@pindakoning:
want volgens jou mogen enkel Duitsers met belachelijk veel onderstuur en een duur VW interieur zich preemiejum noemen. Ook al is het een verzonnen term zonder enige betekenis.
@reactief: wat is premium? Gewoon een marketing woordje bedacht door VAG en veel mensen trappen er in.
Hier ook een buurman met zijn Golfje, doet net alsof er een Ferrari op de stoep staat.
@rufctr01: Je snapt dat premium gewoon een normaal woord is dat ook buiten de Autowereld gebruikt wordt toch? Achja laat je buurman lekker, beetje leven en laten leven toch. Kan moeilijk zijn voor zieke mannetjes
@rufctr01: Blijkbaar snap jij ook niet wat ik bedoel.
Mij boeit het woord premium niet. Wordt vaak gebruikt bij de Duitsers, maar vooral door journalisten. Niet als uitvoering.
En daar gaat het voor mij mis. Als je premium gaat gebruiken als naam voor een uitvoering, staat dat gewoon pocherig. Of dat nou op een BMW, Mercedes of Caddilac is.
@reactief: Ach, wat is pochen? Veertig jaar geleden hadden de meest lompe, deinende Amerikaanse coupés de toevoeging ‘Sport’ omdat ze toevallig twee deuren minder hadden.
@nigel_vanhouten: Leuk om te horen dat er meer mensen in Nederland zijn die moderne Cadillacs rijden. Rijd zelf met een “08” CTS. Zijn er in Nederland evenementen voor deze moderne Cadillacs?
@c5z06: oef ik ga wel eens naar een USA car event maar dan zie ik er bijna nooit een. Ik heb mijn 03 CTS aan mijn broer over kunnen doen, die rijdt dus ook nog wel even rond. 08 CTS stond hoog op mijn verlanglijst.. maar ben helemaal los gegaan 8-)
@c5z06: voor moderne Cadillacs ken ik er geen. Maar voor (classic) Amerikanen ga ik altijd naar King’s Cruise: een gratis event in Amsterdam-Duivendrecht. Goed bereikbaar (A10/A2), opkomst is altijd goed.
Ik heb begin december proefgereden in een my08 CTS maar vind ze voor de leeftijd nog te duur. Vorige week mijn my07 opgehaald, het laatste modeljaar van de eerste serie. Van tweede eigenaar en altijd Kroymans onderhouden geweest. Nu doorsparen tot een >2014 ATS of CTS! Moet goedkomen, mijn CTS was echt een ‘steal’, wat op de spaarrekening achterbleef is een mooie start.
King Cruise ga ik ook altijd met mijn Chrysler naartoe. Voor het eerst dit jaar dus met een Cadillac.
@detroitv8: ja dat model kost erg weinig en zijn fijne auto’s. Met de 3.2L haalde ik netjes 1:10 (tankpas), heerlijk rijden. Alleen kunnen ze kwaaltjes krijgen door hun leeftijd, maar dat hou je met dames op leeftijd 8)
@herbert: mijn bericht stond eigenlijk los van de auto :) persoonlijk vind ik het een gaaf ding, maar ik kan het sowieso waarderen als er wat meer aparte auto’s in het straatbeeld zijn
Misschien een keer een video van maken, maar met 255/45 runflat, sportonderstel en de ambitie strakker te sturen dan een BMW uit dezelfde klasse is er weinig ‘Cadillac’ meer aan met deze coupé. Tis dan ook de kleinste Cadi ooit gemaakt. 4wd maakt het helemaal af.
@airc: Rijdt scherper dan een 3 serie. Heb er een maand 1 gehad als loaner in de US. Met de 3.6 V6. Kan je vertellen, dat stuurt top. Ik vond het echt een fijne bak. Snel ook.
@E34M5Touring: ah top! Ben er niet rouwig om dat dit de 2.0T is. Zou beter op de weg liggen met meer koppel dan de V6. Toch mis ik het geluid van de V6 uit m’n vorige CTS wel…
Uit de reacties blijkt dat er niemand ooit een Cadillac heeft gehad of gereden. Zelf ben ik de zeer tevreden eigenaar geweest van een Cadillac STS van 1997 tot en met 2002 nooit een probleem gehad met de Northstar V8 dit in tegenstelling tot de Mercedes S 400cdi die ik daarna had Drama auto na 2 jaar kon hij alleen nog achteruit naar de garage terug. Dus mannen graag commentaar als je er ook echt verstand van hebt. Prettige jaarwisseling!
