• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lexus ES300H

Vandaag proef gereden in de nieuwe ES300H, toffe verschijning en werkelijk mega lang! 4.97cm als ik het goed heb. Het was een proefrit om toch eens te kijken wat Lexus te bieden heeft. HEEL VEEL! Werkelijk alle opties waren aan boord. Met een prijs van 68.000 euro is hij qua afmetingen te vergelijken met een Audi A6 en BMW 5 serie en natuurlijk de E klasse van Mercedes. Je bespaart flink, maar je levert ook her en der wat in. Topsnelheid 180kmh begrenst, geen trekhaak mogelijk. Toch dingen die je misschien op ten duur gaan nekken. Kortom! Geweldige auto, prijstechnisch ontzettend interessant, maar hij mist iets… wie heeft het juiste woord ?

Spotter: TimD
Geüpload op: 28 maart 2019
Plaats: 0
Kenteken: Onbekend
appspot blauw ES es300h Lexus sedan
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Lexus GS F
    Lexus GS F
  • Ferrari Enzo
    Ferrari Enzo
  • Burton
    Burton
  • AMG? volgens mij niet
    AMG? volgens mij niet
  • De nieuwe Lexus ES 300h
    De nieuwe Lexus ES 300h
  • Jaguar XKR Convertible
    Jaguar XKR Convertible
  • Monegaskische Lexus ES300H
    Monegaskische Lexus ES300H
  • Lexus ISF
    Lexus ISF

Lees Interacties

Reacties

  1. fendercd60 zegt

    28 maart 2019 om 23:31

    Opzich mooie auto maar ga toch liever voor de Audi A6 of BMW 5 serie.

    Login om te reageren
  2. 720s zegt

    29 maart 2019 om 00:35

    Zonder cameraspiegels helaas…

    Login om te reageren
    • detroitv8 zegt

      29 maart 2019 om 20:33

      @720s: in de etron kunnen ervaren, wat een verschrikking.

      Login om te reageren
  3. supercarboy zegt

    29 maart 2019 om 18:33

    Mooie hoor

    Login om te reageren
  4. monsieurleloure zegt

    29 maart 2019 om 18:33

    Japanse perfectie. Eentje waar je nooit mee naar de dealer terug moet behoudens de onderhoudsbeurtjes.

    Login om te reageren
    • kenner zegt

      29 maart 2019 om 18:57

      @monsieurleloure: nee, ze komen hem halen

      Login om te reageren
      • elemento zegt

        29 maart 2019 om 20:20

        @kenner: whaha ja lexus ls 600.sport komen ze idd halen. Mijn broer maakt geintjes tegenover mij bmw

        Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          29 maart 2019 om 20:34

          @elemento: een IS en een GS komen ze ook halen.

          Login om te reageren
          • vincent1984 zegt

            29 maart 2019 om 23:46

            @406_v6: ze komen alles halen. Ook een CT van jaren oud.

            Login om te reageren
  5. allesmetturbo zegt

    29 maart 2019 om 18:42

    Fraai interieur maar ben niet zo fan van de aandrijflijn

    Login om te reageren
    • svenska_aeroplan_ab zegt

      30 maart 2019 om 07:36

      @allesmetturbo: Heb je al eens met een recente Lexus hybride gereden? Lexus ontwikkelt hun motoren door en door. Dit is met geen mogelijkheid te vergelijken met een CT 200h bijvoorbeeld. Is 3795926616 stappen verder…

      Login om te reageren
  6. goodfellar1 zegt

    29 maart 2019 om 18:42

    Een zeer gedurfde auto. Japanse kwaliteit, uitbundige looks en luxe. Love it

    Login om te reageren
  7. joostgrn zegt

    29 maart 2019 om 18:49

    Mooi hoor! Maar die knoppen op de middentunnel en console voor o.a. de stoelverwarming lijken wel uit de 80’s..

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      29 maart 2019 om 19:04

      @joostgrn: Inderdaad, de jaren ’80 druipen er van af…

      En ik vind het helemaal geweldig! Krijg gelijk weer mooie herinneringen hoe ik als puber iedere week bij de electrospeciaalzaak om de nieuwste van de nieuwste hifi-apparatuur te bewonderen. Helemaal gefascineerd door die mooie tiptoetsen, die het nieuwste van het nieuwste waren. Tot ik na hele lange tijd eindelijk genoeg had gespaard voor een heuse Technics cd-speler… Mét echte tiptoetsen!

      Net als in deze mooie Lexus, ik zou als een kind zo blij zijn met al die mooie knopjes.

      Login om te reageren
      • svenska_aeroplan_ab zegt

        30 maart 2019 om 07:32

        @moveyourmind: Nakamichi! ;)

        Login om te reageren
    • tortuga zegt

      29 maart 2019 om 23:51

      @joostgrn: dat is typisch Japans

      Login om te reageren
  8. humpyourdog zegt

    29 maart 2019 om 18:50

    Achterwielaandrijving is het woord dat je zoekt.

