Nieuwe Suzuki Jimny gespot
Moest vanmiddag bij Suzuki Nederland een pakketje bezorgen en zag daar de nieuwe Jimny staan. Super tof ding om te zien!
Moest vanmiddag bij Suzuki Nederland een pakketje bezorgen en zag daar de nieuwe Jimny staan. Super tof ding om te zien!
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Had al eerder foto’s gezien.
Heel gaaf geworden en geslaagd uiterlijk na mijn mening. Mini MB G classe! Top
Op de één of andere manier deed de oude Jimny mij nooit zoveel maar ik vind dit een leuke auto geworden!
Wat een dinky toy.
Echt een gaaf karretje.
Hopen dat er ook een AMG versie van komt
@alcantara: hahaha
Voor de eerste keer dat ik wel erg blij word van een soort van rip-off design
@krauwbak: rip off? Gebaseerd op hun eigen oude 4x4s. Die gaan langer terug dan de G, en de Hummer samen.
@sketcher:
allemaal geript van de Willys MB dus.
Erg goed gelukt, lijkt een beetje op de jeep renegade of idd een kleine G-wagen. Hoe dan ook, jammer dat ie niet naar de USA komt.
Kijk je naar de specs en dan valt het toch weer gruwelijk tegen.
Enkel leverbaar met 102pk (@1200kg) en achter trommelremmen…man man man…
@alcantara: Vergeet vooral niet het antieke ladderchassis…
En dat Suzuki kennende van deze Jimmy vast en zeker weer een echte terreinwagen hebben gemaakt die met zijn bescheiden motor en trommelremmen in ruw terrein gewoon met de grote jongens mee kan doen.
@moveyourmind: lekkere comeback :)
@moveyourmind:
Het ladderchassis is, ondanks de huidige technologische ontwikkeling, nog steeds de beste oplossing wanneer je een hoge terrein-capaciteit combineert met een lage productiekosten
@moveyourmind:
Het ladderchassis is, ondanks de huidige technologische ontwikkeling, nog steeds de beste oplossing je een hoge terrein-capaciteit combineert met lage productiekosten
@alcantara: 102pk is ruim voldoende voor deze auto. Het is geen sportwagen maar een terreinwagen. Ter vergelijking: de Land Rover Defender had in 2016 120pk, een Toyota Land Cruiser heeft 177pk.
Veel belangrijker zijn de overbrengingen, en die zijn zover ik weet bij deze auto prima in orde.
Suzuki maakt dan misschien gebruik van wat ouderwetse (maar bewezen) techniek maar ze zetten daarmee wel een goed presterende terreinwagen(tje) voor een aantrekkelijke prijs op de markt
Suzuki is daarmee de enige.
@robert110: een G65 heeft 630pk. Maar die dan ook wel een stukje zwaarder?
@kennone: stuk zwaarder? Zeg maar meer dubbel. De Jimny weegt rijklaar 1145kg. De nieiwe G63 2400kg!
@kennone: de G290 GD die Defensie gebruikt(e) had ook 120 pk maar was prima terreinvaardig. Pk is niet alles
@robert110: Ze gooien het daarmee denk ik vooral op betrouwbaarheid en betaalbaarheid.
Jammer van het gewicht waardoor hij weer duurder word in de maandelijkse lasten
@alcantara: Dan koop je ‘m niet. Simpel. Met die 102 pk is niets mis, gezien het type auto. Met de auto zal verder ook weinig mis zijn, heb wel vertrouwen in Suzuki. Hartstikke leuk ding, voortbordurend op de oude kleine terreinwagens die hun mannetje staan in het terrein. Tof dat er anno 2018 nog zoiets bestaat. Een auto enkel op wat cijfertjes beoordelen… Man man man…
@baardmijt: Meestal kloppen die cijfertjes wel aardig, kan me niet voorstellen dat dit lekker vlot doortrekt richting de 200.
@alcantara: “terreinwagen” en “200” gebruiken in dezelfde zin? Dit is geen posermobiel he.
@baardmijt: Technisch idd prima wagen verwacht ik, maar waarom moeten al die Japanse wagentjes het met een grasmaaiermotor doen? Voor een beetje lekker doorgassen ben je al verplicht een Duitse wagen te halen, die verkopen tenminste nog wel dikke motoren met veel pk’s.
Deze auto is dus zoals aangegeven niet gemaakt voor lekker doorgassen. Of je ziet het als keke stadsautotje of als goedkope capabele terreinwagen. Iets anders is het niet.
@alcantara: en geen virtual cockpit, hoe durven ze de mensheid nog op analoge wijzerplaten doen kijken..
Leuk ding! Zou zo de volgende auto voor m’n vrouw kunnen worfen.
Als ie niet zo stuitert als het vorige type, is ie best leuk
Logo er af en je hebt een toffe bak
Mijn netvlies liet spontaan los zodra dat geelgroen in beeld kwam
Wedden dat je deze over 6 maanden met een ster in de grill en sidepipes ziet?
Die daklijn is precies van een g klasse
@reggie-boy_rood: je bedoelt dus een lijn kaarsrecht naat achteren?
@reggie-boy_rood: en van een zeecontainer.
Ik kom er nu na 36 jaar achter dat het ‘Jimny’ is en geen Jimmy.
@luciano_borello: je bent nooit te oud om te leren ;)
@luciano_borello: netjes…
Echt een leuk, stoer, auto’tje ik ben heel benieuwd naar de eerste reviews.
Die beige graag!
Wat een vet ding zeg!
Wel jammer dat de smalle variant hier niet heen komt!
Ben erg benieuwd naar de prijs.
Wow, die beige, heel erg gaaf en retro, zet maar op mn oprit :)
So die zijn groot geworden. Komen die nog door de wltp??
Dit wordt een succes in Nederland als de prijs goed is. Let maar op.
Camo wrap erom, logo’s eraf. Leuk hoor.
Wat een leuke bakkies zijn het weer!!
Ik vind het in wel toffe karretjes maar als ik in deze categorie een auto zou kopen zou ik toch door sparen voor een wrangler. Die lijkt mij op elk vlak een betere wagen en het dak kan er bij elk model af.
@shiva: een Amerikaanse wagen beter als een Japanse, wat is er gebeurt? Is America opeens weer great?
Zo te zien allemaal ‘duurdere’ uitvoeringen met de spatbordverbreders. Zou het weer zo’n gevalletje ‘CO2 boete is al zo hoog, laten we dan ook maar alleen de duurdere versie leveren’ zijn?
@Gulli:
Meen begrepen te hebben, dat de ‘smalle’ versie een andere – lees”: ‘vuilere’ – motor zou hebben dan de ‘brede’ en daardoor hier ten lande niet te slijten zou zijn.
Leuk model geworden.
Ach got, wat een leuk hummertje.
@utregcity: Bedoel hummeltje! ;-)
Superleuk ding! Nu nog elektromotor en permanente 4wd en lekker fluisterstil door de bossen crossen (als je boswachter bent)
Doet me wel denken aan die Toyota’s
Ik vind ze wel echt heel leuk. Het formaat is niet helemaal duidelijk maar het ziet er leuk uit.