@alpinafanb10: helemaal mee eens! Dit is m’n 2e Cadillac en vast niet de laatste. Qua degelijkheid geen probleem, sterker nog, ik heb liever de USA spec onderdelen dan die in de EU geleverd worden. Distributieriem, bougies, bakolie, gaan in de VS allemaal 160.000km of 10 jaar mee. In de EU wordt gebruik gemaakt van materiaal wat elke 80.000km vervangen moet worden. Ook de remmerij van de CTS moest na 12 jaar vanwege roest gereviseerd worden en niet door slijtage.
@herbert: dit is reactie nummer 13 ofzo van je waarin je wat te klagen hebt. Ik hoop dat je het nieuwe jaar een stuk positiever in gaat ?? Alvast een gelukkig nieuwjaar!
De wagen is niet van mij maar van een maat. Ik heb dit model wel voor hem uitgezocht in Duitsland. De koop, de keuze tot geen bmw4serie, de import chapeau voor hem.
Erg mooi!
@deora:
Thanks ???
Nice! Alleen heet woordje ‘premium’ had Cadillac uit de naam van het model kunnen houden wat mij betreft, staat een beetje goedkoop.
@pindakoning:
En zelfs de ‘basic’ trim is al rijk uitgerust. Deze heeft wel werkelijk alles aan boord.
@pindakoning:
want volgens jou mogen enkel Duitsers met belachelijk veel onderstuur en een duur VW interieur zich preemiejum noemen. Ook al is het een verzonnen term zonder enige betekenis.
@shiva: premium lager/pils, klinkt heerlijk
@shiva: Goed lezen.
Het benoemen van ‘Premium’ als uitvoering staat goedkoop.
Ben ik het trouwens mee eens.
Dat je vervolgens onzinnig lult over Duitse merken gaat helemaal nergens over…
OT: Erg mooie auto. Jammer dat het niet (nauwelijks) gekocht wordt door de mensen die dat geld te besteden hebben.
@reactief: wat is premium? Gewoon een marketing woordje bedacht door VAG en veel mensen trappen er in.
Hier ook een buurman met zijn Golfje, doet net alsof er een Ferrari op de stoep staat.
@rufctr01: Je snapt dat premium gewoon een normaal woord is dat ook buiten de Autowereld gebruikt wordt toch? Achja laat je buurman lekker, beetje leven en laten leven toch. Kan moeilijk zijn voor zieke mannetjes
@rufctr01: Ik begrijp werkelijk waar niet hoe iemand met zo’n afgunst voor VAG, een nickname kan hebben van een veredeld VAG product.
@michaelb: omdat hij wel wil, maar niet kan. Vandaar ook de redelijk jaloerse reactie op iets van zijn buurman.
@rufctr01: Blijkbaar snap jij ook niet wat ik bedoel.
Mij boeit het woord premium niet. Wordt vaak gebruikt bij de Duitsers, maar vooral door journalisten. Niet als uitvoering.
En daar gaat het voor mij mis. Als je premium gaat gebruiken als naam voor een uitvoering, staat dat gewoon pocherig. Of dat nou op een BMW, Mercedes of Caddilac is.
@reactief: Ach, wat is pochen? Veertig jaar geleden hadden de meest lompe, deinende Amerikaanse coupés de toevoeging ‘Sport’ omdat ze toevallig twee deuren minder hadden.
@pindakoning:
ATS hadden ze wel weg kunnen laten ..
Domme kneuzen afkorting van lik me ballen ..
Eldorado .. dat is tenminste een naam ..
Heel gaaf
@porschepdk:
Thanks ???
Droomauto! Ik zal binnenkort mijn CTS uploaden :-)
@detroitv8:
Vet! Wat voor CTS heb je? Ik reed hiervoor ook een CTS maar heb nu dus de ATS.
@nigel_vanhouten: Leuk om te horen dat er meer mensen in Nederland zijn die moderne Cadillacs rijden. Rijd zelf met een “08” CTS. Zijn er in Nederland evenementen voor deze moderne Cadillacs?
@c5z06: oef ik ga wel eens naar een USA car event maar dan zie ik er bijna nooit een. Ik heb mijn 03 CTS aan mijn broer over kunnen doen, die rijdt dus ook nog wel even rond. 08 CTS stond hoog op mijn verlanglijst.. maar ben helemaal los gegaan 8-)
@c5z06: voor moderne Cadillacs ken ik er geen. Maar voor (classic) Amerikanen ga ik altijd naar King’s Cruise: een gratis event in Amsterdam-Duivendrecht. Goed bereikbaar (A10/A2), opkomst is altijd goed.
@c5z06: @nigel_vanhouten:
Ik heb begin december proefgereden in een my08 CTS maar vind ze voor de leeftijd nog te duur. Vorige week mijn my07 opgehaald, het laatste modeljaar van de eerste serie. Van tweede eigenaar en altijd Kroymans onderhouden geweest. Nu doorsparen tot een >2014 ATS of CTS! Moet goedkomen, mijn CTS was echt een ‘steal’, wat op de spaarrekening achterbleef is een mooie start.
