• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autorai 1989

De foto van de Max Roadster herinnerde mij aan foto's die ik in 1989 op de Autorai heb gemaakt.
De Alfa Romeo 164 V10 https://www.autoblog.nl/archive/2011/04/01/voortijdig-gesneuvelde-held-de-alfa-164-pro-car.
BMW E34 M5. Een niet verpest exemplaar
Citroen Activa. De introductie van het hydractive veersysteem, dat later op de XM en Xantia geleverd zou worden. Starten ging met een code.
Donkervoort S8AT. 170 pk en 675 kilo.
Ferrari F40.
Max Roadster. Nog 19 exemplaren in het kenteken register, waarvan 4 gekeurd.
MVS Venturi. Nog 1 op kenteken en niet gekeurd. Wel verzekerd.
Trio Porsche 911
Hessing anno 1989
Saab EV-1. Een studie op basis van een Saab 900 Turbo 16. Er zaten zonnepanelen in het dak, die een ventilator aanstuurde zodat de auto koel bleef, als die in de zon stond.

Spotter: crashingduke
Geüpload op: 2 september 2018
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
164 911 Activa Alfa Romeo autorai autorai-1989 Autoshows BMW Citroen combo compilatie Corniche Donkervoort E34 ev-1 F40 Ferrari M5 Maserati Porsche Roadster Rolls-Royce Saab V10 Venturi
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Honda S660
    Honda S660
  • Autorai 2007
    Autorai 2007
  • Sander bij AutoRai
    Sander bij AutoRai
  • hoe verpest ik mijn SLS
    hoe verpest ik mijn SLS
  • De Tomaso Pantera
    De Tomaso Pantera
  • Tesla Roadster
    Tesla Roadster
  • chevrolet avalanche
    chevrolet avalanche
  • Autorai Parade
    Autorai Parade

Lees Interacties

Reacties

  1. thomcarspotter zegt

    2 september 2018 om 08:55

    Cool! Dank voor het delen! Toch wel jammer dat het er niet meer is..

    Login om te reageren
    • rulefollower zegt

      2 september 2018 om 13:01

      @thomcarspotter: Toen had men nog geen facebook en dus zeeën van tijd over om leuke dingen te doen en echte mensen te zien.

      Login om te reageren
      • cpp1 zegt

        2 september 2018 om 14:25

        @rulefollower: ik heb nooit Facebook gehad dus ik weet niet waar je het over hebt.

        Login om te reageren
  2. evdw zegt

    2 september 2018 om 09:19

    Meer, Meer, Meer van dit!!

    Login om te reageren
    • hight96 zegt

      2 september 2018 om 11:56

      @evdw: Helemaal mee eens!

      Login om te reageren
    • allesmetturbo zegt

      2 september 2018 om 14:21

      @evdw: eens!

      Login om te reageren
  3. RRRobert zegt

    2 september 2018 om 11:08

    Analoge foto’s die op fraaie wijze zijn gedigitaliseerd; ook dat mag wel ff worden gezegd. Erg gaaf dit.

    En holy sh*t, dit is dus al weer bijna dertig jaar geleden. Ik word oud…

    Login om te reageren
    • hogelandman zegt

      2 september 2018 om 15:13

      @RRRobert: Dat mag zeker gezegd worden.

      Login om te reageren
    • crashingduke zegt

      3 september 2018 om 09:05

      @RRRobert: Dank je en met dank aan Adobe Lightroom.

      Login om te reageren
    • gulli zegt

      3 september 2018 om 12:47

      @RRRobert: als je niet beter zou weten zou je zeggen dat deze foto’s vorige week dinsdag op een klassiekerbeurs zijn gemaakt. Viel mij ook al op

      Login om te reageren
  4. banaan7 zegt

    2 september 2018 om 11:12

    Gaaf om te zien! En dan niet alleen omdat deze foto’s nog veel ouder zijn dan ik zelf ben.

    Login om te reageren
  5. tazmania zegt

    2 september 2018 om 11:14

    Supergaaf. Eind jaren 80 begin jaren 90 zijn misschien wel de beste/mooiste/gaafste auto’s gebouwd. De perfecte mix tussen analoog en de gemakken van computergestuurde techniek.

    Login om te reageren
  6. vbarchetta zegt

    2 september 2018 om 11:19

    Prachtige foto’s. Zat de foto’s goed te bestuderen om te kijken of ik er zelf ook nog op stond ergens tussen al die mensen. Ik was toen een mannetje van 9 jaar oud.

    Login om te reageren
  7. joppe zegt

    2 september 2018 om 11:20

    Wat super gaaf zeg! Mooie foto’s!

