• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ariel Atom 3.5 Supercharged

De eerste zonnestralen zijn er dus mijn speeltje mag weer naar buiten na 3 maanden. Deze winter de carbon vleugelset erop geknutseld, ik vind hem zo stukken mooier. Het is mijn 2de Atom, de vorige is destijds nog door Wouter aan de tand gevoeld (bij de eigenaar voor mij)
Ik lees al jaren mee, nu maar eens tijd om een speeltje voor te stellen, ik hoop dat jullie hem leuk vinden.

Spotter: arielatom35sc
Geüpload op: 24 februari 2019
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
Ariel Atom mijn-auto Racing supercharged trackday
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • ariel atom
    ariel atom
  • DBS Volante
    DBS Volante
  • Jaguar XK8
    Jaguar XK8
  • Atom Ariel
    Atom Ariel
  • Koningsdag
    Koningsdag
  • Im V-Kool
    Im V-Kool
  • Ariel Atom
    Ariel Atom
  • Ariel Atom
    Ariel Atom

Lees Interacties

Reacties

  1. bikevscar zegt

    24 februari 2019 om 21:54

    Niet op kenteken!

    Login om te reageren
    • arielatom35sc zegt

      24 februari 2019 om 22:14

      @bikevscar: zit gewoon kenteken op hoor, de plaat mist gewoon omdat ik dat bracket vervangen heb voor een zwarte en hem er nog niet opgeplakt had.
      Is overigens de enige origineel fabrieks 3.5 supercharged in Europa op kenteken. Er zijn er een aantal meer, maar die zijn van voor 2013 en dus aangepast ( hebben ze niet het versterkte V8 chassis en deze wel)

      Login om te reageren
      • bikevscar zegt

        25 februari 2019 om 09:12

        @arielatom35sc: lijkt me zeker mooi rijden in zo’n kart. Doe voorzichtig aan zou ik zeggen..

        Login om te reageren
    • dubcars zegt

      24 februari 2019 om 23:17

      @bikevscar: goed kijken op de laatste twee foto’s. Op de neus zit een sticker met 00-ZST-2

      Login om te reageren
      • bikevscar zegt

        25 februari 2019 om 09:11

        @dubcars: idd, je hebt gelijk.. zal de alcohol van gisteren zijn waardoor ik niet al te scherp was?

        Login om te reageren
    • ghost zegt

      25 februari 2019 om 10:07

      @bikevscar: lekker misgunnen..zit gewoon een kenteken op. En dan nog, gewoon heel dik dat iemand dit rijdt in Nederland waar het toch vaak regent. Hulde & welkom!

      Login om te reageren
      • bikevscar zegt

        25 februari 2019 om 11:51

        @ghost: tis zeker geen misgunnen. Ik waardeer iedereen zijn ding, ben zelf liefhebber van auto’s en motoren en laat iedereen in zijn waarden..

        Login om te reageren
  2. unknown32 zegt

    24 februari 2019 om 21:56

    Ziet er heftig uit!

    Login om te reageren
  3. n0zem zegt

    24 februari 2019 om 22:09

    Zeker! Moet heerlijk raggen zijn! Veel meer (snelheids)beleving lijkt me!

    Login om te reageren
  4. minicoopers zegt

    24 februari 2019 om 22:28

    wat dik zeg ?

    Login om te reageren
  5. flatsixx zegt

    24 februari 2019 om 23:06

    Belachelijk bruut ding, vind hem wel eng, maar vooral heel gaaf.

    Login om te reageren
  6. fendercd60 zegt

    24 februari 2019 om 23:12

    Vet ding zeg!

    Login om te reageren
  7. thomashofman1 zegt

    24 februari 2019 om 23:15

    Lekker speeltje!!

    Login om te reageren
  8. mats106rallye zegt

    24 februari 2019 om 23:26

    Dit lijkt me pas echt rijden! Vind hem alleen niet mooi.. toch tof dat je dit koopt!

    Login om te reageren
  9. e46coupe zegt

    24 februari 2019 om 23:40

    Bizarre wagen zeg, respect!

