• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford GT40 Roadster

Dit betreft waarschijnlijk een originele Ford GT40 X-1 Roadster, dus een heel uniek spotje! https://1940specialdeluxe.wordpress.com/2015/07/20/solitude/1965-ford-gt-40-x1-roadster/

Spotter: dutchstylez
Geüpload op: 24 oktober 2018
Plaats: 58
Kenteken: Onbekend
cabrio Ford GT40 Roadster rood Speedster striping x-1
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Ford GT40
    Ford GT40
  • Ford GT40
    Ford GT40
  • BMW 335i
    BMW 335i
  • Ford GT40
    Ford GT40
  • Lamborghini Gallardo Spyder
    Lamborghini Gallardo Spyder
  • Ford GT40
    Ford GT40
  • reliant scimitar
    reliant scimitar
  • BMW M3
    BMW M3

Lees Interacties

Reacties

  1. jeppie zegt

    24 oktober 2018 om 14:44

    Die is wel lekker hoor!

    Login om te reageren
  2. davelepeef zegt

    24 oktober 2018 om 19:51

    Ik zou er niet op rekenen… Sowieso lijkt ie niet op een X1 zoals ik ze zie. Maar verder, zo’n OMP stuurtje in een onbetaalbare klassieker? Die secundaire lichtspotjes roepen ook geen ‘1965’… Ik heb er ook eens omheen gelopen en ik zet m’n geld op een gaaf verbouwde replica!

    Login om te reageren
    • thommel zegt

      24 oktober 2018 om 22:37

      @davelepeef: Het gaat hier inderdaad om een replica. De auto is ondehuids zo goed als nieuw, maar sommige onderdelen zijn wel op de originele GT40 afgestemd. Zo ligt er onder andere een Ford 302 (4,9L) met aliminium cilinderkoppen van Curney-Weslake achterin (motor van de latere GT40’s), gaat het schakelen via een 5-bak van ZF (toegepast in de GT40 MKI) en beschikt de auto over een dual-tanksysteem (2 x 60L). De remschijven, Brembo klauwen en velgen vind ik dan wel weer jammer, maar er kan en wordt dus hopelijk wel serieus mee geracet ;) De motor-/bakcombinate is niet helemaal ‘historisch verantwoord’ op elkaar afgestemd qua type en jaartal, maar dat is juist wat deze replica zo sterk maakt :) De 4 originele X1’s werden namelijk ook gebruikt om de combinatie tussen motor en bak te optimaliseren/onderzoeken en reden daarom met verschillende onderdelen rond. Ondanks het feit dat het geen originele betreft, toch een hele gave auto en een unieke spot!

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      25 oktober 2018 om 14:17

      @davelepeef: Ja, waarom ook niet? Volgens de (zeer uitgebreide!) reactie van Thommel betreft het geen echte, maar ik zou het wel snappen als iemand in een echte klassieker een OMP-stuurtje of iets dergelijks laat monteren. Dat zal vast goedkoper zijn dan het originele stuur te moeten laten restaureren omdat je er continu met je klauwen aan hebt gezeten.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        26 oktober 2018 om 08:28

        @Edge: ff hè, stel dát je in een bijzonder zeldzame, kostbare klassieker rijdt, ga je dan besparen op een eventuele “restauratie” van je stuur!? Zet je er ook andere stoelen in? Andere motor?? Stel dat het slijt :O

        Login om te reageren
  3. 2wheeler zegt

    24 oktober 2018 om 23:30

    Niet mooi, wel ontzettend gaaf!

    Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      25 oktober 2018 om 15:51

      @2wheeler: Dat kun je van mij ook wel zeggen.

      Login om te reageren
  4. p993 zegt

    25 oktober 2018 om 14:24

    Nooit geweten dat er een roadster bestond….iemand wat achtergrond info?

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      25 oktober 2018 om 16:50

      @p993:
      Er zijn uiteindelijk twee gebouwd (waarvan dit duidelijo niet een is). Het wit/blauwe exemplaar racete in de USRRC, de voorloper van Can Am, en had daardoor een langere neus en allerlei experimentele aerodynamica. Het groene model streed naast de coupes in het endurance circuit. Het was eigenlijk niet veel meer dan een uitprobeersel om de open autos van Ferrari te counteren.

      Login om te reageren
  5. mashell zegt

    25 oktober 2018 om 14:35

    Die stengel voor de achteruitkijkspiegel…

    Login om te reageren
  6. bmwfreak038 zegt

    25 oktober 2018 om 14:45

    Vooral het front is mijn inziens goed verziekt.

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      25 oktober 2018 om 14:46

      @bmwfreak038: voor de rest wel echt een gave spot

      Login om te reageren
  7. desjonnies zegt

    25 oktober 2018 om 15:38

    Neen een GT 40 is altijd rechts gestuurd en de versnellingspook zit rechts in de dorpel gemonteerd.
    De koplampen (oorspronkelijk van de Citroen Ami 6 -echt waar- ) zijn wel correct maar ze hebben jammerlijk gefaald bij de montage van de knipperlichten en de stadslichtjes
    Er zijn wat spiders gebouwd, ik heb zelf ooit ook in een rode spider gereden, maar de voorruit van een spider is hoger.
    De FIAT 850 achterlichten zijn dan weer wel de correcte exemplaren
    Over het stuurwiel zal ik maar zwijgen, zo vout als de pest voor een GT 40

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      25 oktober 2018 om 19:06

      @desjonnies: ik kan nu nooit meer naar een originele GT40 kijken zonder aan een ami te denken.

      Login om te reageren
  8. desjonnies zegt

    25 oktober 2018 om 15:42

    http://1u4we0207ruc34o1s412c2ca.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2018/01/X1-at-sebring.png

    een echte

    Login om te reageren
  9. ownkruid zegt

    25 oktober 2018 om 15:58

    Nürburg <3

    Login om te reageren
  10. ikleesookoverautos zegt

    29 oktober 2018 om 17:14

    Nooit geweten dat er een roadster was

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North