Mijn eerste auto!
Afgelopen week mijn eerste auto opgehaald! Betreft een Audi S4 B6 uit 2003. De wagen is tip top in orde en heeft maar 91k gelopen. Ik ben er erg blij mee en loopt en schakelt als een zonnetje! Over een maand ben ik 18 en kan het feest beginnen. Plannen voor in de toekomst aan de auto? Ik laat hem volledig standaard zoals hij hoort. Dus geen after market upgrades, dit brengt de status van deze ontzettend mooie youngtimer alleen maar omlaag.









Ik zou je ramen wel laten blinderen.
@mab: doe dat aub niet. Lekker zo laten
@lekkerlinksrijden: Fabriekstint idd. Nu is het een vissenkom.
En een alarm laten installeren.. mooie eerste auto, de lat ligt meteen hoog!
@993gt2: zonde van je geld, investeer maar in een bearlock..
@993gt2: bedankt!
Weet je zeker dat de teller niet is teruggedraaid? Let wel op t olieverbruik. Deze motoren kunnen een flink hoog olieverbruik hebben.
@maotje: Er zit een indicator op, ruim op tijd.
Mooie auto om mee te beginnen, ik moest het doen met een Suzuki Swift alles eerste auto
@dandi: bedankt!
Lekker! Ik begon met een golf 3 gtd van toen 12 jaar denk ik :P
Wees er voorzichtig mee;-)
Origineel is het mooiste. Have fun!
@unknown32: thanks!?
Netjes! Veel plezier ermee!
@thomcarspotter: dankje?
Een S4 B6 sedan, een van de mooiste sedans van rond die tijd vind ik. Zo te zien is hij kort geleden geïmporteerd. Zelf gedaan of opgepikt bij een handelaar die dit vóór jou had gedaan? Ik hoop het eerste. De stoelen die erin zitten zijn mooi en zitten geweldig trouwens. Veel rijplezier toegewenst en wees er zuinig op! :)
@evdw: ik heb hem zelf geïmporteerd vanuit duitsland, hij stond bij een particulier!
@rens4: Goed gedaan, dan heb je al meer kans dat de km stand klopt.
@evdw: volledige rapport van de auto zit erbij en klopt.
@rens4: goed gedaan mooie bak.
@evdw: zuinig ben ik er zeker op, ik heb hem meteen laten polijsten en glascoaten voor een optimale lakqualiteit
Naast je tijdweergave op het dashboard hoor je trouwens een signaal icoontje te zien. Dit is om de datum tijd automatisch op te pikken. Ik kan het niet heel goed zien door het licht maar dat icoontje lijkt te ontbreken. Wrs is de sensor kapot, die zit in de voorbumper.
Je kan de tijd altijd handmatig instellen natuurlijk nadat bijvb je accuklemmen eraf zijn geweest maar het hoort dus automatisch opgepikt te worden.
Mooie machine, en handbak, geweldig. Veel plezier en denk aan je rijbewijs …..
Drive safe
Je 1ste auto en gelijk zo’n bolide, de verzekeraar is blij met je?
@bmwfreak038: hij wrijft in z’n handen?
@rens4: de verzekeraar ja?
“Life is to short to ride shitty cars”
@autospotterkerkrade: precies
@autospotterkerkrade: *too short
@SimonMc: drive
@benniedownunder: scherp
@SimonMc: muggenziften.
@bmwfreak038: bijleren
@SimonMc: amen!
Heel vet!! Zou zelf nog wel dit type in Avant willen hebben???? Ik zou serieus wel de dempers vervangen voor het geluid en de originele eindstukken houden. Dan is het helemaal een genot om in te rijden een voor het oog nog helemaal standaard
@kennone: dan moet ik al gaan snijden in de originele uitlaat, zie ik niet zo zitten… lijkt me wel vet indd.
@rens4: andere uitlaat is ook gaaf, magnaflow klinkt geloof ik erg goed op dit model.
Heel gaaf! Chapeau. Wel een bearlock doen ja, en een goede polijstmachine.
Gefeliciteerd, more than nice first ride !
Origineel laten en investeren in goede beveiliging (zoals idd de Bearlock).
Schat in dat hij niet op jouw naam verzekerd gaat worden ?
En verder: geniet er van !!
Hiermee trek je zeker alles eruit!
@marijnvv: ‘alles’ mijn TT met 100pk minder is 0,1 sec trager en die wint al lang niet alles meer hoor.
@airc: Maar boven de 150 merk je die 100 pk extra wel, deze loopt best makkelijk door naar 250
@airc: rustig.. was humor
@marijnvv: not.. het is dan wel een v8. Maar bijster snel zijn ze nooit geweest helaas.
@gjvp: te zwaar idd.
@gjvp: v6 turbo toch? V8 kwam pas een generatie later
@rrvliet: Bekijk de foto’s nog eens op je gemak.
