• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Suzuki GS500 caferacer transformatie

Beste autoblog lezers!

Naar aanleiding van een artikel uit begin dit jaar over de motors van autobloglezers heb ik eindelijk het vervolg. (link: https://www.autoblog.nl/nieuws/lijstje-de-motoren-van-ab-lezers-editie-2018-107069 ).

Kort na het behalen van mijn rijbewijs heb ik al een ongeval gehad op de snelweg waarbij ik tijdens een noodstop in de spits de motor achterin geparkeerd heb bij mijn voorganger op de haringvlietbrug. ik heb toen besloten om een caferacer te bouwen van de GS500. na een hoop uren in de garage en vooral veel wachten op onderdelen en poedercoatwerk heb ik eindelijk de caféracer 'af'. zoals op de foto's te zien heb ik er serieus werk van gemaakt. van wat eerst eigenlijk een budgetombouw moest worden is er eigenlijk weinig onveranders gebleven (gelukkig achteraf). Helaas net na de zomer klaar maar ik pak nu graag het lekkere weer nog even mee. in de winter pak ik nog wat details aan waar ik nog niet aan toe ben gekomen.

Mod list:
-CAD ontworpen, lasergesneden subframe uiteinde met geintegreerd LED licht
– CAD ontworpen tellerhouder met ingebouwd oliedruk licht en volledig digitale teller
– cafe racer seat
– alle metalen delen volledig gepoedercoat
– megaton (open) eind'demper'
– open luchtfilter DNA met bruinleren topjes
– led licht in originele koplamp met gele wrap
– tank gespoten in ford tangerine scream kleur (melon yellow)
– voorvork rubbers (nieuwe seals en wipers)
– pirelli sport demon met gele belettering
– V A Brembo remblokken en staalomvlochten Bf goodridge remleiding (wereld van verschil)
– universeel spatbord achter (voor is in de maak)
– retrostyle knipperlichten
– bar end spiegeltjes
– diamond pattern handvatten
– stuurhouders uitgefreesd en naar beneden gezet.

Na het afstellen maakt hij /- 45 pk aan de krukas. Het rijden is er zeker niet op achteruit gegaan.

mvg Bas

Spotter: schuiftrompet
Geüpload op: 1 oktober 2018
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
combo crash GS500 mijn-motor motoren restauratie Suzuki
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Mijn motor
    Mijn motor
  • vader wil auto kopen voor contactgestoorde zoon
    vader wil auto kopen voor contactgestoorde zoon
  • Carrera 4S
    Carrera 4S
  • ASTON MARTIN DB9
    ASTON MARTIN DB9
  • Suzuki GS500 Café Racer
    Suzuki GS500 Café Racer
  • Mijn motor (lees bevrijding van filestress)
    Mijn motor (lees bevrijding van filestress)
  • Suzuki GS500e cafe racer
    Suzuki GS500e cafe racer
  • Aston Martin AMV8 Vantage
    Aston Martin AMV8 Vantage

Lees Interacties

Reacties

  1. Gulli zegt

    1 oktober 2018 om 10:34

    Gaaf gedaan! Ik zie een hoop dingen die ook op mijn lijstje staan (gele lampen met tape, gele letters op de banden, bar end mirrors).

    Weet jij trouwens hoe het zit met je koplampen van gele wrap voorzien? De ene zegt dat het niet mag omdat de motor/auto niet origineel zo geleverd is en je niets aan je koplampen mag doen, de ander zegt dat het binnen de wegenverkeerswet nergens genoemd wordt, en zolang je lampen nog maar de minimale opbrengst leveren is het goed.

    Login om te reageren
    • schuiftrompet zegt

      1 oktober 2018 om 12:39

      @Gulli: gaaf! Wat voor motor heb je? Wat betreft de koplamp en vele andere aanpassingen: zeker niet toegestaan want je wijkt af van de typegoedkeuring. Echter heeft een motor geen apk dus de pakkans is zeer klein. Agenten hebben doorgaans niet genoeg kennis om te oordelen over de motorfietsen en zullen niet zomaar een WOK opleggen. Kom je er een tegen met een slechte dag die het wel snapt loop je wel kans op een WOK. Waf betreft lichtopbrengst heeft geel weinig invloed. Het ledlampje wat er achter zit nu valt me echter wel tegen.

      Login om te reageren
  2. 2wheeler zegt

    1 oktober 2018 om 11:50

    Leuk project en goed aangepakt! Zodra ons huis af is en ik de beschikbaarheid heb tot een garage wil ik ook een project gaan beginnen. Idee is om een café racer te maken van een K1100 of een Bobber van een Virago. Ik ben helaas te lang voor een GS500, kan er niet lekker op zitten

    Login om te reageren
    • schuiftrompet zegt

      1 oktober 2018 om 12:41

      @2wheeler: thanks Man! Leuk dat je ook wil beginnen aan een dergelijk project. Zie de fotos dan wel komen ;). Ik ben zelf 1.94 dus ook zeker niet klein. Ik zit er idd wat opgekropt op maar het is prima te doen voor mij.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North