• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hyundai Nexo waterstof FCEV

De eerder geposte Audi A3 E-tron met de Vossen velgen heeft plaats moeten maken voor deze Hyundai Nexo. Het is een van de eerste uitgeleverde exemplaren. Levert tot nu toe veel vreemde blikken op van medeweggebruikers. Beter foto’s zullen nog volgen

Spotter: bmwlepto
Geüpload op: 2 december 2018
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
appspot brandstofcel dealers grijs Hyundai mat mijn-auto nexo waterstof
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Hyundai Nexo
    Hyundai Nexo
  • Hyundai Nexo Waterstof
    Hyundai Nexo Waterstof
  • Hyundai Nexo Waterstof
    Hyundai Nexo Waterstof
  • Lamborghini Huracan LP610-4 fotoshoot PART II
    Lamborghini Huracan LP610-4 fotoshoot PART II
  • Ferrari …
    Ferrari ...
  • Hyundai Waterstof
    Hyundai Waterstof
  • Maserati Quattroporte Sport GT
    Maserati Quattroporte Sport GT
  • Porsche Turbo
    Porsche Turbo

Lees Interacties

Reacties

  1. gilettelubbers zegt

    2 december 2018 om 23:35

    Aparte verschijning! Die verlichting op foto twee, dat is de normale verlichting?..

    Login om te reageren
    • bmwlepto zegt

      3 december 2018 om 09:24

      @gilettelubbers: Dat is inderdaad de normale verlichting. Boven langs is dagrijverlichting, en de twee lampen daar onder is het dimlicht.

      Login om te reageren
  2. bennyblisto zegt

    3 december 2018 om 08:52

    Cool! Hoe doe je dit in de praktijk met tanken?

    Login om te reageren
    • johnwaters zegt

      3 december 2018 om 08:58

      @bennyblisto: eens je beseft hoe waterstof op industriële schaal geproduceerd wordt wil je niet meer gaan tanken.

      Login om te reageren
      • johnwaters zegt

        3 december 2018 om 10:04

        @johnwaters: niet iedereen woont onder jouw kerktoren.

        Login om te reageren
    • bmwlepto zegt

      3 december 2018 om 09:26

      @bennyblisto: Wij hebben een tankstation in Duitsland op een 15 min/ 15km van ons vandaan. Met een totale range van 550km effectief is dat goed te doen.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        3 december 2018 om 21:05

        @bmwlepto: Het is een mooie auto en wens je veel tailgate free kilometers ermee!

        15 km omrijden km te laden zou voor mij onacceptabel zijn. Had liever gewoon een grote batterij gezien zodat je thuis kan laden.

        Login om te reageren
  3. johnwaters zegt

    3 december 2018 om 08:57

    Weer zo eentje die denkt milieuvriendelijk te rijden maar gaat rondrijden met de smerigste brandstof die er bestaat.

    Login om te reageren
    • tazmania zegt

      3 december 2018 om 08:59

      @johnwaters: licht dat eens toe? Want nu komt het gewoon als ‘jaloers’ over.

      Login om te reageren
      • ford96 zegt

        3 december 2018 om 09:11

        @tazmania: johnwaters heeft deels wel een pubt dat waterstof producte op grote schaal op dit moment op chemische processen, denk eerlijk gezegd niet dat het de smerigste brandstof is die er is. Hiernaast hebben normale elektrische auto’s het probleem dat ze accu’s nodig hebben, accu oroductie gaat nooit duurzaam worden, waterstof heeft wel degelijk mogelijkheden voor een meer duurzame vorm van productie, dat gebeurt echter alleen nog niet op industriële schaal.

        Login om te reageren
        • pramm zegt

          3 december 2018 om 17:05

          @ford96: Als je waterstof duurzaam wilt produceren vergt dat 3x zoveel elektriciteit dan wanneer je deze direct zou opslaan in een accu. Oftewel 3x zoveel windmolens nodig.
          Daarnaast heeft een auto met brandstofcel nog altijd een beperkt accu pakket, maar belangrijker is dat de “zeldzame aardmetalen” (bij een brandstofcel is dat platina) worden verbruikt. Bij een elektrische auto met accu’s worden de zeldzame aardmetalen (lithium en kobalt) gebruikt en kunnen worden gerecycled.

