@stekel01: Haha! :) Volgens mij rijden de meesten hier op een Batavus of een Gazelle… Ook niks mis mee. Maar dan wel een groene, met een lichtbruin zadel waarschijnlijk… :D
Kleur is prima zo. Voor de rest ben ik geen fan van Alpina. Altijd diezelfde wielen (verzin eens iets anders…), en die ‘ALPINA’ letters op de voorspoiler (verzin eens wat anders…). Waarschijnlijk, maar dat is niet te zien op deze twee foto’s, ook weer een compleet gedicht op de kofferbakklep, die volgens sommigen de typeaanduiding is. Kortom, verzin eens wat anders…
Nou ja, zo lang het verkoopt, is het wel een lekker makkelijk verdienmodel natuurlijk. Lekker goedkoop ontwikkelen; je pakt een nieuwe BMW, die sowieso al lijkt op de vorige nieuwe BMW, je kopieert de ’tuning’ van het vorige model en plakt ‘m op het nieuwe model, und fertig ist Fritz!
@henrie: precies dat. Zo’n M5 is toch 10 x mooier.
Dit is zo uitgemolken. Zogenaamd onopvallend … Wat kost zoiets eigenlijk? De kleur is wel mooi. Maar waarom dan niet gewoon een 550i/540i in het groen. Dan heb je niet dat schreeuwerige van een M maar wel de snelheid.
@rovadepo: ok.
BMW stopt tegenwoordig geen speciale M motor in de (X)M5/6 meer. Dus je krijgt die 4.4 V8, maar dan in een goedkopere trim al in de V8 versies. Er zijn mensen bij die niet zo nodig de (X)M5/6 moeten hebben, maar die stap van 400 naar 600pk eigenlijk wel leuk vinden.
En zo’n ding kan je natuurlijk ook zonder de stickers en typeaanduiding kopen; ik vind ze dan prachtig.
@henrie: de wielen en de alpina letters op de voorspoiler zijn keuze van de eigenaar. Het is niet dat je verplicht bent van hem zo te speccen. En over het lekker makkelijk verdien model er is nog een duits merk die vele keren erger is…
@trolle: Je zal wel op Audi doelen, maar daar ben ik het dan niet mee eens. En ook niet als je Mercedes-Benz of BMW bedoelt. Je moet namelijk als fabrikant wel elke keer een nieuwe auto ontwerpen. Technisch gezien bedoel ik dan. Dat ze er elke keer zo ongeveer weer hetzelfde uitzien, is een ander verhaal…
Maar Alpina ziet er al 30 jaar hetzelfde uit en ‘leent’ de auto gewoon van BMW. Met andere woorden, ze laten BMW het ‘zware werk’ doen, en Alpina schroeft er elke keer alleen een paar andere wielen en spoilers op, en plakken er nog wat stickers op, die ze toch nog op de schappen hadden liggen. En ja, ze zullen technisch gezien ook nog wel wat doen, maar ik vind het maar een luie tjoenert…
@henrie: Nou, ze weten er ook altijd een zooi extra pk’s uit te pompen.
Zo’n Alpina is eigenlijk de reisversie van de M; zo zie ik het ten minste.
Ook een voordeel: meeste Alpina kopers (nieuw) hangen die auto’s lekker vol. Vervolgens schrijven die dingen goed af. Dus als het je prijsklasse is, is een 3-6 jaar oude Alpina een interessante keus tov de normale versie enof de Audi-S dingen en MB versies.
@henrie: ik vind het ook niks, maar Alpina biedt nu al zo lang dit vertrouwde recept aan dat het inmiddels gewoon zo hoort. Als ze wel met de tijd zouden mee gaan (die stickers en wielen kunnen eigenlijk al 30 jaar niet meer) onderscheiden ze zich niet meer en zijn ze gewoon de zoveelste BMW tuner.
