@p38a: ik denk dat de persoon/bouwer graag een ruime bus wil, maar de hoogte van de Transporter prima vindt en geen hogere bus zoals een Crafter wil. Als je alleen maar lange dingen zoals buizen en planken vervoert is dit natuurlijk ideaal. Nou weet ik dat een bus vooral functioneel en goedkoop moet zijn, maar de afwerking is wel erg knudde.
@p38a: Ik heb ze al vaker gezien. Dit is een vrij populaire modificatie voor bedrijven die geld of andere waardevolle zooi vervoeren.
Paar jaar geleden waren ze nog in het nieuws omdat de deuren achteren gepantserd waren, maar het deur mechaniek niet versterkt was en daardoor de deuren eraf konden vallen tijdens het rijden.
Met het bekende stukje tape op het tankklepje.
Dat VW daar nog geen modificatie voor heeft bedacht voor dit model. Waardeloos systeem, een plastic palletje dat na 5 keer gebruiken afbreekt.
p38a zegt
Ehmn.. iemand een achtergrond verhaal van dit Frankenstein model
720s zegt
@p38a: ik denk dat de persoon/bouwer graag een ruime bus wil, maar de hoogte van de Transporter prima vindt en geen hogere bus zoals een Crafter wil. Als je alleen maar lange dingen zoals buizen en planken vervoert is dit natuurlijk ideaal. Nou weet ik dat een bus vooral functioneel en goedkoop moet zijn, maar de afwerking is wel erg knudde.
hplh zegt
@720s: heb je weleen een af fabriek lange berlingo gezien? Dat ziet er ook zo uit.
dees zegt
@p38a: Ik heb ze al vaker gezien. Dit is een vrij populaire modificatie voor bedrijven die geld of andere waardevolle zooi vervoeren.
Paar jaar geleden waren ze nog in het nieuws omdat de deuren achteren gepantserd waren, maar het deur mechaniek niet versterkt was en daardoor de deuren eraf konden vallen tijdens het rijden.
flik2punt0 zegt
@dees: ging dat over deze bussen toen?
rcolt zegt
Iets met uitstootmetingen misschien?
dees zegt
@rcolt: Neh dubbele deur. Dit is een geld transport.
geelbarrel zegt
@dees: yep, zie donkere randjes aan binnenzijde van de ruiten van het bestuurdersportier. Gepantserd glas
clk63bs zegt
Lijkt wel een fotoshop haha
dracae zegt
@clk63bs: Een photoshop zou er netter uitzien.
shibby zegt
Transpooorter?
rembal zegt
@shibby: +1
eddyemmer zegt
Gisteren ook in Keulen gezien als waarde transport door de binnenstad.
kennone zegt
Laatste stuk zal wel een blok gastank zijn. Ver genoeg van de cabine dus volledig veilig??
joost1990_2 zegt
@kennone: of een extra tank voor de olie
kennone zegt
@joost1990_2: jij wint
hassebas zegt
https://www.truck1.nl/gemeentelijke-machines-speciaal/waardetransporten/volkswagen-t5-1-9-tdi-geldtransporter-a1486933.html voor de liefhebbers nog eentje te koop
cloverleaf zegt
Voor de chineze bouwvakkelt?
gamma81 zegt
T7
Hubert zegt
EGR 2.0
redbeams zegt
Voor extra lange sjoelbakken…neemt u de vw sjoemelwagen
audisport zegt
Is een waardetransport
madmarky zegt
Vorig weekend precies zo’n model gezien in Keulen, uitbouw was al flink aan het roesten langs de naden. Al wat oudere ombouw en niet echt vakwerk.
enjoypunani zegt
@madmarky: vakwerk kom je in auto’s uit een fabriek niet tegen naar mijn idee. Handgemaakt spul is wel vakwerk.
torsen zegt
@enjoypunani: Ik deel je waardering voor vakmanschap, maar, als ze zo uit de fabriek kwamen rollen was er toch geen ombouw nodig?
sgs555 zegt
Vragen?
https://www1.wdr.de/nachrichten/ruhrgebiet/essener-scherheitsfirma-koetter-verkauft-geldtransport-sparte-100.html
https://www.wp.de/wirtschaft/essener-firma-koetter-verkauft-geldtransport-geschaeft-id213140887.html
rufctr01 zegt
Met het bekende stukje tape op het tankklepje.
Dat VW daar nog geen modificatie voor heeft bedacht voor dit model. Waardeloos systeem, een plastic palletje dat na 5 keer gebruiken afbreekt.
flik2punt0 zegt
Ziet er niet uit zo net als die Peugeot partners met die uitbouw.
gtrolo zegt
Geldtransporter dus ?
Esprit_de_Flandre zegt
Lelijke ombouw. Neem dan een langer busje, en bouw die dubbele deur binnenin ipv achterop…