• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gangstah wheels

Dikke Cadillac Fleetwood nabij een hoerenkot in Chillburg

Spotter: Shenkie
Geüpload op: 18 februari 2019
Plaats: 0
Kenteken: Onbekend
appspot Cadillac Fleetwood klassiekers zwart
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Bentley Continental Prototype
    Bentley Continental Prototype
  • 24h Francorchamps: X-Bow & Porsche
    24h Francorchamps: X-Bow & Porsche
  • Cadillac Fleetwood
    Cadillac Fleetwood
  • Cadillac Fleetwood 74
    Cadillac Fleetwood 74
  • Van de nood een deugd maken
    Van de nood een deugd maken
  • m6
    m6
  • Cadillac Fleetwood
    Cadillac Fleetwood
  • Cadillac
    Cadillac

Lees Interacties

Reacties

  1. ghost zegt

    18 februari 2019 om 19:37

    Wel dikke wagen!

    Login om te reageren
  2. fendercd60 zegt

    18 februari 2019 om 19:40

    Vet zeg!

    Login om te reageren
  3. thomcarspotter zegt

    18 februari 2019 om 19:45

    Wat een lengte zeg haha! Geniaal ding!

    Login om te reageren
    • sanderp zegt

      18 februari 2019 om 20:26

      @thomcarspotter: That’s what she said ?

      Login om te reageren
  4. toyotafortuner zegt

    18 februari 2019 om 21:00

    Dacht even dat ie origineel Nederlands was.

    Toch nog een hele fijne wagen en spot ??

    Login om te reageren
  5. desjonnies zegt

    24 februari 2019 om 15:27

    1967, iedere Europese wagen was gewoon zielig als je de uitrusting en specificaties van deze Cadillac zag.

    Login om te reageren
    • wahltiroler zegt

      24 februari 2019 om 16:04

      @desjonnies: iedere Amerikaanse wagen is eigenlijk nog steeds zielig op bochtige Europese (berg)wegen zoals in de Eiffel, Tirol of de Stelvio

      En echt tot tranen toe belachelijk zijn deze veerboten als ze door een Polo / 208 GTi (met “naaimachinemotor”) verlende S-klasse…

      volledig zoek gereden worden ??

      Login om te reageren
      • e90320d208pk zegt

        24 februari 2019 om 16:14

        @wahltiroler: Daar zijn deze Amerikaanse sloepen toch ook niet voor gemaakt, om op bochtige wegen te gaan knallen. Straight on in de zo meest mogelijk relaxte manier. Niks meer, niks minder. :)

        Login om te reageren
        • wahltiroler zegt

          24 februari 2019 om 17:45

          @e90320d208pk: dat klopt maar daar heb je ook andere comfortabele auto’s voor

          Login om te reageren
          • mopar zegt

            24 februari 2019 om 18:41

            @wahltiroler: Daar heb je andere comfortabele auto’s voor? Welke precies? In de jaren ‘60 was dit het neusje van de zalm qua comfort en luxe. Rollers en Bentleys uit die tijd kwamen technisch gezien eigenlijk nog uit de jaren ‘40 en hadden half de opties die op deze wagen zat niet. Mercedes had de 600 maar die, zoals veel Duitse uber bakken, had de betrouwbaarheid van een Italiaanse politicus. De rest van Merc lineup bestond uit miezerige 6 cilindertjes met de helft van het vermogen van deze cadillac. BMW’s waren toen burgerlijke bakjes en laten we over Audi nog maar niet praten

            Destijds kocht je, als je het gemaakt had gewoon een Cadillac. Was in Nederland ook zo, mijn vader verteld me nog verhalen over hoe veel “dikke” Amerikanen er vroeger in Nederland reden. Geef ze eens ongelijk, als je het toen gemaakt had kon je of een miezerige 280SE halen of voor ongeveer hetzelfde zo’n fleetwood met dubbel het vermogen en veel meer opties.

            Je mag het natuurlijk helemaal niets vinden zo’n landyacht maar om te zeggen dat het waardeloze auto’s zijn en dat “letterijk iedere moderne Amerikaan” ruk is op bochtige wegen (hallo Corvette, ZO6, ZR-1, ZL-1, CTS-V) wil zeggen dat je of geen ruk van auto’s af weet of gewoon zit te trollen. Hoop op het laatste.

            Login om te reageren
            • tenaci zegt

              24 februari 2019 om 19:11

              @mopar: I applaud you sir!

              Login om te reageren
            • kapitein zegt

              24 februari 2019 om 19:20

              @mopar: Amen!

