Mijn nieuwe rugzak??
Eindelijk hebben we hem!, de Abarth 500!
Heb al wat fun kilometers gereden en heb er nog steeds geen spijt van de aanschaf. Wat een ontzettend lekker bommetje is het zeg!
Qua specs is de auto voorzien van een catback uitlaat van SuperSprint en een open BMC inlegfilter.
Ik durf niet te zeggen of hij getuned is, hij gaat serieus als een malle maar de turbo druk stop bij de 1.2 bar. Weet niet wat standaard is bij de 500 Abarthjes.
Verder wil ik de einddemper nog vervangen voor een open exemplaar van SuperSprint en wil ik hem nog chippen mocht dat nog niet gebeurd zijn.







Cool ding en zal ongetwijfeld heel leuk zijn om te rijden, maar ik vind de 500 toch echt te vrouwelijk. Ongeacht de uitvoering. Maar uiteraard veel plezier ermee gewenst!
@berlinetta: Wat voegt het toe dat je deze auto vrouwelijk vindt, lekker zuur.
@grandvitara: Berlinetta zegt wat veel gezonde mannen onder ons denken, de mannenmode in het algemeen wordt ook vrouwelijker, met invloed uit Japan wat kleding betreft bijvoorbeeld. Gezien de invloeden van oestrogeen op de mannen door veel voedsel uit plastics te eten kan ik me wel inbeelden dat vele mannen deze spermawitte auto wel lekker vinden. Op zich niks op tegen als ik zie hoeveel leuke mannen ik in mijn omgeving tegenwoordig zie ;) :p
@Volvo_440_turbo: dat Superdry een populair merk is wil niet zeggen dat we nu als mannen allemaal een kimono dragen.
@mashell: als je dit jaar geen kimono draagt ben je echt 2018 hoowr!
@mashell: en zoek nu eens op waar Superdry vandaan komt ;)
@mashell: Je weet toch wel dat Superdry een Brits merk is?
@Volvo_440_turbo: wat een flauwekul zeg. Maar ik kon wel lachen om je levendige schrijfstijl. Het heeft een hoog aluhoedjes gehalte
@grandvitara: Volgens mij geef ik gewoon op een normale manier mijn mening en wens ik hem veel plezier met z’n nieuwe aanwinst.
@berlinetta: en daar voor dank. En ben ook wel eens dat het meer een vrouwe auto is dan een mannen, (ik accepteer mijn vrouwelijke kanten?) Maar zonder grappen, haalde gistere een stukadoorsbusje in en tijdens het passeren zag ik 3 grote mannen zich rot schrikken in hun cabine, die hadden dus ook een chick verwacht?
@kennone: Ja het gaat erom dat je het zelf leuk vind toch? Mij lijkt het ook een erg leuke auto, maar ik zou hem gewoon niet kiezen omdat ik hem te vrouwelijk vind. Verder bedoelde ik er ook niks negatiefs mee zoals hierboven wordt gezegd.
@grandvitara: ach, ieder zijn mening. Ik ben er blij mee en daar gaat het om toch??
@kennone: heb zelf een sport en nee ik draag geen sjaaltjes of roze overhemden, maar ik heb er geen spijt van. altijd leuke reacties en men gaat er graag voor naar rechts op de snelweg. mss omdat ze die chick verwachten haha. Ik wacht nog steeds op de mij door een vriend beloofde handtas na aanschaf. Helaas is het woord van echte mannen weinig waard. Veel plezier!!!!
@kennone: snap ik. Zou ik ook hebben.
@grandvitara: Dus reageren mag alleen als je geen meningsverschillen hebt, alleen ‘leuke auto’ en amen zegt? Beetje saai zou dat zijn.
Ja dit is een vrouwenauto, maar er zijn ook mannen die Uggs dragen.
Ieder zijn ding toch.
@alcantara: Nee dit is geen vrouwen auto. Dat zal impliceren dat allen vrouwen met deze auto mogen rijden. Het is een auto die over het algemeen door vrouwen wordt gereden dat is een feit. Iedereen mag een mening hebben zeker. En ik vind dat de eerste post een zeer hige zuurtegraad heeft.
@grandvitara: Als het een auto is die voornamelijk door vrouwen gereden wordt en er lief en schattig uit ziet, dan is het toch niet heel vreemd dat ik hem iets te vrouwelijk vind uit zien? Dat staat los van zijn prestaties, die zijn dik in orde. Ik wilde alleen aangeven dat ik hem vanwege zijn uiterlijk niet zou kiezen. Niks zuurs aan.
@berlinetta: Deel je mening om eerlijk te zijn, beetje in dezelfde categorie als Cooper ‘sjes. Neemt niet weg dat het wel grappig rijdt.
Veel plezier ermee, leuke schuurijzertje?
Mooi ding, wel regelmatig olie peilen weet ik uit ervaring met het blok zonder turbo.
