Ronart Lightning V8
Ah, de Goodwood Revival!
Het jaarlijkse feest waar je in klederdracht kunt kijken hoe semi-amateurs hun 10 miljoen bolides gebruiken waar ze voor bedoeld zijn. De enige plek waar je het meer naar je zin hebt als het regent, gender-roles nog steeds gewoon te begrijpen zijn en je prima een biertje kunt doen met Adrian Newey, terwijl hij je uitlegt waarom hij een GT40 deelt met Kenny 'Prodentsmile' Brack.
Dit jaar mag ik er in wat meer stijl heen dan normaal (of moet ik zeggen met uberhaupt enige stijl?) onder gratie van een goede vriend en mentor die mij zijn Ronart Lightning heeft toevertrouwd.
Met een aangepast in- en uitlaattraject is de 320pk sterke, Cobra V8 meer richting de 360pk gegaan en is de auto stukken gretiger bocven in de toeren dan het SVT blok in normale uitvoering.
De afwerking, vooral binnenin, laat enigszins te wensen over, met een hoog TVR-gehalte, maar je zou Obelix-esque in de pot met azijn gevallen moeten zijn om het, nee hem, niet te vergeven.
Op kantoor heet hij in de wandelgangen al de "carbon cock".
Het wordt oprecht een probleem voor me om de sleutels af te staan, echter is dat van latere zorg, straks eerst het dak eraf en blaffen door Londen, naar Goodwood.
Waar ik het vertrouwen aan verdiend heb dat ik hierin mag kachelen weet ik niet, voor nu ga ik in ieder geval genieten van wat zomaar de zeldzaamste auto zou kunnen zijn waar ik ooit in ga rijden!
Hat-tip naar ROTARYPOWER voor het herkennen van deze zeldzaamheid aan de luchthapper in de motorkap. Hulde!
Gaaf dat je dit moois met ons deelt, ook met fijne tekst – top!
@hhitalia: inderdaad. Mooi geschreven tekst. Autoblog overstijgend durf ik gerust te stellen.
@stephane8200: eens! Een verslag van wat hij op Goodwood heeft meegemaakt wordt vast warm verwelkomd!
@stephane8200: potentiele nieuwe schrijver :p
@stephane8200:
Amen!!
@hhitalia: dank! niet moeilijk schrijven over zo’n apparaat
Wow. Deze kende ik niet. Lekkere bak!
Gaaf ja
Goed verhaal; lekker kort! Nee, gekkigheid; geniet er van!!
Gaaf ding, mooi verhaaltje getypt; helemaal top! Heel veel plezier daar!
Tof van de eigenaar dat ie je de auto toevertrouwd. Bezorg hem netjes en volgetankt terug met een bos bloemen en je krijgt hem vast vaker mee :-)
@zukunft1: zal hem wel niet van een vrouw hebben geleend…
@humpyourdog: nah. Bloemen??? Serieus? Het is geen Fiat 500 die hij leent… Stap maar bij de slijter binnen, dan is het niet alleen maar een leuk gebaar…
@davelepeef: je hebt gelijk ;-)
@zukunft1: dank voor de tip, het is een volle tank en nieuwe achterbanden geworden.
@humpyourdog: zou wel gaaf zijn als dat wel zo zou zijn :-)
@zukunft1: nee, helaas geen vrouw.
Geweldig! Zowel de auto als het hebben van zulke vrienden.
Maar wat een machine, machtig.
Bijzondere verschijning! Interieur fotootje? Veel plezier!
Heel mooi! Geniet er van!
Gaaf man, leuke tekst ook!
Kende ik niet. Leuke auto!
Misschien kan Willeme er eens uitgebreid over vertellen…?
@cossiekiller: Laat maar, vorig jaar is er al uitgebreid over geschreven.
Leuke wagen, jammer dat je niet alle foto’s kunt zien en de reacties niet kan lezen door die verschrikkelijke K*T APP!
Ik denk dat ik er zo een heb gespot op Spa Classic begin mei. Een oranje, spitser. Mooie lijn, discutabele afwerking maar een enorm hebbe-hebbe gehalte. Opvallen doe je er sowieso mee!
JALOERS!
WoW, dat is een hele gave bak! ?
Erg tof dat je ermee mocht rijden, ziet er erg gaaf uit! Kende ik niet.
Het zal zeker genieten zijn om het vermogen aan te spreken met dat blok. Wat weegt de ‘carbon cock’?
*neemt slokje azijn* jammer dat het dak niet in één vloeiende lijn doorloopt.
@allesmetturbo: was erg fijn inderdaad, thanks. onver de lijn: het dak kan eraf (targa) en als het vloeiend door zou lopen, kun je helemaal niet meer zitten binnenin :)
dank allemaal voor de positieve reacties. de revival was een feest en de Ronart was een uitmuntende ‘conversation-starter’.
De autoblog mores gebieden mij een saillant detail te noemen: De achterbak heeft ruimte genoeg voor campeerspullen (inclusief meubilair), het dak en een volwaardig reservewiel! Super praktisch