@mashell: Ja, daar heb je wel gelijk in. En zoals ik al zei, het werkt kennelijk, dus waarom zouden ze het dan veranderen. Ik heb er alleen helemaal niks mee…
De kleur is prima zo, voor de rest is het ook helemaal top.
Die mooie wielen en de subtiele Alpina aanduiding onder de voorbumpert, helemaal top. Dan ook nog een mooie aanduiding met lekker oldschool voluitgeschreven BiTurbo op de kofferklep; helemaal geweldig.
Hoewel ik geen fan ben van post 2001 BMW design, is een Alpina toch altijd wel een heerlijk gebakje.
Mist alleen Nog een lichtbruin interieur, dan is hij perfect.
@fendercd60: Dus jij kunt de kleur van het interieur zien op deze foto’s? Dat vind ik best knap…
@henrie: lichtbruin valt best op, volgens mij is dit gewoon een zwarte interieur.
@fendercd60: Ik zie vooral spiegelingen in de ruiten, dus ik zou dat niet zo stellig durven beweren. Niet dat het me verder iets uitmaakt overigens…
@fendercd60: Oeii dan was het een waanzinnig mooie pareltje geweest idd
@ariif: ja toch, donker rood mag er ook wel wezen trouwens.
@fendercd60: Iedereen op Autoblog rijdt volgens mij een donkergroene wagen met lichtbruin interieur.
@stekel01: ?
@stekel01: Haha! :) Volgens mij rijden de meesten hier op een Batavus of een Gazelle… Ook niks mis mee. Maar dan wel een groene, met een lichtbruin zadel waarschijnlijk… :D
Heerlijk zo!
Wow! Toch heel wat liever deze dan een M5..
Wel een gek gezicht op die laatste foto, door het ontbreken van een diffuser (oid) is ie nogal uit verhouding
@introductiemap: nu je het zegt, gaat het opvallen
Heel lijp
Top bak zo! Make green great again. Ik mis alleen het pindakaas bruine interieur
Wat een enorme remschijven!
@joppe: 608Pk he, dus de remmerij mag er op berekend zijn.
Gruwelijk gaaf!
Kleur is prima zo. Voor de rest ben ik geen fan van Alpina. Altijd diezelfde wielen (verzin eens iets anders…), en die ‘ALPINA’ letters op de voorspoiler (verzin eens wat anders…). Waarschijnlijk, maar dat is niet te zien op deze twee foto’s, ook weer een compleet gedicht op de kofferbakklep, die volgens sommigen de typeaanduiding is. Kortom, verzin eens wat anders…
Nou ja, zo lang het verkoopt, is het wel een lekker makkelijk verdienmodel natuurlijk. Lekker goedkoop ontwikkelen; je pakt een nieuwe BMW, die sowieso al lijkt op de vorige nieuwe BMW, je kopieert de ’tuning’ van het vorige model en plakt ‘m op het nieuwe model, und fertig ist Fritz!
@henrie: wat een positiviteit
@pindakoning: Ik ben niet positief over Alpina, nee. Moet dat dan? Of mag je alleen reageren als je deze Alpina prachtig vindt?
@henrie: inderdaad, net zoals bijna iedereen op Autoblog. “Oh prachtig donkergroen en een bruin interieur”
@henrie: precies dat. Zo’n M5 is toch 10 x mooier.
Dit is zo uitgemolken. Zogenaamd onopvallend … Wat kost zoiets eigenlijk? De kleur is wel mooi. Maar waarom dan niet gewoon een 550i/540i in het groen. Dan heb je niet dat schreeuwerige van een M maar wel de snelheid.
@rovadepo: Zou ook mijn keuze zijn, in het geval van een 5-serie…
@rovadepo: ok.
BMW stopt tegenwoordig geen speciale M motor in de (X)M5/6 meer. Dus je krijgt die 4.4 V8, maar dan in een goedkopere trim al in de V8 versies. Er zijn mensen bij die niet zo nodig de (X)M5/6 moeten hebben, maar die stap van 400 naar 600pk eigenlijk wel leuk vinden.
