• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De IS-F van m’n vrouw

Begin vorig jaar aangeschaft ivm geboorte van ons eerste kind. Zelf reed ik tot voorkort in die andere oude Japanner op de foto's, mijn eerste auto liefde. Daar pasten niet veel baby's in (je kunt de passagiers airbag niet eens uitzetten en ze maken geen maxi-cosi's met strut bar montage :-)).

Fijne hoogtoerige 5L V8 en een beschaafd uitlaat systeem (alles is OEM). Boven de ~3500 toeren opent een vacuüm klep om een tweede inlaat traject te openen met als gevolg een fijn V8 geroffel. Dat en z'n stacked exaust waren natuurlijk de signature USPs. Onder de 3500 toeren val je enkel op voor de kenner.

De 2UR-GSE (die in gemodificeerde vorm nog steeds in de RC-F, GS-F en LC500 te vinden is) was voor z'n tijd een geavanceerde V8. Geen HEMI of ander simpel Americaans ontwerp, maar twee holle camshafts per bank en variabele in/uitlaat kleppen timing. Een 4.6L blok van Toyota vormde de basis en en Yamaha heeft de kop geoptimaliseerde (voor een fijn intake geluid, neem ik aan).

Dit blok heeft zowel port-injectie als indirecte injectie (2 injectors per cilinder dus) met een hoog en lage druk brandstof systeem voor optimale inspuiting in alle omstandigheden. De versie in de IS-F heeft geen Atkison cyclus zoals later in de RC-F, maar op laag toerental kun je (of iig mijn vriendin), prima cruisen op minder dan 1 op 10. En dat voor een atmosferische 5.0 V8 uit 2007…

Voor 1 kind naar mijn mening bijzonder praktisch. Voldoende ruimte en isofix. Stil als moet. Baby is ook zo wakker als je even gas geeft ;-).

Spotter: oeverwal
Geüpload op: 27 maart 2019
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
350z combo coupe grijs IS IS-F kies-maar Lexus mijn-auto Nissan V6 V8 z33 zwart
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Nissan 350z
    Nissan 350z
  • Eerste eigen auto: 350Z
    Eerste eigen auto: 350Z
  • Huracan Perfomantes op IAMS
    Huracan Perfomantes op IAMS
  • Aston Martin DB9 LM!!
    Aston Martin DB9 LM!!
  • Porsche 911 Carrera 2.7
    Porsche 911 Carrera 2.7
  • Mijn 350Z
    Mijn 350Z
  • Nieuwe auto!
    Nieuwe auto!
  • lamborghini gallardo lp560-4
    lamborghini gallardo lp560-4

Lees Interacties

Reacties

  1. n0zem zegt

    27 maart 2019 om 22:05

    Gaaf! Mooi verhaal en jaloersmakende wagen! Wat een leventje voor die kleine!

    Login om te reageren
  2. emping zegt

    28 maart 2019 om 06:28

    Dat is een lekker duo om op de oprit te hebben. Blij dat ik zelf geen kinderen heb en dus nooit in deze positie hoeft te zitten.

    Login om te reageren
  3. davelepeef zegt

    28 maart 2019 om 07:58

    Zou mijn keuze niet zijn maar desondanks wel een hele goede! Maare, dat van Yamaha en het geluid, da’s een geintje toch?? Je weet dat Yamaha vaker motoren voor andere merken ontwikkeld heeft?

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      28 maart 2019 om 11:57

      @davelepeef: zoals de V8 voor Volvo inderdaad.

      Login om te reageren
      • gulli zegt

        28 maart 2019 om 12:15

        @stephane8200: en de 1.7 van de Ford Puma is door Yamaha gefinetuned

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          28 maart 2019 om 15:31

          @gulli: de Europese Zetec-s dacht ik, is er ook in 1.25 (had ik in een Fiesta) en 1.4 meen ik? Volgens mij bar weinig overeenkomsten met de reguliere zetec?

          Login om te reageren
      • srthellcat zegt

        28 maart 2019 om 22:54

        @stephane8200: v10 van de lfa

        Login om te reageren
    • fanboy zegt

      28 maart 2019 om 13:26

      @davelepeef: Yamaha ontwikkelt zelden hele motorblokken zoals voor Volvo. Yamaha pakt vrijwel altijd een bestaand blok en gaat dat tunen. Dat is eigenlijk het mooist.
      Ik heb ook zo’n motorblok in mijn oldtimer. In de basis een Corolla 1.6 blokje, maar dan met 130pk dankzij Yamaha. En na 30+ jaar werkt dit allemaal nog prima, want Toyota betrouwbaarheid.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        28 maart 2019 om 15:31

        @fanboy: zover weet ik het niet, maar wél dat ze het niet voor het geluid doen :)

        Login om te reageren
      • koffiekopje zegt

        28 maart 2019 om 15:46

        @fanboy: De 4.4 V8 uit de XC90 en S80 is wel degelijk helemaal ontwikkeld door Yamaha.

