Vind het eerlijk gezegd niet zo’n hele fraaie auto, maar in deze kleur erg leuk. Ook nog met andere auto’s proefgereden? Waarom is deze het uiteindelijk geworden?
@joppe: Nee ik heb niet in andere auto’s proefgereden, ik had deze al eigenlijk al tijdje op het oog. Mijn vorige auto was een Toyota Aygo uit 2008, maar die viel langzamerhand uit elkaar haha. Ik was opzoek naar meer comfort en bij deze had ik al snel een complete auto met een paar aangevinkte opties.
@allardb: haha, je bent de enigste die mijn opmerking kunt plaatsen en dan ben je nog wel de eigenaar.
Ik vind de nieuwe Polo helemaal geen verkeerde auto, mooie kleur heb je uitgezocht. Zelf zou ik hem nooit kopen, maar dat heeft meer te maken met de importeur…
@baardmijt: De Aygo is een van de slechtste Toyota’s, terwijl de identieke 107 de beste peugeot is… Toch mooi die kwaliteitsverschillen van Japanners en Fransen…
@techniekmeneer: onzin! 2 ton probleemloos met 307 CC sport, 2 ton probleemloos met 407 coupé 3.0 V6, daarvoor 150.000 met een A6 met een bak ellende, Seat Leon hier alleen maar ellende gehad. Schoonvader een Avensis D4D met ellende, blok kapot bij 130.000km. Vervolgens een nieuwe gekocht en die begon te roesten. Garantie bij Toyota is wel perfect….
Nu rijdt mijn vrouw probleemloos in een C5 Tourer, ik een BMW 530D touring die laat ook af en toe steeljes vallen….
Dus ik twijfel zwaar of jij wel kennis van zaken hebt. Je lult alleen maar mee omdat het lekker makkelijk is. Alles wat uit Japan of Duitsland komt is goed de rest is ruk.
Geloof mij, sommige Duitse merken maken hun faam niet waar. De Franse merken hebben de naam sommige Duitse merken de kwaal…
@rufctr01: Als je een auto nieuw koopt, en zelf netjes het onderhoud laat doen, kan het aan de fabrikant liggen. Mocht het een tweedehands exemplaar betreffen, moet je gewoon geluk hebben, In -alle- gevallen.
Of je haar nou bij de dealert haalt, of een handelaar… je moet gewoon altijd een gezonde dosis geluk hebben. Hoe is de vorige eigenaar met de auto omgesprongen ? Niemand weet het.. Maar dat kán wel effect hebben op de auto. Sommige lease-rijders zijn net zo zuinig op de auto als of het hun eigendom is, sommige andere daarentegen….. naja…
je snapt me. Jij heb slechte ervaringen met je Audi, ik weer met diverse Franse auto’s. Zowel Peugeot als Renault. En Pug zou ik zo weer kopen, een Renault écht nooit meer !
De techniek, prima, maar de elektronica… DRAMA ! Ik heb Lancia’s gehad die minder problemen hadden dan onze Renault. En de dealer deed het netjes hoor, als je belde hoefde je niet eens te wachten op een prijsopgave of offerte, hij kon de kosten voor de reparatie van het stuk elektronica wat kapot gegaan was, zo direct uit z’n hoofd, melden. En als ik dan vroeg “dat heb je vaker gehad zeker”, was zijn antwoord altijd “nee meneer, u bent écht één van de weinigen”. Ook ik heb van de importeur moeten leren dat we daar bitter weinig van mochten verwachten, dus geen haar beter dan PON. Iedere 2 jaar alle 4 de raamhefmechanismes á € 265,= per unit word je toch echt zat kan ik melden.