    Login om te reageren
  10. kennone zegt

    25 februari 2019 om 08:38

    Ik vind dit soort wagentjes altijd kamikaza bommen. En kan dit heel erg respecteren!! Heel gaaf!, ben er maag goed voorzichtig mee????

    Login om te reageren
  11. Jochempie zegt

    25 februari 2019 om 08:52

    Geweldig! Dit moet beter rijden dan je eega!

    Login om te reageren
  12. Original_Arnoud zegt

    25 februari 2019 om 10:58

    Woon je toevallig in de Alblasserwaard? Daar heb ik zo een wel eens zien rijden, met toen een Autovisie cameraploeg erbij.

    Login om te reageren
    • enricoleerdam zegt

      25 februari 2019 om 11:13

      @Original_Arnoud: mag dit wel in de Alblasserwaard??

      Login om te reageren
    • arielatom35sc zegt

      25 februari 2019 om 11:40

      @Original_Arnoud: nope

      Login om te reageren
    • marinepower zegt

      25 februari 2019 om 12:57

      @Original_Arnoud: lijkt wel in Gorinchem?

      Login om te reageren
  13. towi1989 zegt

    25 februari 2019 om 11:09

    Wow, repsect!

    Login om te reageren
  14. gregorius zegt

    25 februari 2019 om 11:17

    Rijd je hiermee op circuits?
    Of waar en hoe kan je hiervan genieten op de openbare weg?

    Login om te reageren
    • arielatom35sc zegt

      25 februari 2019 om 11:40

      @gregorius: op circuit idd, maar dik 95% op de straat, het ding is gewoon dikke pret op de openbare weg ook. Alles tussen 0-160 is geweldig, dus ook legale snelheden. Je gaat gewoon héél snel naar die legale snelheid toe :)
      Echt hard rijden is niet de fun van dit ding, dwars gaan en acceleratie wel.

      Login om te reageren
  15. 560pkferrari zegt

    25 februari 2019 om 11:17

    Wat een heerlijk apparaat. Heb zelf eens mee mogen rijden in zo’n ding op Spa, manmanman wat ging dat hard. We konden een 991 GT3 RS goed bijhouden. Moet toch elke keer een feest zijn om in te stappen.

    Login om te reageren
  16. larsyboy1997 zegt

    25 februari 2019 om 11:28

    Dat is dik zeg! Heb er ooit een in Eindhoven zien rijden een aantal jaar geleden. Midden in de winter

    Login om te reageren
    • arielatom35sc zegt

      25 februari 2019 om 11:38

      @larsyboy1997: dat ben ik vast en zeker met mijn vorige geweest, die was zwart/geel en daarna /zwart/zwart. Ik durf wel te stellen dat ik in die omgeving de enige ben die er 1 heeft, maar zeker die hem ook nog in de winter gebruikt.
      Dat doe ik tegenwoordig minder fanatiek trouwens, onder de 5 graden houd ik het voor gezien nu

      Login om te reageren
      • larsyboy1997 zegt

        10 juli 2019 om 12:09

        @arielatom35sc: Daar kom ik graag naast zitten met m’n camera, ook in de winter!

        Login om te reageren
  17. rob5nismo zegt

    25 februari 2019 om 11:33

    Ruig apparaat veel plezier ermee

    Login om te reageren
  18. emping zegt

    25 februari 2019 om 11:37

    Zo dat is wel een lekker apparaat. Leuk speeltje.

    Login om te reageren
  19. JanJansen zegt

    25 februari 2019 om 11:40

    Zou wel eens het verschil in rijden willen weten met mijn Caterham 2.5 Duratec.
    Toch een ander concept met supercharger en de motor achter je rug.
    Heb je ooit in een Caterham gereden? Wat was je ervaring?