        Reden daarvoor is dat Yamaha ervaring heeft met het bouwen van uiterst compacte motorblokken (niet zo gek, want ze bouwen ook motorfietsen). De eerste S80 had niet genoeg motorruimte voor bijvoorbeeld een Amerikaanse V8.
        Gevolg is dat de V8 uit zo’n Volvo klein genoeg is om bijvoorbeeld een Ford Focus te proppen. Kan het filmpje even niet terug vinden, maar er is dus een grapjas die die motor in een V50 gelegd heeft. In Nederland, maar volgens mij is het kenteken niet aangepast.

        Login om te reageren
      • koffiekopje zegt

        28 maart 2019 om 15:47

        @fanboy: https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_B8444S_engine

        Login om te reageren
  4. cloverleaf zegt

    28 maart 2019 om 11:55

    Supergaaf! Mooie Z ook! Die IS-F is ook heel bruut. Uiterlijk niet geheel mijn dingetje maar ik zou hem maar wat graag voor de deur hebben staan!

    Heb mijn Z de deur uit moeten doen toen de baas zwanger werd. Hebben dezelfde ruil overwogen maar zij had toch de baggageruimte vam dr station nodig voor dr bedrijf helaas.

    Met een beetje knutselen moet je die maxi cosi wel aan de strut kunnen vastmaken achterstevoren, maar dan kun je wel wat kritiek verwachten als je je babietje in de kofferbak pleurt. Wel lekker rustig ;)

    Login om te reageren
  5. stephane8200 zegt

    28 maart 2019 om 11:59

    Mooie combinatie. Die Lexus heb ik nog nooit mee gereden. Ben eigenlijk wel benieuwd. Wel een leuk alternatief.

    Login om te reageren
  6. dutchdriftking zegt

    28 maart 2019 om 12:06

    Gaaf wagenpark zeg!

    Login om te reageren
  7. weslexus zegt

    28 maart 2019 om 12:08

    Fantastische combo zo! De is-f is toch nog steeds wel een droom auto voor mij.

    Login om te reageren
  8. shiva zegt

    28 maart 2019 om 12:47

    I’ve bought a Lexus for my wife, best trade ever!

    Login om te reageren
  9. tge1 zegt

    28 maart 2019 om 13:19

    Mooi om eens een fotoreportage te zien van een andere set auto’s dan de eeuwige Duitse “heilige graal”! Hulde. Ik wil binnen afzienbare tijd een IS-F of RC-F voor de deur, maar ik moet mijn vriendin nog even bepraten. :-)

    Login om te reageren
    • amghans zegt

      28 maart 2019 om 13:42

      @tge1: gaat de GRMN nu al weer de deur uit dan ?

      Login om te reageren
      • tge1 zegt

        28 maart 2019 om 17:03

        @amghans: Zeker niet, wellicht ruil ik mijn Mazda 3 MPS erop in.

        Login om te reageren
    • struben zegt

      28 maart 2019 om 22:42

      @tge1: Mocht je een IS-F willen kopen, stuur me dan een berichtje. Heb namelijk een IS-F uit 2011 die ik binnenkort wil verkopen. Inruil is mogelijk.

      Login om te reageren
  10. mashell zegt

    28 maart 2019 om 14:58

    Zuid Limburg, je zal er maar wonen.

    Login om te reageren
  11. timmeeeh89 zegt

    28 maart 2019 om 16:02

    Grappig ik ben zelf van een 2007 350z roadster naar een Lexus GS300 gegaan en niet veel later naar m’n huidige 2009 IS-F. De IS-F is wat mij betreft echt een briljante auto. Luxe genoeg, betrouwbaar en veel sneller dan men verwacht aangezien je niet echt opvalt in het verkeer. Althans ik heb het idee dat de meeste mensen niet door hebben dat je in een redelijk exclusieve auto rijd.

    Login om te reageren
  12. tttijn zegt

    28 maart 2019 om 16:17

    Top!!

    Login om te reageren
  13. lexusfan zegt

    28 maart 2019 om 17:36

    Hier hou ik van! Top auto! Ooit wordt het mijn auto

    Login om te reageren
  14. vroom11 zegt

    28 maart 2019 om 20:30

    Help, wat is de reden van foto 3?

    Login om te reageren
  15. bogey zegt

    28 maart 2019 om 21:45

    Leuke exclusieve auto’s. Zeker fan. Maar 9,3l per 100 km… Dan moet je wel heel dwaas rijden met een V8. Als in: nooit even het gas erop en max 120.

    Login om te reageren
    • creaminator zegt

      28 maart 2019 om 22:38

      @bogey: of misschien is het wel een extreem efficient machientje? De 4.3 versie i.c.m. meer dan 2t gewicht en 4t ervaring doet namelijk hetzelfde als wat de 523 1,5t gewicht en 1t ervaring bij mij haalde: 1 op 10 en een beetje. 500kg, 1.8 liter inhoud, 114pk en 2 cylinders verschil…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North