@p38a: ik denk dat de persoon/bouwer graag een ruime bus wil, maar de hoogte van de Transporter prima vindt en geen hogere bus zoals een Crafter wil. Als je alleen maar lange dingen zoals buizen en planken vervoert is dit natuurlijk ideaal. Nou weet ik dat een bus vooral functioneel en goedkoop moet zijn, maar de afwerking is wel erg knudde.
@p38a: Ik heb ze al vaker gezien. Dit is een vrij populaire modificatie voor bedrijven die geld of andere waardevolle zooi vervoeren.
Paar jaar geleden waren ze nog in het nieuws omdat de deuren achteren gepantserd waren, maar het deur mechaniek niet versterkt was en daardoor de deuren eraf konden vallen tijdens het rijden.
Met het bekende stukje tape op het tankklepje.
Dat VW daar nog geen modificatie voor heeft bedacht voor dit model. Waardeloos systeem, een plastic palletje dat na 5 keer gebruiken afbreekt.
Ehmn.. iemand een achtergrond verhaal van dit Frankenstein model
@p38a: ik denk dat de persoon/bouwer graag een ruime bus wil, maar de hoogte van de Transporter prima vindt en geen hogere bus zoals een Crafter wil. Als je alleen maar lange dingen zoals buizen en planken vervoert is dit natuurlijk ideaal. Nou weet ik dat een bus vooral functioneel en goedkoop moet zijn, maar de afwerking is wel erg knudde.
@720s: heb je weleen een af fabriek lange berlingo gezien? Dat ziet er ook zo uit.
@p38a: Ik heb ze al vaker gezien. Dit is een vrij populaire modificatie voor bedrijven die geld of andere waardevolle zooi vervoeren.
Paar jaar geleden waren ze nog in het nieuws omdat de deuren achteren gepantserd waren, maar het deur mechaniek niet versterkt was en daardoor de deuren eraf konden vallen tijdens het rijden.
@dees: ging dat over deze bussen toen?
Iets met uitstootmetingen misschien?
@rcolt: Neh dubbele deur. Dit is een geld transport.
@dees: yep, zie donkere randjes aan binnenzijde van de ruiten van het bestuurdersportier. Gepantserd glas
Lijkt wel een fotoshop haha
@clk63bs: Een photoshop zou er netter uitzien.
Transpooorter?
@shibby: +1
Gisteren ook in Keulen gezien als waarde transport door de binnenstad.
Laatste stuk zal wel een blok gastank zijn. Ver genoeg van de cabine dus volledig veilig??
@kennone: of een extra tank voor de olie
@joost1990_2: jij wint
https://www.truck1.nl/gemeentelijke-machines-speciaal/waardetransporten/volkswagen-t5-1-9-tdi-geldtransporter-a1486933.html voor de liefhebbers nog eentje te koop
Voor de chineze bouwvakkelt?
T7
EGR 2.0
Voor extra lange sjoelbakken…neemt u de vw sjoemelwagen
Is een waardetransport
Vorig weekend precies zo’n model gezien in Keulen, uitbouw was al flink aan het roesten langs de naden. Al wat oudere ombouw en niet echt vakwerk.
@madmarky: vakwerk kom je in auto’s uit een fabriek niet tegen naar mijn idee. Handgemaakt spul is wel vakwerk.
@enjoypunani: Ik deel je waardering voor vakmanschap, maar, als ze zo uit de fabriek kwamen rollen was er toch geen ombouw nodig?
Vragen?
https://www1.wdr.de/nachrichten/ruhrgebiet/essener-scherheitsfirma-koetter-verkauft-geldtransport-sparte-100.html
https://www.wp.de/wirtschaft/essener-firma-koetter-verkauft-geldtransport-geschaeft-id213140887.html
Met het bekende stukje tape op het tankklepje.
Dat VW daar nog geen modificatie voor heeft bedacht voor dit model. Waardeloos systeem, een plastic palletje dat na 5 keer gebruiken afbreekt.
Ziet er niet uit zo net als die Peugeot partners met die uitbouw.
Geldtransporter dus ?
Lelijke ombouw. Neem dan een langer busje, en bouw die dubbele deur binnenin ipv achterop…