• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

964 Leichtbau!

Zeer zeldzame Porsche op het circuit van Zandvoort! Porsche 911 964 Carrera 4 Leichtbau, 21 stuks gemaakt; https://www.autoblog.nl/nieuws/hoe-zeldzaam-is-een-porsche-964-eigenlijk-97140

Spotter: thomcarspotter
Geüpload op: 19 september 2018
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
911 964 Carrera-4 circuit-zandvoort coupe Porsche wit youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Audi S8
    Audi S8
  • Politie Vlieland graaft zich in na een drukke stranddag
    Politie Vlieland graaft zich in na een drukke stranddag
  • Porsche 964
    Porsche 964
  • Porsche 911 964
    Porsche 911 964
  • Audi Q7 V12 TDI
    Audi Q7 V12 TDI
  • Porsche 911
    Porsche 911
  • Audi TTRS
    Audi TTRS
  • Porsche 911
    Porsche 911

Lees Interacties

Reacties

  1. goodolddays zegt

    19 september 2018 om 16:57

    Heeel vet

    Login om te reageren
  2. fendercd60 zegt

    19 september 2018 om 18:24

    Gaaf. Maar waarom kenteken blurren als er maar 21 stuks zijn?

    Login om te reageren
    • fendercd60 zegt

      19 september 2018 om 19:57

      @ikleesookoverautos: wat heb je gebruikt vandaag? :)

      Login om te reageren
    • mauro zegt

      20 september 2018 om 06:17

      @fendercd60: Dat is tape, geen kenteken blurren.

      Login om te reageren
      • fendercd60 zegt

        21 september 2018 om 12:52

        @mauro: oh ja, niet goed gekeken lol.

        Login om te reageren
  3. thommel zegt

    19 september 2018 om 19:17

    Officieus zelfs 22 stuks ;) Dit is waarschijnlijk nummer 10 (chassis nummer 964-10). Stond een paar jaar geleden te koop in België en is toen naar Engeland gegaan. Ging toen wEG voor ca. 1 miljoen euro en had slechts 75 km op de teller. Die zal dus niet veel uitgelaten worden helaas :( Dat maakt de spot nog specialer. Echt heel gaaf!

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      20 september 2018 om 19:35

      @thommel: Cool, thanks voor de info! Ik had eerlijk gezegd geen idee wat voor 964 dit nou eigenlijk was. Toen de Nederlands sprekende bestuurder het vertelde werd ik aangenaam verrast dat het zoiets bijzonders was!

      Login om te reageren
    • airc zegt

      21 september 2018 om 09:25

      @thommel: Fijn dat hij nu gebruikt lijkt te worden waar hij voor bedoeld is. Rijden.

      Login om te reageren
  4. davelepeef zegt

    19 september 2018 om 20:26

    Jammer van het smalle kontje, maar dat is voer voor discussie. Verder heel leuk type auto!

    Login om te reageren
    • porker zegt

      21 september 2018 om 13:07

      @davelepeef: big bottum girls maken opmars maar is dat goed? Ik hou wel van dit kontje

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        21 september 2018 om 19:48

        @porker: het draait allemaal om verhouding, taille VS bips verhouding moet niet 1:1 zijn :D

        Login om te reageren
  5. rufctr01 zegt

    21 september 2018 om 09:56

    Geweldig!

    Login om te reageren
  6. tvr1974 zegt

    21 september 2018 om 10:44

    Volgens mij zijn er een paar meer (maar nog steeds niet al te veel) van gebouwd ; https://www.total911.com/the-12-rarest-exclusive-built-porsche-911s-ever/

    maar idd leuke spot.. Echter hoe bijzonder ook t is gewoon niet mijn auto. Maar ieder zijn ding en respect voor eigenaren die hiermee de track op gaan waarvoor ze gemaakt zijn.

    Login om te reageren
    • thommel zegt

      21 september 2018 om 11:32

      @tvr1974: Jij bedoelt de 964 Turbo S Leichtbau. Die is inderdaad iets minder zeldzaam dan deze 964 Carrera 4 Leichtbau.