davelepeefzegt
@rufctr01: ik denk dat voor eenieder geldt dat ervaringen van een enkeling geen geschikte basis voor algemene conclusies vormen…
techniekmeneerzegt
@rufctr01: Dus omdat jij die ervaringen met een paar auto’s hebt dan is het zo? Aha.. Ik werk er al jaren lang, 40 uur per week mee, en ik krijg vanalles op de brug, Duits, Frans, Italiaans, Japans.. Mercedes of BMW zou ik ook nooit kopen, die waren vroeger ook veel beter. Met Franse auto’s heb ik zóveel ellende meegemaakt, dat ik letterlijk nog liever de fiets pak dan dat ik een Fransoos op de oprit heb staan. Het zit gewoon niét degelijk in elkaar. VW is ook niet meer zo goed als vroeger, maar dat betreft lang niet alle types. Japanse auto’s zijn over het algemeen gewoon goed, alleen qua design van zowel interieur en exterieur lopen ze nog 10 jaar achter… Maargoed, iedereen moet lekker kopen wat hij of zij zelf wil, maar geloof me, als je er dagelijks mee werkt kom je er wel achter welke auto’s degelijk zijn, en welke niet ;)
johnhertzegt
@rufctr01: Als jij ooit je rijbewijs haalt en je gaat daadwerkelijk autorijden kom je er wellicht achter dat je een hoop geneuzel hebt verkondigd in je jeugd…
tttijnzegt
@hammerman: mss moet je is je ogen open doen als je auto rijd. Golfie IV blijft maar rijden. Vergelijk maar is met de Mégane van dezelfde generatie die ook relatief veel verkocht is. Zie je bijna niet meer rijden.
@hammerman: nee. Toen zat er 40% aan onderdelen op vergeleken met nu, laat staan dat de techniek vele malen minder complex was. Je kan nou eenmaal niet alles hebben…
Toevallig gisteren ook eentje gereden (wel de GTI), maar vind die plastic strook in het interieur niet zo mooi..
Je hebt wel een mooie uitvoering gekozen! Vooral de virtual cockpit is ideaal!
(Zou alleen tijdens het rijden op het knopje view drukken, is de navigatie groter en mooier :))
Lekker exterieur kleurtje, daarvoor hulde! Maar dat interieur…. Zelden zoveel zwart en grijs bij elkaar gezien. Voor mij al reden genoeg om nimmer een dergelijke kar aan te schaffen.
25k voor een polo? Lijkt me erg dom…. daar had je heel veel leukers van kunnen kopen, maar goed dat is mijn azijnpisser mening, maar jij bent er, gelukkig voor jou, wel blij mee.. misschien is dat wel de nieuwswaarde in dit artikel
@hans75: haha, ik ben er zeker blij mee inderdaad. Maar ik heb deze auto via private lease, en betaal €395,- p/m. Daar kon ik wel prima mee leven. Maar natuurlijk ieder z’n ding.
@911rsr: ook naar gekeken ja, maar die stond ook dus net nieuw bij ons in de straat. Ook een mooie auto idd, toch ging mijn keuze naar deze. En bedankt!
Die heb je optijd gekocht.
Was zelf aan het kijken voor een kia rio gt-line 1.0 3cil. 100pk.
Hoor net van de dealer dat de prijs van €20.425 is gestegen naar €23.995
Dit komt door de nieuwe uitstoot meting.
Super slecht voor het milieu natuurlijk zo’n 1.0 liter motor.
Dank u wel Den haag.
@krankjorem: Er zijn ook auto’s die niet of nauwelijks gestegen zijn in prijs, kijk bijv is naar de prijslijst van Honda. De enige die gestegen is is de Civic Type R, maar iemand die zo’n auto koopt maakt het niet uit of hij 2000,- duurder is..
De mijne bevalt ook prima, al 7,5d. Km mee weggereden en de enige frustratie die ik heb is de 1.0 95pk… toch wat te traag, over een tijdje naar de chipboer die er (als het goed is) 130pk uit kan halen…heeft er iemand ervaring met het chippen van de 1.0 tsi/tfsi ??
Om eerlijk te zijn: hoewel ik deze generatie Polo niet zo mooi vind, moet ik toch wel bekennen dat ik deze kleur veel mooier vind dan t bruin op de polo van een collega
Mooi ding! Lekker kleurtje ook
@gilettelubbers: thanks!
Kleurtje staat hem erg goed!
@caraddicted: bedankt! Haha het was: zwart, grijs, oranje of blauw. Keuze was snel gemaakt.
@allardb: oranje was op?
@ikleesookoverautos: nou ehm ik vindt blauw mooier maar ieder zo zn eigen smaak
Strak uitgevoerd! Veel plezierige kilometers gewenst!
@denniss00: Hartelijk dank! Gaat zeker goed komen.
Mooie configuratie!