          Ook bij duurzame productie van waterstof via elektrolyse van elektriciteit uit windmolens, worden duurzame aardmetalen verbruikt voor de anode en cathode.

          Daarmee is een auto op waterstof nooit duurzaam te maken.

          Overigens heeft CE delft een analyse gemaakt (Well-to-wheel en cradle-to-cradle) waarbij een EV werd vergeleken met andere aandrijflijnen. De EV (wanneer niet gereden met duurzame energie) was al 20% schoner over 180.000 km. Wanneer gereden met duurzame energie zat dat op 70-80% schoner. En meer km’s betekent nog duurzamer.

          Login om te reageren
          • funkiejopie93 zegt

            5 december 2018 om 14:56

            @pramm: Dit is waar. Maar het is wel een oplossing om overcapiciteit van het electriciteit netwerk op te vangen en dit later te gebruiken in autos. Denk dat een combinatie niet zou misstaan, ook omdat mineralen en grondstoffen voor batterijen (nog) schaars zijn

            Login om te reageren
      • jeppie zegt

        3 december 2018 om 09:11

        @tazmania: erg veel elektriciteit nodig voor de elektrolyse van water in waterstof en zuurstof. Deze elektriciteit moet op de een of andere manier worden opgewekt.

        Login om te reageren
        • oeverwal zegt

          3 december 2018 om 09:21

          @jeppie: Slechts 4% van de waterstof productie gebeurd adv electrolysis. De rest gebeurd met fossiele brandstoffen (nog even los van hoe de electriciteit voor de eletrolyse wordt opgewekt).

          Login om te reageren
          • jeppie zegt

            4 december 2018 om 14:01

            @oeverwal: klopt ook ja. Helemaal vergeten

            Login om te reageren
      • kjeld zegt

        3 december 2018 om 12:48

        @tazmania: “95% van al het waterstof in de wereld wordt gemaakt door reforming van aardgas of andere fossiele brandstoffen. Minder dan 5% wordt geproduceerd door elektrolyse en het overige deel wordt gemaakt met experimentele methoden zoals een algen bioreactor.” https://www.egear.be/waterstof-maken/

        Kortom, in theorie leuk maar als je het van gas moet maken… vergeet het dan maar.

        Login om te reageren
    • sntial zegt

      3 december 2018 om 09:00

      @johnwaters: leg uit?

      Login om te reageren
    • gove zegt

      3 december 2018 om 09:00

      @johnwaters: waterstof?

      Login om te reageren
    • tonniejj zegt

      3 december 2018 om 09:28

      @johnwaters: Eens je beseft dat waterstof DE TOEKOMST is, zou je zelf ook willen rijden en jezelf schamen met je fossiele gebakje. Toelichting: waterstof wordt nu nog gemaakt met de opwekking van elektriciteit via gas/kolencentrales, genoemd grijze waterstof energie. Straks wordt de CO2 afgevangen van deze grijze opwekking en heet het blauwe waterstof energie. In de toekomst wordt waterstof gemaakt dmv offshore windmolens welke energie opwekken en een naastgelegen platform dat hiermee waterstof produceert.
      Zie zelf maar het IPCC 2018 rapport.

      Login om te reageren
      • bmwlepto zegt

        3 december 2018 om 09:40

        @tonniejj: Jij hebt je ingelezen.

        Login om te reageren
        • tonniejj zegt

          3 december 2018 om 12:40

          @bmwlepto: Thanks jij ook, echt gaaf dat je hiervoor hebt gekozen. Hopelijk wordt de techniek snel goedkoper en meer bereikbaar voor de rest. Het zou mooi zijn als alles zich snel doorontwikkeld om op die groene waterstof rond te kachelen. Groet en veilige km’s!