    Login om te reageren
  8. kunstomdathetmoet zegt

    2 september 2018 om 11:22

    Wat een leuke vintagefoto’s, die roepen herinneringen op! Autorai 1989, de eerste editie die ik bezocht. Ik herinner me nog Wubbo Ockels die de stand van een of ander duur merk opleukte. Dat was me wat hoor. De hele dag was ik aan het beurzen met als doel om zoveel mogelijk te zien en om zoveel mogelijk folders te pakken te krijgen. Tot vermoeiens van mijn vader toe. Er werd ruimhartig uitgedeeld want ik kwam met kilotassen vol thuis. Donkervoort hield z’n zeer dunne folders exclusief, ze kostten vijf gulden per stuk. Daar heb ik toen mijn zakgeld op stukgeslagen.
    *mijmert*

    @chrashingduke: doel je met ‘een niet verpest exemplaar’ op de vormgeving, die vergeleken met de hedendaagse M-modellen ingetogen is? Helemaal met je eens.

    Login om te reageren
    • kunstomdathetmoet zegt

      2 september 2018 om 11:30

      @kunstomdathetmoet: Volgens mij bedoelt crashingduke met niet verpest exemplaar dat het ding niet ‘verfraaid’ is met bodykits, rokjes, spoilers, aftermarketvelgen en wat dies meer zij.

      Login om te reageren
    • crashingduke zegt

      2 september 2018 om 12:15

      @kunstomdathetmoet: Inderdaad, ik bedoel nog in originele staat, zoals die in de folder stond. Een open deur dus. Ik zal me niet zo gauw negatief uitlaten over moderne auto’s, omdat ik het juist erg leuk vind dat auto’s door de tijden heen veranderen en aan mode onderhevig zijn.

      Login om te reageren
      • kunstomdathetmoet zegt

        2 september 2018 om 12:40

        @crashingduke: Punt is wel dat BMW zijn M-modellen tegenwoordig af fabriek vormgeeft zoals dat dertig jaar geleden after market door tuners werd gedaan.

        Login om te reageren
  9. redneck zegt

    2 september 2018 om 11:39

    GEWELDIG geen linkse bemoeienis , geen bpm , normale benzine prijzen en een schitterende Autorai. Zo jammer dit verlang echt terug naar die tijd

    Login om te reageren
    • ghengiskhan zegt

      2 september 2018 om 11:53

      @redneck: hmm, de PvdA zat toen echt in het kabinet, de BPM heette toen BVB en de benzineprijzen waren nog nooit zo hoog geweest als op dat moment. Maar verder heb je helemaal gelijk.
      Denk ik.

      Login om te reageren
      • kunstomdathetmoet zegt

        2 september 2018 om 12:10

        @ghengiskhan: ik snap wel dat je denkt dat de PvdA toen in het kabinet zat, want het kabinet Lubbers 3, bestaande uit CDA en PvdA, regeerde van 1989 tot 1994. Maar het trad pas in november aan. Ten tijde van de Autorai, in februari, voerde de PvdA oppositie. De coalitie bestond sinds 1982 uit CDA en VVD.

        Login om te reageren
        • ghengiskhan zegt

          2 september 2018 om 12:35

          @kunstomdathetmoet: de RAI was in februari, inderdaad. Helemaal vergeten, ‘t is ook al zo lang geleden.

          Login om te reageren
    • crashingduke zegt

      2 september 2018 om 12:19

      @redneck: Milieu activisten had je toen ook al en de auto was toen ook al de gebeten hond. Het was de tijd dat de katalysator en loodvrije benzine werd geïntroduceerd.

      Login om te reageren
  10. trolle zegt

    2 september 2018 om 11:44

    Mooie foto’s en wagens!

    Login om te reageren
  11. skinnybmw zegt

    2 september 2018 om 11:52

    Prachtig dit! Ik zal ook eens mijn ‘archief’ induiken. Ik weet ook nog mijn eerste keer. Stond er een Ferrari Mythos bij de Autovisie (?)-stand. Ik wist niet wat ik zag want het was nog een gerucht…dat waten nog eens mooie tijden zonder internet? Altijd weer een verrassing wat er stond.

    Login om te reageren
  12. hight96 zegt

    2 september 2018 om 11:56

    Gaaf, heb je nog meer platen?

    Login om te reageren
  13. leaper035t zegt

    2 september 2018 om 11:56

    Fantastisch!

    Login om te reageren
  14. posthumus zegt

    2 september 2018 om 11:59

    Wat gaaf! Was mijn eerste RAI. Weet nog dat ik die Max Roadster helemaal het einde vond (was toen 7), met al die verschillende dakmodules. Soort levensgrote Transformer. Bedankt voor het delen!

    Login om te reageren
    • crashingduke zegt

      2 september 2018 om 12:08

      @posthumus: Ik was 19 en vond hem ook het einde. Vooral ook omdat het een Nederlandse auto was.

      Login om te reageren
  15. redbeams zegt

    2 september 2018 om 12:01

    Grapje van bmw of een fout…m5 met een m2 logo?