@sanderp: Bedankt!
Vind het eerlijk gezegd niet zo’n hele fraaie auto, maar in deze kleur erg leuk. Ook nog met andere auto’s proefgereden? Waarom is deze het uiteindelijk geworden?
@joppe: Nee ik heb niet in andere auto’s proefgereden, ik had deze al eigenlijk al tijdje op het oog. Mijn vorige auto was een Toyota Aygo uit 2008, maar die viel langzamerhand uit elkaar haha. Ik was opzoek naar meer comfort en bij deze had ik al snel een complete auto met een paar aangevinkte opties.
@allardb: een 10 jaar oude Toyota die uit elkaar valt? Opmerkelijk!
En denk je dat een Volkswagen het langer volhoudt?
@hammerman: Er rijden nog miljoenen VW’s rond van 10 jaar oud..
@hammerman: hahaha, toen was ik nog wat jonger. M’n eerste autootje was dat, daar deed ik iets minder zuinig mee ?
@allardb: haha, je bent de enigste die mijn opmerking kunt plaatsen en dan ben je nog wel de eigenaar.
Ik vind de nieuwe Polo helemaal geen verkeerde auto, mooie kleur heb je uitgezocht. Zelf zou ik hem nooit kopen, maar dat heeft meer te maken met de importeur…
@hammerman:ps ‘enigste’ moet zijn ‘enige’.
@hammerman: haha thanks! Ieder z’n ding toch?
@hammerman: Een Aygo is geen Yaris of Starlet. Ja, er staat Toyota op, maar alles aan die auto schreeuwt camembert.
@baardmijt: De Aygo is een van de slechtste Toyota’s, terwijl de identieke 107 de beste peugeot is… Toch mooi die kwaliteitsverschillen van Japanners en Fransen…
@techniekmeneer: onzin! 2 ton probleemloos met 307 CC sport, 2 ton probleemloos met 407 coupé 3.0 V6, daarvoor 150.000 met een A6 met een bak ellende, Seat Leon hier alleen maar ellende gehad. Schoonvader een Avensis D4D met ellende, blok kapot bij 130.000km. Vervolgens een nieuwe gekocht en die begon te roesten. Garantie bij Toyota is wel perfect….
Nu rijdt mijn vrouw probleemloos in een C5 Tourer, ik een BMW 530D touring die laat ook af en toe steeljes vallen….
Dus ik twijfel zwaar of jij wel kennis van zaken hebt. Je lult alleen maar mee omdat het lekker makkelijk is. Alles wat uit Japan of Duitsland komt is goed de rest is ruk.
Geloof mij, sommige Duitse merken maken hun faam niet waar. De Franse merken hebben de naam sommige Duitse merken de kwaal…
@rufctr01: Als je een auto nieuw koopt, en zelf netjes het onderhoud laat doen, kan het aan de fabrikant liggen. Mocht het een tweedehands exemplaar betreffen, moet je gewoon geluk hebben, In -alle- gevallen.
Of je haar nou bij de dealert haalt, of een handelaar… je moet gewoon altijd een gezonde dosis geluk hebben. Hoe is de vorige eigenaar met de auto omgesprongen ? Niemand weet het.. Maar dat kán wel effect hebben op de auto. Sommige lease-rijders zijn net zo zuinig op de auto als of het hun eigendom is, sommige andere daarentegen….. naja…
je snapt me. Jij heb slechte ervaringen met je Audi, ik weer met diverse Franse auto’s. Zowel Peugeot als Renault. En Pug zou ik zo weer kopen, een Renault écht nooit meer !
De techniek, prima, maar de elektronica… DRAMA ! Ik heb Lancia’s gehad die minder problemen hadden dan onze Renault. En de dealer deed het netjes hoor, als je belde hoefde je niet eens te wachten op een prijsopgave of offerte, hij kon de kosten voor de reparatie van het stuk elektronica wat kapot gegaan was, zo direct uit z’n hoofd, melden. En als ik dan vroeg “dat heb je vaker gehad zeker”, was zijn antwoord altijd “nee meneer, u bent écht één van de weinigen”. Ook ik heb van de importeur moeten leren dat we daar bitter weinig van mochten verwachten, dus geen haar beter dan PON. Iedere 2 jaar alle 4 de raamhefmechanismes á € 265,= per unit word je toch echt zat kan ik melden.
