• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alpina B5

Zie je niet vaak deze Alpina op Nederlands kenteken!

Spotter: spotcrewda
Geüpload op: 23 januari 2019
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
5-serie Alpina BMW D5 D5S station Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Combi die samen meer dan een grachtenpandje kost
    Combi die samen meer dan een grachtenpandje kost
  • Aston Martin Rapide
    Aston Martin Rapide
  • BMW Alpina B5
    BMW Alpina B5
  • ALPINA D5 S
    ALPINA D5 S
  • BMW Alpina B5
    BMW Alpina B5
  • Ferrari en Bentley
    Ferrari en Bentley
  • BMW alpina B5
    BMW alpina B5
  • Mercedes Cla45 Amg
    Mercedes Cla45 Amg

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    23 januari 2019 om 10:23

    Geen diesel, dus de M5.

    Login om te reageren
  2. skid zegt

    23 januari 2019 om 10:23

    Goede spot! Ik was er zo langs gelopen.

    Op zich wel een nette kleur, maar op een Alpina zie ik liever iets anders dan de gebruikelijke leasekleuren.

    Login om te reageren
  3. ghost zegt

    23 januari 2019 om 10:32

    Een M5 station is er niet en dan is er nog de diesel die ondanks dat je geen gebrek aan vermogen hebt, toch net even wat fijner omspringt met verbruik van de sappen. Ideale reismetgezel als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  4. airc zegt

    23 januari 2019 om 10:43

    160K en dan nog steeds maar 390 PK en diesel… Nee dank je

    Login om te reageren
    • evdw zegt

      23 januari 2019 om 10:58

      @airc: Niet alleen maar blindstaren op pk’s he.

      Login om te reageren
    • sanderp zegt

      23 januari 2019 om 11:14

      @airc: en hoeveel koppel?

      Login om te reageren
      • trolle zegt

        23 januari 2019 om 11:48

        @sanderp: 800nm,is wel de moeite

        Login om te reageren
      • airc zegt

        23 januari 2019 om 12:57

        @sanderp: Vast veel maar het klinkt nog steeds als een tractor.

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          23 januari 2019 om 19:31

          @airc: BMW diesels lopen wel mooi…

          Login om te reageren
        • theblazerunner zegt

          24 januari 2019 om 12:08

          @airc: De meeste nieuwe turbo benIne motoren hoef je anders ook niet voor het geluid te kopen

          Login om te reageren
    • alpina007 zegt

      23 januari 2019 om 12:00

      @airc: Het vermogen en koppel ligt (zoals altijd bij Alpina) altijd tussen de 7-10% hoger dan wat er op papier is opgegeven… Mocht dat iets uitmaken tenminste :-)

      Login om te reageren
      • airc zegt

        23 januari 2019 om 13:01

        @alpina007: Ja dus dan heb je 430 PK… voor 160K dat is nog steeds niet echt veel en nog steeds diesel…

        Login om te reageren
        • alpina007 zegt

          23 januari 2019 om 13:45

          @airc: je redt de 300 inderdaad (net) niet :-) Ik heb bewust voor de diesel gekozen omdat ik dan minder vaak moet tanken en het gewoon erg soepel rijdt vanaf 1.500 toeren. Afgezien van de motor is alles identiek aan de B5 (remmen, ophanging, etc) vandaar dat de prijs jou wellicht tegenvalt, maar prima te verklaren is. Het overigens niet mijn auto op de foto’s, ik heb een blauwe

          Login om te reageren
          • dutchdriftking zegt

            23 januari 2019 om 15:26

            @alpina007: Benieuwd naar plaatjes. Het lijkt mij de ideale dagelijks metgezel!

            Login om te reageren
        • skinnybmw zegt

          23 januari 2019 om 19:45

          @airc: Nog nooit meegereden met een 400+ pk diesel, zo te lezen? Heeft een M5 (ja, benzine!) behoorlijk moeite mee qua losrijden, trust me!

          Login om te reageren
  5. gove zegt

    23 januari 2019 om 10:44

    de standaard m550 heeft toch meer pk?, snap niet dat je dan naar zo’n tuner gaat

    Login om te reageren
    • trolle zegt

      23 januari 2019 om 11:49

      @gove: meer pk en minder koppel(-10pk en 40nm)

      Login om te reageren
      • gove zegt

        24 januari 2019 om 13:11

        @trolle: niewe m550 400 pk en fabrieksgarantie

        Login om te reageren
    • maotje zegt

      23 januari 2019 om 12:36

      @gove: tuner?

      Login om te reageren
    • sacha_delizer zegt

      23 januari 2019 om 14:45

      @gove: Fabrikant….

      Login om te reageren
      • gove zegt

        24 januari 2019 om 13:12

        @sacha_delizer: tuner, fabrikant bouwt auto’s tuner past ze aan, dacht ik

        Login om te reageren
  6. jochen zegt

    23 januari 2019 om 10:58

    Zal dit vanwege de exclusiviteit misschien iets minder snel afschrijven dan de reguliere M550xd?