              Login om te reageren
            • lincoln zegt

              24 februari 2019 om 20:19

              @mopar:

              Lache toch ..
              Ga em denk voordragen voor de Nobelprijs natuurkunde ..

              Login om te reageren
            • RobUSA zegt

              24 februari 2019 om 20:55

              @mopar: Het is niet het laatste helaas alhoewel Wahl-troler wel dichtbij komt. Sommige kids laten wel heel erg blijken beter op Donaldduck.nl te kunnen blijven en daar hun wijsheid te verkondigen.

              Login om te reageren
            • desjonnies zegt

              24 februari 2019 om 21:25

              @mopar:
              Ik ben opgegroeid met de 1960 Oldsmobile ninety-eight van de buren.
              Pa reed Peugeot en probeerde eens een Mercedes190D heckflosse. Beiden uiterst zielig vergeleken met die Olds.

              Login om te reageren
              • mopar zegt

                24 februari 2019 om 21:48

                @desjonnies: Mijn pa wilde vroeger dolgraag een Mustang maar kon hem toen als 20’er niet betalen. Kocht de poor mans versie destijds; de ‘77 Toyota Celica. Had hij toch de looks maar niet het geluid :)

            • melcon zegt

              25 februari 2019 om 07:55

              @mopar: Met 2670 kg rijklaar gewicht had ie ook wel het dubbele vermogen nodig. Het 1967 model zou 340 SAE pk hebben volgens wikipedia. Dan is een 300SEL 6.3 toch een stuk leuker (247 pk op 1765 kg rijklaar). De 280 SE / SEL 3.5 hadden ook gewoon 200 pk op 1680 kg rijklaar. Kwa pk/kg ligt dat gewoon erg dichtbij elkaar. Dus ja de helft van het vermogen in is voldoende ;-) Op die mercedessen zat ook alles (Centrale deurvergrendeling, airco, elektrische ramen rondom, etc. en daarboven op fatsoenlijke wielophanging met dubbele draagarmen.).

              Daarnaast had je in die periode uiteraard de Citroën DS, als we het dan toch over innovatie & comfort hebben, dan is dat wel de auto die alles makkelijk topt in die periode. In het sportieve spectrum hadden we dan ook nog de Maseratie Quattroporte I Series I (260 pk) / Series II (290 pk) op 1757 kg. Die lust z’n fleetwood als ontbijt (de 4700 was de snelste 4 deurs sedan van z’n tijd) ;-)

              Ik snap uiteraard je reactie, een polo / 208 GTi vergelijken met een luxe jaren 60 sloep is een hele kromme vergelijking, maar stellen dat de Europese auto industrie geen comfortable en/of snelle auto’s had in de jaren 60 is weer het andere uiterste. Dat je een voorliefde voor Amerikaanse automobielen hebtn blijkt wel uit je nickname en dat mag uiteraard, maar het is toch wel een stukje minder zwart/wit als je wil doen voorkomen. Niet dat er wat mis met een fleetwood, zeker een hele leuke auto (en belachelijk groot ;-) ).

              Login om te reageren
              • mopar zegt

                25 februari 2019 om 08:39

                @melcon: Sorry maar een DS of Quattroporte is op geen enkel opzicht een vergelijkbare auto. Ten eerste is een Maserati uit die tijd gewoon een regelrechte rampenbak en lag de aanschafprijs ook veel hoger. Zo’n cadillac heeft technisch gewoon het eeuwige leven. Zoals je al vermeld zijn die motoren behoorlijk onderstressed. Een DS, tsja comfortabel is het zeker maar qua prestaties behoorlijk behelpen, Citroën had gewoon die 6 cilinder erin moeten lepelen waarvoor ze hem oorspronkelijk hadden ontworpen.

                De 6.3 van Mercedes was een niche model, beetje als een AMG vandaag, kan je niet vergelijken met een standaard Cadillac, dat was namelijk gewoon een normale luxewagen.

                Het klopt dat de Mercedessen uit die tijd aardig waren uitgerust maar dan nog konden ze niet in de buurt komen van deze cadillac. Zaken die Cadillac in de jaren ‘50 al had zoals automatische koplampen met automatisch grootlicht, handsfree bediening van de radio (dmv knoppen op de vloer die je met je linker voet kon bedienen) en niveauregeling die moest Mercedes nog gebruiken.

                De enige wagens die in de jaren’60/‘70 weerstand konen bieden vanuit Europa waren de Jaguars. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers, destijds was de XJ serie de best verkochte Europese luxeauto in de VS. Cadillac liet ook vaak genoeg in hun promofilmpjes doorschemeren dat ze Jaguar als hun Europese concurrent zagen.

