Live foto’s van de nieuwe 508.
Vandaag product training gehad van de nieuwe 508 en Rifter. Echt een dikke auto om te zien en rijd ook goed. We hadden ook een A5, Passat, talisman en arteon ter vergelijking. Ik zou geen een boven de 508 verkiezen.
Vandaag product training gehad van de nieuwe 508 en Rifter. Echt een dikke auto om te zien en rijd ook goed. We hadden ook een A5, Passat, talisman en arteon ter vergelijking. Ik zou geen een boven de 508 verkiezen.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Het stuur is wel echt spuuglelijk
@wildewesten: doe eens wat vrolijker
@wildewesten: dat stuur is supergaaf!
@wildewesten: niet alleen dat stuur, het hele dashboard ziet eruit alsof het nog niet af is. Die rare knopjes onder het scherm(?) en die vlakke versnellingspook… hier gaat echt geen Audi of BMW rijder enthousiast van worden.
En logisch dat jij deze zou kiezen, je wordt betaald om dit merk te verkopen.
@imarinos: die laatste opmeeki g is voor benja natuurlijk :)
@imarinos:
toch wel. En ik kan het weten. Mijn bmw 4 gran coupe gaat er uit voor een 508 full option. Veel meer wagen voor minder geld. Veel modernere techniek. Veel beter uitgerust. En die 10.000 euro minderprijs steek ik op zak ?
Een a5 uit een ander bouwjaar ter vergelijking?
@g60gti: Dat vond ik ook gek, maar goed qua rijden is dat natuurlijk niet heel anders geworden.
@benja01: dan heb je er nog nooit in gereden. De nieuwe A5 is een wereld van verschil qua rijden en afwerking.
@crs86: Nou inderdaad. De nieuwe 508 rijdt toch ook niet hetzelfde als de oude, neem ik aan?
Dit verkoopt 1 jaar goed en daarna niet meer…
Dat stuur maakt die hele Franse frikandel kapot. Het ziet er niet uit en je ziet je klokken niet. Alle modellen hebben dat. En dat is k*t want je kijkt er iedere dag tegenaan. Een hok dus.
@drommedaris: Als je je stoel / stuur positie goed afstelt zie je het juist wel. Ik heb er mee gereden en zag de klokken perfect. Stuur is wennen.
@benja01: heb je dan geluk met je lengte of kun je hem altijd in een goede stand krijgen?
@g60gti: De meeste mensen hebben hun stuur veel te hoog staan, mede omdat ze door het stuur heen naar de klokken willen kunnen kijken.
@benja01: Oneens. Met mijn lengte/gewenste zitpositie krijg ik die klokken niet zichtbaar door dat stuur, en ik heb hier veel meer mensen over gehoord. Waardeloos ontwerp.
@techniekmeneer: de meeste mensen hebben er geen probleem mee, het is juist een sterk ontwerp omdat het anders is als de eenheidsworst die de andere fabrikanten je voor zetten.
@techniekmeneer: eens. Ik ben 1.83 en krijg de rand van ’t stuur niet op de goede hoogte zodat ik én de klokken zie én fatsoenlijk kan zitten en sturen. In geen enkele andere auto heb ik daar last van. Voor mee geen peugeots
@techniekmeneer: ik ben 1m90 lang en heb er geen problemen mee….
@techniekmeneer: laatst in Oostenrijk een nieuwe Peugeot gehuurd. Dat lage stuurtje voelde zó natuurlijk aan dat ik t onderweg pas in de gaten had. Nu gebiedt de eerlijkheid wel om te zeggen dat ik ook druk bezig was om de navi om te zetten van Italiaans naar Nederlands.
@benja01: Klopt, 1,93 hier en het klopt perfect (Peug 208 uit de bedrijfspool). Stuur valt nét onder de tellers. Rijdt tevens erg leuk, zo’n klein stuurtje.
@drommedaris: Wil je er over praten jongen?