    Login om te reageren
    • svenska_aeroplan_ab zegt

      23 januari 2019 om 11:20

      @jochen: elke diesel schrijft af naar nul in een paar jaar, dus dat maakt niet uit…

      Login om te reageren
      • gustav zegt

        23 januari 2019 om 21:58

        @Svenska_Aeroplan_AB:
        Ja klopt en elke saab is een tweetakt .
        Oh nee was !!

        Login om te reageren
    • gregorius zegt

      23 januari 2019 om 11:35

      @Jochen: nope, Alpina’s schrijven als een malle af de eerste jaren en als de KM’s gaan tellen.
      Pas als je richting de 30000 gaat, gaan die Alpina’s minder hard.

      Login om te reageren
  7. stephane8200 zegt

    23 januari 2019 om 11:01

    Ik zag gisteren een F30 M3 rijden. Met 4 uitlaten. Redelijk nieuwe auto, NG-xxx. Iemand had flink geknutseld aan zijn nieuwe auto.

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      23 januari 2019 om 11:01

      @stephane8200: M3 Touring dus. Zucht.

      Login om te reageren
      • siebren zegt

        23 januari 2019 om 11:14

        @stephane8200: Kan den alpina zijn?

        Login om te reageren
    • gregorius zegt

      23 januari 2019 om 11:36

      @stephane8200: alpina b3 uit die generatie heeft 4 uitlaatjes.
      Prachtig ding.

      Login om te reageren
    • f31bmw320d zegt

      23 januari 2019 om 22:12

      @stephane8200: NG-xxx-x komt uit begin 2016 als het een NL kenteken is

      Login om te reageren
  8. carspottermaxim zegt

    23 januari 2019 om 11:22

    erg mooie, nette auto!

    Login om te reageren
  9. gregorius zegt

    23 januari 2019 om 11:39

    Het zal ongetwijfeld een perfect 5-serie diesel zijn.
    En wieweet is het geluid en het gevoel beter dan de M550xd.
    Maar als je toch een Alpina B5 kan betalen, neem dan die M5-achtige met 608 pk. Wat een prachtig ding is dat!

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      23 januari 2019 om 11:46

      @gregorius: misschien net niet hé? Misschien heeft ie een touring nodig? Misschien zit ie bijna gans de werkdag in de auto en wil niet elke dag gaan tanken? Misschien doet ie 120’000km/jaar en wil geen dinosap onnodig verkwisten? Enzovoort…

      Login om te reageren
  10. toyotafortuner zegt

    23 januari 2019 om 11:46

    Alpina, wel anders uitgevoerd

    Login om te reageren
  11. elemento zegt

    23 januari 2019 om 11:48

    Idd kan je 4×4 of 2x inschakelen. Verbruik is 1 op11… 550d van mij betaal ik 610 euro per kwartaal zuidholland. Volgende auto kan m5 worden

    Login om te reageren
    • elemento zegt

      23 januari 2019 om 11:52

      @elemento: sorry heren .. even correctie… ik rij een bmw m550d. Auto rijdt gemiddeld.1 op 10. Wegenbelasting is 610 euro. Je kan idd net zo goed een bmw m5 halen als je niet meer dan 30.000 km rijdt.

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        23 januari 2019 om 12:11

        @elemento: nu wel, 4 jaar geleden was dat een heel andere rekensom, toen was diesel nog een stuk goedkoper.

        Login om te reageren
      • Onehp zegt

        23 januari 2019 om 13:54

        @elemento: grootste kost is eigenlijk afschrijving, blijkbaar 70k op een jaar hier… iemand heeft geld teveel…

        Maar als je 1 op 10 rijdt met de diesel, wat rij je dan met de M5? 1 op 6? Maakt financieel enkel verschil uit als je écht veel kms doet inderdaad…

        Login om te reageren
      • maotje zegt

        23 januari 2019 om 16:56

        @elemento: maar als je meer dan 30.000 per jr rijd. Kun je dan ook niet beter een 530 d aanschaffen? Je doet tenslotte dan toch veel snelweg km’s. Verbruik is gunstiger, verzekering, onderhoud,wegenbelasting en de aanschaf scheelt enorm. En een 530 d is toch ook geen stakker.

        Login om te reageren
  12. mrmark1337 zegt

    23 januari 2019 om 11:52

    Mooie wagen maar wat is die achteruitrijcamera lelijk zeg!

    Kan BMW niet het systeem van VW overnemen/implementeren? Verwerkt in het logo, nooit een vieze camera, nooit in het zicht zoals deze after-market lijkende plaatsing.

    Login om te reageren
    • peke zegt

      23 januari 2019 om 23:11

      @mrmark1337: grappig dat je het noemt. Ik zei pas tegen mijn vrouw over onze Bmw: hoe kan het dat die camera altijd glashelder blijft in weer en wind!