En zo’n ding kan je natuurlijk ook zonder de stickers en typeaanduiding kopen; ik vind ze dan prachtig.
@henrie: precies dit, overrated.
@henrie: ben je uitgejankt?
@e36m3gt: Fanboi alert!
@henrie: de wielen en de alpina letters op de voorspoiler zijn keuze van de eigenaar. Het is niet dat je verplicht bent van hem zo te speccen. En over het lekker makkelijk verdien model er is nog een duits merk die vele keren erger is…
@trolle: je bedoelt bmw toch?
@trolle: Je zal wel op Audi doelen, maar daar ben ik het dan niet mee eens. En ook niet als je Mercedes-Benz of BMW bedoelt. Je moet namelijk als fabrikant wel elke keer een nieuwe auto ontwerpen. Technisch gezien bedoel ik dan. Dat ze er elke keer zo ongeveer weer hetzelfde uitzien, is een ander verhaal…
Maar Alpina ziet er al 30 jaar hetzelfde uit en ‘leent’ de auto gewoon van BMW. Met andere woorden, ze laten BMW het ‘zware werk’ doen, en Alpina schroeft er elke keer alleen een paar andere wielen en spoilers op, en plakken er nog wat stickers op, die ze toch nog op de schappen hadden liggen. En ja, ze zullen technisch gezien ook nog wel wat doen, maar ik vind het maar een luie tjoenert…
@henrie: Nou, ze weten er ook altijd een zooi extra pk’s uit te pompen.
Zo’n Alpina is eigenlijk de reisversie van de M; zo zie ik het ten minste.
Ook een voordeel: meeste Alpina kopers (nieuw) hangen die auto’s lekker vol. Vervolgens schrijven die dingen goed af. Dus als het je prijsklasse is, is een 3-6 jaar oude Alpina een interessante keus tov de normale versie enof de Audi-S dingen en MB versies.
@henrie: ik bedoel zeker niet audi. Het is dat andere luie merk die denkt dat de evenaar door hun achterste loopt
@henrie: ik vind het ook niks, maar Alpina biedt nu al zo lang dit vertrouwde recept aan dat het inmiddels gewoon zo hoort. Als ze wel met de tijd zouden mee gaan (die stickers en wielen kunnen eigenlijk al 30 jaar niet meer) onderscheiden ze zich niet meer en zijn ze gewoon de zoveelste BMW tuner.
@mashell: Ja, daar heb je wel gelijk in. En zoals ik al zei, het werkt kennelijk, dus waarom zouden ze het dan veranderen. Ik heb er alleen helemaal niks mee…
Geen Alpine badge op de neus?
@airditude: gelukkig geen van eBay afkomstige Alpina badge op de neus nee…
De kleur is prima zo, voor de rest is het ook helemaal top.
Die mooie wielen en de subtiele Alpina aanduiding onder de voorbumpert, helemaal top. Dan ook nog een mooie aanduiding met lekker oldschool voluitgeschreven BiTurbo op de kofferklep; helemaal geweldig.
Hoewel ik geen fan ben van post 2001 BMW design, is een Alpina toch altijd wel een heerlijk gebakje.
@sudbina:
Ongeveer even subtiel als een Richard Mille horloge. Man man man.
Opduwen libken wan
@wildbeest: Uhh?
@wildbeest: eensch!
Wat een kleur, perfect! ?
Schitterende auto. Die wielen, spoiler en letters blijven tijdloos. Ik hoop dat ik er ooit één kan rijden.
@mpgc: Is vast wel bij de Halfords te koop…
Ik heb deze ook zien staan. Ik fiets er elke dag langs naar m’n werk en voorheen stond er een Audi S8. Ook staat er regelmatig een M3.
Op een Alpine horen toch minstens de Alpina strepen.
@Hubert:
Alpina dus
Hele mooie kleur dat groen.
Lijkt wel een nieuwe mode kleur.
@brera22: deze kleur bestaat al heul lang !
Perfectie!!