@fendercd60: nee ik laat anderen praten zoals je kunt zien?
@drommedaris: helaas, ik heb de 5008 en je kijkt er heerlijk over heen. Toegegeven…het is wennen
@superboertje: Daar zit je wellicht wat meer op de bok?
(Slechte inkoppertjes gezien je username zouden kunnen volgen overigens)
Echt een heel fraai ding geworden. Hopen dat het net zo goed rijdt als dat het eruit ziet
Mooie auto! Maar met die kleine velgen wordt die meteen een stuk minder.
@deora: ben ik met je eens net zo met de passat en dat soort wagens
@deora: Op de witte zat toch 19 inch. Je kan er wel 20inc onder knallen voor de mooi, maar gaat hij niet bepaald beter van rijden.
@benja01: dit ziet er gewoon niet uit, zo’n grote auto met zulke skelter wielen.
@benja01: 19 inch is zo te zien een prima compromis. 20 inch is iets mooier maar zoals te zien op die witte staat 19 ook prima. Geen idee wat er op die rode zit (17 inch) want dat ziet er echt niet uit.
@benja01: ben ik met je eens, maar de 17 inch velgen maken de auto niet meteen mooier. Net een dikke grote man met schoenmaat 38.
@deora: daarom zijn het ook 19 ;-)
@benja01: onder die rode zijn 19 inch?
Hele mooie auto maar ik ben zo bang dat hij zichzelf enorm de markt uit prijst..
@2wheeler: Peugeot mikt op een andere doelgroep hiermee. Niet alleen mensen die nu een talisman of insignia rijden. Maar ook Passat, arteon, Audi A4, Audi A5, 3 serie, c klasse, jaguar xf, alfa Romeo Giulia rijders. Daarom dat ze ook hoger inzetten qua prijs.
Ik heb zelf nog niet alle gegevens, maar ze zeggen prijs technisch en qua uitrusting op hetzelfde niveau te zitten.
Ze hebben heel goed nagedacht over deze auto, maar je moet hem in het echt zien en voelen om het te kunnen beleven.
Ze hebben een clinic gehad met vreemd merk rijders en die waren enthousiast.
@benja01: dit beweren ze al jaren inderdaad. Mensen gaan hun premium merk niet verlaten om naar bijvoorbeeld Peugeot of Opel te gaan. Er is altijd wel iets wat minder goed afgewerkt is of wat simpelweg minder goed werkt, dat gaat toch storen dan. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de afschrijving.
@gilettelubbers: imago is iets idd,maar je moet wel ambities hebben als merk. Ze verwachten niet nummer 1 in het segment te worden, maar wel de beste achter de grote Duitse 3 en wat klanten pikken van ze.
@benja01: product training waar ze niet alle gegevens voor hande hebben? Lekker met de Franse slag weer daar bij Peugeot.
@ikleesookoverautos: Ach laat ze lekker met die grootheidswaanzin. De Fransozen zullen nooit met de premium merken mee kunnen doen. Daar is de kwaliteit/materialen/rijeigenschappen/looks gewoon niet goed genoeg voor.
@techniekmeneer: Je hebt wel een hardnekkige Peugeot-haat hè
@techniekmeneer: je lult uit je nek. Hoe noem je de problemen die Duitse merken hebben? Duitse degelijkheid? Of is dat anders omdat het uit Duitsland komt. Er zijn merken die hun interieurs bij Peugeot laten maken, dus jouw stelling klopt van geen kant!
@rufctr01: het ‘Duitse’ interieur van de meeste Audi’s komt van Faurecia, laat dat nu van PSA (Peugeot) zijn!
@benja01: waarom denk je dat de arteon nauwelijks verkoopt?
@2wheeler: Met een GT-Line krijg je bijna alle opties reeds inclusief. Vergelijk dat met een premium wagen en je moet dan eerst nog beginnen met het zetten van vinkjes.