    Login om te reageren
    • venividivici zegt

      2 september 2018 om 12:07

      @redbeams: Haha scherp. Kun je nagaan dat in 1989 al een Easter Egg plaatste dat de Bmw M2 ging komen ?

      Login om te reageren
    • crashingduke zegt

      2 september 2018 om 12:10

      @redbeams: Quack, ik heb die foto 30 jaar en jij ziet dit!

      Login om te reageren
      • redbeams zegt

        2 september 2018 om 14:23

        @crashingduke: Haha ja ik let op details maar dit was puur toeval dat ik het zag ;)

        Login om te reageren
      • evdw zegt

        2 september 2018 om 20:25

        @crashingduke: Dat jij het dan niet gezien hebt is bijzonderder dan dat iemand het wel ziet. Het viel mij ook meteen op.

        Login om te reageren
    • piquet1986 zegt

      2 september 2018 om 12:25

      @redbeams: Iemand enig idee waarom?

      Login om te reageren
      • crashingduke zegt

        2 september 2018 om 12:31

        @piquet1986: Ik denk productie fout van het embleem. Er was volgens mij toen nog geen sprake van een 1 of 2 serie. De budget 3 serie die jaren later kwam heette 3 compact ipv veel logischer 1 of 2. Maar ik kan me ook niet herinneren, dat er over geschreven is en bij een Easter Egg zou je verwachten dat het naar buiten komt.

        Login om te reageren
  16. cas01 zegt

    2 september 2018 om 12:21

    Super gaaf

    Login om te reageren
  17. littledevil9 zegt

    2 september 2018 om 12:32

    Bij foto 1 Hessing nog op de achtergrond ? gaaf dit

    Login om te reageren
    • crashingduke zegt

      2 september 2018 om 12:33

      @littledevil9: Bij foto 9 zelfs op de voorgrond ;-)

      Login om te reageren
  18. dutchdriftking zegt

    2 september 2018 om 12:42

    Gaaaf!

    Login om te reageren
  19. sanderp zegt

    2 september 2018 om 12:59

    Wauw! Gaaf! Bedankt voor het delen. Als je meer hebt, uploaden!

    Login om te reageren
  20. hjhj zegt

    2 september 2018 om 13:09

    Ja daar ben ik ook geweest! Mooi om terug te zien. Ik heb helaas al mijn foto’s geselecteerd op merk destijds.. Dus waar wat nou precies heeft gestaan…

    Login om te reageren
  21. moveyourmind zegt

    2 september 2018 om 13:22

    Dankjewel! Wat gaaf om in het archief van jou te mogen kijken met deze fantastische foto’s! Mooie herinneringen komen gelijk naar boven. Opvallend hoe tijdloos het ontwerp van die fünfer is. Nog steeds een erg mooie auto.

    Login om te reageren
  22. e38ossie zegt

    2 september 2018 om 13:34

    Kan het me weer herinneren na het zien van de foto’s. Leuk. Bedankt. Voor mij is “achteraf” de 91 editie ook speciaal. Jarenlang aan de E30 318i M Design Edition in Neongroen gedacht die daar de primeur had. Nu heb ik er zelf één.

    Login om te reageren
  23. porsche996 zegt

    2 september 2018 om 14:41

    Meer van dit soort foto’s graag

    Login om te reageren
  24. kuip zegt

    2 september 2018 om 14:49

    De e34 m5. Schitterend! Toevallig meer foto’s daarvan?

    Zo te zien ook met de mooiste wielen leverbaar.

    Login om te reageren
  25. hogelandman zegt

    2 september 2018 om 15:12

    Fraaie bijdrage. Dat ik daar zelf was, maakt het speciaal.

    Login om te reageren
  26. ikkr zegt

    2 september 2018 om 18:17

    gave platen! Ik zou de 964 verwacht hebben ipv het G-model op de Porsche stand in 1989 of werd deze pas later in het jaar geïntroduceerd?

    Login om te reageren
    • crashingduke zegt

      2 september 2018 om 19:01

      @ikkr: Die werd pas in 1992 geintroduceerd.

      Login om te reageren
      • ikkr zegt

        3 september 2018 om 08:13

        @crashingduke: Dat klopt niet, de 964 is geproduceerd van 1989 t/m 1993.

        Login om te reageren
        • crashingduke zegt

          3 september 2018 om 10:20

          @ikkr: Sorry, je hebt gelijk. Ik was in de war met de 968.

          Login om te reageren
  27. Martini8v zegt

    3 september 2018 om 14:20

    Toevallig nog foto’s van Lancia?

    Login om te reageren
    • crashingduke zegt

      3 september 2018 om 15:10

      @Martini8v: Nee. Ik was beperkt tot 36 foto’s en dit zijn de 20 die de moeite waard waren.

      Login om te reageren
  28. goodolddays zegt

    8 februari 2020 om 22:12

    Die M5 ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North