@mopar70: absoluut. Mocht je je wel eens willen afvragen hoe zo iets zó heeft kunnen misgaan; een paar jaar geleden is het boek ‘Spyker – Langs de afgrond (en er voorbij)’ verschenen, dat is echt een aanrader. Het hele bedrijf werd vooral bijeen gehouden door grootspraak en luchtfietserij.
Ergens in Zeewolde móet haast nog wel een enorme (schier bodemloze) put te vinden zijn, gevuld met alle geld en goud die de verschillende optimistische aandeelhouders en investeerders in die toko hebben gestoken (lees: verloren).
@ghini: 007 zijn de laatste 3 getalen van het chassis nummer. Dit is de rede waarom victor muller dit erop heeft gezet. Ook is dit de enigste spyker net chronoswiss track counter op dashboard.
@wahltiroler: good point, de zak (dubbele betekenis) met geld. Maar goed we kunnen naar doen over Viktor maar zonder zijn dikdoenerij had deze wagen niet bestaan. Wij NLers hebben sterk de neiging om uitzonderlijke mensen in een hokje te plaatsen. Ik heb een bepaald respect voor zulke types. Die 9-5 is ook fantastisch
@drsjeroen: victor heeft niks bedacht. Martijn de bruin heeft de oorspronkelijke spyker ontworpen. Deze had de naam silvestris. Voor productie was martijn opzoek naar investeerders hier bij kwam hij victor muller tegen die heeft de rechten iver de naam spyker gekocht. Al vrij snel ontstonden er menings verschillen Martijn wou spyker klein houden net zo als donkervoort. Victor wou steeds meer hier door heeft martijn zich terug getrokken. De rest is geschiedenis veel nooit uit gebracht modellen zoals D12 peking to Paris de c12 zagato de c12 la turbie de B6 prelator. Ook de aanschaf van een formule 1 team in 2006 wat na 1 jaar al werd verkocht wegens geld gebrek en conflict met michiel mol.
Blijft een schitterende auto.
Ik kan de Spyker gewoon niet lelijk vinden
Gaaf apparaat, schitterende kleurenkeuze!
Ik weet het niet of het toeval is of niet…..13 oktober 2015, zelfde auto:
https://www.autojunk.nl/2015/10/spyker-c8-spyder-26
@milan0: mooi dat hij wordt gebruikt!
Schitterend!
Blijft een fantastische auto!
Zo zonde. Spyker had een succesverhaal als Pagani moeten worden.
@mopar70: absoluut. Mocht je je wel eens willen afvragen hoe zo iets zó heeft kunnen misgaan; een paar jaar geleden is het boek ‘Spyker – Langs de afgrond (en er voorbij)’ verschenen, dat is echt een aanrader. Het hele bedrijf werd vooral bijeen gehouden door grootspraak en luchtfietserij.
Ergens in Zeewolde móet haast nog wel een enorme (schier bodemloze) put te vinden zijn, gevuld met alle geld en goud die de verschillende optimistische aandeelhouders en investeerders in die toko hebben gestoken (lees: verloren).
Zo mooi, jammer dat het uiteindelijk niks is geworden.
De C8 Spyker 007
@rufctr01: Viel me ook op, waarom staat dat 007 er op? Blijft een prachtige wagen! Goeie kleur ook dit!
@ghini: 007 zijn de laatste 3 getalen van het chassis nummer. Dit is de rede waarom victor muller dit erop heeft gezet. Ook is dit de enigste spyker net chronoswiss track counter op dashboard.
Blijft een geweldige auto grappige kleur ook. Jammee dat die kakkineuze blaaskaak het zo verneukt heeft
@wahltiroler: eerst bedacht (kudos) toen verneukt
@drsjeroen: nou ja bedacht? Volgens mij komt die eer Maarten de Bruijn toe?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Spyker_Silvestris_V8
@wahltiroler: good point, de zak (dubbele betekenis) met geld. Maar goed we kunnen naar doen over Viktor maar zonder zijn dikdoenerij had deze wagen niet bestaan. Wij NLers hebben sterk de neiging om uitzonderlijke mensen in een hokje te plaatsen. Ik heb een bepaald respect voor zulke types. Die 9-5 is ook fantastisch
@drsjeroen: wat die Saab betreft heb je helemaal gelijk geweldig mooie auto. Zonde dat zo’n roemrucht merk ter ziele is.
Wat Muller betreft geldt ook in het buitenland praatjes zijn mooi en lef wordt gewaardeerd…
Maar dan moet men wel leveren.
@drsjeroen: victor heeft niks bedacht. Martijn de bruin heeft de oorspronkelijke spyker ontworpen. Deze had de naam silvestris. Voor productie was martijn opzoek naar investeerders hier bij kwam hij victor muller tegen die heeft de rechten iver de naam spyker gekocht. Al vrij snel ontstonden er menings verschillen Martijn wou spyker klein houden net zo als donkervoort. Victor wou steeds meer hier door heeft martijn zich terug getrokken. De rest is geschiedenis veel nooit uit gebracht modellen zoals D12 peking to Paris de c12 zagato de c12 la turbie de B6 prelator. Ook de aanschaf van een formule 1 team in 2006 wat na 1 jaar al werd verkocht wegens geld gebrek en conflict met michiel mol.
@raym: Maar verder zijn het prachtige auto’s. Spyker zal altijd special plekje bij me hebben. Heb er toch 4 jaar met plezier gewerkt.
@raym: precies zoals ik hier boven al dacht. Bedankt voor de uitvoerige beschrijving…
Maar he heb jij bij Spyker gewerkt… Cool! Nog steeds in de automotive actief?
@wahltiroler: Ja heb daar inderdaad gewerkt. Momenteel hele andere kant op gegaan nu werkzaam als development engineer dus heel wat anders.
@raym: totaal anders idd maar wel leuk hopelijk
@wahltiroler: anders ga jij spyker er bovenop helpen.
@hplh: wil be alleen lekker bij de hsnd doen of w8l je werkelijk beweren dat die uiterst bescheiden Muller goed werk heeft geleverd?
Wat blijft dit toch een heerlijke bak
Geweldig mooi!
Wat een plaatje! En wauw wat een toffe bak!!!
Zonde van zon pracht merk. Had gewoon Nederlands trots moeten blijven.
Liever die rode Alfa 2000 (of 2600) touring.
@spideriv: 2000, kun je o.a. zien aan de sierstrips aan de zijkant :)
Idd liever dan de Spyker.
@berlina1750: Als je zag wat er binnen stond aan speelgoed, dan denk ik dat je de Spyker en de Alfa liever laat staan ;)