Jaguar XJS Convertible Celebration
Geïmporteerd uit de VS uit de staat Florida december 2017. Deze Jag is van 1996 en heeft een 4.0 motor. De KM stand is 185.000km
Geïmporteerd uit de VS uit de staat Florida december 2017. Deze Jag is van 1996 en heeft een 4.0 motor. De KM stand is 185.000km
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Ik ben totaal geen cabrio fan maar er zijn een paar uitzonderingen waaronder deze! Wat een mooie auto zo!
Jezus wat een heerlijke auto. Zijn deze nou duur in onderhoud?
@rovadepo: zolang je niet voor de 12 cyl kiest is het prima te doen. Om de 12 cyl goed te onderhouden is een klein vermogen nodig. Kleppen stellen kost bv een dag bij die uitvoering
@gokartmozart: valt wel mee. Ik heb jaren een v12 cabrio en coupe gehad. Weinig problemen en onderhoud was met €500 bij de specialist wel ok. Alleen het reukvermogen was altijd minimaal voor een 300pk auto en benzinetanken werd je niet vrolijk van. 1:3 als je rustig aan deed, maar heerlijke bakken. Toerenteller kwam niet boven de 1750rpm uit en met de v12 en 3bak automaat reed je dan toch binnen de 10s 80km/U. Heerlijk relaxen en zweven.
@laptom: reukvermogen = remvermogen. Al moet ik zeggen dat die wagens ook altijd bijzonder roken…
Nee, de ’95 en ’96 uitvooering hebben een bere sterke motor, lange slagmotor dus weinig toeren. Jaarlijks APK en onderhoudsbeurt. Mijn andere Jag heeft dezelfde motor en heeft 320.000km gelopen en al 13 jaar lang alleen normaal onderhoud en APK en af en toe eens nieuwe bandjes.
Fijne kleur in combi met fraai interieur
Prachtige foto’s leuk zo in zo n fris kleurtje. Hoort wel zonnig weer bij
@flik2punt0: Het is geen straf om naar de zon toe te rijden in deze cabrio.
Och prachtig
De kleurencombi vind ik meer horen op een 50s/60s Amerikaan, maar op deze Jag staat het ook fantastisch!
Gaaf! Onze overburen hadden er ergens begin ‘90er jaren ook een. V12 cabrio. Echt een auto van statuur. Gefeliciteerd er mee!
Meeeesterlijk dit, echt een van de mooie Jags. Ze zijn prima betaalbaar alleen de betrouwbaarheid is altijd een weerstand geweest om er één te kopen. Nu breng je me weer in twijfel ?. Enjoy the ride !!!
@HIM:
Laat je niet gek maken, de latere modellen zoals deze zijn gewoon goed, alleen degelijk onderhouden.
Fantastische kleurstelling!
Toen Jags nog echte Jags waren. Alleen al dat interieur, fantastisch mooi! Heel veel plezier met je roofkat
Mooi ding. Ik mag af en toe een paar weken oppassen op een iets ouder model. Een ‘89-er V12 cabrio in donkerblauw met crème leer.
Goddelijke auto’s en mijn persoonlijke favoriete Jaguar.
Dan wel in de coupé V12 HE uitvoering voor de facelift.
Die verslaat zelfs de eigen S-Type.
Zeer chique, mooie statige wagen.
@maxidyne:
XJS is sinds het bestaan een ordinaire playboy bak geweest ..
Pooiers patjakkers Harry Mens drugsdealers makelaars .. dat soort chique ..
Ruitenwissers !!
Ach joh .. schroef maar op de paravaan ..
Tis tenslotte 1996 ..
Prachtige bak .. mooie Amerikaanse uitvoering .. lekker veel chrome ..
Jaguar Bentley en Rolls maakten toen al 30 jaar uitsluitend voor de USA markt ..
Die paar bescheten racing green brikkies was bijvangst ..
4.0 L blok is hands down het beste blok van Jaguar ever ..
Gaaf ding dude ..