      Login om te reageren
  7. kenner zegt

    21 september 2018 om 11:03

    Zeldzaam maar lijkt op elk andere Porsche. Ik ben wel een beetje klaar met Porsche en McLaren die elke maand een zeldzame auto de wereld inslingeren met 24 andere stiksels en dan hard roepen hier zijn er 24 van gemaakt; koop dan.

    Login om te reageren
    • thommel zegt

      21 september 2018 om 12:00

      @kenner: Van buiten wel inderdaad, onderhuis totaal niet. Vergeet niet dat deze auto 150 kg lichter is dan de 964 RS en 370 kg (!) lichter dan de standaard 964 Carrera 4. Verder ben ik het volledig met je eens, zoals die laffe -20kg in de Carrera T ;) Gaat helemaal nergens over.

      Login om te reageren
      • thommel zegt

        21 september 2018 om 12:01

        @thommel: *onderhuids

        Login om te reageren
      • giulio zegt

        21 september 2018 om 13:39

        Zo dat zijn behoorlijk wat kilo’s! Is er geen Carrera 2 versie van deze auto? @thommel:

        Login om te reageren
        • thommel zegt

          21 september 2018 om 16:07

          @giulio: De 964 RS Cup (297 geproduceerd) komt met ca. 270 pk en 1120 kg aardig in de buurt. Dat was een volwaardige raceauto, eerst op basis van de standaard 964 Carrera 2 (’91-’92) en later (’92-’93) op basis van de 964 Carrera N/GT (ook wel Clubsport genoemd, de meest extreme straatlegale versie van de 964 RS).

          Login om te reageren
    • futse zegt

      21 september 2018 om 12:48

      @kenner: dit komt uit een andere tijd, was nog niet zo commercieel ingegeven als nu. Als kenner weet je dat wel natuurlijk…

      Login om te reageren
  8. danielspeed zegt

    21 september 2018 om 11:22

    Er zijn er 20 van gebouwd geweldige auto om te zien en te horen.

    Login om te reageren
  9. alpinafanb10 zegt

    21 september 2018 om 11:54

    Ik zie echt niet wat er zo bijzonder is. Voor mij is het gewoon een 911

    Login om te reageren
    • airc zegt

      21 september 2018 om 12:08

      @alpinafanb10: Grappig, ik vind Alpina’s juist gewoon een BMW.

      Login om te reageren
  10. ikleesookoverautos zegt

    21 september 2018 om 12:10

    Toffe spot, mooie plaatjes ook.

    Login om te reageren
  11. 100octane zegt

    21 september 2018 om 12:16

    Bij thomas schmitz staat een in speelgeld voor – 850k. Toch wel erg veel geld dunkt me zo.

    Login om te reageren
    • 100octane zegt

      21 september 2018 om 12:17

      @100octane: speedgelb dus. Kut autocorrect

      Login om te reageren
      • thommel zegt

        21 september 2018 om 12:54

        @100octane: Gaaf! Dat is 964-018, is nog een tijdje in Nederland geweest. Erg aan de prijs inderdaad, maar het is wel 1 van de (waarschijnlijk) 5 C4 LWT’s die niet in wit is uitgevoerd. De laatste exemplaren kreeg Porsche niet verkocht, dus werden deze auto’s naar klantenwens uitgevoerd in verschillende ‘sonderfarben.’ Nummer 18 is de enige in speedgelb en van alle 22 auto’s is alleen deze met de 17 inch magnesium wielen uitgevoerd. Echt uniek dus, vandaar de hoge bedragen. Het zou mooi zijn als de ‘klassiekerbubbel’ snel barst, dan zien we hopelijk veel meer unieke auto’s op de plek waar ze thuishoren :)

        Login om te reageren
        • marknauta zegt

          21 september 2018 om 21:02

          @thommel: met de bewuste Speedgelb Leichtbau in die periode op pad geweest. Een erg indrukwekkende auto met zeer bijzondere techniek.