@kraakensmaak: Een Abarth zonder turbo?
Gefeliciteerd! Leuk ding!
Deze is toch niet nieuw? Kentekenreeks is al op XK- nu. Niet dat dat erg is verder. Doet me trouwens denken: zijn bijna aan het eind van deze reeks. @willeme: tijd voor een artikel daarover?
@stephane8200: voor de nieuwe eigenaar is deze wel nieuw ;).
Leuke wagen! Heeft hij ook van dat mooie geplof en geknetter uit de uitlaat komen?
@grandvitara: een heel klein beetje. Ga er wel wat aan doen omdat wat meer te krijgen
Veel nieuwe Abarthjes hier de laatste tijd! Goed nieuws, word altijd vrolijk als ik er een zie rijden.
Ben je secretaresse?
@airc: ben je een citroen?
Tof scheurijzer. Veel plezier ermee!
Gave bak, google eens naar HS-corse in Almere… Dan wordt het een echte bom! ik geloof dat daar binnenkort ook een abarth-dag is…
@weekert: ik ben daar vorige week met mijn 595 geweest. Zit nu op 201pk en 330nm
@veloce: ben wel benieuwd naar je speclist
@kennone: Ik heb bewust gezocht naar een serie 3 Competizione. Die is maar 1 jaar gebouwd van juni 2015 tot juni 2016. Dit is het laatste model met het oude uiterlijk (dat ik tijdloze vind), maar profiteer je wél van de technische upgrade die het huidige model heeft. Dus standaard 180pk/270Nm, grotere Garett-turbo, 380cc injectoren en 2-delige Biposto-Brembo’s. Dat laatste is ook uniek voor de S3. Bij H&S hebben ze er een andere luchtinlaat en filter op gezet met grotere diameter, daarna software pakket op maat middels de rollenbank afgesteld. Nu 201pk en 330Nm, vooral dat koppel is spectaculair. De auto is nu denk ik bijna even snel als mijn oude Giulietta QV TCT, maar is gewoon zó veel intenser en leuker om te rijden.
@weekert: Bij HS-Corse kan je je auto wel achterlaten. Heb de Punto daar laten chippen en andere luchtinlaat in laten zetten. In combinatie met de volledige G-Tech uitlaat nu een 180 pk en rond de 330 nm koppel.
Gaaf karretje!
Gave pocket rocket!
Wat een Kennon!
Leuk bommetje, veel plezier ermee!
Ik ben gek op Abarth’s. Niks vrouwelijks aan. Ze rijden al sinds het eerste model in de jaren 50 het snot om de oren van dikke Amerikanen op de verschillende circuits.
@paginl: een vrouw die beter is in zwemmen is nog altijd een vrouw
@paginl:
behalve dan op Nascar circuits, of tegen over Amerikanen die gebouwd zijn om te racen(Viper, corvette, GT350R, GT40,…)
@shiva: helaas Shiva ook die niet. Ga maar eens bij NKHTGT wedstrijden kijken.
Auto voor de sportievere dame.
Gaaf wagentje! Ik heb altijd een interne struggle bij deze autos’. De standaard 1.0 Fiat 500’s lijken motorisch behoorlijk belabberd te zijn als ik de eigenaren in mijn omgeving moet geloven. Veel motoren die vastlopen, veel olie verbruiken of gewoon snel “op” zijn bij 60.000km. IS dat bij een Abarth anders? Zit daar een andere type motor in of is het dezelfde maar dan opgepept?
@qubus: de Abarth heeft een 1.4 t-jet, die zijn i.t.t. de MultiAir en TwinAir wél betrouwbaar
@qubus: Deze auto’s hebben geen 1.0 maar een 0.9 tweecilinder. Ik heb een tijdje gereden in een Panda met dat blok en ik vond het vreselijk. Rijdt totaal niet soepel, maakt een flinke bak herrie en is totaal niet zuinig.
Zure kut reacties zeg, je bent een zielig wezen als je je geaardheid moet laten bevestigen door een voorwerp. @Kennone geniet er van gozer, waarschijnlijk heb je een stuk leukere auto dan het grijze saaie leaseblik dst bovenstaande cuck’s moesten bestellen van moeder de vrouw.
@2wheeler: 1
Leuk ding. Ga je vast nog veel plezier aan beleven. ?
1.2 bar is gewoon normale waarde zonder tuning voor de IHI-turbo. Tenzij er bijvoorbeeld een andere turbo op zit. De veel gebruikte Td04 zit meen ik ook rond die waarde. Mijn Competizione (met af-fabriek Garett GT1446) heeft bijvoorbeeld standaard al 1.6 bar en na tuning 1.7bar.
@veloce: top! In dat geval zal ik deze maand nog een afspraak maken????
@kennone: zonder tuning is het een snelle fiat, met een heel andere wagen.
Heb de mijne bij Savali laten doen, waanzinnig beest(je) geworden. Je kan de sport stand op de niet-sport stand laten programmeren en de tuning op de sport stand. Het verschil tussen de niet-sport stand en sport stand is dan wat minder groot.