King Cruise ga ik ook altijd met mijn Chrysler naartoe. Voor het eerst dit jaar dus met een Cadillac.
@detroitv8: ja dat model kost erg weinig en zijn fijne auto’s. Met de 3.2L haalde ik netjes 1:10 (tankpas), heerlijk rijden. Alleen kunnen ze kwaaltjes krijgen door hun leeftijd, maar dat hou je met dames op leeftijd 8)
Veel plezier ermee! :-)
Wat een dik apparaat!
Btw… hoe kan het dat posts op android er 10min eerder opstaan dan ios?
@agdesigns: Ios gebruikers zijn trager van begrip.
@terazino: ze kunnen iOS tenminste wel spellen ;)
@mopar: of hechten er geen belang aan…
@davelepeef: Als ze sneller van begrip zouden zijn dan vast wel.
@agdesigns:
Omdat Apple k*t is… ?
jaaaaa eindelijk iemand met een eigen mening en ballen!
@deVia: mijn mening :draak van een auto.
@herbert: mijn mening: Herbert, draak van een naam.
@e90320d208pk: ja lelijke naam ATS coupe. premium plastic
@e90320d208pk: dat vind ik prima.
@herbert: mijn bericht stond eigenlijk los van de auto :) persoonlijk vind ik het een gaaf ding, maar ik kan het sowieso waarderen als er wat meer aparte auto’s in het straatbeeld zijn
@herbert:
Gelukkig is er keuze ??
@deVia:
? Erg leuk, ook de roadtrip om hem te halen was vet.
Overal uniek ..
superstoere gentleman cruiser ..
@lincoln:
Zal me er naar gedragen ?
@nigel_vanhouten:
Gaat vanzelf in zo een gedistingeerde auto ..
Absoluut plaatje ..
Prachtig en uniek (in NL) enjoy the rides
@HIM: thanks ??
Vind het helemaal niets.
@herbert: nou weten we het wel
? ben er heel blij mee, zie evt m’n verhaal over deze coupe op AW:
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5852691,5852923
Cool om m’n auto hier zo te zien :-)
Heb het verhaal erachter op AW gepost maar die link komt hier niet door vrees ik.
Dikke bak hoor! Ik houd er wel van! Er gast niks boven een dikke Amerikaanse V8, wat mij betreft….
Keer wat anders, en eigenlijk best mooi ! Zou opzij gaan als deze in mn binnenspiegel opdook
En hoe rijd zoiets nou? Looks vind ik overigens wel cool. Maar bij cadillac denk ik niet per direct aan een rijdersauto.
@airc:
Misschien een keer een video van maken, maar met 255/45 runflat, sportonderstel en de ambitie strakker te sturen dan een BMW uit dezelfde klasse is er weinig ‘Cadillac’ meer aan met deze coupé. Tis dan ook de kleinste Cadi ooit gemaakt. 4wd maakt het helemaal af.
@airc: Rijdt scherper dan een 3 serie. Heb er een maand 1 gehad als loaner in de US. Met de 3.6 V6. Kan je vertellen, dat stuurt top. Ik vond het echt een fijne bak. Snel ook.
@E34M5Touring: ah top! Ben er niet rouwig om dat dit de 2.0T is. Zou beter op de weg liggen met meer koppel dan de V6. Toch mis ik het geluid van de V6 uit m’n vorige CTS wel…
@airc:
het is technisch gezien een Chevy Camaro die afgesteld is om iets comfortabeler en iets minder sportief te zijn.
@shiva: comfortabeler? Dan moet die Camaro helemaal snaarstrak zijn. Met de rit naar huis vanuit Duitsland hadden m’n nieren het nu al zwaar ?
Schitterende auto! Wat mij betreft gast er niets boven een Amerikaanse V8.
@srt8tukker: Dat zal best, maar hier zit geen V8 in, maar een 4-cilinder in lijn…
@henrie: (bloos) wel nog steeds een mooie bak…
Mooie auto!! Veel mooier dan een Audi A5 bijvoorbeeld!!
@e36m3gt: mee eens! Een keer wat anders als die eenheidsworst.
Verrijking van het straatbeeld!
Heel erg gaaf.
Uit de reacties blijkt dat er niemand ooit een Cadillac heeft gehad of gereden. Zelf ben ik de zeer tevreden eigenaar geweest van een Cadillac STS van 1997 tot en met 2002 nooit een probleem gehad met de Northstar V8 dit in tegenstelling tot de Mercedes S 400cdi die ik daarna had Drama auto na 2 jaar kon hij alleen nog achteruit naar de garage terug. Dus mannen graag commentaar als je er ook echt verstand van hebt. Prettige jaarwisseling!