    Login om te reageren
  9. amghans zegt

    29 maart 2019 om 18:51

    Kleauten ?

    Login om te reageren
  10. amersfoorter zegt

    29 maart 2019 om 18:59

    Koop dan!

    Login om te reageren
  11. roland78 zegt

    29 maart 2019 om 19:01

    Eenmooiinterieur

    Login om te reageren
  12. roland78 zegt

    29 maart 2019 om 19:01

    Gogme

    Login om te reageren
  13. roland78 zegt

    29 maart 2019 om 19:01

    Cojones

    Login om te reageren
  14. roland78 zegt

    29 maart 2019 om 19:02

    Pussy magnet

    Login om te reageren
    • troljedemoeder zegt

      29 maart 2019 om 19:34

      @roland78: Van die Japanse met veel haar.

      Login om te reageren
  15. marcow zegt

    29 maart 2019 om 19:03

    Erg compleet uitgerust, maar liever een S90. Kan de bank ook nog plat :) en ik vind een touchscreen fijner dan die muis.

    Login om te reageren
  16. saffie89 zegt

    29 maart 2019 om 19:10

    Uiterlijk zeer geslaagd maar interieur niet.

    Login om te reageren
  17. gezondverstand zegt

    29 maart 2019 om 19:16

    Wel een hele grote radar aan de voorkant :-)

    Mooie auto. Lekker kleurtje, dacht dat dat blauw bij Lexus bij de performance versies hoorde?

    Login om te reageren
  18. kle500 zegt

    29 maart 2019 om 19:18

    Wat ‘ie mist? Net dat beetje patserstatus (of kwaliteitsperceptie) dat iedereen naar de duurdere duitsers trekt..

    Login om te reageren
  19. 2wheeler zegt

    29 maart 2019 om 19:32

    Cachet, hij mist cachet. Verder wel een mooie bak, maar een net-niet. Zelfde als waar een Peugeot 508 en Arteon last van hebben. Heel mooi, maar net te duur. Voor dat geld koop je dan liever iets van de Duitse 3. Ik denk dat de Camry die naar dr EU komt hier ook last van gaat krijgen.

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      29 maart 2019 om 19:34

      @2wheeler: anders verwoord: hij straalt geen sex uit.

      Login om te reageren
      • spideriv zegt

        30 maart 2019 om 07:23

        @2wheeler: als dat het argument is dan zou Audi geen auto meer verkopen. Qua buitenkant geen saaiere, unisex, impotent wordende auto te verzinnen.

        Login om te reageren
    • powerblue zegt

      29 maart 2019 om 19:39

      @2wheeler: iets met spijker er kop. Vandaag heb ik met die twee proefgereden. (en omdat ik diesel moet rijden, wordt de keuze gemaakt tussen deze twee)

      Login om te reageren
  20. troljedemoeder zegt

    29 maart 2019 om 19:35

    Er was dus iemand die zei: doe al die knopjes maar.

    Login om te reageren
  21. thijsj zegt

    29 maart 2019 om 19:53

    Speed. Power heeft ‘ie voldoende..

    Login om te reageren
  22. lexis zegt

    29 maart 2019 om 19:53

    Zelf ex lexus rijder nu door omstandigheden overgestapt naar BMW, een 4 serie. Is inderdaad een groot verschil in kwaliteit helaas niet in het voordeel van de BMW. Ik kan boeken schrijven over de bmw bouwkwaliteit (rammels in overvloed) maar wat me nog het meeste ergert is het gebrek aan rijvreugde, freude am fahren is echt een holle slogan geworden bij bmw mede door een slechte elektrische stuur bekrachtiging en een overrate adaptieve vering die eigenlijk nooit doet wat het moet doen. Al veel bescheidener autos gereden die stukken scherper rijden.( mini f56, vw golf)

    Ok, deze lexus is ook geen scheurijzer maar pretenteerd het ook niet. En dan de garage kosten bij BMW is op het criminele af. Neen na de BMW zal het terug een lexus of een audi worden.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      29 maart 2019 om 20:15

      @lexis: ik heb het ook met mijn 5serie, het rijdt prima maar ook niet meer dan dat. Ook ik denk dat mijn volgende geen BMW wordt, ik trek steeds meer naar Lexus. Deze es vind ik echt geweldig, dus wie weet ……..

      Login om te reageren
    • amghans zegt

      29 maart 2019 om 21:02

      @lexis: klinkt als een zwetsverhaal. Mijn inmiddels ruim 4 jaar oude M4, een daily driver met ruim 70.000 km op de klok heeft niet één rammeltje. Letterlijk. Terwijl-ie toch vrij stevig op de benen staan, het onderstel is niet primair op comfort afgesteld. Wellicht, dat jij liever een auto met een zacht onderstel hebt. Dan heb je inderdaad niet veel in een 4-serie te zoeken.

