De Tomaso Longchamp GTS
Gespot in regio Utrecht. Moest wel even 3 keer kijken voor ik zag wat het nou was. Erg indrukwekkend vooral met die dikke sloffen eronder! De Longchamp, die in de 17 jaar dat hij geproduceerd werd eigenlijk altijd het stiefkindje bleef van De Tomaso. Van 1972 tot 1989 kwam hij slechts 409 keer uit die schaduw: 395 keer als coupé en 14 keer als cabriolet, de spyder. De fijnste en vooral dikste versie was de GTS. Bron: https://www.autoblog.nl/nieuws/klassieker-de-tomaso-longchamp-79561






Achterkant lijkt wel een te warm gewassen lagonda
Oh wow dit is pas een toffe spot!
Blijven zulke gave wagens!
Heel gaaf! Laatste foto doet mij een aan granada denken.
@dwersbongel: koplampen mss?
@dwersbongel: achterlichten van een Alfa Berlina..,
maar volgens zijn zowel de longchamp als de granada van de hand van Ghia…, dus wellicht niet zo gek
@dwersbongel: laatste foto?? Da’s de achterkant maar de koplampen zijn inderdaad van een Granada. Achterlichten overigens zelfde als van een Pantera.
@dwersbongel: ik dacht een dikke taunus! Zo’n tweedeurs 2.3 V6 had mijn buurman vroeger in het poepbruin.
Detomasa longshap
Erg leuk!
Leuk om die in het wild te zien. Maar Italiaanse volbloed?? Een Amerikaans Ford hart.
@spideriv: “The basic concept for the Longchamp really had its origins when Ford entered
into the Ghia/DeTomaso business operations. In a recent interview, Tom
Tjaarda told me, “Lee Iacocca (then a major powerhouse at Ford) came to Ghia
to lay the groundwork for a design cooperation, and made a very brief but
important address to the Ghia and DeTomaso executives. He emphasized his
admiration for European refinement in automotive design, and in particular
the Mercedes and Jaguar. This was the start for projects like the Deauville
and Longchamp”
Staat wel dik zo op die grote banden
Ik gokte eerst de Deauville. Maar had het merk al goed.
Als je 3 modellen voert die allemaal dezelfde designer hebben dan gaan ze nogal op elkaar lijken.
@Original_Arnoud: maak ze dat ff duidelijk bij BMW/Audi/Mercedes?
@Original_Arnoud: De Deauville is vierdeurs en is qua vorm meer geïnspireerd op de Jaguar XJ S1/2.
Geweldig! Italian design meets muscle.
Mooie spot?!!
Detomaso
Ik heb ooit bijna een klap voor mijn kop gekregen van de eigenaar van dit type de Tomaso. Ik kende als kleine jongen het merk niet maar vroeg aan de Nederlandse eigenaar Wat voor Ascona het was en hoe hij de achterkant van een Truimph er aan had gemaakt. De T in de grille had iets van de i van Irmsher (wat ik dan wel kende) dus vandaar de ” verwarring”
Ik zag trouwens na het posten van mijn reactie hiervoor dat dezelfde auto in mei in Amsterdam is gespot: https://www.autojunk.nl/2018/05/longchamp-gts
@milan0: thanks voor het linken van mijn foto’s :)
Liever een Pantera ?
Hier wordt ik wel heel hebberig van!! Op Youtube hoor je het geluid van een zelfde De Tomaso. Fantastisch!!
https://www.youtube.com/watch?v=ENebBRp3aFk
@lacker: Prachtige clip!
Mooie antwoorden van mensen die deze auto niet kennen. Het zijn geweldige auto’s…ja ondergewaardeerd maar wel Italiaans bloed (met of zonder de Ford motor)…Passie op 4 wielen…Ik geniet van deze foto’s !
Vianen is geen regio Utrecht . Of provincie Utrecht? Wel een vreselijk dikke bak. Iemand zijn zomer auto zo te zien.
@rolov: Vanaf vianen ben je in 5 minuten in utrecht. Hoe kan dat nou niet regio utrecht zijn?
Ook geleverd als Maserati Kyalami met 4.7 maserati-motor.
@alfablog:
https://youtu.be/cOA6P6PVFQk
DE TOMASO 892/B LONGCHAMP
Voor dit soort spots kom ik hier altijd,super. Als de eigenaar hem maar nooit verkoopt aan Richard Rawling(Gas Monkey).Die gooien er een 6 cilinder LS3 blok in of zoiets.