          Login om te reageren
      • mashell zegt

        3 december 2018 om 09:44

        @tonniejj: waterstof is niet de toekomst maar het verleden, verre verleden. Het is immers een product van sterren. Als brandstof ongeschikt, niet efficient te produceren. In grote hoeveelheden gevaarlijk om te transporteren. Komt nog bij dat de accu techniek veel sneller gaat. Waterstof is de spreekwoordelijke plasma TV. In theorie de beste optie maar ingehaald door de parktijk.

        Login om te reageren
      • johnwaters zegt

        3 december 2018 om 10:09

        @tonniejj: aardgas is de meest gebruikte grondstof om waterstof te produceren. Dan sta je goed voor lul met je zogezegde waterstof auto die fundamenteel ook op fossiele brandstof rijdt.

        Login om te reageren
        • tonniejj zegt

          3 december 2018 om 12:32

          @johnwaters: Beter mijn comment lezen John.

          Login om te reageren
      • karhengst zegt

        3 december 2018 om 11:37

        @tonniejj: CO2 afvangen. En dan? In de cola stoppen?

        CO2 ondergronds opslaan is ook geen zaligmakend idee. Zeker niet mocht het los komen, want in een volk van CO2 ga je simpel gezegd dood.

        Tenzij de stroom voor het maken van waterstof uit hernieuwbare bron komt is het het paard achter de wagen spannen.

        Login om te reageren
        • tonniejj zegt

          3 december 2018 om 12:35

          @karhengst: Beste Kahr, CO2 is een natuurlijk product dat normaal ook in de olie en gas bronnen voor komt, en bij de winning ook naar boven komt. Hier wordt het op de platformen al gescheiden en terug in de bron geinjecteerd. Sommige bronnen bestaan zelfs uit 80% CO2, deze zijn dan ook bruikbaar. Deze techniek is niet nieuw en wordt al enkele decennia succesvol en veilig toegepast.

          Login om te reageren
      • sjoppie zegt

        3 december 2018 om 19:28

        @tonniejj: plus 1

        Login om te reageren
    • bmwlepto zegt

      3 december 2018 om 09:31

      @johnwaters: Als er meer tankstations komen zoals in Helmond, of in Halle (België) dan is het schoner rijden dan alles wat er bestaat. In Halle en Helmond wordt de waterstof ter plekke in het tankstation geproduceerd door elektrolyse. In Helmond met behulp van 100% groene stroom. In Halle staat er een windmolen bij het tankstation die de benodigde energie op wekt! Je zou dus kunnen stellen dat je dan door de wind vooruit gestuwd wordt in je auto.

      Login om te reageren
      • ozer1907 zegt

        3 december 2018 om 23:46

        @bmwlepto: welke tankstation in Helmond?

        Login om te reageren
        • bmwlepto zegt

          4 december 2018 om 00:06

          @ozer1907: Op de Automotive campus in Helmond is een H2 tankstation gerealiseerd in 2013 al door waterstofnet.

          Login om te reageren
        • bmwlepto zegt

          4 december 2018 om 00:09

          @ozer1907: Op de automotive campus in Helmond staat sinds 2013 een H2 tankstation

          Login om te reageren
    • rhellema zegt

      3 december 2018 om 09:44

      @johnwaters: weer zo eentje die de kok wel eens heeft horen fluiten maar niet echt weet waar de lepel hangt!

      Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      3 december 2018 om 10:09

      @johnwaters: Je zou je er eens in kunnen verdiepen, dat helpt ;).

      Login om te reageren
      • fransananas zegt

        3 december 2018 om 10:24

        @Vanquish: waterstof is niet groen en dat zal het nooit worden. Teveel verliezen in efficiëntie en teveel kostten om het groen te maken. Zonde, maar helaas de waarheid

        Login om te reageren
        • tonniejj zegt

          3 december 2018 om 12:37

          @fransananas: Al met al levert een waterstof proces zo’n 60% efficiëntie op, van productie – transport en omzetting naar elektriciteit/warmte. Hierbij kost 1kg waterstof zo’n 1 euro op dit moment, goed om 400-500km op te rijden. Hoeveel betaal je hiervoor aan benzine? Redelijk efficient

          Login om te reageren
        • lekbak zegt

          3 december 2018 om 14:39

          @fransananas: Waterstof is momenteel afval van de chemie. Het word nog op te kleine schaal gebruikt om speciaal te produceren. Net als lpg is het eigenlijk noodzakelijk dat een x percentage van de voertuigen het gebruikt. Anders word het weggegooit, en dat is pas zonde!