                Dus hoewel ik zeker een voorliefde heb voor amerikanen (terwijl mijn daily privé gewoon een BMW is) durf ik wel te stellen dat Cadillac vroeger echt bar weinig concurrentie vanuit Europa had.

        • wahltiroler zegt

          24 februari 2019 om 18:05

          @e90320d208pk: ja straight on in de meest relaxte manier naar de kleinkinderen en terug…

          naar huis ??

          Login om te reageren
      • lincoln zegt

        24 februari 2019 om 16:34

        @wahltiroler:

        Ben jij een hoger opgeleide ??

        Login om te reageren
        • wahltiroler zegt

          24 februari 2019 om 17:44

          @lincoln: ben jij een schoolverlater?

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            24 februari 2019 om 17:49

            @wahltiroler:

            Je zal idd nog veeeeeel scholing nodig hebben ..

            Login om te reageren
            • wahltiroler zegt

              24 februari 2019 om 18:06

              @lincoln: geeft niks joh…

              ik ook ?

              Login om te reageren
              • RobUSA zegt

                24 februari 2019 om 21:04

                @wahltiroler: Zo simpel dat je niet eens Nurbergringtijden kan googlen ? Of uberhaupt auto kennis kan downloaden in je hersenen ? Gratis tips Corvette ZO6/ZR1, Mustang GT350/500, Camaro ZL1/1LE,Dodge Viper en Tesla ooit van gehoord ? Denk het niet en dat komt omdat je nooit verder mocht dan je lokale VW dealer om de hoek en geen internet in je keldertje hebt.

              • RobUSA zegt

                24 februari 2019 om 22:09

                @RobUSA: P.S. Tesla was fout in het rijtje bochten koningen maar moest in het nieuw te vormen rijtje snelste 0-100 tijden samen met de Dodge Demon.

            • dawwg zegt

              24 februari 2019 om 18:10

              @lincoln: Zei de intrigant vanaf z’n vette zetel …

              Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        24 februari 2019 om 18:39

        @wahltiroler:
        De Europese auto was zieliger, met 1 truttig binnenlichtje ARKO en zijn plastic bekleding en een heuse 4-bak ! .
        Deze Amerikanen hadden courtesy lights in het interieur, automatische Airco, elektrisch verstelbare zetels een super radio met zender zoek functie, brokaat bekleding of leer, een automaat gekoppeld aan een V8, ruitenwissers met meerdere snelheden elektrische ruitensproeier en een interval stand, stond je daar met je lullige Mercedes 280 S

        Login om te reageren
        • wahltiroler zegt

          24 februari 2019 om 19:09

          @desjonnies: zieliger truttiger wie weet maar wel meer bruikbaar op Europese, Aziatische en Afrikaanse wegen.

          Waarom denk je dat je in China zoveel (oude) en nieuwe VWs ziet en in Afrika zoveel Peugs. Waarom zie je wereldwijd weinig jeeps en veel Toyota’s?

          dat was in de 20e eeuw zo en nu ook het geval…

          Amerikaanse auto’s zijn leuk om in de states 90 kmh over de oersaaie highways te rijden….

          maar in de rest vd wereld zijn ze zo leuk als een prostitueerte zonder
          Vagina…
          Leuk! maar je hebt er geen kut aan.

          Iedereen die ze koopt en geniet…

          Veel plezier!

          Maar hoe hard the Donald ook schreeuwt al zouden ze de helft van een Dacia kosten…

          we hebben in Azïen en Euroba beter sneller comfortabeler agieler en zuiniger spul.

          Over smaak valt niet te twisten. Veel plezier net je US car…

          maar hier zijn ze totaal overbodig…
          wat uit de verkoopcijfers blijkt

          Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            24 februari 2019 om 19:21

            @wahltiroler:
            Dat is een simpel economisch gegeven : de wet van de remmende voorsrpong
            Andere opkomende landen en dan doel ik nog meer op de Japanners dan de zo geliefde Europeanen werkten harder, ontwikkelden beter hadden beter kwalitietscontrole en stelden hogere eisen aan hun producten.

            Peugeot was geliefd in Afrika omdat de 404 een volkomen gesloten aandrijfsysteem had waarbij de cardanas in een buis zat opgesloten, dus rotsen en stenen deden de 404 niet zo veel en de 404 was voorzien van idioot lange veerwegen en daarom bijzonder geschikt voor afrika.