    Login om te reageren
    • arielatom35sc zegt

      25 februari 2019 om 11:47

      @JanJansen: dat kunnen we natuurlijk eens proberen. Heb wel eens westfield en donkervoort gereden. Het tegengestelde van wat je verwacht is het geval. In de 7’s is dwars gaan en vooral blijven erg moeilijk en snappy, ondanks de motor voor en aandrijving achter.
      Mijn auto heeft de motor net voor de achteras, maar de balans is toch super, overstuur voel je mijlenver aankomen en is super te doseren en daarna te controleren. Minder onderstuur en vermogen komt veel beter op de weg als je snel wilt sprinten.

      Ik heb ook een xbow gehad, dat houdt geweldig lang grip om dan ineens los te schieten en dan moet je erg alert reageren om niet achterstevoren een vangrail mee te pakken. De Atom is niet voor de snelste tijd pur sang gebouwd, dus die komt veel eerder met overstuur en is veel minder verrassend. Dat gezegd hebbende, als je een beginner erin zet is hij na 2 bochten plat, dat is met de ktm minder omdat je zo vreselijk hard moet gaan voordat overstuur zich aandient

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        25 februari 2019 om 11:55

        @arielatom35sc: komt het makkelijk driften met een Atom niet door (te)veel vermogen tov de grip? Een 7 met ” normale grip” is namelijk vrij goed te driften maar hoe meer grip hoe moeilijker het wordt. Voor zover ik weet is onderstuur toch wel een ding bij de Atom. Dus langzaam/langzamer de bochten in en snoeihard de bocht uit is meer de formule dan echt hoge bocht snelheden (wat je dan ook terugziet in rondetijden, die meestal tegenvallen als je het enorme prestatie potentieel kent).

        Zoals gezegd (nog) niet zelf met een Atom gereden.

        Login om te reageren
        • arielatom35sc zegt

          25 februari 2019 om 13:20

          @w0o0dy: dat komt door het grote vermogen en gebrek aan downforce en onderstreept het speelse karakter van zo’n ding. Ondersturen doet ie als je teveel snelheid de bocht mee inneemt en dan te laf bent om het rechterpedaal te gebruiken om de balans om te keren.

          Als je goed kunt sturen en je gaat te hard een doordraaier in dan glijd hij over de voorwielen, een dotje gas zorgt voor balans en grip, nog wat meer gas zorgt voor licht tot histerisch overstuur, afhankelijk van het gewicht van je rechtervoet.

          Maar het is zéker geen auto die je verrast en in je kont bijt. Je kunt zelf bepalen of je op grip of overstuur rijdt

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            25 februari 2019 om 17:39

            @arielatom35sc: klinkt goed, balanceren met het gas. . alleen is er natuurlijk wel een limiet waarbij nog meer snelheid niet echt de beste oplossing zal zijn.

            Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        25 februari 2019 om 12:25

        @arielatom35sc: Mijn Caterham is ontzettend gevoelig voor het type banden/wielen die je monteert. Het leukste zijn lichte 13 inch wielen met normaal (lees hard) rubber. Dan glijdt het ding fantastisch en heb je overal genoeg vermogen om de wielen te laten spinnen en dwars te gaan. Sinds de laatste update aan het chassis is de Caterham ontzettend voorspelbaar. Lekkere lange driften zijn dan ook geen enkel probleem.

        Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      25 februari 2019 om 11:49

      @JanJansen: ik heb geen atom gereden maar gezien de plaats van de motor is er een heel groot verschil. Deze heeft relatief weinig gewicht voor en dus minder grip bij het insturen en veel meer grip bij het uitaccelereren. Daarnaast is een Caterham goed op de limiet te rijden en wat makkelijker op te vangen. Als zo’n Atom echt dwars gaat dan moet je heel snel zijn met je correcties. Een auto met midden/voor motor is wat vergevingsgezinde.

      Login om te reageren
      • arielatom35sc zegt

        25 februari 2019 om 11:52

        @w0o0dy: lees mijn post, je gedachte is goed, maar het tegendeel is waar in de praktijk

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          25 februari 2019 om 11:57

          @arielatom35sc: zie reply boven ?

          Login om te reageren
  20. povel zegt

    25 februari 2019 om 11:47

    Ongelooflijk dik ding!

