IJzige Alfa Romeo GTV Cup
De eerste zonnestralen schenen net op deze mooie en lichtelijk bevroren GTV Cup aan de kust van Italië.
De eerste zonnestralen schenen net op deze mooie en lichtelijk bevroren GTV Cup aan de kust van Italië.
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Leuke foto’s wat is een cup versie van die auto ?
Prachtige auto, tijdloos design. Cup-versie kende ik niet!
Parkingskills 1
Gave wagen!
3.0 V6 of 2.0?
@Alfarobert: Denk een 3.0 aan het uitlaatje te zien.
@Alfarobert: Het is een 2.0. Van deze limited edition zijn er 419 gemaakt. 180 stuks van de 3.0 en 238 van de 2.0.
Alle 3 liters zijn rood en de 2 liters zijn zilver met een paar uitzonderingen die ook rood zijn.
@tdu2zonda: bedankt voor de informatie, ik denk alleen dat eriets niet klopt aan de aantallen… ?
@phdg: misschien ligt er eentje op de zeebodem tussen wat Audi’s en Porsches en hebben ze er later eentje extra gemaakt ?
@phdg: 1 heeft een 2.0 viercilinder gekoppeld aan de 3.0 v6 en is two tone gespoten in rood/zilver. Dat verklaart de missende unit.
@Thijsj:
Een ‘bimotore’, niet ongebruikelijk voor Alfa.
@phdg: ow, typfoutje, moet 239 zijn ;)
Erg mooie classic!
Nr. 183 staat te koop voor 20k
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=275786206&lang=de&utm_source=DirectMail&utm_medium=textlink&utm_campaign=Recommend_DES
T is dan wel een toffe vondst, ik vind dit de lelijkste generatie GT(V)
Ik ook, nooit wat gehad met de 916.
Mooi in dat audi grijs en niet in dat saaaie rood!
Heb welgeteld 4 weken een 2.0 V6 turbo gehad. Waardeloze auto. Voor een V6 klonk hij ook niet goed, vermogen was ondermaats. En er zat nog wel een sportuitlaat onder. Nee dan was mijn 145 2.0 QV een veel betere auto, op ieder front. Daar heb ik zeer goede herinneringen aan. Een absoluut probleemloze auto ook. Heeft zelfs nog 2 jaar in Italië rondgereden. Mijn ouders hadden hem namelijk van me overgekocht op een gegeven moment, die wonen in Italië. Mooie auto: lichtblauw, beige leer, supersprint uitlaat, schuifdak, 17” Allesio, eibach onderstel.
@cpp1: Dan heb je vast voor weinig de ellende van een ander overgenomen. Met goed onderhoud draaien ze als een trein. En iedere turbomotor klinkt gedempter dan een atmosferische variant.
Prachtbak, grijs kan maar in rood of blauw op zijn best. Ik heb er 7 jaar één gehad, bijna 200.000 mee gereden zonder problemen. Jaarlijks een beurt en dat was het. Wat een kwaliteit, super. Enige nadeelje, de banden hadden de neiging te cuppen, na 35.000 was het echt op.
Kameraad had er eentje voor een jaar, hij gaf meer uit aan onderhoud in dat jaar dan dat mijn auto had gekost. 4200 euro. Maar zag er wel mooi uit, snel verkocht.
@maferick74: Dan was hij in de basis al niet goed.. Ik rij al 8 jaar een GTV en een Spider. Buiten het reguliere onderhoud om nog nooit wat mee gehad. Het is vast duurder dan een Clio, maar we hebben het wel over een auto van meer dan twintig jaar oud.
Ik heb 2 van deze GTV’s. Allebei 3.0 V6 24V. Echt heerlijke auto’s. Prachtige sound en het uiterlijk van een baby-Ferrari (in a good way…)
Zwaar ongeschatte auto’s. Heb sinds oktober vorig jaar een GTV V6 24V en jezus wat is dat een feest.
Ja, ze zijn onderhoudsgevoelig, maar dat is iets anders als ‘slecht’. Met goed onderhoud rijdt je rustig naar de 3 a 4 ton.
Met een glimlach op je gezicht gebeiteld, dat wel.