Klopt, alleen valt het wel erg tegen als je dan in je eerste eigen auto stapt met 15% van de pk’s. Heb zelf les gehad in een Carolla Diesel…zonder turbo ja. Dat ding was zo gevaarlijk traag dat je bijna te weinig invoegstrook had om de snelweg op de komen.
@cpp1: ik had een Mondeo waarin we zonder de airco aan reden maar op mijn examen stond hij opeens wel aan. Sloeg die een paar keer af. Lekker hoor. Wel gehaald met een ingreep zelfs ;)
@bmwfreak038: Eerst rekenen voordat je begint te blaten. OT; Die Corolla’s van weleer waren prachtbakken. Zo traag als dikke stront, maar onverwoestbaar.
@cpp1: ik had les in een Audi A3. Als je dan overstapt naar een ‘slomere’ auto is dat even wennen, maar dat is daarna ook weer normaal. Die Audi voelde iets degelijker aan, maar de auto waar ik nu in rijd doet het prima.
@720s: had les in een A4, of liever gezegd 2 A4’s. Een 1.9 tdi met 5-bak en een 2.5 tdi met 6-bak, maar zonder quattro. Ik vond de 1.9 fijner. Die 2.5 was soms lachen (doorslaande wielen als je wat onhandig deed met de koppeling of gematigd enthousiast een haaks bochtje pakte) maar ik merkte toen al dat FWD en een dikke moteur eigenlijk niet samengaan. Daarbij was de 6-bak hakerig, terwijl de 5-bak lekker schakelde.
@jaapiyo: Ik had in principe les in een A3 Limousine 2.0 TDI met zesbak (yay nieuwe generatie). Handbakken van Audi zijn niet de beste, maar het reed prima. Ik had 5 weken tijdelijk les in een Volkswagen Polo (6R met de 1.2 Bluemotion Diesel) en die was nogal ruk. Je voelde gewoon dat dat ding al z’n kracht moest trekken uit de turbo dus de gasrespons was echt belabberd. Maar ik vond het schakelen wel wat meer gevoelsmatig.
Zo reed ik eergisteren in Interlaken, Zwitserland achter een gele Audi S3 Sportback als leswagen. Ook geen standaard auto, maar in ieder geval wel quattro, dus veiliger. Zeker in de bergen!
Zo geweldig lijkt het me toch niet. Met de begeleider naast je moet je telkens vlot maar niet te snel optrekken, overal net onder de snelheidslimiet blijven. Lijkt me eerder een marteling dan een zegen ;)
@audiworker: als je rijke pappie na je rijexamen een M3 voor je koopt dan is die pappie ook wel zo slim om te zorgen dat je bij een M3 rijschool leert rijden, op die manier is de kans dat het in tranen eindigt toch net wat kleiner.
Klopt, alleen valt het wel erg tegen als je dan in je eerste eigen auto stapt met 15% van de pk’s. Heb zelf les gehad in een Carolla Diesel…zonder turbo ja. Dat ding was zo gevaarlijk traag dat je bijna te weinig invoegstrook had om de snelweg op de komen.
@cpp1: ik had een Mondeo waarin we zonder de airco aan reden maar op mijn examen stond hij opeens wel aan. Sloeg die een paar keer af. Lekker hoor. Wel gehaald met een ingreep zelfs ;)
@cpp1: whaha ook toevallig! Ik ook een Corolla diesel zonder turbo, waarmee het idd gevaarlijk invoegen was
@cpp1: 15 % van de pks? Waar haal je die onzin vandaan.
@bmwfreak038: 15% van 431 is afgerond 65 pk.
Laat dat nou ongeveer het vermogen van de gemiddelde A segmenter zijn.
Klinkt niet zo onzinnig toch?
@bmwfreak038: Eerst rekenen voordat je begint te blaten. OT; Die Corolla’s van weleer waren prachtbakken. Zo traag als dikke stront, maar onverwoestbaar.
@e90320d208pk: als je niets kan, kan je ook niet veel misdoen. Normaal toch?
@cpp1: ik had les in een Audi A3. Als je dan overstapt naar een ‘slomere’ auto is dat even wennen, maar dat is daarna ook weer normaal. Die Audi voelde iets degelijker aan, maar de auto waar ik nu in rijd doet het prima.