            Login om te reageren
            • wahltiroler zegt

              24 februari 2019 om 19:30

              @desjonnies: De wet van de remmende voorsprong is obsoleet…

              na een teleurstellende periode verkopen Europese en Aziatisch auto’s wereldwijd goed/beter.

              En US auto’s mog steeds niet…

              Hoe lang hebben ze nog nodig?
              Maybe in a next life maar voorlopig wil buiten de US niemand ze…

              waarom er is beter passend spul

              Login om te reageren
              • desjonnies zegt

                24 februari 2019 om 20:00

                @wahltiroler:
                Ja en zijn de Koreanen het nu over aan het nemen en straks komen de Chinese merken, dus wat is je punt ?
                Merken kunnen alleen blijven bestaan als ze globaal denken, en laten de Amerikanen als GM en FORD daarmee begonnen zijn.

              • wahltiroler zegt

                24 februari 2019 om 20:10

                @desjonnies: en globaal uiterst succesvol zijn

          • mopar zegt

            24 februari 2019 om 19:26

            @wahltiroler: Ik woon zelf in China en Buick, Cadillac en Lincoln worden hier anders super goed verkocht. China is eigenlijk de enige reden dat het merk Buick nog bestaat (gaf GM zelf ook toe). Ze zijn er zo dol op dat 80% van de productie hierheen gaat. Buick maakt zelfs speciale modellen die alleen maar hier te koop zijn. Dus ja, die Amerikanen verkopen top hier. Volkswagens worden alleen gekocht door Chinezen die daarmee denken Duitse “kwaliteit” te kopen, niet wetende dat die Chinese VW modellen zoals de Magotan (Google hem maar) gewoon hier in elkaar geschroefd worden. Duitse auto’s hebben hier nogal een slecht imago, top om nieuw te kopen en na 3 jaar snel wegdoen voor ze problemen geven. Ze hebben liever Japans. Dat heeft ook zijn uitwerking op de restwaarde van Mercedes en BMW. Voor een appel en een ei kan je hier leuke jong gebruikte Duitsers kopen.

            Login om te reageren
            • wahltiroler zegt

              24 februari 2019 om 20:02

              @mopar: China is eigenlijk de enige reden dat het merk Buick nog bestaat (gaf GM zelf ook toe).

              lijkt me veelzeggend toch?

              https://www.iol.co.za/motoring/industry-news/these-were-the-worlds-25-top-selling-vehicles-in-2017-13400918

              maar de cijfers spreken voor zich.

              Jij vindt ze super ik niet…
              so be it…

              Alleen je moet toch toegeven dat die US cars in dichtbebolkte gebieden buiten de US toch niet handig zijn…

              Maar lekker belanrijk jij (en ook anderen) kan(kunnen)er van genieten… en daar gaat het toch om ?

              Login om te reageren
              • mopar zegt

                24 februari 2019 om 21:44

                @wahltiroler: Ik zou geen dingen aannemen beste Wahltiroler. Ik vind Buick grafbakken. Wilde gewoon aangeven (vooral met de andere post) dat er wel degelijk een markt voor deze auto’s bestaat/(stond).

                Uiteraard moet iedereen gewoon rijden wat diegene wil. Zou saai worden als we allemaal in saaie Duitsers zouden rijden. Heb geen moeite om dat als BMW rijder te zeggen.

              • wahltiroler zegt

                24 februari 2019 om 22:04

                @mopar: daar heb je gelijk allen in de zeldfe Duitse, Amerikaanse, Franse, Italiaanse, Japans etc etc grafbakken

                https://goo.gl/images/HtcmKt

                zou erg saai worden…

                en gelukkig heb je als BMW rijder geen moeite je mening te ventileren…

                maar zou her niet gelukkig zijn als anderen, niet welgevallige, meningen ook, zonder moeite, zouden accepteren?

                Prettig avond sleep well! ?

            • emping zegt

              25 februari 2019 om 08:10

              @mopar: Ik woon er zelf al meer dan 11 jaar maar de Lincolns doen het echt niet zo “super” goed als jij aangeeft, Cadillac doet het iets beter en ja vooral de Buick Excelle doet het goed.

              Login om te reageren
              • mopar zegt

                25 februari 2019 om 08:41

                @emping: Weet niet waar jij zit maar in Guangdong rijden ze genoeg rond. Afijn, je snapt de punt die ik probeerde te maken vast wel.

