Staat deze op after market wielen? Staan er mooi onder maar ik heb dan wel het idee dat je bij zo’n lichte auto het weggedrag geweld aan kan doen met te zware wielen..
Iemand info?
Wel echt een mooie kleur voor deze prachtige wagen.
@w0o0dy: De meeste lichtmetalen velgen zijn (inderdaad) helemaal niet ‘licht’; dus misschien zijn dit juist ‘echte’ met minder onafgeveerd gewicht ? Iemand die meer weet ???
Donkerblauw staat hem duidelijk wel beter dan licht. In het lichtblauw is het echt een speelgoed auto.. dit ziet er veel netter en serieuzer uit. Tof hoor!
Stond dit weekend ook een heel zootje bij Capital Cars & Classics in Amsterdam. Ik vind het een leuke auto, maar niet 70k leuk. Als je ‘m ziet is het veel meer een concurrent voor auto’s als de MX-5 2.0 en BRZ / GT86 ipv categorie Porsche Cayman. Ook een TT is goedkoper. Ergens heb ik het idee dat Renault wel aardig wat marge pakt op dit model. Voor 50k is ‘ie het overwegen waard, nu niet.
@davelepeef: cayman gewichtopgave is uiterst theoretisch, met vergelijkbare uitrusting weegt een 718 cayman pdk minstens een echte 300kg meer… De Alpine is echt zo licht als opgegeven.
@jupke: een MX5 2.0 is ook maar 1050kg DIN. Wel zonder turbo en met manueel. Maar geen middenmotor. Beide zijn favorieten van me, als je enkel plaats nodigt hebt voor twee en heel weinig bagage. De GT86/BRZ zijn dan weer praktischer dan een 911 en zo gezien zijn ze ook best licht (~1250kg DIN).
@Onehp: ik ben ook wel fan van deze klasse auto’s. Ze rijden bovengemiddeld goed, en door het lage gewicht pakken ze vrij gunstig uit in ons dure land (qua MRB, verzekering ook dankzij bescheiden vermogen). Ik heb zelf een MX-5 ND 1.5l, die duikt zelfs onder de 1000 kg. Alleen qua prestaties wel een stukje trager dan alpine / brz / cayman natuurlijk
Wat een anonieme nietszeggende emotieloze auto. Snap de historische Alpine begeerlijkheid maar dit is een gehypte doorvertaling. Had net zo goed een Fiat of Mazda achtige kunnen zijn
Als ik er een ging aanschaffen mocht ie ook zo worden. Fraaie kleur en weer eens gewoon lichtgekleurde velgen ipv al dat zwart staat ‘m ook zeer goed. Mooi dus!
ozzytrk zegt
Toevallig dat we dit model hebben gespot op zelfde dag. Mijne was met ander kenteken zelfde kleur
fendercd60 zegt
Lekker kleurtje.
bizzarrini zegt
Wauw
w0o0dy zegt
Staat deze op after market wielen? Staan er mooi onder maar ik heb dan wel het idee dat je bij zo’n lichte auto het weggedrag geweld aan kan doen met te zware wielen..
Iemand info?
Wel echt een mooie kleur voor deze prachtige wagen.
dawwg zegt
@w0o0dy: De meeste lichtmetalen velgen zijn (inderdaad) helemaal niet ‘licht’; dus misschien zijn dit juist ‘echte’ met minder onafgeveerd gewicht ? Iemand die meer weet ???
kapitein zegt
@w0o0dy: Er staat Alpine in de rand, dus het lijkt me dat ze origineel zijn.
amghans zegt
@kapitein:
Lijkt mij ook.
En qua gewicht : een gesmede velg in dit formaat zou niet meer dan een kilo of 8 te wegen. Da’s toch mooi licht.
suzikubelona zegt
@w0o0dy: Dit zijn gewoon originele wielen, maar dan volledig zilver in plaats van met donkere accenten. https://goo.gl/images/3muXCy
a110 zegt
@suzikubelona: klopt, wij hebben deze ook. Zijn in principe dezelfde als die van de premier edition, maar dan is er niks donker gemaakt
rikrace zegt
@w0o0dy: Dit zijn inderdaad ook de af fabriek velgen -> https://d3lp4xedbqa8a5.cloudfront.net/s3/digital-cougar-assets/whichcar/2018/10/12/-1/2019-Alpine-A110-launches-in-Australia.jpg
Er zijn meerdere keuzes in velgdesigns overigens.