@720s: ook een 1.9 TDI toevallig?
@koekwaus: ik heb m’n roze pasje nog niet zo lang, het was een 2015 2.0 TDI Limousine. Erg fijne auto, overigens.
@720s: had les in een A4, of liever gezegd 2 A4’s. Een 1.9 tdi met 5-bak en een 2.5 tdi met 6-bak, maar zonder quattro. Ik vond de 1.9 fijner. Die 2.5 was soms lachen (doorslaande wielen als je wat onhandig deed met de koppeling of gematigd enthousiast een haaks bochtje pakte) maar ik merkte toen al dat FWD en een dikke moteur eigenlijk niet samengaan. Daarbij was de 6-bak hakerig, terwijl de 5-bak lekker schakelde.
@jaapiyo: Ik had in principe les in een A3 Limousine 2.0 TDI met zesbak (yay nieuwe generatie). Handbakken van Audi zijn niet de beste, maar het reed prima. Ik had 5 weken tijdelijk les in een Volkswagen Polo (6R met de 1.2 Bluemotion Diesel) en die was nogal ruk. Je voelde gewoon dat dat ding al z’n kracht moest trekken uit de turbo dus de gasrespons was echt belabberd. Maar ik vond het schakelen wel wat meer gevoelsmatig.
Dat is misschien wel een gat in de markt. Voor de wat meer gegoede mensen..
@jackyspriet: Ik denk dat die sticker er alleen maar op zit als excuus. “Ja maar Agent, het is nog een beetje wennen aan het koppel hoor”.
Das weer eens wat anders hè..
Straatje keren in een drift!
@ukbob: zoals mijn instructeur altijd zei: de straat kan je niet keren, de auto wel. Aldus de heer Sneep.
@fiattotal: en dhr Sneep had 100% gelijk!
@fiattotal: moet jij eens opletten wat er in een film kan.?
Zo reed ik eergisteren in Interlaken, Zwitserland achter een gele Audi S3 Sportback als leswagen. Ook geen standaard auto, maar in ieder geval wel quattro, dus veiliger. Zeker in de bergen!
@circlestorm69: in Zwitserland zie je bijna alleen maar hothatches als leswagen. Al vaak genoeg Focus ST, Leon Cupra of Golf GTI gezien.
Zo geweldig lijkt het me toch niet. Met de begeleider naast je moet je telkens vlot maar niet te snel optrekken, overal net onder de snelheidslimiet blijven. Lijkt me eerder een marteling dan een zegen ;)
Zal wel voordelig uitkomen met bedrijf ofzo
Ben ik de enige die ziet dat dit geen echte M3 is? Waar zijn de heupen?
@papapilo: ze hebben dan wel een cf dak op die 320d gezet.
@srthellcat: wrapje zou kunnen
@gulli: de m3 heeft net als m4 m5 en m6 een soort double bubble roof. Als je goed kijkt zie je de lijnen lopen.
@papapilo: is inderdaad geen m3
@maotje: maar de voorspatborden kloppen wel, nu jullie weer.
@bmwfreak038: alleen de achterschermen niet. Een m3 heeft veel bredere heupen
@maotje: even kentekenchecken.
@bmwfreak038: is een duitse auto. Geen idee hoe dat te doen.
@papapilo: Ook meteen wat ik dacht. Ook typisch iets voor een rij-instructeur trouwens, zie je wel vaker. :)
Wat anders dan de Peug 306 met ARKO waar ik in mocht lessen ?
Google maar eens op ‘Fahrschule BMW M3’, ik kom er zo al 4 tegen waarbij je in een M3 kan lessen. Sticker lijkt dus geen grap te zijn.
@audiworker: als je rijke pappie na je rijexamen een M3 voor je koopt dan is die pappie ook wel zo slim om te zorgen dat je bij een M3 rijschool leert rijden, op die manier is de kans dat het in tranen eindigt toch net wat kleiner.
@audiworker: in die regio zie je dat vaker, een tijd lang kon je in Krefeld rijlessen in een Ferrari F355 krijgen ??
@scooper: https://www.google.nl/amp/s/m.bild.de/news/leserreporter/faehrt-ferrari-12650768,view=amp.bildMobile.html