de lul als je gepakt wordt. Een andere reden is voor auto’s als bijvoorbeeld deze jaguar die van uit niks is opgebouwd als een exacte kopie van een d-type. Dan wordt de auto vaak gekeurd als een originele d-type en staat dat ook op het kenteken.
@frank2b:
Het spijt me voor je maar het spectaculaire van deze D-types was dat ze rondom schijfremmen hadden van Dunlop en daar hoorden deze Dunlop velgen bij.
En ze wonnen Le Mans mede omdat ze superieure remmen hadden.
de Mercedes 300 SLR had bijvoorbeeld een enorme klep die opklapte tijdens het remmen, deze Jaguars waren toonaangevend in hun tijd !
Naar mijn weten hadden de D-types eerst een 3,4L en later een 3,8L motor. Deze een 4,2L. Geen originele motor dus. Het chassis stamt wel uit 1955. Kortom: is dit nou een echte of niet?
Leuk gezelschap van een AC Cobra op foto 3
Mooie spot, maar ik ga voor de Cobra die langs komt.
Prachtige bak!
Poh!!!
Is vast een replica. Een originele zie je alleen met een hekje eromheen met bodyguards.
Ik zie trouwens niet in waarom je achterop je kenteken nummer er nou zo raar op zou laten kladderen.
@mashell: omdat het er nu wat meer uit ziet als een Brits kenteken.
@sr20det: en dat was niet niet wens bij het kenteken voor. En waarom Brits, de wagen is blauw, niet groen of zo.
@mashell: wat heeft een kleur van de wagen met zijn nationaliteit te maken? Is idd niet BRG. Maar zoek maar eens Ecurie Ecosse op…
@futse: Ecurie Ecosse hadden veel lichter blauw.
@mashell: dat is het niet heb m ff gauw door de kenteken check heen gehaald
@mashell: op ovi staat dat dit een Jaguar is uit 1955. Lijkt mij niet direct een replica. Maar ik heb er niet heel veel verstand van.
@pa045: de AR-93-13 is wel een replica. Zie kentekencheck. Maar deze lijkt mij qua kenteken kloppen. Jaartal 1955 klopt en er staat niets over replica op kenteken. Bij de AR-93-13 wèl en het jaartal eerste toelating klopt bij die auto ook niet (1970)
@stamp: ik zie geen ar9313. En ze praten erover dat dit een replica zou zijn. Er zijn zelfs echte kenners van Autoblog die beweren dat het wel een hele goede is, maar een replica.
Mij kan je zo een dingen wijs maken. Weet er te weinig van. Maar wanneer ik Jaguar en bouwjaar 1955 zie op ovi, lijkt mij dit geen replica.
@pa045: http://www.houtkamp.nl/jaguar-d-type-rep/ de bron waarom ik met zekerheid durf te zegen dat het geen echte is.
@carfreakjim: I stand corrected! Dank voor de informatie.
@carfreakjim: ah. Oké. Echte info!
@mashell: Dit is voor zover ik weet een echte.
jammer dat er zo’n lelijk weerstation bij de versnellingspook ligt.
Replica, maar wel een goed gelukte replica!
@baklava: check het kenteken op RDW. Zie https://www.rdw.nl/
Auto is op 30 juni 1955 voor het eerst toegelaten en op 1 juli 2016 bij huidige eigenaar op naam gesteld. Eerste afgifte NL was 1 november 2011.
@jeroenwz: De gegevens op het kenteken komen niet altijd overeen met wat het daadwerkelijk is. Redenen hiervoor kunnen zijn om minder belasting te betalen, bijvoorbeeld op het kenteken laten zetten dat de auto ouder is dan dat hij is waardoor hij als klassieker wordt gezien of op het kenteken laten zetten dat er een kleinere moter inzit dan dat er daadwerkelijk inzit. In beide gevallen is dat uiteraard illegaal en ben je flink de lul als je gepakt wordt. Een andere reden is voor auto’s als bijvoorbeeld deze jaguar die van uit niks is opgebouwd als een exacte kopie van een d-type. Dan wordt de auto vaak gekeurd als een originele d-type en staat dat ook op het kenteken.
Spaakvelgjes er onder en iets smallere banden.
@frank2b: huh? Dit is de originele uitvoering qua wielen…
@frank2b:
Het spijt me voor je maar het spectaculaire van deze D-types was dat ze rondom schijfremmen hadden van Dunlop en daar hoorden deze Dunlop velgen bij.
En ze wonnen Le Mans mede omdat ze superieure remmen hadden.
de Mercedes 300 SLR had bijvoorbeeld een enorme klep die opklapte tijdens het remmen, deze Jaguars waren toonaangevend in hun tijd !
Volgens mij staat hij toch echt op een parkeervak…
Een hele mooie recreatie. Minstens net zo leuk als een echte.
@carfreakjim: leuker zelfs, want hier kan je tenminste gewoon normaal mee rijden zonder je echt druk te maken om schade of iets dergelijks.
Naar mijn weten hadden de D-types eerst een 3,4L en later een 3,8L motor. Deze een 4,2L. Geen originele motor dus. Het chassis stamt wel uit 1955. Kortom: is dit nou een echte of niet?