Het jammere is dat je al die overbodige hulpsystemen er niet uit kunt knikkeren om zo het verschil nog net even een rooitje of twee groter te maken.
Uiteindelijk zullen de leasetarieven wel weer de doorslag geven in het nadeel van de fransoos.
wiens brood men eet diens taal men spreekt
Die rode is wel weer echt janken
@carsofnl: waarom?
@benja01: kleur fantastisch maar die wieltjes laten de wagen erg zwaar en massief lijken.
Prachtige auto’s.
Een Peugeot 508 verkiezen boven een (ook al is het, het oude model) A5, dan mag je echt wel zeggen dat je van auto’s weinig kaas hebt gegeten.
Maar goed, dit bericht komt dan ook meer op mij over als een advertentie dan een echte auto ervaring.
@evdw: verkooptraining. Dan wordt je toch ingedoctrineerd wat allemaal goed is aan deze auto t.o.v. concurrentie. En dan hooguit wat kleine mindere punten van deze auto tegenover de grotere tekortkomingen van de andere auto’s.
Alles om de twijfelaar in de showroom over te halen.
@reactief: De 3 grote Franse merken geven ook extreem meer geld uit aan advertenties, reklame op radio en TV, je wordt er mee doodgegooid en al die k*t slogans blijven in je kop zitten. Dat ze dit doen zegt ook al iets, kennelijk verkoopt deze “kwaliteit” zichzelf niet.
@evdw: ach dat doen ze toch allemaal.
Wit leben auto’s
Voorsprong door techniek
Freude am Fahren
….
@evdw: Jij werkt voor Pon?
@karaya: Nope.
@evdw: Mwah, ik zou eigenlijk bijna alles verkiezen boven een audi… De 508 zou dus inderdaad eerder op m’n stoep staan dan een A5 Sportback, wat een knakending is dat vergeleken met een BMW 4GC zeg (om maar eens lekker subjectief iets te schreeuwen, zoals jouw reactie).
@evdw: want jij weet hoe een 508 rijdt? Jouw reactie is puur gebaseerd op vooroordelen
@evdw:
Niet iedereen wil Duits rijden.
Ik zéker niet. Geen Duits en geen Aziatisch. Komt de oprit niet op.
Maar dat is raar, een hekel hebben aan Frans en Italiaans is compleet geaccepteerd.
Ik vind de achterkant wel mooi, maar die voorkant… Die LED’s zijn niet mijn ding!
Voor de variatie op de weg zou het leuk zijn als het verkoopt, maar ben benieuwd. De zoveelste in dit toch al kleine (qua verkoop) D segment die premium wil zijn.
Doe mij de Rifter maar, spreekt mij meer aan!
@reactief: Ja, die tranen of strijdwonden zijn echt een dikke afknapper voor me; verder vind ik het er erg veel belovend uitzien. Maar alle grote voorgaande Peugots reden een tikkeltje saai, dus ben eigenlijk wel benieuwd …
De laatste jaren maakt Peugeot prima modellen. Maar met deze slaan ze de plank volledig mis.
Die ronde achterkant doet me denken aan een Camaro uit 1999. Niet erg fraai dus.
Vind het een prachtige wagen
Live foto’s? Ik ken wel live video, maar foto’s kun je niet live vertonen ?
Het ziet er allemaal ok uit, net als z’n concurrentie. Als je in de markt bent voor een Insignia, Talisman, Mondeo, of Optima is dit er nog eentje om te overwegen.
Wara ik persoonlijk niet aan kan wennen is die tranen met tuiten die uit z’n ogen stromen. Alsof ze dachten: “de buren bij Renault komen weg met van die bananen, wij willen ook een TL buis op de neus.”
Parbleu! dan heb ik liever Duitsers die geen grappen maken…
@technofreak: Duitsers maken geen grappen? Zoek een eens foto op van de Opel Insigna OPC: “I am the walrus, Goo goo g’joob”.