Deze staat ook goed op dat Donkerblauwe met de naam ‘Bleu Abysse’
https://www.autozine.nl/cache/simplescale/728/26407.jpg
alfalfa zegt
@w0o0dy: ik heb gesmede velgen op mn 4C laten zetten, dat scheelde 1,5 kg per 18” velg aan de voorkant en 2 kg per 19” velg aan de achterkant.
bischero zegt
@alfalfa: dat is serieus veel verschil!
flatsixx zegt
Bloedgeil? Muah maar wel fraai
mats106rallye zegt
Top kleur
thomashofman1 zegt
Oeh dit staat nog beter dan lichtblauw
ghost zegt
Deze kleur blauw i.t.t. de lichtere blauwe kleur is meer chique. Waar die lichtere blauwe kleur meer sportiviteit uitstraalt in mijn optiek.
escort77 zegt
Ze heeft ‘m wel lekker geparkeerd.
joppe zegt
Wat dikkere banden zouden hier goed onder staan. Beetje zoals dat vroeger ook gewoon mocht
donjunior zegt
Donkerblauw staat hem duidelijk wel beter dan licht. In het lichtblauw is het echt een speelgoed auto.. dit ziet er veel netter en serieuzer uit. Tof hoor!
lolikbenbol zegt
Veel beter dan dat babyblauw
maarten_zoutendijk zegt
Stond dit weekend ook een heel zootje bij Capital Cars & Classics in Amsterdam. Ik vind het een leuke auto, maar niet 70k leuk. Als je ‘m ziet is het veel meer een concurrent voor auto’s als de MX-5 2.0 en BRZ / GT86 ipv categorie Porsche Cayman. Ook een TT is goedkoper. Ergens heb ik het idee dat Renault wel aardig wat marge pakt op dit model. Voor 50k is ‘ie het overwegen waard, nu niet.
trolle zegt
@maarten_zoutendijk: afhankelijk van het circuit is de alpine ongeveer 1sec trager dan de cayman.
davelepeef zegt
@trolle: dat leek me best sterk maar als je ziet dat een Cayman ruim 200kg meer weegt is dat zo gek nog niet!
Onehp zegt
@davelepeef: cayman gewichtopgave is uiterst theoretisch, met vergelijkbare uitrusting weegt een 718 cayman pdk minstens een echte 300kg meer… De Alpine is echt zo licht als opgegeven.
davelepeef zegt
@Onehp: nouja da’s ook wat overdreven. Meen dat ik op de website van Porsche 1330kg zag. Daar hoeven we geen 300kg meer bij op te tellen…
Onehp zegt
@davelepeef: sorry, bedoel dus 300kg meer dan de A110…
maarten_zoutendijk zegt
@Onehp: Maar de Alpine is in RL écht een kleine auto. Een Cayman / Boxster is veel meer auto, dus dat gewicht vertaalt zich ook wel weer in formaat.
davelepeef zegt
@maarten_zoutendijk: zit een 2e hands 4C er niet in voor deze prijs??
maarten_zoutendijk zegt
@davelepeef: had ik nog niet naar gekeken, die is nieuw ook niet goedkoop. Tweedehands lijken ze nog niet echt onder de 50k te duiken.
jupke zegt
@maarten_zoutendijk: hij is niet te vergelijken met die auto’s die jij noemt! Hij is uit aluminium en weegt maar 1100 kg.
Onehp zegt
@jupke: een MX5 2.0 is ook maar 1050kg DIN. Wel zonder turbo en met manueel. Maar geen middenmotor. Beide zijn favorieten van me, als je enkel plaats nodigt hebt voor twee en heel weinig bagage. De GT86/BRZ zijn dan weer praktischer dan een 911 en zo gezien zijn ze ook best licht (~1250kg DIN).
maarten_zoutendijk zegt
@Onehp: ik ben ook wel fan van deze klasse auto’s. Ze rijden bovengemiddeld goed, en door het lage gewicht pakken ze vrij gunstig uit in ons dure land (qua MRB, verzekering ook dankzij bescheiden vermogen). Ik heb zelf een MX-5 ND 1.5l, die duikt zelfs onder de 1000 kg. Alleen qua prestaties wel een stukje trager dan alpine / brz / cayman natuurlijk
davelepeef zegt
@jupke: hoewel je daar gelijk in hebt, heeft hij wel een punt. Hij ziet er inderdaad uit alsof ie in die klasse valt.
maarten_zoutendijk zegt
@davelepeef: exact, dus moet renault het ons liefhebbers niet zo moeilijk maken maar de prijs een beetje rechttrekken ;)
mpgc zegt
Wow, deze kleur staat hem ook heel mooi.
basr32 zegt
Heb echt helemaal niks met die Alpine’s
emping zegt
Niet verkeerd maar deze mag toch liever een iets sportiever kleurtje hebben.
prop zegt
Wat een anonieme nietszeggende emotieloze auto. Snap de historische Alpine begeerlijkheid maar dit is een gehypte doorvertaling. Had net zo goed een Fiat of Mazda achtige kunnen zijn
hhitalia zegt
Erg gave sportwagen zo
jeppie zegt
Fijne kleur zeg!
clubbtraxx zegt
Als ik er een ging aanschaffen mocht ie ook zo worden. Fraaie kleur en weer eens gewoon lichtgekleurde velgen ipv al dat zwart staat ‘m ook zeer goed. Mooi dus!