• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

M3 trackday klaarmaken

Dit weekend lekker bezig geweest om de M3 te strippen. Alle bekleding en panelen eruit. Ook de overbodige kabelboom eruit. Aankomende week paneel maken voor de schakelaars. Dan de kooi erin, de stoelen en de gordels. Deze winter een carbon dak erop.

Spotter: mvdblonk
Geüpload op: 7 oktober 2018
Plaats: 0
Kenteken: Onbekend
3-serie appspot E46 grijs M3 mijn-auto trackday
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Aston Martin DB7 Zagato
    Aston Martin DB7 Zagato
  • BMW M3
    BMW M3
  • Witte BMW X6M
    Witte BMW X6M
  • M3
    M3
  • m3 trackday klaarmaken deel 2
    m3 trackday klaarmaken deel 2
  • Dikke Volvo’s gespot
    Dikke Volvo's gespot
  • BMW M3 grijs
    BMW M3 grijs
  • Nissan GT-R
    Nissan GT-R

Lees Interacties

Reacties

  1. 2wheeler zegt

    7 oktober 2018 om 18:18

    Ergens vet om er een dedicated trackday monster van te maken, anderzijds verliest het wel de charme van bruikbaar maar toch sportief. Eigenlijk zou je er twee moeten hebben..

    Login om te reageren
    • mvdblonk zegt

      7 oktober 2018 om 18:21

      @2wheeler: heb ik ?

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        7 oktober 2018 om 21:01

        @mvdblonk: goed bezig dan! Keep us posted.

        Login om te reageren
      • woudloper zegt

        13 oktober 2018 om 19:36

        @mvdblonk: mag ik vragen waarom een e46 en niet vb. Een m135 of m140?

        Ziet er cool uit.
        Trackdays = life ;)

        Login om te reageren
        • rudyv zegt

          14 oktober 2018 om 08:17

          @woudloper: een 135 of 140 leent zich echt niet om als circuitmonster om te bouwen

          Login om te reageren
  2. toniominestrone zegt

    7 oktober 2018 om 18:49

    Succes, hou ons op de hoogte!?

    Login om te reageren
  3. foramen zegt

    7 oktober 2018 om 20:45

    Enig idee wat uiteindelijke gewichtsverlies is na monteren van eventuele kooi?

    Login om te reageren
    • mvdblonk zegt

      7 oktober 2018 om 22:47

      @foramen: nu nog niet, als hij klaar is wil ik hem wel wegen.

      Login om te reageren
      • shadowbroker zegt

        13 oktober 2018 om 15:23

        @mvdblonk: weeg hem voor de tijd ook even

        Login om te reageren
        • mvdblonk zegt

          13 oktober 2018 om 23:13

          @shadowbroker: ik heb nog een volledig orginele e46 M3 die gaat eerst op de weegbrug en dan mn track day M3. Ben benieuwd wat het verschil word!

          Login om te reageren
  4. stationcar zegt

    13 oktober 2018 om 15:05

    Oei, ik begrijp wat je wilt, maar het doet toch een beetje pijn om te zien hoe zo’n mooie M3 ontmanteld wordt…
    Anyway, succes, hij wordt er waarschijnlijk wel leuker van om te rijden :-)

    Login om te reageren
    • foramen zegt

      13 oktober 2018 om 17:58

      @stationcar: lekker boeien, zijn er duizenden van gemaakt en dit is toch geen felbegeerde handbak.

      Login om te reageren
  5. graafke zegt

    13 oktober 2018 om 15:25

    Op het oog een keurige m3. Wat heeft je doen besluiten deze te gaan gebruiken voor trackdays?

    Login om te reageren
    • porscheboy zegt

      13 oktober 2018 om 15:37

      @graafke: hij heeft er 2 zoals in een eerdere reacties stond

      Login om te reageren
      • graafke zegt

        13 oktober 2018 om 21:00

        @porscheboy: heb ik gelezen. Ik vroeg me alleen af waarom je dan deze kiest (bijvoorbeeld omdat er wat schade aan zit of iets anders)

        Login om te reageren
        • mvdblonk zegt

          13 oktober 2018 om 23:11

          @graafke: deze had ik gekocht om op kenteken te zetten en dan in het weekend a en toe te pakken. Maar bij de proefrit bleek er van alles aan te moeten gebeuren. Dat heb ik toen uit laten voeren maar wel met de beste race onderdelen. Toen ik hem op kenteken wilde zetten bleek hij weer volledig orgineel te moeten worden. Daar had ik geen zin in en heb besloten om verder te bouwen. In de tussentijd een andere m3 erbij gekocht voor de weekend ritten en naar mn werk op mooie dagen.

          Login om te reageren
          • enjoypunani zegt

            14 oktober 2018 om 04:56

            @mvdblonk: bofkont!

            Login om te reageren
  6. fouadski zegt

    13 oktober 2018 om 15:40

    Prachtige uitvoering. Jammer dat je hem stript. Kon je niet beter een e36 nemen? Of rijden die niet strak?

    Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      13 oktober 2018 om 17:45

      @fouadski: Strakker zelfs, zijn ook kleiner en lichter. Echter is de E46 M3 wel sneller.

      Login om te reageren
    • kevdutchie zegt

      13 oktober 2018 om 22:01

      @fouadski: e36 M3’s zijn net zo duur, al dan niet duurder.