@baardmijt: Foto 8 wellicht? Môgguh.
Leuk ding, wij hebben er thuis ook zo’n een gehad. Onderhoud is wel vrij prijzig, maar met name het geluid is heerlijk. Ook lekker veel koppel
Leuke eerste auto veel plezier ermee!
Persoonlijk zou ik er andere velgen onder doen en de rest gewoon zo laten.
De RDW geeft geen oordeel over de reeks tellerstanden van dit voertuig. Dit kan twee oorzaken hebben: dit voertuig is buiten Nederland geregistreerd geweest, of aan dit voertuig is iets gewijzigd waardoor het een ander kenteken heeft gekregen.
@gicha: Je had ook gewoon even de opmerking van de eigenaar van 2 dagen terug kunnen lezen.
“ik heb hem zelf geïmporteerd vanuit duitsland, hij stond bij een particulier!”
@torsen: Dus? Ik denk dat gicha wel een punt heeft. Je weet nooit wat een auto uit land van herkomst je te bieden heeft. Blijft een risico. Meeste mesten staren zich blind op zo’n bak.
@speedster1976: Als hij dat punt probeerde te maken waarom schreef hij daar niets over dan?
Hij gaf alleen aan waarom de km stand mogelijk niet bekend zou zijn bij het RDW.
Terwijl die informatie er al lang stond.
Verder hoef je maar één keer te googlen naar ‘auto importeren uit Duitsland’ om gewaarschuwd te worden voor onjuiste km standen.
Ik denk dat de koper zich daar best van bewust was zonder al die reacties hier.
@gicha: Toch vlot opgelost he, Sherlock Holmes.
Normaal zou ik zeggen dappere keuze maar volgens mij heb je je huiswerk wel gedaan. Veel plezier ermee!
Mooie auto en vooral een prachtige éérste auto! Wat mij betreft de laatste generatie Audi voor het een pretentieus VW rebadge-merk werd.
Hele mooie 1e wagen veel plezier er mee! Ik snap dat je hem origineel wilt laten maar kleine tip, vervang de vlammendover in de uitlaat (vierkante pot waar de 2 uitlaatlijnen samen komen) voor 2 rvs pijpen, dat zorgt voor zo’n gave V8 roffel!
@dutchdriftking: ik heb er zelfs n filmpje van https://youtu.be/_sx8SEyajr4
@dutchdriftking: Veel plezier voor weinig geld! Ik zou dat zeker doen. Misschien ook nog wel pk’s erbij hierdoor.
@dutchdriftking: sjezus, dat klinkt wel erg gaaf inderdaad. Dan worden dus de demperstukken vervangen door rvs stukken? Dan heb je feitelijk gezien een open pijp?
@rens4: je hebt geen volledig open pijp, maar een demper minder. Als je t filmpje aan een handige garagist laat zien kan die het waarschijnlijk voor nog geen 100 euro fixen. Uiteraard willen we allemaal een dikke Capristo uitlaat (en die zijn ook geweldig) maar dit is een spotgoedkope super gave oplossing.
Luxe plaatjes zouden hem afmaken IMO, gave bak en veel plezier gewenst!
Gave 1e bak!
Tip: bearlock
@cassiewollie m’n ogen werkten blijkbaar even niet mee, ik heb ze gevonden haha
Gave automobiel. Veel veilige kilometers toegewenst!
Laat je niet verleiden tot stommiteiten, hou het veilig, we willen dat je heel blijft.
@wimof: precies!
Gefeliciteerd kerel, ziet er nog steeds eigentijds uit. Goed dat je hem origineel laat. Ramen blinderen? Niet doen! Laat dat soort grappen maar over aan ‘petjes’ en ander kermisvolk uit Maaskantje. Succes en hou het heel, boetevrij plezier ….
@autodrome: fabriekstint vanaf B-stijl. Nu is het een rijdende vissenkom.
@autodrome: klopt, ik denk maar zo wat niet op de optielijst stond destijds, zit er ook niet op. En het is geen project auto, voor mij is deze auto gewoon af!
@rens4: Het tinten is ook zeker niet wettelijk verplicht maar slechts een aanbeveling! Gr Kabouter Wesley
@rens4: Weet je zeker dat achterramen met een (klein) tintje niet op de optielijst stond destijds?
Ik denk dat het zeker niet misstaat in ieder geval.
@evdw: natuurlijk was dit een optie, echter is de eigenaar hem vergeten aan te vinken.
Ziet er net uit, veel plezier ermee!
Mooie bak. Kudo’s voor jou, omdat je hem helemaal origineel laat.
@pfranze: *Kudos
Sodegrutjes, da’s een aan-zien-lijk sjiekere eerste auto dan de mijne. Hoop, dat je er lang en veel plezier van gaat hebben.
