• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

E30 M30B34 ombouw

Anderhalf jaar geleden besloten om naast mijn studie Werktuigbouwkunde mijn E30 323i om te bouwen. Het is een beetje een lange termijn project, maar ik wil het toch graag met jullie delen.

De huidige M20B23 is prachtig en loopt nog zijdezacht voor zijn leeftijd. In combinatie met de 3-traps automaat met overdrive maakt het voor een heerlijke cruiser. Toch miste ik een handbak en een beetje vermogen.

Terwijl ik aan het orienteren was welke motor ik er in ging lepelen, besloot ik alvast de rest van de auto voor te bereiden voor het extra gewicht en vermogen door om te bouwen van 4×100 naar 5×120. Zo heb ik wat meer keuze wat betreft velgen en remmerij. Momenteel zitten er style 32 velgen onder met transporter T5 schijven met E36 328i klauwen voor en achter 318ti schijven en klauwen.

Vervolgens heb ik mijn keuze laten vallen op de M30B34 van een 635Csi. Deze is relatief makkelijk in te bouwen en past wat mij betreft het beste bij de auto.

Deze motor ondergaat een volledige revisie (gehoont, gevlakt, kleppen ingeslepen, klepseals vervangen, alle pakkingen, waterpomp, leidingen, gereviseerde oliepomp etc.). Daarnaast worden sommige onderdelen ge-upgrade, een 284/280 nokkenas van Schrick, gesmeden tuimelaars, en een spaghetti uitlaatspruitstuk.

Voor nu hou ik het hier even bij, eerst even afwachten of er interesse is in m’n build. Er staan nog wat leuke dingen in de planning voor het interieur (o.a. originele e24 Recaro’s) en exterieur (roest)

Spotter: matthijsh96
Geüpload op: 5 februari 2019
Plaats: 0
Kenteken: Onbekend
3-serie appspot BMW E30 klassiekers M3 restomod
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • limo`s in NY
    limo`s in NY
  • e30
    e30
  • Porsche 928 GTS
    Porsche 928 GTS
  • BMW E30
    BMW E30
  • Audi RS5
    Audi RS5
  • E30 V8
    E30 V8
  • E30
    E30
  • Infiniti FX50S
    Infiniti FX50S

Lees Interacties

Reacties

  1. graafke zegt

    5 februari 2019 om 15:47

    Gaaf project!

    Login om te reageren
  2. 2wheeler zegt

    5 februari 2019 om 16:00

    Blijven delen a.u.b. dit is genieten!

    Login om te reageren
    • matthijsh96 zegt

      5 februari 2019 om 16:36

      @2wheeler: Danku, ik zie dat een paar recente foto’s niet geupload zijn met het uitlaatspruitstuk en kleppendeksel

      Login om te reageren
  3. foramen zegt

    5 februari 2019 om 16:26

    Leuk project! Zelf heb ik een e30 met m50b25 gehad, liep als een kogel.

    Login om te reageren
  4. toniominestrone zegt

    5 februari 2019 om 18:20

    Ik heb sympathie voor je project, zelf zou ik gaan om het origineel te perfectioneren,maar ik ben dan ook een echte BMW purist.

    Login om te reageren
    • matthijsh96 zegt

      5 februari 2019 om 18:26

      @toniominestrone:
      Ik houd alle originele onderdelen, en de enige onomkeerbare aanpassing zal 2cm verplaatsing van de firewall zijn.

      Ik heb er zelf ook lang over getwijfeld, maar dit is meer een restomod dan de zoveelste m50 turbo met rolkooi (niet dat daar iets mis mee is :p).

      Login om te reageren
  5. mats106rallye zegt

    5 februari 2019 om 20:28

    Toff!! Mooi project meer van dit soort posts zouden leuk zijn

    Login om te reageren
  6. jens28 zegt

    5 februari 2019 om 22:58

    Heel gaaf! Keep us posted!!

    Login om te reageren
  7. jeffreyderuiter zegt

    6 februari 2019 om 00:42

    Meer meer meer!! Dit is toch fantastisch!

    Login om te reageren
  8. kennone zegt

    6 februari 2019 om 07:44

    Heel gaaf project!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North