          Deze auto is echt een speciaal project geweest voor, oorspronkelijk, een club van enthousiastelingen voor clubraces. De regels werden echter veranderd en de auto’s bleven onverkocht. De reden waarom de oorspronkelijk enkel wit beoogde Leichtbau’s ook in andere kleuren gespoten werden. Techniek van o.a. De 959 en zelfs de 917 aan boord. Heel gaaf!

          Deze foto destijds o.a. geschoten: https://goo.gl/images/SjK48w

          Login om te reageren
          • thommel zegt

            21 september 2018 om 23:43

            @marknauta: Zeer gaaf, dat kunnen niet veel mensen zeggen. Blijft een mooi artikel in de PSL, met (nog steeds) schitterende foto’s. Dat moet echt een unieke ervaring geweest zijn! Ik kan mij goed herinneren dat ik de auto toen al duur vond (ca. 2 ton geloof ik), moet je kijken waar we nu staan ;) Desalniettemin vind ik dat de auto zijn huidige waarde volledig rechtvaardigt. Zeker in vergelijking met enkele jongere, minder exclusieve modellen uit bijvoorbeeld Maranello, valt de prijs van deze opper-911 eigenlijk best wel mee. Hopelijk worden ze alle 22 daadwerkelijk gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn, daarin ligt namelijk de echte waarde van deze auto.

            Login om te reageren
            • marknauta zegt

              22 september 2018 om 13:17

              @thommel: of ze allemaal goed gebruikt worden betwijfel ik zeer.
              Er is namelijk één heel groot nadeel voor de Leichtbau. Ze zij. Namelijk niet straatlegaal. Ze hebben geen officieel chassisnummer, maar slechts alleen een productienummer. Dat maakt kentekenregistratie vrijwel onmogelijk.

              Dank voor je woorden over het artikel. Dat heb ik met veel plezier geschreven destijds, zoals je je kan voorstellen.

              Login om te reageren
        • audiworker zegt

          21 september 2018 om 23:48

          @thommel: jij kent het Porsche Data Book volgens mij ook helemaal uit je hoofd. Echt leuk dat je er zoveel kennis van hebt, ben je specifiek een Porsche liefhebber / kenner of van meerdere merken?

          Login om te reageren
          • thommel zegt

            22 september 2018 om 10:10

            @audiworker: Was dat maar waar haha! Gelukkig loop ik nog regelmatig tegen onbekende dingen aan en dat maakt het juist zo leuk! Verder ben ik geïnteresseerd in alles wat met auto’s te maken heeft. Geen specifieke merken, maar wel met een lichte voorkeur voor het wat oudere spul :)

            Login om te reageren
    • galverink zegt

      21 september 2018 om 15:08

      @100octane: juist grappig effect om 850K speelhelft (= mijn autocorrect) speelgeld te noemen

      Login om te reageren
  12. jeppie zegt

    21 september 2018 om 14:34

    Wow bijzondee

    Login om te reageren
  13. kilum zegt

    21 september 2018 om 15:51

    Er staat een GT2 RS tegenover, maar daar kraait niemand meer naar.

    Login om te reageren
  14. e28forever zegt

    21 september 2018 om 16:13

    Porn on wheels…

    Login om te reageren
  15. memyselfandi zegt

    22 september 2018 om 03:56

    Weet iemand wat die draaiknoppen in het interieur voor zijn? Eentje lijkt voor hoger/lager dus dacht ik fijnafstelling maar de rechter knop geeft links/rechts aan.

    Login om te reageren
    • thommel zegt

      22 september 2018 om 09:58

      @memyselfandi: Met die knoppen kan de balans van het hydraulische sperdifferentieel tussen voor en achter en links en rechts ingesteld worden. Als bestuurder kun je dus letterlijk zelf aan de knoppen draaien en de auto volledig naar wens instellen tijdens het rijden. Mooie techniek voor die tijd!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North