          Login om te reageren
      • laptom zegt

        3 december 2018 om 10:35

        @Vanquish: Waterstof is op dit moment inderdaad 1 van de meest vervuilende brandstoffen om te maken. Op dit moment heeft hij daar wel gelijk in. Maar het biedt natuurlijk wel mogelijkheden voor de toekomst.

        Login om te reageren
    • technofreak zegt

      3 december 2018 om 10:54

      @johnwaters: Lithium kunnen we nog niet synthetisch produceren, dus lithium komt uit de natuur, net als gas en olie. Daar heb je je eerste milieubelasting al te pakken. En al dat ruwe materiaal wordt echt niet met elektrische vrachtschepen van China naar Tesla vervoerd…

      Dan het opladen: ongeveer 12% van de stroom in Nederland wordt ‘Groen’ opgewekt. Om alle auto’s in Nederland ‘aan de stekker’ te krijgen op windenergie, zouden er ongeveer 4300(!) windmolens in het milieu (horizonvervuiling, lawaai, een windmolen produceren is ook niet schoon, windmolens kunnen niet gerecycled) geplaatst moeten worden, naast die voor alle andere verbruikers.

      Daarom wordt er nu voor 88% gebruik gemaakt van kolen-, gas-, biomassa- en atoomcentrales. Lekker milieuvriendelijk, dat elektrisch rijden.

      Waterstof komt ook van nature voor, het is 2/3 onderdeel van al het water op de planeet (H²O, die linker dus).
      Gooi je H² in een waterstof auto, komt er nieuw H²O uit als product. Er bestaan al hogedrukbrandstofcellen die waterstof en zuurstofatomen uit elkaar kunnen halen.

      tl;dr: alle vormen van energie opwekken zijn slecht voor het milieu. Behalve, op termijn, waterstof. Water > wordt energie > wordt water. Er komt een moment dat je een tank water in je auto krijgt die met een brandstofcel daaruit electriciteit genereert.

      Er zijn al speelgoedautootjes van 2 euro die het doen: https://www.real-world-physics-problems.com/salt-water-fuel-cell-car.html

      Login om te reageren
    • vingers zegt

      3 december 2018 om 11:06

      @johnwaters: Ontzettend gaaf, op de lange termijn is dit de toekomst. Nu wordt veel waterstof helaas alles behalve groen gemaakt. Maar feit is, gebruik van aardolie om producten te maken zoals brandstof is eindig en een ontzettende grote bijdrage aan het versterkt broeikas effect.

      petrochemische brandstof maken via biomassa is nog veel minder efficiënt dan het maken van waterstof via zon/wind energie. Het voordeel is dat je de fluctuaties van de productie van groene elektriciteit goed kan opvangen als je er meteen waterstof van produceert.

      Dus op de lange termijn zou dit in ieder geval een betere oplossing dan hoe we het nu doen.

      Login om te reageren
      • johnwaters zegt

        3 december 2018 om 12:54

        @vingers: misschien is het jullie nog niet opgevallen, maar hoe meer zogenaamde alternatieven er gebruikt worden voor de klassieke motor, hoe slechter het gaat. De lood en zure regen hype hebben we overleefd, deze hype zal ook wel overgaan.

        Login om te reageren
        • baardmijt zegt

          3 december 2018 om 17:59

          @johnwaters: Kijk, nú kom je tenminste me steekhoudende argumenten. Ik ben overtuigd! Of…

          Login om te reageren
  4. sntial zegt

    3 december 2018 om 09:00

    Middenconsole = epic

    Login om te reageren
  5. tjongejongen zegt

    3 december 2018 om 09:04

    Frontloper? Veel veilige en schone kilometers gewenst!