      Login om te reageren
    • mvdblonk zegt

      13 oktober 2018 om 23:05

      @fouadski: er moest teveel gebeuren om hem op kenteken te krijgen. Dat is hij in de huidige markt niet waard. Maar als goed opgebouwde race M3 is hij het zeker waard!

      Login om te reageren
      • fouadski zegt

        14 oktober 2018 om 15:54

        @mvdblonk: stuur je nog foto’s of filmpje door als je klaar bent. Ben wel benieuwd.

        Login om te reageren
  7. Volvo_440_turbo zegt

    13 oktober 2018 om 15:52

    Dom vraagje, maken fabrikanten het interieur niet zo dat het energieabsorberend is bij crashes? Of enkel het dashboard dat dit doet? Ik dacht dit ergens opgevangen te hebben… Je kan je interieur ineens verkopen, kan je je remblokjes en schijven mee betalen :)

    Login om te reageren
  8. SimonMc zegt

    13 oktober 2018 om 15:52

    Strip dan ook meteen die voorbumper aub.

    Login om te reageren
  9. poes zegt

    13 oktober 2018 om 16:40

    Waarom een carbon dak? Het mag inmiddels toch wel bekend zijn dat het gewichtsverlies er niet tot nauwelijks toe doet? Of rijdt een performance sedan met een zwaar glazen panorama dak ook ineens veel slechter?

    Login om te reageren
  10. desjonnies zegt

    13 oktober 2018 om 16:45

    Strippen, stralen, in het zuurbad, dan buiten laten roesten, weer stralen, dakplaat eraf halen, geïntegreerde rolkooi erin lassen, spuiten en gaan bouwen.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      13 oktober 2018 om 17:53

      @desjonnies: waarom weer laten roesten?

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        13 oktober 2018 om 18:29

        @rufctr01:
        Gewicht kwijtraken.
        Ooit, in een vorig leven stonden de Integrale bodies 4 hoog in Italië bij Abarth achter de schuur (fabriek) te roesten, een maat brak een echte ex Martini ex works Integrale op een jump, het zuur bleef actief jaren na de productie van de body.
        We gingen een andere body kopen en zagen ze daar toen sraan. Niet te koop!

        Login om te reageren
        • mvdblonk zegt

          13 oktober 2018 om 23:00

          @desjonnies: roesten laat ik hem niet, het dak gaat er wel vanaf. Daar komt een carbon dak voor, ik wil van de winter wel mn deuren vervangen. Dat scheelt namelijk zo’n 70 kilo.

          Login om te reageren
  11. stephane8200 zegt

    13 oktober 2018 om 17:30

    In ieder geval een goede auto om mee het circuit op te gaan.

    Login om te reageren
  12. rufctr01 zegt

    13 oktober 2018 om 17:54

    Ik ben echt benieuwd hoeveel kilo’s je gaat besparen!

    Login om te reageren
  13. amghans zegt

    13 oktober 2018 om 18:02

    Gaat die SMG II bak er ook nog uit ? Een handbak lijkt me veel geschikter voor een tracktool.

    Login om te reageren
    • mvdblonk zegt

      13 oktober 2018 om 22:56

      @amghans: nee, de smg blijft ik vind dat super bij de m3 passen. Zeker met csl software en een sinterplaat koppeling. Schakelt snel en de koppeling klapt er mooi in!

      Login om te reageren
      • amghans zegt

        14 oktober 2018 om 08:21

        @mvdblonk: dank voor je duidelijke antwoord, kzie je punt. Heel veel rijplezier gewenst !

        Login om te reageren
  14. isn1981 zegt

    13 oktober 2018 om 18:23

    @mvdblonk ene kant jammer maar aan de andere kant kan je er wel heel veel plezier aan beleven. Als je nog onderdelen kwijt wilt na het strippen hou ik me aanbevolen. Ik heb een 330ci zelfde kleur

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      13 oktober 2018 om 20:11

      @isn1981: 60% van Nederland heeft een auto in deze kleur…

      Login om te reageren
    • mvdblonk zegt

      13 oktober 2018 om 22:55

      @isn1981: ik heb nog een schuif kantel dak, orginele csl wielen en een compleet interrieur in de aanbieding.

      Login om te reageren
  15. aquila2003 zegt

    13 oktober 2018 om 18:46

    Zijn de deurbledings panelen en de middenarmsteun zwart leer? Zoja dan heb zeer veel belangstelling als je ze vekoopt. Zijn je interierlijsten in titan shadow? Dan ga ik helemaal plat!

    Login om te reageren
    • mvdblonk zegt

      13 oktober 2018 om 22:57

      @aquila2003: het interieur is grijs, dus daar kan ik je niet mee helpen

      Login om te reageren
      • aquila2003 zegt

        13 oktober 2018 om 22:59

        @mvdblonk: en de sierlijsten?

        Login om te reageren
        • mvdblonk zegt

          13 oktober 2018 om 23:02

          @aquila2003: volgens mij wat ik net op internet vind titan shadow. Alleen heb ik nog mn strips uit mn dashboard. En de strip boven de navi is aangetast omdat mn spiegel heeft gelekt.

          Login om te reageren
  16. aquila2003 zegt

    13 oktober 2018 om 23:45

    Kun je me anders ff mailtje sturen op [email protected], met fotos?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North