• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mijn eerste auto

Vandaag mijn eerste auto(tje) gekocht. Een Lupo 3L

Spotter: subarumini
Geüpload op: 27 mei 2018
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
grijs lupo mijn-auto tdi Volkswagen
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo
  • Volkswagen Golf GTE
    Volkswagen Golf GTE
  • Toyota Porte
    Toyota Porte
  • Porsche 991 GT3
    Porsche 991 GT3
  • Fotoshoot Scirocco
    Fotoshoot Scirocco
  • Wouters Autobedrijf
    Wouters Autobedrijf
  • Prachtige BMW M3 met Competition Pack
    Prachtige BMW M3 met Competition Pack
  • Lupo XXL
    Lupo XXL

Lees Interacties

Reacties

  1. renaulthater zegt

    27 mei 2018 om 21:35

    Gefeliciteerd, veel plezier!

    Login om te reageren
    • venividivici zegt

      29 mei 2018 om 15:59

      @renaulthater: Ik denk dat vaak naar rechts geduwd worden op de snelweg weinig plezierig is.

      Login om te reageren
      • shadowbroker zegt

        29 mei 2018 om 16:31

        @venividivici: En elke keer de pechstrook gebruiken, omdat de invoegstrook te kort is…

        Login om te reageren
  2. rcolt zegt

    27 mei 2018 om 21:46

    Fantastisch, heb ik ook gehad. Veel spaarzame km’s gewenst. Start ie nog in P of alleen in N

    Login om te reageren
    • subarumini zegt

      27 mei 2018 om 23:47

      @rcolt: de P knop zit zo vast als een huis, dus momenteel is het N. Wil er nog wel naar kijken. Ga hem proberen op te lappen zodat ie “perfect” is

      Login om te reageren
      • rcolt zegt

        28 mei 2018 om 06:32

        @subarumini: wens ik je veel succes bij. Ging altijd naar een garage gespecialiseerd in 3L’s maar daar kregen ze t niet voor elkaar, of soms voor de eerste dagen. Onuitontwikkeld prototype is t maar goedkoper auto rijden kan bijna niet.

        Login om te reageren
        • deora zegt

          29 mei 2018 om 13:55

          @rcolt: de specialist uit Kootstertille?

          Login om te reageren
          • rcolt zegt

            29 mei 2018 om 14:17

            @deora: nee, Dieverbrug

            Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      29 mei 2018 om 17:10

      @rcolt: kun je hier wat meer uitleg geven? Begrijp ik het goed dat de auto niet meer in de P kan of P kan starten.

      Login om te reageren
  3. isleofman zegt

    27 mei 2018 om 22:51

    Super zuinig, maar hoe is de uitstoot? Wel verstandige keuze. Veel plezier ermee!

    Login om te reageren
    • subarumini zegt

      27 mei 2018 om 23:50

      @isleofman: de uitstoot zou volgens de fabriek 81g/km moeten zijn. Heb bij het gas intrappen in ieder geval nog geen zwarte rookpluim gezien

      Login om te reageren
      • sr20det zegt

        29 mei 2018 om 15:07

        @subarumini: als het blokje helemaal goed rookt ie ook helemaal niks, de mijne is kat en demper loos vanaf de turbo en er komt geen plofje rook uit.

        Login om te reageren
      • isleofman zegt

        29 mei 2018 om 20:07

        @subarumini: keurig! Lekker cruisen.

        Login om te reageren
      • renegade zegt

        30 mei 2018 om 21:32

        @subarumini: Jaaaaren geleden, toen dit model pas op de markt kwam, heeft AutoWeek een contest georganiseerd waarbij ongeveer 20 equipes de strijd met elkaar aangingen om de grootste actieradius te behalen. Indrukwekkend toen al, en nu nog steeds! Enjoy!

        Login om te reageren
    • Donstil zegt

      29 mei 2018 om 18:25

      @isleofman: Nou hij is zo zuinig dat hij veel milieu zones niet in mag. Best we kansloos vervoer eigenlijk.

      Login om te reageren
  4. w115 zegt

    27 mei 2018 om 23:28

    Gefeliciteerd, ziet er zuinig uit

    Login om te reageren
  5. sackbot67 zegt

    28 mei 2018 om 18:01

    Leuk ding! Veel veilige en leuke km’s gewenst!

    Login om te reageren
  6. ytbl zegt

    29 mei 2018 om 13:12

    Goede keuze. Gefeliciteerd met je eerste auto! Een mijlpaal.. Vergeet je nooit.

    Login om te reageren
  7. viezefreddyw zegt

    29 mei 2018 om 13:22

    Leuk, zo’n Lupo. Met dank aan de onkunde van diverse instanties mag je alleen geen grote steden in. Onbegrijpelijk, dit ding is zo zuinig als wat en de uitstoot is ook zeer beperkt. Gefeliciteerd met je eerste wagentje!

