• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mini op de ring!

Deze ouda mini trok flink door op de nurburgring!

Spotter: kuifje
Geüpload op: 5 juli 2018
Plaats: 0
Kenteken: Onbekend
circuit Cooper Mini nurburgring zwart
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Mini bij de ring
    Mini bij de ring
  • Citroën Visa 17 RD (MkII)
  • Porsche 991 GT3 RS
    Porsche 991 GT3 RS
  • Alfa Romeo RZ ES30
    Alfa Romeo RZ ES30
  • Mini Cooper JCW
    Mini Cooper JCW
  • Mini
    Mini
  • Volvo V60 Polestar
    Volvo V60 Polestar
  • Mini Cooper
    Mini Cooper

Lees Interacties

Reacties

  1. jeppie zegt

    5 juli 2018 om 12:59

    Als een baas

    Login om te reageren
  2. dedokter zegt

    5 juli 2018 om 16:21

    Gaaf!
    Zo is er ook de ring mini.
    Ook leuk om eens in mee te rijden(als hij het nog doet)

    Login om te reageren
  3. desjonnies zegt

    6 juli 2018 om 18:08

    Zwarte platen?
    Ik zeg maar niets meer..

    Login om te reageren
    • jjcp zegt

      6 juli 2018 om 18:19

      @desjonnies: dacht al zwarte platen, wat zijn dat nou weer.

      Login om te reageren
    • kauwsjotel zegt

      6 juli 2018 om 22:32

      @desjonnies: je denkt te zwart-wit

      Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      7 juli 2018 om 12:23

      @desjonnies: donker blauw

      Login om te reageren
  4. joostie zegt

    6 juli 2018 om 18:27

    Super dik!

    Login om te reageren
  5. chriscross zegt

    6 juli 2018 om 18:30

    Super dik maar hoezo lefgozer?

    Login om te reageren
    • weetikveel zegt

      6 juli 2018 om 19:04

      @chriscross: hij is met een old mini helemaal naar Duitsland gereden.

      Login om te reageren
      • gasmonkey zegt

        7 juli 2018 om 11:15

        @weetikveel: wat een lef zeg!

        Login om te reageren
  6. jpoers zegt

    6 juli 2018 om 18:40

    Mooi die rode kleur. Wat een geweldige wagentje blijft t toch. Vroeger ook wel ingereden, de snelheid beleving is fantastisch. En heerlijk als een muis tussen de grote jongens slalommen. In mijn optiek veel beter dan voor het BMW verkrachting.

    Login om te reageren
  7. jpoers zegt

    6 juli 2018 om 18:41

    uhm…het =de. Of verkrachting = Tijdperk :)

    Login om te reageren
    • straatzakelijk zegt

      6 juli 2018 om 19:06

      @jpoers: ik kan niet kiezen :(

      Login om te reageren
  8. sanderz28 zegt

    6 juli 2018 om 19:59

    Eindbaas level 10 achieved

    Login om te reageren
  9. miniweert zegt

    6 juli 2018 om 20:12

    Leuk dat ik ben gespot! Mooie foto’s.

    Mini is van “74 dus rij met blauwe oldtimer platen. Verder is er vrij weinig standaard.

    Bedankt voor de complimenten!

    Login om te reageren
    • dedokter zegt

      6 juli 2018 om 21:18

      @miniweert: neem je hem mee naar de volgende clubdag?

      Login om te reageren
      • miniweert zegt

        6 juli 2018 om 21:35

        @dedokter: Jaren geleden lid geweest van de Mini Seven Club, maar de meeste meetings vind ik te ver vanuit Limburg. Vandaar dat ik daar eigenlijk nooit meer kom.

        Komende zondag wel te spotten op Zandvoort bij het British Race Festival, zal meerijden in het vrij rijden deel.

        @AMGHANS

        Ik heb specifiek gezocht naar een Mini van 1974 of ouder, deze zijn gemaakt met het zogenaamde “solid mounted subframe” waardoor het subframe voor zonder rubbers aan het chassis zit gemonteerd. Dit zorgt voor het echte kart gevoel. Daarnaast is het handig met de emissie eisen.

        De Mini is “gered” van de dood en was ooit rood. Maar ik heb hem bij elkaar gezocht en laten spuiten zoals ik hem mooi vind.

        Van binnen is de Mini op een simpel dashbord en twee stoelen na helemaal leeg. Feitelijk is het een blik met wielen. Daardoor is het leeg gewicht van de Mini erg laag op ongeveer 550kg. De schroefkooi maakt het chassis nog wat stijver.

        Het onderstel is volledig instelbaar net als de dempers. Mini staat op semi slicks.

        Op dit moment zit mijn reserve motorblok in de mini, dit is een normale 1275cc A-series motor. Met aanpassingen zoals verlicht vliegwiel, race nokkenas, cylinder kop gepoort en geflowed met grotere kleppen. En wordt het blokje gevoerd door een Weber DCOE 45. Dit blokje heeft ongeveer 90 – 95 pk.

        Om het gevalletje te laten stoppen zit er een setje remmen op van een MG Metro, waardoor deze mini geventileerde schijven heeft, waar deze normaal enkele schijven zijn. Achter rij ik met aluminium “Minifins”.

        Het was jaren geleden mijn droom om een mini te bouwen die geschikt is om op de ring te rijden met een BTG tijd van rond de 10 minuten. Dit is gelukt, al slijt de mini snel en gaat er veel stuk. Toch probeer ik af en toe een circuitdag of touristenfahrten mee te pakken elk jaar.

        Login om te reageren
        • amghans zegt

          7 juli 2018 om 09:44

          @miniweert:
          Dank voor je uitgebreide beschrijving, top !

          90-95 pk op 550 kg zal voor vlotte prestaties zorgen, de ‘Ringtijd bewijst dat eigenlijk al.

          Veel plezier er mee zolang je ‘m nog hebt. Te beginnen op Zandvoort ??

          Login om te reageren
    • erwinlagcher1977 zegt

      6 juli 2018 om 21:48

      @miniweert: Honda blokje?

      Login om te reageren
  10. amghans zegt

    6 juli 2018 om 21:08

    Gave stance ook, op die laatste foto, beetje als een Mini Marcos.

    @Miniweert
    Kan je een tipje van de sluier oplichten qua wat er aan de techniek verhapstoeteld is ?

    Login om te reageren
  11. frank1988 zegt

    6 juli 2018 om 22:00

    Heerlijk weer eens een echte auto op de ring. Respect

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North