@technofreak: Inderdaad; nu je het zegt; de nieuwe Insignia ziet er in de juiste trim echt snaarstrak uit ! De vorige gen was echter een lompe boerenbak onder het plaatwerk …
Captain Frontoverhang
@autodidact: ga lekker in een mini rijden uit 1976!
@rufctr01: bedankt voor de suggestie. Lijkt me heerlijk inderdaad.
Waanzinnig mooie auto, zag er vorige week eentje over de A28 rijden.
@rufctr01: lekker alle reacties verdedigen jij, werk je voor een Frans merk? Of ben je echt zo dom om te zeggen dat dat kartauto stuurtje van plastic op de goede positie zit?
@20klepper: “kartauto stuurtje van plastic” denk het ook man? Ooit wel eens mee gereden?
Walg
Echt super mooi Auto. Die witte is heel fraai .
Sportief knalrood met chroom, chique donkerblauw met zwarte raamomlijsting, bestelbusjeswit… zucht. Aardig model hoor, mooier dan de vorige. Maar ik heb tot nu toe nog geen smaakvolle samenstelling gezien. Iedere keer komen dezelfde uitvoeringen voorbij. Zo te zien zit je wederom vast aan afgrijselijke ‘packs’ met nul mogelijkheden tot individualisering. Confectiemode voor de hippe burgerlul.
Binnenkort komt de nieuwe 3-serie uit, dan kun je wel vergeten dat de gemiddelde BMW-rijder nog naar deze auto kijkt. Kan mij ook niet voorstellen dat een Audi rijder naar een Peugeot kijkt als alternatief…
Mooie auto om te zien! Maar om nu te verkiezen boven een Arteon die meer ruimte dan A7 heeft, goedkoper dan de A5 en 4 serie is…. Om nog maar te zwijgen over de looks ten opzichte van de Peugeot
Ook in het echt blijft het een lelijke auto, futuristisch, maar niet echt fraai en zonder positief gevoel.
Leuk man, zo’n Audi rip off. Zelfde soort rip off als de rzc die een TT wilde zijn. Next!
@amersfoorter: op welke Audi lijkt deze dan? Ik vind deze wagen eigenlijk vooral op de Peugeot 405 lijken.
Mooie auto! Maar zonde dat Peugeot geld blijft investeren in dit segment. In Frankrijk zal deze wel aardig verkopen, maar de rest van Europa durft niet. Steek het geld liever in verbetering van kwaliteit van de overige modellen.
Peugeot monteurs hoeven dit niet te zien, die zien hem straks toch vaak genoeg in de werkplaats.
In een donkere kleur. En juiste velgmaat vind ik m best te pruimen. Maar ik zou er geen Audi A4/5 of Alfa Guilia voor laten staan.
Stuurtje zal ook best fijn zijn als je de gebruikers ervan mag geloven. Maar ik vind het maar lelijk.
Best een aardige auto, net als de Kia stinger. Er zullen vast een paar liefhebbers voor zijn die van afschrijven houden. Maar de gemiddelde Audi/BMW/Mercedes rijder stapt niet zo snel over. De VW Arteon heeft overigens hetzelfde probleem
het zou je verbazen, ik heb een mercedes gehad, en heb momenteel zowel een audi A4 als een bmw 4 gran coupe. Toch kies ik nu voor de 508 omdat deze zo vernieuwend is. Peugeot krijgt mijn steun omdat ze net wèl durven te vernieuwen. dit kan niet gezegd worden van de eenheidsworst die VAG tegenwoordig produceert. Audi, VW, Skoda, Seat lijkt allemaal op elkaar met een ander prijskaartje.
€ 60.000,- voor die blauwe met die aftermarket Halfords achterlichten?!!? Met een afschrijving zoals we van Peugeot gewend zijn is dit voor geen enkele leaserijder interessant
Potjandikkie wat een dikke auto