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      29 mei 2018 om 13:48

      @viezefreddyw: Ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat CO2 uitstoot niks meer is dan vluchtige pokon, en verder eigenlijk geen lokale schade toebrengt. Dit in tegenstelling tot NOx en fijnstof, waar dit model een oudere standaard voor volgt.

      Login om te reageren
      • redneckdarian zegt

        29 mei 2018 om 14:28

        @karhengst: En ik neem aan dat jij snapt dat bouwjaar niets zegt over ook maar IETS. Beter is daadwerkelijk naar de uitgestoten waarden te kijken….

        Login om te reageren
        • karhengst zegt

          29 mei 2018 om 15:51

          @redneckdarian: Bouwjaar geeft weldegelijk een zekerheid dat dit model geen AdBlue gebruikt om de uitstoot schoner te maken.

          Qua fijnstof is het aannemelijk dat dit model ook niet de schoonste zal zijn. Maar daarin kan ik in je argumentatie meegaan: meten is weten. Nieuwe modellen sjoemelen immers ook aardig in het rond.

          Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        29 mei 2018 om 16:32

        @karhengst: Waar het mij om gaat is dat je met een dikke diesel SUV van na 2003 ofzo wel de stad in mag en met dit ding niet.

        Login om te reageren
  8. kenner zegt

    29 mei 2018 om 13:22

    Mn opa had hem ook. Leuk in de bergen in Zwitserland; kwam amper naar boven

    Login om te reageren
  9. goodolddays zegt

    29 mei 2018 om 13:28

    Alles beter dan het openbaar vervoer zullen we maar zeggen…

    Login om te reageren
  10. c200 zegt

    29 mei 2018 om 13:42

    Wat is de km stand?

    Login om te reageren
    • subarumini zegt

      29 mei 2018 om 17:07

      @c200: momenteel ietsjes meer dan 292.000, en hij gaat nogsteeds :)

      Login om te reageren
  11. Original_Arnoud zegt

    29 mei 2018 om 13:46

    Ik zou echt altijd aan het hypermilen zijn. Deed ik bij de Ibiza ST 1.2TDi van de zaak eerst ook. 1150km op 42 liter diesel is het persoonlijk record. Maar sinds de NOx update kom ik daar niet meer bij in de buurt. Dus is er niks meer aan, rij ik ‘vlot’ en sta ik na gemiddeld 850km weer 42 liter te tanken.

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      29 mei 2018 om 15:08

      @Original_Arnoud: ik heb met de mijne 1300km gered inmiddels, 34 liter diesel ?

      Login om te reageren
      • Original_Arnoud zegt

        29 mei 2018 om 16:18

        @sr20det:
        Tja.. Ik heb een service beroep dus kan niet altijd sukkelen. En daarnaast sleep altijd minstens 100kg gereedschap mee.

        Login om te reageren
  12. dwersbongel zegt

    29 mei 2018 om 13:56

    Gefeliciteerd met je eerste auto! De eerste ga je nooit meer vergeten ;)

    Login om te reageren
  13. mantzel2700 zegt

    29 mei 2018 om 14:01

    Zelf ook aantal jaren gehad voor woon-werk. Zelf geïmporteerd en super mee gereden. 80% afwijkend van een standaard lupo en als Autotechneut een reuze interessant autootje! Magnesium rijkelijk gebruikt, hele vage ‘automaat’, super lichte velgjes. Met normaal onderhoud en uiteraard af en toe wat opzij leggen voor de onvermijdelijke versnellingsbak revisie echt veel bespaard. Gelukkig had ik in het weekend wel gewoon een comfortabele auto (W220 S500L) als BOB van onze kameradengroep.. Veel zuinige kilometers gewenst!

    Login om te reageren
  14. mtuning zegt

    29 mei 2018 om 14:01

    Langzaam valt ook wel mee. Ik vond ze nog vrij rap.

    Login om te reageren
  15. pilot1988 zegt

    29 mei 2018 om 14:02

    Wat een gedrocht :D Evengoed gefeliciteerd met je eerste auto!

    Login om te reageren
  16. volvo480gtt zegt

    29 mei 2018 om 14:14

    Echt sloom is hij niet. Liep toch 180 op de teller. Vond m nog prima mee komen in het verkeer. O en met een verbruik van 4,2l/100km op de klok was t lachend tanken.

    Login om te reageren
    • matter zegt

      29 mei 2018 om 16:47

      @volvo480gtt: idd, ik vond het ook altijd wel meevallen. De 1.7 SDI is een stuk slomer en minder zuinig. Ik vond dat ie ook verrassend weinig last had van harde wind. Best een stabiel wagentje voor het formaat.