    Login om te reageren
  6. janjansen zegt

    3 december 2018 om 09:06

    Gaaf zeg! Ben heel benieuwd naar je ervaringen met deze auto.

    Als early adopter krijg je heel wat opmerkingen van conservatievelingen die er geen zak van snappen. Zet je schrap.

    Login om te reageren
    • bmwlepto zegt

      3 december 2018 om 09:34

      @janjansen: Thanks, ik was er al
      op voorbereid

      Login om te reageren
  7. kobus1967 zegt

    3 december 2018 om 09:10

    Mooie wagen, jammer dat Hyundai deze niet ook als BEV uitbrengt dan zouden er veel meer te zien zijn in Nederland.
    Er zit in de Nexo al een 40Kwh batterij, verdubbel dat en laat het waterstofdeel weg.
    Waarschijnlijk is hij dan nog goedkoper ook.

    Login om te reageren
    • tjongejongen zegt

      3 december 2018 om 09:25

      @kobus1967: Als waterstof auto. Geen waterstof met electriciteit mengen.

      Login om te reageren
    • bmwlepto zegt

      3 december 2018 om 09:37

      @kobus1967: Even ter correctie, in de Nexo zit een mini accu van +- 2Kw. Dit is om piekvermogens op te vangen bij vaak snel accelereren. De Kona heeft grotere Accu’s

      Login om te reageren
      • kobus1967 zegt

        3 december 2018 om 12:35

        @bmwlepto: https://www.autoweek.nl/auto/94747/hyundai-nexo-fcev/

        Volgens de specs op autoweek is hij 40Kwh, maar die kunnen er ook naast zitten natuurlijk.

        Login om te reageren
  8. alloallo zegt

    3 december 2018 om 09:11

    1x maal een Nexo op de Duitse Autobahn gezien. Ik vond het een mooie auto.

    Veel plezier ermee

    Login om te reageren
  9. wildewesten zegt

    3 december 2018 om 09:19

    Flinke TL-balk!

    Login om te reageren
  10. cvoo zegt

    3 december 2018 om 09:25

    Lijkt wel een dashboard uit een Lexus, mooi hoor!

    Login om te reageren
  11. carfreakjim zegt

    3 december 2018 om 09:48

    Ben heel benieuwd of het wat is in de praktijk. Ik vind dit in elk geval vele malen interessanter als full electric. Hij ziet er in elk geval wel gaaf uit.

    Login om te reageren
  12. 2wheeler zegt

    3 december 2018 om 09:49

    Tof dat je het nu al aandurft!

    Login om te reageren
  13. porscheboy zegt

    3 december 2018 om 10:05

    Gaaf! Hoe zit het met de bijtelling op waterstofauto’s want ik zie een nieuwprijs van €74.000 dat is flink

    Login om te reageren
    • bmwlepto zegt

      3 december 2018 om 10:27

      @porscheboy: Bijtelling is 4% zonder limiet. Volgen jaar ook gewoon 4% over het totale aankoopbedrag. Dus gunstiger dan Full electric. Mia is beschikbaar en tevens Vamil.

      Login om te reageren
      • porscheboy zegt

        3 december 2018 om 11:58

        @bmwlepto: kijk aan! Dat betekend dat de overheid ook voordelen ziet in waterstof totdat daar ook een tesla taks op gaat komen.

        Login om te reageren
        • tvr1974 zegt

          3 december 2018 om 13:07

          @porscheboy: en volkomen terecht toch? De elektra en nu dus ook waterstof auto’s maken ook gebruik van onze wegen en de prijzen van die auto’s zijn voor het merendeel van de mensen (= lees particulieren die geen lease auto hebben gekregen van de baas) niet te betalen… Die auto’s zijn alleen maar betaalbaar per maand omdat je baas m betaald… Anders zou jij m ook niet rijden… of wel? Als je zelf 1000 // 1500 // 2000 euro voor je auto in de maand moet betalen? zou jij dat doen> ?