@alpinafanb10: Blijkt dat uit de reacties?
Ik zie niemand het over kwaliteit hebben!?
@alpinafanb10: Je kan een mening hebben over het uiterlijk van de auto lijkt me. Over de wegligging zag ik volgens mij alleen een vraag voorbij komen.
@alpinafanb10: helemaal mee eens! Dit is m’n 2e Cadillac en vast niet de laatste. Qua degelijkheid geen probleem, sterker nog, ik heb liever de USA spec onderdelen dan die in de EU geleverd worden. Distributieriem, bougies, bakolie, gaan in de VS allemaal 160.000km of 10 jaar mee. In de EU wordt gebruik gemaakt van materiaal wat elke 80.000km vervangen moet worden. Ook de remmerij van de CTS moest na 12 jaar vanwege roest gereviseerd worden en niet door slijtage.
Strakke wagen! Vind de kleur alleen niet zo mooi, maarja de keuze daarin zal ook zeer beperkt zijn geweest.
@Thijsj: heb juist gekozen voor deze kleur, ook al was die keuze beperkt. In sedan waren er wat meer opties te vinden. Zoals beige en zwart.
Mooie wagen Sjonny..
Bazenvervoer! Wat een gave wagen. Geniet ervan en een fijne jaarwisseling!
@toyotafortuner: thanks, geniet er elke keer opnieuw van als ik instap :-)
Gaaf ding hoor, nog nooit in het echt gezien
@apriliarsv: ik ook niet tot ik hem daadwerkelijk ging ophalen uit DE. Mooi momentje.
Erg gave wagen! Geniet ervan.
BRAVO!!! Wat een bak zeg. Wat mij betreft gaat er niets boven een Amerikaanse V8!
@srt8tukker: haha eens, al ligt hier een 2.0T met 276pk en 400nm in :-)
@nigel_vanhouten: dat verwacht je dan weer niet… nog steeds erg dik!
@srt8tukker: in de VS ook geleverd met 3.6L V6, maar de 2.0T is een betere motor. Downsizing bereikt ook de VS..
@srt8tukker: Eens helaas is dit een armoedige 4 cilinder.
@herbert: dit is reactie nummer 13 ofzo van je waarin je wat te klagen hebt. Ik hoop dat je het nieuwe jaar een stuk positiever in gaat ?? Alvast een gelukkig nieuwjaar!
@herbert: Wat is er precies armoedig aan een 4-cilinder met (kennelijk) 276 pk en 400 Nm?
En niet over het geluid beginnen, dan ben je af. Als je niks beters kunt verzinnen…
@henrie: niet kennelijk hoor, ze zitten er allemaal in ?
Maar hey, sommige mensen hebben altijd wat te klagen :)
@herbert: armoedig commentaar. Ga ff maandverband halen ofzo..
Wat een gave auto! Veel veilige kilometers toegewenst in 2019!
@carlovdh: dank je wel ??
De wagen is niet van mij maar van een maat. Ik heb dit model wel voor hem uitgezocht in Duitsland. De koop, de keuze tot geen bmw4serie, de import chapeau voor hem.
Hij heeft btw er een topic over gemaakt op dat andere auto forum met ‘week’ erin :)
@thakawa: Hoe weet jij dat… ?
@potver7: omdat ie de eigenaar heeft geholpen met de aankoop en persoonlijk kent ???
@thakawa: je wordt bedankt ???
@nigel_vanhouten: haha denada
Afschuwelijk zeg wat een Hill Billie car.
@thomasthomas: vast een “audimens” of niet?
Prettig op het netvlies liggende auto, goed voor de diversiteit van het verkeersbeeld.
Wat voor motor ligt erin ?
@amghans: 2.0T 276pk 400nm 6.2s -> 100km/h ?
Tof!!
Mooi!
Gaaf!
Wat een pracht van een wagen. Heel veel plezierige en veilige kilometers in het nieuwe jaar toegewenst. Jammer dat er er niet meer van rond rijden
Leuke wagen deze maakt het straatbeeld weer minder saai
Heel mooi! Uit Duitsland? Is volgens mij geen NA-spec.
@e550: klopt, staat nu precies 2 weken op NL kenteken. Wat bedoel je met die ‘spec’ precies?
@nigel_vanhouten: Beetje late reactie, maar met NA-spec, bedoel ik Noord-Amerikaanse versie.
Prachtig!
Nice
Is het je eigen auto?
@fabiancarspoter: tis mijn auto. @thakawa is een maat van me die ‘m erop gezet heeft ?
@nigel_vanhouten: nice veel plezier er mee ?