      Login om te reageren
  17. janjaspar28 zegt

    29 mei 2018 om 14:19

    Veel plezier ermee! Zal ‘m nog wel eens zien. Nog plannen ermee?

    Login om te reageren
  18. flutterby zegt

    29 mei 2018 om 15:01

    Wat je bespaard in verbruik ben je kwijt in onderhoud. Én maar hopen dat je geen schade rijdt.

    Login om te reageren
  19. terazino zegt

    29 mei 2018 om 15:31

    Gefeliciteerd met je 1e auto. Een mooie herinnering voor later.

    Login om te reageren
  20. babybenz zegt

    29 mei 2018 om 15:41

    Wat doet dit op de hoofdpagina? Man man man.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      29 mei 2018 om 16:24

      @babybenz: ken je dat liedje: “u hoeft niet te klikken?”

      Login om te reageren
      • pilot1988 zegt

        29 mei 2018 om 16:26

        @rikus: paar potjes bier, dan ben je morgen weer het heertje!

        Login om te reageren
        • rikus zegt

          29 mei 2018 om 16:39

          @pilot1988: sorry, ik drink niet. Maar bedankt.

          Login om te reageren
    • pilot1988 zegt

      29 mei 2018 om 16:24

      @babybenz: lol inderdaad, om nog maar te zwijgen over de zoetsappige reacties.

      Login om te reageren
    • ablogjunk zegt

      29 mei 2018 om 17:17

      @babybenz: Wat doe jij op AB?

      Login om te reageren
  21. dees zegt

    29 mei 2018 om 15:58

    Laatst nog een discussie gehad met de familie over deze auto.
    Hun begrepen niet waarom VW nooit verder gegaan is met deze techniek.
    Ik vertelde toen dat het niet veel met techniek te maken had maar meer met gewichtsbesparing.
    De 3L had vrijwel geen luxe. Men gebruikte dunner staal en aluminium en magnesium. Dit gepaard met een kleine diesel zorgt voor een laag verbruik.
    Die laatste 2 zijn duur wat ervoor zorgde dat hij nieuw zeer duur was.

    Maar blijft een leuke auto en houd zijn waarde vrij goed omdat hij zo zuinig is. Nadeel is dat de onderdelen duur zijn omdat de 3L niet alle onderdelen deelt met de andere Lupo’s. En alu bodywork fixen is niet eenvoudig.

    Login om te reageren
  22. bakingmynextbenz zegt

    29 mei 2018 om 16:22

    Veel plezier! Mooi autootje om ervaring in op te doen. Nu lekker sparen voor een liefhebbersauto?

    Login om te reageren
    • subarumini zegt

      29 mei 2018 om 17:12

      @bakingmynextbenz: de droom is om over een paar jaar een Audi A8 te hebben van de B2 generatie. Maar die zal dan meer voor het weekend zijn :)

      Login om te reageren
  23. volvonerdy70 zegt

    29 mei 2018 om 16:28

    Jammer dat er zoveel negatieve reacties zijn, iedereen moet trots zijn op zijn of haar auto. Niet iedereen kan BMW rijden.. En n Lupo is een leuk wagentje.
    Zéker als eerste auto! Lekker compact en goedkoop, zo hoort een eerste autootje te zijn. Veel plezier ermee gewenst!

    Login om te reageren
  24. rufctr01 zegt

    29 mei 2018 om 17:12

    Veel plezier er mee!

    Login om te reageren
  25. autodrome zegt

    29 mei 2018 om 17:32

    Auto was helemaal niet zo traag door het lage gewicht, heb er veel in gereden … Super zuinig, maar die bak, oei oei. Daar komt ook nog het onderhoud bij, begin maar met sparen … Vond het overigens wel een hele fijn auto, superzuinig en de stoelen zijn prima …. Geniet er van …

    Login om te reageren
  26. Papageno zegt

    29 mei 2018 om 17:44

    Dit vond ik de enige leuke VW, omdat deze zo goedkoop is maar nu blijkt is dat ook niet zo. Dan toch maar niet.

    Login om te reageren
  27. ikleesookoverautos zegt

    29 mei 2018 om 18:08

    De 3L zou niet mijn keuze zijn en ook de Lupo niet. Ik zou voor de Arosa gaan vanwege de beter uitziende koplampen imo. Maar veel plezier ermee, verstandige aankoop.

    Login om te reageren
  28. lincoln zegt

    29 mei 2018 om 18:50

    reuze intressante auto voor technisch aangelegde mensen ..

    in mijn opinie een pareltje iig
    en zo zal die ooit de geschiedenisboeken in gaan ..