    Login om te reageren
  21. jtkdm zegt

    25 februari 2019 om 11:49

    Superstoer karretje! Was de verstoorde symmetrie met het kentekenplaatje je toch te veel een doorn in het oog?

    Login om te reageren
    • arielatom35sc zegt

      25 februari 2019 om 11:54

      @jtkdm: nee dat boeit niet, maar er is geen beugel beschikbaar die niet breekt op het circuit/autobahn, dus dan maar geen beugel meer. Die beugels zijn ook erg lastig te monteren, dus ik werd gek van de afgebroken platen

      Login om te reageren
  22. goodolddays zegt

    25 februari 2019 om 11:50

    Tering wat een apparaat, mooi speelgoed!

    Login om te reageren
  23. tenaci zegt

    25 februari 2019 om 11:54

    You basterd: ‘ik lees al een paar jaar mee, nu maar eens wat plaatsen’ You sir, you should do that more!

    Heel gaaf ding en stiekem ben ik best jaloers op je!

    Login om te reageren
  24. arielatom35sc zegt

    25 februari 2019 om 11:55

    Haha, als ik weer wissel zal ik het weer erop zetten ?

    Login om te reageren
  25. tvr1974 zegt

    25 februari 2019 om 11:58

    Me Like it! Heb in veel auto’s en ook karts gereden.. Maar nog nooit in zo’n ding. Lijkt me zeker leuk maar groot nadeel is denk ik t (te) drukke verkeer overal tegenwoordig.. Geldt natuurlijk voor iedere sportieve auto.. Nu denk ik wel, je mag hier ook zonder helm in rijden.. maar doe je dat vaak>?

    Login om te reageren
  26. dave130r zegt

    25 februari 2019 om 12:11

    Prachtige wagen, hoe kan ik een ritje voor de bijrijders stoel boeken?

    Login om te reageren
  27. okdoei zegt

    25 februari 2019 om 12:21

    Jep. Ik ben jaloers. Altijd al in willen rijden.

    Login om te reageren
  28. BaRa zegt

    25 februari 2019 om 12:26

    Auto met een van de grootste grijns-factoren op deze planeet. ’t Is dat ik maar twee duimen had, anders stak ik er meer op :-D

    Login om te reageren
  29. speedygonzalez zegt

    25 februari 2019 om 12:36

    Haha wat een held om hiermee te rijden!

    Login om te reageren
  30. mcstradale8 zegt

    25 februari 2019 om 12:39

    Fan-tas-tisch!!! Erg veel plezier toegewenst maar dat komt zeker goed!

    Login om te reageren
  31. baklava zegt

    25 februari 2019 om 12:42

    Heel gaaf! Echt een hele toffe auto!

    Login om te reageren
  32. tompy zegt

    25 februari 2019 om 13:27

    Gunmetal chassis? Mijn atom 4 is besteld gunmetal met oranje. Gave combo!

    Login om te reageren
  33. 3rotorboi zegt

    25 februari 2019 om 13:50

    Heb je wel eens een paar keer zien rijden in Breda/Dorst, kan dat?

    Login om te reageren
    • jules713 zegt

      25 februari 2019 om 14:52

      @3rotorboi: denk het wel, ik dacht hetzelfde! ?

      Login om te reageren
  34. pauper zegt

    25 februari 2019 om 13:52

    Heel vet! Geen pretenties, enkel pure rij-beleving!

    Geniet er van!

    Login om te reageren
  35. dracae zegt

    25 februari 2019 om 14:16

    Deze auto zal toch wel meer dan 250 pk hebben???

    Verder is dit niet mijn ding, ik rij me waarschijnlijk hartstikke dood en als ik dat risico zou nemen vind ik een Donkervoort veel mooier, of een stevig aangepaste MX5.
    De mindere prestaties in vooral die laatste neem ik dan voor lief.

    Los van dat is het geweldig dat deze auto bestaat en dat iemand die hier in Nederland op kenteken heeft. Of ik het nu mooi vind of niet, dit soort auto’s zijn wel de krenten in de automobiele pap.