@lincoln: Wat bedoel je met Amerikaanse uitvoering. Hij is precies hetzelfde als de Europese uitvoering.
@keesh:
Nope .. buiten het feit dat ze in 95 en 96 nix meer in Europa konden slijten ..
@lincoln: Wat is er anders aan dan een Europese uitvoering buiten het derde remlicht?
@keesh:
Koplampen en de zijreflectoren in de bumper.
Deze dubbele ronde koplampen zijn Amerikaans, maar je ziet ze nu ook veel op Europese uitvoeringen omdat de originele koplampen vrijwel niet meer te vinden zijn, en de Amerikaanse wel goed verkrijgbaar zijn.
De XJ-S waar ik wel eens mee rij is een Europese, maar wel met Amerikaanse koplampen.
Overigens, de types voor de facelift (met de oude achterlichten) heten XJ-S, deze faceliftmodellen XJS, zonder streepje.
@sabrerator: Er zaten enkele koplampen in maar kwamen hier niet meer door de keuring. ’95 en ’96 uitvoeringen hadden in de VS gewoon enkele koplampen. De achterste zijreflector is rood en verlicht, in Europa oranje en geen lamp in.
Zeer fraaie putdeksels! Gave wagen man
Heel mooi exemplaar!
Ooit eens een coupe in onderhoud gehad met dat diepliggende achterraam. En die donkere achterlichten maken hem heel fraai!
Ex Elton John?
@sezz: Als dat zou kunnen.
Schitterende auto. Heeft de tand destijds in mijn ogen goed doorstaan. Zeker in deze vorm. Amerikaanse koplampen en de typisch amerikaanse verchroomde LM velgen vind ik niet mooi maar ze horen wel op deze amerikaanse import
@mpgc:
De velgen zijn niet verchroomd maar gepoleist. Er zaten enkele koplampen in maar kwamen hier niet meer door de keuring en nieuwe zijn niet meer te koop. Was genoodzaakt om de dubbele te kopen, wel nieuw verkrijgbaar. De ’95 en ’96 uitvoeringen hadden in de VS gewoon enkele koplampen.
@keesh: hoezo worden de enkele koplampen niet meer gemaakt en dubbele wel?
@e550: Omdat de meeste de dubbele het mooiste vinden. Jaguar was altijd van de dubbele koplampen. Bij de XJ40 de enkele nieuw geprobeerd maar er was veel vraag naar dubbele en de meeste omgebouwd. Wanner je echt alles origineel wil houden kies je voor wat origineel was.
Je zou een gemiddelde JAG fanaat eens moeten vragen naar dit model, wanstaltig apparaat niet JAG waardig.
Maar ze zijn inmiddels redelijk goedkoop en bereikbaar geworden.
Desondanks, ik heb en vind het nog steeds een machtige machine waarmee JAG het echte ouderwetse in heeft weten te ruilen voor een moderne wagen zonder identiteit te verliezen.
@jack_abarth: de gemiddelde Jag-fanaat heeft de XJS inmiddels in zijn hart gesloten en de prijzen stijgen. Zijn het de gemiddelde abarthfanaten zie zomaar wat beweren?
@schreute01:
Nee hoor, heb een schoonvader die ik weet niet hoeveel jaren een v12 cabrio heeft gehad en bij diverse clubs zat.
Echt een heerlijke auto. Alleen jammer van de grote platen. Normaal gesproken past er geen Nederlandse plaat op de achterkant van de US-spec versie.
@e550: De US-specversie is gewoon een aangepaste Europese versie. Ze hebben er twee dummy achterlicten(reflectoren) bij geplaatst. Wanneer je deze weer verwijderd is het weer gewoon Europees.
Schitterende mooie auto,
Bloedmooi
Its a jaaaaaaaag! Geweldig , en een bijzondere kleur wat ik vlgs mij nog nooit gezien heb. Geniet ervan, supermooi
Probleem van de XJ-S was dat’ie de mooiste sportwagen ooit moest opvolgen, de E-type.