Ben overigens benieuwd wat er ooit als opvolger komt. Dat moet zo ongeveer richting de categorie Porsche, Aston Martin o.i.d. gaan. Enfin, van later zorg . . .
@amghans: ik zal jullie zeker op de hoogte houden!
Er is nog hoop voor de jeugd! Prachtige eerste auto!
Blindeer je ramen.
Kijk dan is naar je auto…
Vind je het niet mooi trek je het er zo weer van af.
Radio op Slam, pas op je rijbewijs je bent hem sneller kwijt dan dat je hem gehaald heb.
Wat doet zo’n wagen gemiddeld in Duitsland? Bencwel benieuwd naar de kosten! Hier in NL mag je voor rond de 200k KM’s nog steeds ruim 10k neerleggen…
Fantastische auto! Heb zelf als eerste auto een b7 gehad, rood met grijs interieur en opendakje. Helaas een 2.0, ook uit Duitsland geïmporteerd. Letterlijk van een oud vrouwtje geweest. Ook te zien aan wat dingen. Deze daarentegen, wauw! Mooie combi qua kleur! Veel plezier ermee!
Aandachtspuntje dat ik weet zijn de parkeersensoren. Geven snel de geest van VAG’s rond deze productiejaren.
Wat een gezeur over duitse auto’s. Heb er inmiddels zelf 5/6 geïmporteerd. Stuk voor stuk beter, goedkoper en mooier dan NL examplaren. Laat je niets wijsmaken en ga langs de duitse buren. Blijf opletten en laat auto’s volledig checken
@kritisch: precies de duitse markt heeft zoveel meer aanbod dan de nederlandse, toch lag mijn mikpunt op een particulier ipv een handelaar. Handelaren kunnen goed praten en je op t verkeerde been zetten.
Heel mooi! Veel plezier ermee ;)
@omarrs6: thx??
Wens je veel rijplezier. Prachtige wagen. En je houdt hem origineel. Tien punten. Rij voorzichtig!
Oehhh lekker. Klinkt als een liefhebber!
Ontzettend mooie en mooi uitgevoerde auto. Altijd een zwak gehad voor die generatie A4. Heerlijk zo’n V8 in het vooronder en helemaal top dat je ervoor hebt gekozen de auto volledig in zijn waarde te laten, daar is deze ook echt te mooi voor. Heel veel veilige kilometers en veel plezier. Ik zou echt alle beveiligingsmogelijkheden even in acht nemen, ze zijn helaas ontzettend gevoelig voor debieltjes die een supermarkt kapot willen rijden
Das een heerlijke bazenbak:-)
Stijlvol, zeker niet opzichtig, lekker rap en met een fatsoenlijke sound. Ik heb het broertje van deze motor in mijn S8 van 2000 gehad en sinds vorige week heb ik ‘m in de vorm van een RS6 Plus van 2005. Ok, dan wel met 2 joekels van turbo’s erop.
Geniet ervan en wees een beetje zuinig op je rijbewijs!
@T5Power: klinkt als een mooie oprit! ? zeker ben ik voorzichtig gewoon lekker cruisen is voor mij genoeg.
Me likie :)
Goeie zaak, je eerste auto hoort ook gewoon leuk te zijn als je daar financieel tot in staat bent, zelf ooit begonnen met een BMW E39 530i. Heel veel plezier ervan en druk er aub een Bearlock in, er worden net iets teveel liefhebbers auto’s gestolen voor minder frisse activiteiten… zou zonde zijn van dit mooie exemplaar!
Grote vraag is welke verzekeraar accepteerde dat? :).
Vette wagen! Zeker als eerste! Maar toen ik 18 was was ik uiteraard net als iedere andere 18 jarige onoverwinnelijk en onsterfelijk. Doe wel een beetje voorzichtig met zo’n dikke wagen! Heel veel plezier kerel!!!
Stoere auto om mee te beginnen veel snelle veilige km’s toe gewenst
Het valt me op dat nog niemand de distributieketting heeft genoemd, iets waardoor ik bij deze auto’s ben weggebleven.
Ik woon in de VS, en ik hoor veel over de distributieketting van deze generatie S4 (met de V8). Om deze te vervangen moet het hele blok uit de auto, omdat hij aan de achterkant zit. Ik geloof dat het pas na vrij veel km’s nodig is, maar wel iets om je te realiseren want het is kost een paar duizend dollar/euro om te laten uitvoeren… Deze heeft nog een erg lage km stand, dus misschien om je later druk over te maken.
Ik kijk hier wel eens op de lokale Marktplaats en zie soms goedkope S4’s, maar ik durf het niet aan! Bovendien zijn ze wel erg dorstig… Volgens mij is 1 op 10 al lastig.
Veel plezer verder, het is wel een mooi exemplaar!