@rufctr01: ik denk dat voor eenieder geldt dat ervaringen van een enkeling geen geschikte basis voor algemene conclusies vormen…
@rufctr01: Dus omdat jij die ervaringen met een paar auto’s hebt dan is het zo? Aha.. Ik werk er al jaren lang, 40 uur per week mee, en ik krijg vanalles op de brug, Duits, Frans, Italiaans, Japans.. Mercedes of BMW zou ik ook nooit kopen, die waren vroeger ook veel beter. Met Franse auto’s heb ik zóveel ellende meegemaakt, dat ik letterlijk nog liever de fiets pak dan dat ik een Fransoos op de oprit heb staan. Het zit gewoon niét degelijk in elkaar. VW is ook niet meer zo goed als vroeger, maar dat betreft lang niet alle types. Japanse auto’s zijn over het algemeen gewoon goed, alleen qua design van zowel interieur en exterieur lopen ze nog 10 jaar achter… Maargoed, iedereen moet lekker kopen wat hij of zij zelf wil, maar geloof me, als je er dagelijks mee werkt kom je er wel achter welke auto’s degelijk zijn, en welke niet ;)
@rufctr01: Als jij ooit je rijbewijs haalt en je gaat daadwerkelijk autorijden kom je er wellicht achter dat je een hoop geneuzel hebt verkondigd in je jeugd…
@hammerman: mss moet je is je ogen open doen als je auto rijd. Golfie IV blijft maar rijden. Vergelijk maar is met de Mégane van dezelfde generatie die ook relatief veel verkocht is. Zie je bijna niet meer rijden.
@tttijn: ik ben het volkomen met je is…
@tttijn: maar de Golf V, VI zijn allemaal veel slechter!
Die zie je over 10-15 jaar ook amper rondrijden!
@rufctr01: hahaha… dus over een paar jaar zijn de golfjes V en VI en weg? Waar mag ik mijn inzet plaatsen?
@hammerman: zeker, tot twee jaar geleden reed ik een Volkswagen uit 1980 als daily. Alleen regulier onderhoud gepleegd, nooit problemen.
@fromtheg: toen leverde VW ook kwaliteit, sindsdien is het alsmaar bergafwaarts gegaan.
@hammerman: nee. Toen zat er 40% aan onderdelen op vergeleken met nu, laat staan dat de techniek vele malen minder complex was. Je kan nou eenmaal niet alles hebben…
Hele fijne wagen! Veel plezier er van!
@n0zem: thanks!
Gave kleur! Veel veilige en leuke kilometers met de polo!
@jonasautoliker: Bedankt, gaat goed komen!
Wat betaal je per maand als ik vragen mag?
@room850: €400 p/m
@room850: €395,- p/m
wist niet dat de polo ook zo’n virtual display heeft, ziet er goed uit
Mooie kleur veel plezier ermee!
Persoonlijk had ik er 6K bijgelegd en een Fiesta ST gehaald.
@focusrs1: Ja joh, ff bijna 25% extra neertellen voor een totaal ander type auto…
@focusrs1: 6000,- is inderdaad niks joh, gewoon doen… Lekkere vergelijking ook.
@techniekmeneer: 31 vs 25 is geen groot verschil nee
@focusrs1: Ik heb het verschil niet in de portemonnee zitten.
@focusrs1: voor 30 heb je een polo gti 2.0 TSI. Dat is toch wat leuker dan dat vrouwen-autotje wat jij uitkiest
@melkkoe: de fiesta is al jaren de best sturende auto in zijn klasse – ga jij maar lekker in zo’n saaie vw rijden
@focusrs1: liever een 2.0 TSI in de GTI, dan een nerveus 3-cilindertje in de fiësta st?
@focusrs1: mooie objectieve naam heb je ook
@hollandbest: doet totaal niet terzake
Was de auto zo duur dat je je huis te koop moest zetten? (foto 2) ;-)
@hammerman: haha, ik slaap nu idd in de auto ?
Toevallig gisteren ook eentje gereden (wel de GTI), maar vind die plastic strook in het interieur niet zo mooi..
Je hebt wel een mooie uitvoering gekozen! Vooral de virtual cockpit is ideaal!