En dat was een schier onmogelijke taak, hoewel de E-type zelf als V12 met automaat meer tot een ‘fat cat’ was geëvolueerd dan de lichte
capabele sportwagen die ooit in 1960 geïntroduceerd was.
Eigenlijk best knap dat ze het voor elkaar kregen, als lid van een constant in crisis verkerend British Leyland en de belangrijkste exportmarkt de VS, die de cabriolet had doodverklaard.
Daarnaast was het dashboard van de XJ-S veel saaier en minder spoooortwagen dan de E-type.
Die knoeperts van Cibié koplampen gaven de Europese uitvoeringen wel smoel en in de nieuwe Saint TV series reed Simon Templar in een witte.
Bergse Heide?
Wat een heerlijke automobiel zeg! Van harte gefeliciteerd met de aanschaf en ik wens je ongehoord veel rijplezier toe.
Mijn broer had recent een weekend lang de beschikking over zo’n ding, die was minder fraai samengesteld overigens.
Vond het een prachtige wagen, je ziet ze zelden. Maar ik vond het persoonlijk rijden als een krant, sorry!
Maar wat een gewaagde kleur zeg: geel gaaf.
@peke: Rijden als een krant, ja dat krijg je als je geen onderhoud doet en die koop je voor 10 á 12.000 en een goed onderhouden kost al snel meer dan 25.000.
In het verleden meermaals in een XJ met dit motortype gereden. Auto had er al een kleine 240.000 km opstaan, maar motor liep nog steeds zijdezacht, gecultiveerder nog dan de zes-in-lijn van m’n 528i. Erg fraai blok.
@amghans: Ja, ik heb al ruim dertien jaar een XJ6 X300 met hetzelfde blok(AJ16 Blok) met meer dan 320.000km op de klok en rijdt nog zijdezacht, ook in Duitsland met 200+ per uur.
Heerlijke auto. Unieke kleurencombinatie Zelf 2 jaar lang een 1992 XJS V12 coupe gehad. Daar heb ik nooit enig probleem mee gehad.
Prachtbak! Gefeliciteerd. De XJ-S had een erg ongelukkige start: kwam uit met een zeer dorstige V12 midden in de oliecrisis. En dan een verbruik van rond op de 1 op 5! AU! Later is er een aangepaste versie gekomen van die V12 en die kreeg als toevoeging “HE” in de naam, stond voor High Efficiency, wanneer ik me niet vergis. De 4 liter 6 in lijn was ook een mooi blok. De XJ-S (later XJS) is wel mooi oud geworden. Veel plezier ermee!
@jeroenwz: De laatste V12 6 liter was stukken beter en met normaal rijden is 1 op 8 mogelijk.
Bijzonder slechte auto zoals elke jag van die jaren.
@herbert: In de Jaren ’95 en’96 zijn de beste en betrouwbaarste Jaguars gemaakt. Als je kenner bent weet je dat.
Prachtige sloep! Is dat nou de heide bij Bergen op Zoom? Of zie ik dat verkeerd
@brabander: Dat zie je goed.
Haha grappig, woon er in de buurt?
@brabander: met de plannen van de Berk blijft er straks niet veel Heide over
Een prachtige wagen! Super zoeven in een klassebak zonder dat je bang hoeft te zijn dat ze ‘m ’s nachts opensnijden om de airbags of satnav te lenen …
@frank2b: Er zitten ook twee airbags in en die zijn ook niet goedkoop.
@keesh: wat leuk om deze berichten te lezen. Gisteren 21/3/20 reed mijn vrouw in de moderne XJ een tijdje met jullie op. Prachtige kleur, hoe heet die? Wij hebben een 1994 4.0 sapphire blue. Ook E-type en 3.8S, diverse Double Six gehad. Super-stoer om in het zonnetje en de kou open te rijden. Groet!
@henk3: Zie dit bericht nu pas. Ja, de kleur is Turquoise (UDB), maar 11 mnd gebruikt bij Jaguar. Ook vandaag open gereden, goed te doen met kachel aan.