    Login om te reageren
    • duderuud zegt

      25 februari 2019 om 16:17

      @dracae: Ruim 300pk en rond de 625kg als ik het goed heb.

      *Slik*

      Heel vet apparaat!

      Login om te reageren
  36. tjorque zegt

    25 februari 2019 om 14:18

    Winter of geen winter ik zou hem niet kunnen binnenzeeën voor drie maanden. Een te grote afvoer in de garage nodig om de kwijl af te voeren…

    Login om te reageren
  37. gebruikersnaam3 zegt

    25 februari 2019 om 15:01

    Heb eens ooit voor een oude baas zo’n ding geïmporteerd, dat was toch niet heel eenvoudig om die op kenteken te krijgen. Dat was overigens een vroegere versie, maar dat reed wel heerlijk!

    Login om te reageren
  38. jeppie zegt

    25 februari 2019 om 16:00

    Poh wat lekker!

    Login om te reageren
  39. Bart_V zegt

    25 februari 2019 om 16:29

    hey die heb ik zien rijden in Helmond

    Login om te reageren
  40. tge1 zegt

    25 februari 2019 om 16:39

    Erg gaaf hoor. Ik heb eens mogen rijden in de Westfield van een goede vriend van me. Ik denk dat deze echter nog een tandje bruter is. Mooi mooi!

    Login om te reageren
  41. mikaroessink zegt

    25 februari 2019 om 16:48

    mag ik vragen wat zo’n ding eigenlijk kost?

    Login om te reageren
    • tge1 zegt

      25 februari 2019 om 16:52

      @mikaroessink: Ik denk twee keer de helft.

      Login om te reageren
  42. vroom11 zegt

    25 februari 2019 om 17:34

    Heel heel koel! Moet je maar ns naar de Alpen komen – beetje de Zwitzers in hun suffe suv’s gaan ergeren

    Login om te reageren
  43. sabrerator zegt

    25 februari 2019 om 17:58

    Supergaaf ding!
    Daar leg ik het zelfs met mijn 1100cc motorfiets mee af.

    Ik neem aan dat je een zeer ervaren rijder bent, in handen van een beginneling is dit vragen om een goede uitvaartverzekering. Mezelf kennende zou ik na 100 meter mijn ondergoed moeten wisselen, maar het is weer zo’n geweldig apparaat waarvan het idee ooit in een Britse pub na veel te veel bier is ontstaan.
    “Als we nou eens een hele dikke motor in een soort kart hangen en daar wat lampjes aan knutselen, zouden ze er intrappen bij de DVLA?”

    Geniaal volk, die Britten. Dit zou nooit uit Duitsland kunnen komen. Veel te serieus volk.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      26 februari 2019 om 11:09

      @sabrerator: een 1100 sabre? Daar leg je het tegen veel andere voertuigen mee af.

      Login om te reageren
  44. rikus zegt

    25 februari 2019 om 18:11

    Knap stukje steigerbouw. Nee grapje, gaaf speelgoed. Geniet ervan.

    Login om te reageren
  45. pignon zegt

    25 februari 2019 om 19:00

    Supertof dat je voor deze kiest. En lef moet je niet alleen bij aankoop gebben, maar ook bij ‘t rijden. Chapeau! En veel plezier er mee ?

    Login om te reageren
  46. superhans zegt

    25 februari 2019 om 19:08

    Prachtig. Kan me goed voorstellen dat je er veel plezier aan beleeft. Hoop zelf eens in een Nomad te kunnen rijden.

    Login om te reageren
  47. MrShifra zegt

    25 februari 2019 om 22:36

    Ik zie een Honda K20 blok. Welke precies?

    Login om te reageren
  48. sander1980 zegt

    25 februari 2019 om 23:06

    VET!!! ???

    Login om te reageren
  49. bimmert zegt

    25 februari 2019 om 23:14

    Het blijft een onooglijk ding, maar wat een gaaf speelgoed!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North