Spot

Suzuki GS500 caferacer transformatie

Praat mee!

Beste autoblog lezers!

Naar aanleiding van een artikel uit begin dit jaar over de motors van autobloglezers heb ik eindelijk het vervolg. (link: https://www.autoblog.nl/nieuws/lijstje-de-motoren-van-ab-lezers-editie-2018-107069 ).

Kort na het behalen van mijn rijbewijs heb ik al een ongeval gehad op de snelweg waarbij ik tijdens een noodstop in de spits de motor achterin geparkeerd heb bij mijn voorganger op de haringvlietbrug. ik heb toen besloten om een caferacer te bouwen van de GS500. na een hoop uren in de garage en vooral veel wachten op onderdelen en poedercoatwerk heb ik eindelijk de caféracer 'af'. zoals op de foto's te zien heb ik er serieus werk van gemaakt. van wat eerst eigenlijk een budgetombouw moest worden is er eigenlijk weinig onveranders gebleven (gelukkig achteraf). Helaas net na de zomer klaar maar ik pak nu graag het lekkere weer nog even mee. in de winter pak ik nog wat details aan waar ik nog niet aan toe ben gekomen.

Mod list:
-CAD ontworpen, lasergesneden subframe uiteinde met geintegreerd LED licht
- CAD ontworpen tellerhouder met ingebouwd oliedruk licht en volledig digitale teller
- cafe racer seat
- alle metalen delen volledig gepoedercoat
- megaton (open) eind'demper'
- open luchtfilter DNA met bruinleren topjes
- led licht in originele koplamp met gele wrap
- tank gespoten in ford tangerine scream kleur (melon yellow)
- voorvork rubbers (nieuwe seals en wipers)
- pirelli sport demon met gele belettering
- V A Brembo remblokken en staalomvlochten Bf goodridge remleiding (wereld van verschil)
- universeel spatbord achter (voor is in de maak)
- retrostyle knipperlichten
- bar end spiegeltjes
- diamond pattern handvatten
- stuurhouders uitgefreesd en naar beneden gezet.

Na het afstellen maakt hij /- 45 pk aan de krukas. Het rijden is er zeker niet op achteruit gegaan.

mvg Bas

Gespot in: -

Kenteken: -

Video