@civic1990: Klopt idd, moest bij ons toen ook. Weet niet precies bij hoeveel km maar het kan nooit superveel zijn want hij is met een kleine 150k kilometer weggegaan.
Kan je eindelijk de buit van he boefjestijd stukslaan aan verzekering!
Is natuurlijk een fantastische auto! Vooral als eerste! Maar t enige waar ik aan denk is waar haal je het geld vandaan op je 17e??
Chapeau!
@rens4: wat ben ik blij dat je deze werkelijk prachtige Audi S4 B6 volledig origineel wilt laten. Jij snapt het, door de auto origineel te laten is hij op zijn allermooist. En wat is ie mooi! Pracht exemplaar, ik heb eerder ook naar precies dezelfde uitvoering gekeken, maar uiteindelijk voor een A8 gekozen. Proficiat met je geweldige bezit. Wees er zuinig op en geniet met volle teugen.
@autoriteit: bedankt! Fijn om te zien dat meer mensen hier houden van originele auto’s! Zo heeft deze auto de meeste stijl!
Super mooie auto, gefeliciteerd.
Echter.. 91k kilometers in zo’n 15 jaar, dat zijn er slechts 6k per jaar. Altijd van een oud vrouwtje geweest, heeft er alleen boodschappen mee gedaan als de zon scheen?
Dat klopt zeer waarschijnlijk niet. In Duitsland kennen ze geen NAP, en wordt in grote getallen gesjoemeld met kilometerstanden, dat is algemeen bekend. Er wordt ook druk gehandeld in onderhoudsboekjes en papieren. Auto’s welke uit roulatie wordt genomen door een zwaar ongeval of iets dergelijks, deze onderhoudsboekjes worden veelal in het grijze circuit doorverkocht om auto’s met hoge kilometerstanden weer ‘passend’ te krijgen en daardoor voor meer geld te kunnen verkopen …
@jokertje: wat een onzin. Er zijn in Duitsland 80 miljoen inwoners, dus ook meer auto’s. De kans dat er een pareltje te koop komt is dan ook groter. Daarnaast zijn duitsers vaak een stuk voorzichtiger met hun spullen dan Nederlanders.
NAP kennen ze niet, oke. Aan de andere kant zijn straffen op sjoemelen een stuk hoger dan hier in NL. Als een auto 150k gelopen heeft ipv onder de ton moet dit aan alles te zien zijn. Van interieur naar exterieur naar motor. 10k verschil ga je waarschijnlijk niet opmerken. En dan onderhoud, bij een uitgebreide keuring komt ook echt wel omhoog wat de staat van het blok is etc.. en ja, schades zijn ook terug te vinden.
Heb wel vernonen dat Nederlandse bedrijven die importen wel leuk stempeltjes uitwisselen met bedrijven over de grens en vrolijk nieuwe onderhoudsboekjes bouwen.
Als je iets op het oog hebt, dan laat je de auto uitgebreid keuren, toch?
@kritisch: precies ik laat hem alsnog helemaal uitlezen bij Audi. Als je een beetje verstand hebt van auto’s weet je waar je op moet letten bij het kopen van een youngtimer met (in dit geval) een erg lage km-stand. Kijk of er kreuken zitten in het leer, de conditie van het stuurwiel is belangrijk.
Ook de tipjes van de uitlaat na checken zijn ze al snel verroest. Eerst de motorkap openen voelen of het blok koud is en daarna pas starten. Sommige mensen laten het blok eerst warm lopen zodat hij soepeler start. Na het starten voelen of het blok rustig loopt is ook belangrijk. En checken op steenslag! Auto’s met een hoge km-stand hebben relatief meer steenslag dan een met een lage km-stand.
Dit zijn allemaal manieren om er toch achter te komen of de auto die je gaat kopen betrouwbaar is.??
@kritisch:
Het is helaas geen onzin, maar een feit dat er nog steeds enorm gesjoemeld wordt met kilometerstanden in Duitsland. Volgens de laatste cijfers van o.a. BOVAG is er met zo’n 25% van de geïmporteerd auto’s uit Duitsland gerommeld aan de kilometerstand. Veelal worden er andere onderhoudsboekjes geregeld (gekocht in het grijze circuit) en stickers overgezet, zodat het lijkt te kloppen. Zou er daarom bedachtzaam op zijn … technische keuring van de auto geeft geen garantie voor een gegarandeerd juiste km-stand.
@kritisch: de afstanden in Duitsland zijn fors groter, hierdoor rijden auto’s gemiddeld juist VEEL meer dan in Nederland (+55%). Er zijn absoluut meer parels te vinden, maar ook een zeer grote kans op een onjuiste stand. 6k per jaar is wel heel weinig voor een Autobahn Raser
Hij staat alweer te koop?
@dutchdriftking: nee niet meer is maar net wat de gek ervoor wil geven