          Login om te reageren
          • porscheboy zegt

            3 december 2018 om 15:04

            @tvr1974: Terecht idd en ja ik heb zeker geen 1500€ of meer over voor deze auto. Np 74.000€ en dan maar 163pk en 9,5 naar de 100 is niet echt indrukwekkend. Maar wel goed dat andere het al aandurven

            Login om te reageren
  14. flik2punt0 zegt

    3 december 2018 om 10:20

    Hoe rijdt het eigenlijk ? Gewoon als een elektrische auto met minder gewicht of?

    Login om te reageren
    • bmwlepto zegt

      3 december 2018 om 10:29

      @flik2punt0: Rijdt als een volledig elektrische auto. Veel koppel, heel zacht geveerd, en uitermate comfortabel.

      Login om te reageren
    • torsen zegt

      3 december 2018 om 12:44

      @flik2punt0: Massa rijklaar: 1889 kg

      Login om te reageren
  15. jamesbond007 zegt

    3 december 2018 om 11:47

    Gaaf interieur ook! Veel plezier ermee!

    Login om te reageren
  16. tjorque zegt

    3 december 2018 om 12:46

    Cool!

    Nu nog duurzame productie van waterstof en het is een van de toekomstige brandstoffen waar ik helemaal achter sta…
    Helemaal niet moeilijk, en het efficiëntie verhaal over elektrolyse is een flauw argument dat alleen maar te maken heeft met snelle ROI en verder niks met het milieu.
    De zon schijnt dagelijks meer energie op aarde dan wat de mensheid in een jaar verbruikt. Hoezo efficiënt?

    De toekomst is een gezonde mix van accu’s, waterstof, biomassa en andere synthetische clean fuels. Allemaal met hun voor en nadelen, dus toe te passen in functie van de noodzaak.
    Alleen innovatie en integratie ervan moet sneller…

    Login om te reageren
  17. jonasautoliker zegt

    3 december 2018 om 13:24

    Aparte verschijning, ben benieuwd hoe het bevalt. Voor die prijs had er trouwens wel een setje luxe platen op gemogen imo.

    Login om te reageren
  18. gumz zegt

    3 december 2018 om 13:25

    Mooie wagen, had hier nog niet van gehoord. Veel plezier gewenst! Ondanks de kritiek, iemand moet ermee beginnen om technologie verder te kunnen ontwikkelen, wat de nadelen op dit moment ook mogen zijn.

    Login om te reageren
  19. larini zegt

    3 december 2018 om 13:28

    Gave auto. Was er zelf ook naar aan het kijken maar kan hier in de buurt geen waterstof tanken.

    Login om te reageren
  20. jochen zegt

    3 december 2018 om 16:48

    Fantastische kar, schitterende keuze.
    Super boeiende techniek en een sprong vooruit ; love it!

    Ik schrik van 2 zaken : wegenbelasting en acceleratie.
    Waarom is de wegenbelasting zo hoog ? Hebben we hier geen speciaal tarief voor in Nederland ?
    En het acceleratiecijfer lijkt ook zo hoog voor een elektrische wagen, klopt die bijna 10 seconden?

    Login om te reageren
    • bmwlepto zegt

      3 december 2018 om 17:09

      @jochen: Wegenbelasting op kenteken bij Rdw klopt niet. Wegenbelasting is namelijk €0. Acceleratie is hoog omdat hij 1900kg weegt en 163pk heeft.. Geen tesla cijfers helaas.

      Login om te reageren
  21. SimonMc zegt

    3 december 2018 om 17:58

    Nooit verkopen. Dit wordt binnen een paar jaar een collectors item als de hele wereld met elektrische voertuigen ( dan wel zonder tussenstap ) gaat rijden.

    Login om te reageren
  22. quinn zegt

    3 december 2018 om 20:00

    En dan van die lelijke standaard nummerplaten erop?

    Login om te reageren
    • clk63bs zegt

      3 december 2018 om 21:19

      @quinn: wat is daar mis mee? Ook een fobie voor duplicaatcodes?

      Login om te reageren
  23. mercedess65 zegt

    4 december 2018 om 19:51

    73k aan Hyundai, jezus tering

    Login om te reageren
  24. allesmetturbo zegt

    4 december 2018 om 22:49

    Gave keuze! Respect

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North