      Werkt dus feilloos.
      Oogt id minder fraai

      Login om te reageren
  13. soundgarden zegt

    23 januari 2019 om 12:14

    Voorkant klopt niet, word teveel in 2en gedeeld door de donkere tussengrille.

    Login om te reageren
  14. mark997gt3 zegt

    23 januari 2019 om 13:45

    Te koop bij de Beier voor 89k. Das lekker afschrijven dus! 70k in 10 maanden, Haleluja!!!!!!!

    Login om te reageren
  15. doemijmaar6inlijnmetxdrive zegt

    23 januari 2019 om 13:47

    Snap niet dat ie um zo scheef heeft ingeparkeerd(zeker zijn vrouw?)
    als die eigenaar van de Opel ernaast wil instappen, dan ziet er igv al een deukje in het strakke plaatwerk van de Alpina?. Ik rij zelf een M550d en daarmee vermijd ik toch echt zulke kleine parkeervakjes. Hij is gewoon erg breed die 5.
    Verder erg mooie bak en ingetogen kleur. Alleen vind ik de M550d trapezium uitlaten toch netter met deze kleur… igv een alpina met 4 uitlaat poorten graag de kleur hel Blauw aub.

    Login om te reageren
  16. doemijmaar6inlijnmetxdrive zegt

    23 januari 2019 om 13:47

    Snap niet dat ie um zo scheef heeft ingeparkeerd(zeker zijn vrouw?)
    als die eigenaar van de Opel ernaast wil instappen, dan ziet er igv al een deukje in het strakke plaatwerk van de Alpina?. Ik rij zelf een M550d en daarmee vermijd ik toch echt zulke kleine parkeervakjes. Hij is gewoon erg breed die 5.
    Verder erg mooie bak en ingetogen kleur. Alleen vind ik de M550d trapezium uitlaten toch netter met deze kleur… igv een alpina met 4 uitlaat poorten graag de kleur hel Blauw aub.

    Login om te reageren
  17. thomashofman1 zegt

    23 januari 2019 om 17:12

    Echt gaaf een alpina, vind ik gaver dan een m5.

    Login om te reageren
    • maotje zegt

      23 januari 2019 om 17:34

      @thomashofman1: ??? wat een vergelijking zeg.

      Login om te reageren
  18. sudbina zegt

    23 januari 2019 om 19:14

    Dit valt me dan een beetje tegen.

    Ik mis de mooie Alpina velgen, jammer dat t niet onder de voorbumpert staat en wat al helemaal jammer is is dat de uitgebreide voluitgeschreven modelomschrijving ontbreekt op de achterklep :(.

    Desalniettemin; geweldige auto, alleen jammer van de details.

    Login om te reageren
    • peke zegt

      23 januari 2019 om 23:13

      @sudbina: winterset eronder

      Login om te reageren
    • 1000bochten zegt

      24 januari 2019 om 09:57

      @sudbina: staat wel onder de voorbumper, maar valt niet zo op.

      Login om te reageren
  19. vondick zegt

    23 januari 2019 om 21:29

    Dieseltje. Das dus niks.

    Login om te reageren
  20. 1000bochten zegt

    24 januari 2019 om 10:32

    Is dit anti-diesel forum ipv autojunk…? Volgens mij reageren er alleen maar mensen die geen kilometers maken of die niet kunnen rekenen. Ik rijd zelf in de weekends benzine, maar dagelijks een E93 320d met M-pakket. Ik had ook kunnen gaan voor een E93 330i met M-pakket. Die lijkt op papier sneller, maar in de praktijk valt dat tegen. Voornamelijk topvermogen en 0-100 zijn gunstiger, maar bij tussenacceleraties is de 320d sneller. Meer koppel, bij een veel lager toerental en bij 4.000 tpm al 184pk terwijl een 330i dan pas 150pk ter beschikking heeft. In de dagelijkse praktijk voelt hij veel sneller, doordat je niet continu terug hoeft te schakelen en toeren hoeft te maken als je haast hebt. Dan een ander belangrijk punt: de kosten. Ik rijd best wat kilometers, maar je hoeft er niet heel veel te maken om voor diesel te kiezen. Als ik stevig doorrijd dan haal ik nog 1 op 15. Dat komt neer op 8,7 ct per km. Als je dat doet met een 330i, dan rijd je 1 op 9. Dat is 16,7 ct per km (bij euro 95, want premium tanken is duurder). Als je maar 20.000 km per jaar rijdt, scheelt dat al 133 euro per maand aan tankkosten. Bij 40.000 per jaar wordt dat verschil al 266 euro per maand. Aangezien de motorrijtuigenbelasting maar 62 euro per maand hoger ligt bij een diesel, is het verschil snel gemaakt. In mijn vrije tijd gaat er niets boven een benzine auto met handbak, maar voor de dagelijkse ritten is een diesel met automaat voor mij nog altijd de fijnst mogelijke combinatie. Yeeeh diesel! :-)

    Login om te reageren
    • alpinafanb10 zegt

      24 januari 2019 om 18:28

      @1000bochten: eindelijk eens een verstandig verhaal.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North