@tazmania: hoe kan je dan verklaren dat ik gister op de snelweg bij Hamburg, spontaan een klapband heb gehad?, banden niet op of oud en de spanning was gecontroleerd ( 4 uur wachten op de vluchtstrook met die polizei geen aanrader)
@rutte2: ga uit van een canvasbreuk in de wang van je band, kan zijn dat je het niet gezien hebt omdat het ook voorkomt aan de binnenkant van de band, bijvoorbeeld van een stoep of een klein gat in de weg.
@rutte2: kan ook zijn doordat je niet de juiste banden eronder had. Als je sneller rijdt dan je banden aankunnen gebeuren er ook hele nare dingen. In jou situatie ga ik er niet vanuit hoor want ik weet het niet.
@tazmania: krijg je geen klapband doordat je banden eronder hebt die een bepaalde snelheid niet aankunnen? Ik heb bijvoorbeeld Michelin pilot sport 4 die kunnen 300 km per uur hebben
@blo3to3t: ik had wat duidelijker moeten zijn in mijn definitie. Klapbanden zoals vroeger toen een band nog uit een binnen en buitenband bestond, en de binnenband kon exploderen bestaan niet meer sinds banden tubeless zijn. Die vormen 1 constructie met de velg en lopen gewoon langzaam leeg. Daardoor (en door de moderne ophanging) blijft je auto in de meeste gevallen bestuurbaar. Zelf ook vaak genoeg meegemaakt tijdens driften, gewoon doorgaan totdat de band stukgaat. Je hoort dan een knal, en je hebt een klein gat in je band, maar dat is wat anders dan een exploderende band, oftewel een klapband.
Ik weet bijna zeker dat het door het driften komt.
Vorige week heb ik een witte GT (zefde als op foto) met Duitse platen hier steeds zien scheuren. Die waren niet bezig om economisch te rijden.
Pijnlijk.
Klapband? Gezien de slijtage misschien iets teveel burnouts gemaakt?
@goodolddays: volgens mij is de band omgevouwen en kijk je tegen de binnenkant aan
Spontane klapbanden bestaan niet meer. Tenzij door burnouts, driften. Gezien die band is dat laatste hier gebeurd.
@tazmania: die standaard AMG GT’s kunnen dus amper driften met die elektronica
@tazmania: hoe kan je dan verklaren dat ik gister op de snelweg bij Hamburg, spontaan een klapband heb gehad?, banden niet op of oud en de spanning was gecontroleerd ( 4 uur wachten op de vluchtstrook met die polizei geen aanrader)
@rutte2: ga uit van een canvasbreuk in de wang van je band, kan zijn dat je het niet gezien hebt omdat het ook voorkomt aan de binnenkant van de band, bijvoorbeeld van een stoep of een klein gat in de weg.
@rutte2: kan ook zijn doordat je niet de juiste banden eronder had. Als je sneller rijdt dan je banden aankunnen gebeuren er ook hele nare dingen. In jou situatie ga ik er niet vanuit hoor want ik weet het niet.
@bmwe46m3balling: Volgensmij was dit t geval
@tazmania: krijg je geen klapband doordat je banden eronder hebt die een bepaalde snelheid niet aankunnen? Ik heb bijvoorbeeld Michelin pilot sport 4 die kunnen 300 km per uur hebben
@tazmania: wat een onzin, zie dat nog regelmatig voorbij komen.
@blo3to3t: ik had wat duidelijker moeten zijn in mijn definitie. Klapbanden zoals vroeger toen een band nog uit een binnen en buitenband bestond, en de binnenband kon exploderen bestaan niet meer sinds banden tubeless zijn. Die vormen 1 constructie met de velg en lopen gewoon langzaam leeg. Daardoor (en door de moderne ophanging) blijft je auto in de meeste gevallen bestuurbaar. Zelf ook vaak genoeg meegemaakt tijdens driften, gewoon doorgaan totdat de band stukgaat. Je hoort dan een knal, en je hebt een klein gat in je band, maar dat is wat anders dan een exploderende band, oftewel een klapband.
Volgens de poster was het het waard:
Es war der beste Party, die ich je hatte!
@mout: ??????
Daar zit geen profiel meer op! Burnoutje gedaan?
Hij wordt tenminste gebruikt
KFC en McDonalds, daar komen de grootste kinderen altijd samen.
Gewoon luchtpompje erop en rijden maar weer.
Duct-tape fixt het wel
Ik weet bijna zeker dat het door het driften komt.
Vorige week heb ik een witte GT (zefde als op foto) met Duitse platen hier steeds zien scheuren. Die waren niet bezig om economisch te rijden.