    Login om te reageren
  29. omeslo zegt

    29 mei 2018 om 18:57

    rond de eeuwwisseling ben ik door mijn toenmalige werkgever gestraft met een jaar lang Lupo 3L rijden. Niet geheel onbegrijpelijk aangezien ik na 2 maanden in dienst mijn gloednieuwe Alfa 147 total loss had gereden.
    Viel me echter alleszins mee. Zo sloom is het niet. Ik heb zelfs de 200 eens aangetikt op de autobahn. En voor die tijd een kek interieurtje.
    Meerdere keren mee op en neer naar Bulgarije geweest zonder een centje pijn. Bij ongeveer 100.000 km gaf echter het start/stop systeem de geest, in die zin dat de auto niet meer wilde starten. Afgesleept, afgeschreven en nooit meer terug gezien.
    Toch krijg ik nog elke keer een glimlach op mijn gezicht als ik er één zie rijden. Met sommige auto’s bouw je om onverklaarbare redenen een band op. Dit is er zo één.
    Heel veel plezier met je aankoop en veel leuke herinneringen gewenst.

    Login om te reageren
    • pilot1988 zegt

      29 mei 2018 om 19:07

      @omeslo: leuk verhaal maar gebruik a.u.b. nooit meer het woord ‘kek’. Zeer moeilijk te verdragen. Dank u!

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      29 mei 2018 om 23:12

      @omeslo: Sorry, maar 200 op te teller geloof ik echt niet. Het ding doet officieel 165 km/u. Met tellerafwijking rekening houdende, zou dit 175 of 180 hoogstens op de teller zijn.

      Login om te reageren
      • dailydriver zegt

        29 mei 2018 om 23:41

        @SimonMc: met een grotere turbo gaat het best hard. lichte auto namelijk. Uit mijn hoofd 875 kg.

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          30 mei 2018 om 17:14

          @dailydriver: Ik ga er van uit dat de auto volledig standaard was, omdat hij zei dat het de auto van z’n werkgever was. Gewicht heeft ook weinig invloed op topsnelheid, enkel op acceleratie.

          Login om te reageren
  30. ronaldotour zegt

    29 mei 2018 om 22:00

    Helaas was hij in Nederland te duur en zijn de overgebleven exemplaren importauto’s met zeer vaak aantoonbaar teruggedraaide km. standen en een lelijk nieuw kenteken.

    Maar technisch nog steeds niet verbeterd omdat dat te kostbaar is.

    Login om te reageren
  31. autospotterkerkrade zegt

    29 mei 2018 om 22:06

    Een groene lupu met gouden bbs super velgen ziet er waanzinnig goed uit

    Login om te reageren
  32. dailydriver zegt

    29 mei 2018 om 23:46

    Leuke wagen. En super zuinig ook. Echter nadeel van dit voertuig is. Onderdelen vaak niet op voorraad en relatief duur. Vanwege dat het aluminium is. En speciaal voor een 3L. In vergelijking met een “normale” lupo van het zelfde bouwjaar. Die heeft namelijk een ander onderstel. 3L is ontworpen vom zo licht mogelijk te zijn. Heel veel plezier ermee!!

    Login om te reageren
  33. dailydriver zegt

    29 mei 2018 om 23:50

    Voordelen zijn er zeker wel…. Binnen het VAG concern en dit type Lupo zijn delen uitwisselbaar van andere modellen die in dit tijdbestek( golf 3/4) zijn gemaakt.

    Login om te reageren
  34. maroksahbe zegt

    30 mei 2018 om 01:32

    Het is nooit een pretje om achter zon hok te rijden. De bestuurders denken er niet aan om 81 te rijden waar 80 toegestaan is.

    Login om te reageren
  35. midas zegt

    30 mei 2018 om 08:29

    veel plezier met dit wagentje! zelf voor mij huidige auto (Aygo) ook een gehad! heerlijke wagen om in te rijden (als ie reed dan) gekieteld naar 85pk en dat was goed te merken! hing op de autobahn met 190/200 achter allerlei dikke audi’s en bmw’s aan! en dat met gemiddeld verbruik van 1:25… 3x lachen dus!

    alleen jammer dat die schakelrobot’s zo gevoelig en lomp zijn. die van mij schoot zo weer in de stress… uiteindelijk ging mn 3e versnelling naar zn gallemiesen… heb m toen na 3 maanden van bezit, genot en ergernis, ingeruild op mn dikke Aygo!

    Login om te reageren
    • jessepinkman zegt

      30 mei 2018 om 23:04

      @midas: ‘Aygo’ en ‘dik’ in 1 zin gebruiken is hetzelfde als ‘roken’ en ‘gezond’. Of in dit geval: ‘3L’ en ‘brandstofslurpend racemonster’.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North