• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Onderhoud aan de S2000

Jaarlijks groot onderhoud door specialist DLE waar ik bij kon blijven. Zie de F20C nokkenassen met VTEC nokken welke hydraulisch van positie worden veranderd door aansturing van de ECU.

Spotter: tonniejj
Geüpload op: 12 februari 2019
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
blauw Honda mijn-auto S2000
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Ferrari California
    Ferrari California
  • Honda s2000
    Honda s2000
  • Honda S2000
    Honda S2000
  • Gezien in Frankfurt BMW
    Gezien in Frankfurt BMW
  • Honda S2000
    Honda S2000
  • Honda S2000
    Honda S2000
  • Maserati GranTurismo
    Maserati GranTurismo
  • Ford Edge Sport
    Ford Edge Sport

Lees Interacties

Reacties

  1. rob636 zegt

    12 februari 2019 om 12:12

    Mooi stukje techniek, bovendien een mooie auto!

    Login om te reageren
    • tonniejj zegt

      13 februari 2019 om 07:43

      @rob636: thanks, nog steeds erg blij mee

      Login om te reageren
  2. jeppie zegt

    12 februari 2019 om 15:50

    Hoe ingenieus, ik snap er de ballen vam hahah

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      12 februari 2019 om 19:51

      @jeppie: wellicht kan @willeme dit eens uitleggen..mits het nog niet al is gebeurd..staat mij van bij dat VTEC wel al eens langs is gekomen.

      Login om te reageren
    • zweed zegt

      13 februari 2019 om 00:30

      @jeppie: Bij bepaald aantal touren worden die nokken (die de kleppen open duwen) gewijzigd van grootte.

      Login om te reageren
  3. tonniejj zegt

    13 februari 2019 om 07:29

    Willeme heeft ooit een special over de S2000 geschreven ja.
    Met de grotere nokken geactiveerd worden de kleppen dieper en langer de cilinder in geduwd, zodat meer brandstof mengsel naar binnen kan, en uitlaat eruit. Dit geeft in de S vanaf 5800 toeren 30% meer vermogen, die VTEC kick. Waarom niet altijd deze nokken vorm en over het hele toeren vertrek meer vermogen? Om dus zuiniger te kunnen rijden in het lagere rpm gebied, en meer comfortabel (lees: niet zo nerveus als in het boven bereik).
    De bak verhoudingen zijn zo dat wanneer je van bijna de top opschakeld je ook weer boven de 6000 uitkomt dus gewoon t VTEC vermogen behoud.

    Login om te reageren
  4. goodolddays zegt

    13 februari 2019 om 12:28

    Gewoon geil, blijft een topauto

    Login om te reageren
  5. spyderman zegt

    28 april 2019 om 22:36

    Ik heb er 15 jaar lang één gehad, iedere km met een big ? gereden, open airintake erin en de OZ superleggera wielen eronder. Heel veel mooie km gewenst

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North