• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Dauphine barnfind

Gaaf verhaal (laatste plaatje), staat te koop;)

Spotter: autoblogger
Geüpload op: 30 juni 2018
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
appspot barnfind concours-elegance concours-elegance-2018 Dauphine klassiekers Renault roest
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Porsche 918 Spyder Weissach
  • Renault KZ
    Renault KZ
  • Spionage Renault
    Spionage Renault
  • Mercedes-AMG GTR
    Mercedes-AMG GTR
  • toyota GT86 TRD
    toyota GT86 TRD
  • Renault Nervasport
    Renault Nervasport
  • Renault Avantime
    Renault Avantime
  • Renault limo
    Renault limo

Lees Interacties

Reacties

  1. ghost zegt

    30 juni 2018 om 17:11

    Neerzetten bij Restaurant Dauphine in Amsterdam. Daar staat al een gerestaureerde maar dit verhaal ervan is mooier imo!

    Login om te reageren
  2. johnhert zegt

    30 juni 2018 om 17:17

    Techniek in orde maken en rijden.

    Login om te reageren
  3. seanxtype zegt

    30 juni 2018 om 17:24

    Oh wat zou ik graag zo een willen. Prachtige vormen! Beetje restomodden en gaan met die banaan

    Login om te reageren
  4. amersfoorter zegt

    30 juni 2018 om 17:31

    Barnfind noemen met hoofdletters en dan de hoofdprijs vragen

    Login om te reageren
  5. wimof zegt

    30 juni 2018 om 17:39

    Je laat hem inderdaad best zo, anders ben je begonnen aan een bodemloos vat van uitgaven.

    Login om te reageren
  6. 2wheeler zegt

    30 juni 2018 om 17:46

    @desjonnies

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      30 juni 2018 om 18:57

      @2wheeler: Daar moest ik ook gelijk aan denken.

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        30 juni 2018 om 19:59

        @lekbak: ik ook! @sjonnies de taak om er iets moois van te maken ?

        Login om te reageren
  7. justsomebody zegt

    30 juni 2018 om 17:50

    Mooie patina

    Login om te reageren
  8. ikleesookoverautos zegt

    30 juni 2018 om 18:02

    Onderhuids helemaal aanpakken. Interieur van de muizen ontdoen en rijden maar.

    Login om te reageren
  9. milieumeneertje zegt

    30 juni 2018 om 18:05

    Ik snap niet waarom de auto in deze staat zou moeten blijven? Restaureren en lekker mee gaan rijden.

    Login om te reageren
  10. jeroenwz zegt

    30 juni 2018 om 19:04

    Technisch opknappen, interieur bewoonbaar en leefbaar maken en rijden maar! Een Franse ratlook.

    Login om te reageren
  11. jeppie zegt

    30 juni 2018 om 19:32

    Wel tof dat verhaal erbij

    Login om te reageren
  12. desjonnies zegt

    30 juni 2018 om 21:01

    Nee.
    Nooit iets mee gehad, hoewel dit de allereerste auto is geweest die een ‘hete’ productie versie kende en stamvader is van de hot hatches en de GTI’s: de Gordini 1071.
    Maar Jean Rédélé, de oprichter van Alpine Renault, wat later Renault Sport zou worden, vond de Dauphine ook niets en heeft er nooit wat meegedaan.
    Anders was dat met de Dauphine’s opvolger, de Renault R8, da’s de basis of zo u wilt de vierdeurs versie van de wereldberoemde A108 & A 110.

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      30 juni 2018 om 21:23

      @desjonnies: Nou, niet helemaal. De eer voor de stamvader van de ‘hot hatches’ is dan zonder meer voor de Renault 4CV. Klassewinnaar Rally van Monte Carlo en 24uur van Le Mans. Én de basis voor de Alpines van de door jou aangehaalde Mr Jean Rédélé, die diverse racesuccessen met 4CV’s behaalde.

      De 4CV is de eerste Franse auto waarvan er meer dan 1 miljoen van werden geproduceerd. De Dauphine was nog populairder, daar zijn er meer dan 2 miljoen van gebouwd.

      In de USA werd een elektrische versie van de Dauphine gebouwd (Henessy).

      Alfa Romeo bouwde de Dauphine in licentie: ‘Alfa Romeo Dauphine’.

      De 4CV werd trouwens in Japan door Hino in licentie gebouwd.

      Login om te reageren
      • henkp1 zegt

        30 juni 2018 om 21:27

        @henkp1: Voor de duidelijkheid: de 4CV is van 1948, de Dauphine van een jaar of tien later.

        De eerste Alpines waren op basis van de 4CV. Later kregen ze een eigen chassis en de techniek van de R8.

        Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        30 juni 2018 om 22:36

        @henkp1:
        ik bedoel een hete productieversie die op lopende band wordt gemaakt tussen de gewone modellen in, de Gordini 1093 met 7″ koplampen ipv de standaard 5.3/4″Cibie’s was gewoon de eerste en niet de Mini Cooper.
        Hier een 1093 in het wit met blauwe ‘race strepen’ Later met de komst van de R8 Gordini’s werd de wagen blauw met witte race strepen.
        http://aws-cf.caradisiac.com/prod/photos/3/6/6/1192366/6542221/big-6542221d16.jpg?v=1

        Login om te reageren
  13. henkp1 zegt

    30 juni 2018 om 21:29

    Leuke auto de Dauphine, deze ook. Ziet er nogal gehavend uit, maar is vooral oppervlakkige roest; meeste krijg je er met de hogedrukspuit wel vanaf. Ik ben alleen vergeten te vragen wat ie moet kosten.

    Login om te reageren
  14. mark383 zegt

    30 juni 2018 om 21:56

    Wat zou deze auto moeten kosten denken jullie?
    En wat zou een optische en technische restauratie vervolgens kosten?

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      30 juni 2018 om 22:50

      @mark383:
      Zijn niet gewild en in Frankrijk kun je zo een goede voorbumper en plaatwerk scoren, je kunt er zelfs rondom originele schijfremmen op zetten, vanaf 1963 zijn alle Dauphines er mee uitgerust.
      En zo’n koplamp van Cibie zijn op talloze Franse auto’s gebruikt.

      Login om te reageren
  15. dijan zegt

    1 juli 2018 om 09:19

    Je had ze ook nog in de uitvoering ; Ondine en Gordini.

    Login om te reageren
  16. Alfarobert zegt

    1 juli 2018 om 10:03

    Zoiets kom ik nu nooit tegen in een schuurtje he. Als je het geld ervoor hebt zou ik hem restaureren. Lekker mee touren in het zonnetje.Blijven leuke auto’s.Wie wordt er niet blij als ie er 1 tegenkomt?

    Login om te reageren
  17. fapfap zegt

    2 juli 2018 om 08:55

    Prachtige auto.
    Mijn oom heeft erin geracet.

    Ik heb toevallig 3 weken geleden een Renault 4TC geerfd, met schijfremmen en een Dauphine Gordini motor.

    Daar past een Renault Dauphine natuurlijk heel goed naast

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North