@fendercd60: Wanneer de cayenne een aantal keer is gelift zonder het uitschakelen van de level control, raakt de luchtvering zijn calibratie kwijt. Dit resulteert in een Cayenne die hoger op zijn wielen staat in de normal driving mode. Het opnieuw calibreren van de luchtvering kan opnieuw gedaan worden bij Porsche en is kostbaar. Ja, ik spreek uit ervaring ;)
@pilot1988: is het niet zo dat het met je beladingsniveau te maken heeft, dus stel je zet hem morgen dan blijft hij eerst zo staan en na enkele minuten gaat hij naar een normaal niveau. Rij zelf regelmatig een 958.2 en dacht dat, dat zo was.
@porschepdk: Dat klopt en dan hersteld hij zichzelf. Echter, als de hoogteregeling niet wordt gedeactiveerd voorafgaand aan het liften op de hefbrug raakt de kalibratie iedere keer steeds verder ontregelt. De eerste jaren is het nauwelijks zichtbaar. Maar bij een Cayenne van 3 jaar+ gaat dit naarmate de tijd verstrekt van kwaad tot erger. Ik heb nu twee cayennes gehad die in der loop der jaren steeds hoger op de “poten” ging staan als gevolg van bandenwissels bij o.a. Profile etc. Dit soort bedrijven zijn meestal niet bekend met de de-activatie procedure voor de hoogteregeling. Wanneer de auto is uitgeschakeld is de hoogteregeling namelijk nog steeds actief. Met als gevolg dat alle luchtkamers maximaal zullen uitslaan tijdens het liften.
De ontregelde rijhoogte is eerst nog een tijdje op te lossen door de Cayenne standaard in de verlaagde rij-modus te zetten, maar op een goed moment haalt dit ook weinig meer uit. Een bezoekje aan de dealer die de luchtvering opnieuw kalibreert is dan nog de enige optie. Als je er op let zul je veel oudere Cayennes (1e, 2e en 3e generatie) zien rijden die veel te hoog op de wielen staan. Geen gezicht als je het mij vraagt.
@pilot1988: mijn Range Rover Sport heeft ook zo’n euvel zodra ie op de brug staat begint de vering de banden omlaag te drukken. Het schijnt dat je dat bij Land Rover uit kunt zetten door een deur open te doen. Maar ik heb alles open gehad en nog bleef ie bezig. Nu was dat bij de bandenvoer geen probleem want de brug ging hooog genoeg. Maar toen ik een keer een band moest verwisselen langs de weg heb ik de accu klemmen Loes moeten maken want hij bleef de band op de weg duwen. Erg naar was dat.
Erg nice zo! En is hij nou verhoogd?
@fendercd60: nu je het zegt, het lijkt er wel op
@fendercd60: frisse verschijning! Staat hoger door (stand van de) luchtvering. Gewoon een optie die vele Cayennes hebben
@fendercd60: denk gwn offroad stand
@fendercd60: Wanneer de cayenne een aantal keer is gelift zonder het uitschakelen van de level control, raakt de luchtvering zijn calibratie kwijt. Dit resulteert in een Cayenne die hoger op zijn wielen staat in de normal driving mode. Het opnieuw calibreren van de luchtvering kan opnieuw gedaan worden bij Porsche en is kostbaar. Ja, ik spreek uit ervaring ;)
@pilot1988: hahaha nice
@pilot1988: ah, zo zit het. Bedankt. ( en de rest ook ).
@pilot1988: is het niet zo dat het met je beladingsniveau te maken heeft, dus stel je zet hem morgen dan blijft hij eerst zo staan en na enkele minuten gaat hij naar een normaal niveau. Rij zelf regelmatig een 958.2 en dacht dat, dat zo was.
@porschepdk: Dat klopt en dan hersteld hij zichzelf. Echter, als de hoogteregeling niet wordt gedeactiveerd voorafgaand aan het liften op de hefbrug raakt de kalibratie iedere keer steeds verder ontregelt. De eerste jaren is het nauwelijks zichtbaar. Maar bij een Cayenne van 3 jaar+ gaat dit naarmate de tijd verstrekt van kwaad tot erger. Ik heb nu twee cayennes gehad die in der loop der jaren steeds hoger op de “poten” ging staan als gevolg van bandenwissels bij o.a. Profile etc. Dit soort bedrijven zijn meestal niet bekend met de de-activatie procedure voor de hoogteregeling. Wanneer de auto is uitgeschakeld is de hoogteregeling namelijk nog steeds actief. Met als gevolg dat alle luchtkamers maximaal zullen uitslaan tijdens het liften.
De ontregelde rijhoogte is eerst nog een tijdje op te lossen door de Cayenne standaard in de verlaagde rij-modus te zetten, maar op een goed moment haalt dit ook weinig meer uit. Een bezoekje aan de dealer die de luchtvering opnieuw kalibreert is dan nog de enige optie. Als je er op let zul je veel oudere Cayennes (1e, 2e en 3e generatie) zien rijden die veel te hoog op de wielen staan. Geen gezicht als je het mij vraagt.
@pilot1988: mijn Range Rover Sport heeft ook zo’n euvel zodra ie op de brug staat begint de vering de banden omlaag te drukken. Het schijnt dat je dat bij Land Rover uit kunt zetten door een deur open te doen. Maar ik heb alles open gehad en nog bleef ie bezig. Nu was dat bij de bandenvoer geen probleem want de brug ging hooog genoeg. Maar toen ik een keer een band moest verwisselen langs de weg heb ik de accu klemmen Loes moeten maken want hij bleef de band op de weg duwen. Erg naar was dat.
@loserboi932: bandenvoer = bandenboer. Google Autocorrect Kent bandenboer niet maar bandenvoer wel???
@loserboi932: jaa dat zijn leuke dingen.. :D
@pilot1988: wat is niet kostbaar, keer je service laten resetten kost al 100.-….
Een Cayenne? Neen, dat mag niet.
Maar dat filter.
Mooi zo. Deze kleur past meer auto’s. Een Stelvio bijvoorbeeld. *duikt*
Deze is gewoon groen hoor!!
Subliem dat de eigenaar voor een bij de carrosseriekleur passend oplaadsnoer uit het Porsche Exclusive programma heeft gekozen.
Heel mooi dat de remklauwen ook blauw zijn! Mijn complimenten
Spijtig dat ze mat is
Zou die wel eens in het echt willen zien. Op de foto’s lijkt de kleur erg gaaf!
En inderdaad mooi detail die blauwe remklauwen
Tja, veel lelijker kun je zo’n ding toch al niet maken.
Ein himmelblaue Trab….ohnee Porsche ?
Bizar lelijk
Tsja wat moet je er van zeggen he…..
Erg mooi, jammer van die chromen lijst.
@porschepdk: ja die had van mij ook zwart gemogen.