          • RobUSA zegt

            24 februari 2019 om 21:08

            @wahltiroler: Je haalt het IQ van heel Oostenrijk met tientallen punten naar beneden met zulk gezwets of moet ik zeggen in je inrichting ? Moeilijk googlen idd in een dwangbuis aan je bed vast, sorry maar wel beter zo te lezen. SMH

            Login om te reageren
            • wahltiroler zegt

              24 februari 2019 om 21:44

              @RobUSA: ach gut Robje je verheft het niveau hier.

              Heb je ook nog iets zinnigs/imhoudelijks bij te dragen of wil je alleen maar een beetje rellen omdat er iemand kritiek heeft op Amerikaanse auto’s…

              He joh ieder zijn ding jij vind Amerikaanse sleeën super ik niet…

              so be it en dat mag toch…

              onder (intelligente) volwassenen?

              Jij blijft bij jouw mening, in bij de mij e en die luidt handig zijn Ami-sloepen niet buiten de USA

              Smaken verschillen… toch?
              leven en laten leven?

              Login om te reageren
      • shiva zegt

        25 februari 2019 om 16:20

        @wahltiroler:
        Wat voor een triest figuur ben jij?
        Ten eerste is deze lompe slee een stuk lichter dan de gemiddelde moderne duitse SUV.
        Dan ga je een luxe slee vergelijken met een kleine hatchback, bij BMW zal hun 2 serie ook wendbaarder zijn dan de 7serie.
        En welke moderne Amerikaan is zo veel slechter als zijn Europese concurrentie?
        De Corvette kan gerust op tegen over een 911.
        De CTS V kan op tegen de 3 serie
        En ik vind de 6 serie/SL niet moeten onderdoen voor de Mustang GT. Bij BMW en Mercedes is het interieur mooier op elk ander vlak wint de Ford.

        Login om te reageren
        • wahltiroler zegt

          25 februari 2019 om 19:30

          @shiva: Een corvette is leuk en ook goed.

          maar als je Een grote Nenz met een grote Amerikasn vergelijkt is er toch een wereld vsn verschil.

          Dat jij blij met je Amerikaan bent is jouw ding en IK gs jou dasrom nog geen triest figuur noemen.

          Echter als die Amisloepen zo geweldig zijn wasrom worden er dan in Europa zo weinig verkocht?

          Login om te reageren
    • garp zegt

      24 februari 2019 om 16:08

      @desjonnies: het mooiste jaar van Cadillac, 1967!

      Login om te reageren
  6. mopar70 zegt

    24 februari 2019 om 15:42

    Doe ff Cadie in Caddie veranderen

    Login om te reageren
    • gulli zegt

      24 februari 2019 om 16:28

      @mopar70: als jij doet nog ff wat aan je Nederlandse grammatica doet veranderen doet

      Login om te reageren
  7. frank2b zegt

    24 februari 2019 om 15:46

    Het ding is gewoon twee keer zo lang als het huis breed is ….

    Login om te reageren
  8. berrybentley zegt

    24 februari 2019 om 15:52

    Dit is nou gaaf zeg!

    Login om te reageren
  9. bertorelli zegt

    24 februari 2019 om 16:43

    Heerlijke sloep.
    Lekker een highway door Nevada of Utah opzoeken en toeren.

    Login om te reageren
  10. jack_abarth zegt

    24 februari 2019 om 16:53

    Nu alleen nog de champagne, hoeren en coke op een zilveren schaaltje op de achterbank??

    Login om te reageren
  11. BaRa zegt

    24 februari 2019 om 17:14

    Fantastische bak qua vormgeving. De wegligging heb ik nooit wat gevonden. Het deint teveel. Dan was een DS beter bedacht (en heel wat ouder dan dit).

    Login om te reageren
  12. drdrift zegt

    24 februari 2019 om 18:32

    Is van studentenvereniging Plato..

    Login om te reageren
    • rikr4 zegt

      24 februari 2019 om 20:16

      @drdrift: nee hoor, dat is hem niet

      Login om te reageren
  13. agdesigns zegt

    24 februari 2019 om 19:58

    Wat een lange wagen zeg… tegenover het smalle huis nog langer ogend. Totaal onpraktisch maar heeft wel wat

    Login om te reageren
  14. vroaaar zegt

    24 februari 2019 om 23:38

    Prima op z’n plek dus die hoerensloep…

    Login om te reageren
  15. emping zegt

    25 februari 2019 om 08:05

    Doet me denken aan de wagen van de oude man van Pawnstars. lekkere sloep.

    Login om te reageren
  16. edhageman zegt

    25 februari 2019 om 12:33

    wat zijn jullie aan het ruzieën over zo een lelijke hoerensloep. Het is kicken om er in te rijden, zeker in Nederland, maar mooi en praktisch is anders.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North