Veel plezier met je Abarth!
@weereentankleeg: ik heb t juist andersom laten doen. In de gewone stand laten afvlakken tot max 1.0bar om de turbo te beschermen en in sportstand extra agressief op t gaspedaal en volle druk op 1.7bar.
@veloce: poh ik heb er nu serieus zin in om dit te laten doen????
Mensen die dit vrouwelijk vinden moeten voor de grap eens met zo’n ding rijden. Ik was op een gegeven moment gewoon klaar met al die hot hatches, de meeste zijn gewoon té goed en té gepolijst geworden. Hard rijden is te makkelijk geworden en alle prikkels worden weg gefilterd. Ik heb mijn Giulietta QV TCT verkocht om die reden. Serieus snel ding (na wat tuning), maar te vriendelijk en makkelijk te rijden. Dus die auto weg gedaan voor een 595 Competizione. Eén enorme stap terug in luxe en kwaliteit maar zó veel leuker en intenser om te rijden. Hard rechtdoor rijden kan iedereen, aan de flipper aan ’t stuur trekken, maar hard de bocht door gaan en daar voor moeten werken is toch t leukste wat er is*
@veloce: Ik heb wel eens met een abarth gereden, getuned naar 170 pk. Maar wat zijn die remmen verschrikkelijk. Dat was voor mij de beperkende factor om echt hard te gaan. Ik was bang dat ik niet op tijd stil zou kunnen staan..
Ik ben het 100% met je eens dat hard dor de bocht gaan en daarvoor werken het leukste is wat er is maar daar heb ik een MX-5 met supercharger voor ;)
@kevindb: Remmen zijn perfect hoor!
Denk dat het aan de gekozen blokken heeft gelegen ?
Andere remsysteem heeft deze auto voor straatgebruik echt niet nodig en als je goede kwaliteit remblokken monteert zoals Tarox dan functioneert het meer dan voldoende voor deze auto.
@minicoopers: probleem is dat veel gasten een standaard 135pk Abarth oppeppen naar véél meer vermogen, maar dan wel de standaardremmetjes laten zitten. Dat moet je inderdaad vooral NIET doen. Mijn Competizione heeft standaard 4-zuiger fixed caliper Brembo’s en 305mm schijven. Ter vergelijk: dat is exact hetzelfde als mijn 156GTA had! Die dingen remmen als een malle op dat kleine autootje.
E n week MX5 is geweldig. Ook zo’n auto die het niet van zn imago of ons moet hebben (Bij jou dan wel haha). Maar de lol zit hem in de balans en RWD. Super autootjes!
@veloce: heerlijk die autocorrect….*ons = pk’s
@kevindb: hey Kevin, waar heb je dat laten doen?
Ik blijf dit de leukste hot hatch vinden. Mocht ik ooit in een druk centrum wonen is dit zeker mijn keuze. Veel plezier ermee!
Wat een gekke volvo :0 waar is de andere helft?
Gekheid:p
Veel plezier ermee
Mooi ding! Wij hebben er ook 1 en iedereen die zegt dat het een handtas is moet er inderdaad maar eens mee gaan rijden ?
Zelfde geldt ook voor mijn mini, in de basis ook een handtas maar zoals ik hem heb uitgevoerd is het gewoon een stoer ding net als de Abarth
@minicoupejcw: Mij gaat het puur om het uiterlijk. Hoe goed en leuk deze auto ook rijdt, het uiterlijk vind ik gewoon te lief en te schatting (en daarmee te vrouwelijk). Daarom zou ik eerder wat anders kiezen. Gewoon een kwestie van persoonlijke smaak. Daarmee wil ik deze auto ook verder helemaal niet afkraken.
Leuk bommetje! Wel iets heel anders dan de Volvo. Geniet ervan, en veel fijne en veilige kilometers gewenst.
Mooi ding, gave velgen! Veel plezier ermee!
Hiermee heb je in NL meer fun dan met quasi al het veel snellere maar veel zwaardere spul dat op deze site voorbijkomt… Veel plezier toegewenst!
PS: voor mij toch liever een MX5 als het iets ‘vrouwelijk’ moet zijn… Maar die is echt super onpraktisch als je er dagelijks mee wilt leven…
De achterlichten van Pogea Racing staan ook top!
Je ziet toch steeds meer dames op autoblog! Leuk bakkie.
@techniekmeneer: ??⚕️
Gefeliciteerd meid veel plezier er mee
@clk63bs: flauw…
@clk63bs: haha knakworst
Waarom die dramlichten aan?
@blo3to3t: voor de kekke foto jonge!
Leuk, nog een abarth hier in de buurt. Je ziet ze eigenlijk niet zoveel rijden hier. Ik zal je vast nog wel eens tegenkomen?
@abarthgp: dan ben ik wel benieuwd welke de jouwe is