(Zou alleen tijdens het rijden op het knopje view drukken, is de navigatie groter en mooier :))
@fyr0: Dat knopje heb ik zeker al gevonden haha! Bedankt
Goh, ik heb ook nog eens een Polo (vd zaak) gereden. Daar zat net airco + electrische ramen in. Dit lijkt in vergelijking daarmee wel een Phaeton.
25k voor een benzine Polo met 95pk? Lijkt me erg veel.
@mashell: 2.7k aan bpm eh en B segment van tegenwoordig is meer C segment
Lekker exterieur kleurtje, daarvoor hulde! Maar dat interieur…. Zelden zoveel zwart en grijs bij elkaar gezien. Voor mij al reden genoeg om nimmer een dergelijke kar aan te schaffen.
25k voor een polo? Lijkt me erg dom…. daar had je heel veel leukers van kunnen kopen, maar goed dat is mijn azijnpisser mening, maar jij bent er, gelukkig voor jou, wel blij mee.. misschien is dat wel de nieuwswaarde in dit artikel
@hans75: haha, ik ben er zeker blij mee inderdaad. Maar ik heb deze auto via private lease, en betaal €395,- p/m. Daar kon ik wel prima mee leven. Maar natuurlijk ieder z’n ding.
Mooie kleur. Het interieur is wel heel fraai. Veel plezier!
Mooie kleur, maar 95pk anno 2018….pfffff
@alcantara: ? haha , ik ben er wel 27 pk op vooruit gegaan, ten opzichte van mijn vorige auto haha
@alcantara: Gewoon laten chippen en je haalt makkelijk 140 pk uit dit blok ;)
@alcantara: ff laten chippen voor €300 zit hij op 125pk
€395,- per maand is niet gek in deze uitvoering. Zeker als je de afschrijving en het onderhoud doorrekent.
Beetje komkommertijd op Autoblog? Wordt nu ieder aangeschafte auto hierop geplaatst?
Geinige kleur op een Polo, maar het is niet de auto die ik zou kopen…
Ik ben benieuwd of deze het ook 10 jaar vol gaat houden.
Ook naar de Ibiza gekeken? Vind die persoonlijk nog wat sportiever ogen. Neemt niet weg dat dat dit een mooi uitgekozen polo is! Congrats!
@911rsr: ook naar gekeken ja, maar die stond ook dus net nieuw bij ons in de straat. Ook een mooie auto idd, toch ging mijn keuze naar deze. En bedankt!
@911rsr: afwerking van Seat is wat minder en erg luidruchtig, vooral als je veel over snelwegen ga rijden
Super auto, ik heb hem nu ook zo’n 4 maanden.
Die heb je optijd gekocht.
Was zelf aan het kijken voor een kia rio gt-line 1.0 3cil. 100pk.
Hoor net van de dealer dat de prijs van €20.425 is gestegen naar €23.995
Dit komt door de nieuwe uitstoot meting.
Super slecht voor het milieu natuurlijk zo’n 1.0 liter motor.
Dank u wel Den haag.
@krankjorem: Er zijn ook auto’s die niet of nauwelijks gestegen zijn in prijs, kijk bijv is naar de prijslijst van Honda. De enige die gestegen is is de Civic Type R, maar iemand die zo’n auto koopt maakt het niet uit of hij 2000,- duurder is..
@techniekmeneer: Wat een domme reactie. Niemand betaald graag 3000 euro meer
@basr32: Ik bedoel te zeggen, iemand die dat soort auto’s koopt, die koopt hem toch wel, of hij nou 2000,- duurder is geworden of niet.
Gaat nu iedereen zijn nieuwe standaard leaseauto hier op zetten ?
Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.
De mijne bevalt ook prima, al 7,5d. Km mee weggereden en de enige frustratie die ik heb is de 1.0 95pk… toch wat te traag, over een tijdje naar de chipboer die er (als het goed is) 130pk uit kan halen…heeft er iemand ervaring met het chippen van de 1.0 tsi/tfsi ??
Om eerlijk te zijn: hoewel ik deze generatie Polo niet zo mooi vind, moet ik toch wel bekennen dat ik deze kleur veel mooier vind dan t bruin op de polo van een collega