      In die 70.000 km, dat ik m’n 4 heb, heeft-ie bij 2000 km een inloopbeurt gehad en verder 2 beurten (alles bij de officiële dealerT), die respectievelijk een kleine 400 en een kleine 500 Euro hebben gekost. Met de inloopbeurt erbij en naar boven afgerond 1150 Euro over ruim 4 jaar en 70.000+ kilometers. Da’s 300 Euro per jaar. Voor een tamelijk vlotte auto, die af en toe stevig gebruikt wordt. Kortom : prima kwaliteit. Dat gold overigens ook voor de 528i, die ik langere tijd terug heb gehad.

      Kijk, als jij om wat voor reden dan ook iets tegen BMW’s hebt : dat staat je vrij. Maar geneuzel over een zgn. gebrek aan kwaliteit is nogal bezijden de realiteit. Gewoon in een Lexus gaan/blijven rijden. Ook best goeie auto’s.

      Login om te reageren
      • camber24 zegt

        29 maart 2019 om 21:57

        @amghans: is ook een compleet kul verhaal idd. Ik rijd in een f30 (helaas geen M zoals jij, jaloers!), ook hier geen rammeltje te bespeuren. Proefgereden met een C klasse en een XE. 3-serie stak er met kop en schouders bovenuit. Lexus niet geprobeerd. Verouderde meuk, de vergelijkbare IS.

        Login om te reageren
        • lexis zegt

          30 maart 2019 om 08:05

          @camber24: das nog een eigenschap van BMW rijders die leven in een soort van continue ontkenningsfase. Heb een broer die ook een BMW adept is. Die dekken al deze problemen met de mantel der Bmw liefde blijkbaar. Zijn x3 3.0d gen 1 is een echte rammelbak naar mijn mening continue hoor je iets knarsen in het interieur voor hem superwagen. Zozie je maar. Notabene zijn e30 320i cab rijdt dan wel ok .

          Login om te reageren
      • lexis zegt

        30 maart 2019 om 07:43

        @amghans: kijk ik zwets niet. De auto een 435i stond op michelin pilot super sports bij aflevering 18. Std bij velgen 398. De auto heeft rammels rond de instrumenten. Volledige cluster vervangen in garantie (achteraf bleek dit zelfs een refurbished cluster te zijn ! ) wegens grote terugroep op dit onderdeel. Ook binnenspiegel vervangen wegens rammels. Daarnaast enorm veel rijgeluid. Zoektocht op internet leert me dat alle f series veel last hebben van rammeltjes.

        Zou kunnen in de m4 dat je dat niet of minder hoort want die heeft bijna geen geluidsisolatie meer wegens gewichtsbesparing.

        Helaas na vervangen dash b cluster probleem niet verholpen. Banden wisselen naar pirelli pzero op eigen kost. Rolgeluid pak beter maar nu issues met rechtuitstabiliteit. Bmw komt niet tussen want zijn geen sterbanden. Zou te wijten zijn aan variabele sport steering afstelling.

        Vering is zeker niet te hard in tegendeel de auto deint in comfort stand!

        Wat me het meeste stoort is de houding van de dealers die nemen dit allemaal niet ernstig , tis eigen aan sportieve karakter van dut merk zeggen ze volgens mij zitten ze niet in met een klant meer of minder.

        Login om te reageren
        • kareljansen zegt

          30 maart 2019 om 08:34

          @lexis: Laat die Fanboys toch, kom je niet door.

          Login om te reageren
          • amghans zegt

            30 maart 2019 om 09:50

            @kareljansen: heb nog nooit twee keer een auto van hetzelfde merk achter elkaar gereden, wissel graag af. Daar zaten ook een auto’s van Aziatische makelij tussen. Dus de dooddoener fanboy is op mij in ieder geval niét van toepassing. Ben nu benieuwd welk inhoudelijk steekhoudende argumentatie je in huis hebt. If any…

            Login om te reageren
          • lexis zegt

            31 maart 2019 om 09:34

            @kareljansen: thx voor de steun. Kijk de lexus es zou ik nu ook niet direct kopen, tw groot voor 2. Al komt ie in het echt wel statig over. Maar mijn punt is dat op kwalitatief vlak er weing beter is dat relatief betaalbaar is. En dat eeuwige vergelijk met de Duitsers is eigenlijk niet van belang. Ik heb de BACKswitch gemaakt van Lexus IS naar de BMW f32 de hybride aandrijving was toch iets te appart voor mij en wou terug een rwd Maar op vlak algemene bouwkwaliteit , veercomfort en stilte aan boord doet de f32 onder voor bv een is 300h. Dat is mijn punt dat ik wil maken. Meer heb ik er niet over te zeggen.

            Login om te reageren
        • amghans zegt

          30 maart 2019 om 09:44

          @lexis: een M4 bijna geen geluidsisolatie ? Even je huiswerk overdoen.

          Login om te reageren
          • lexis zegt

            31 maart 2019 om 09:15

            @amghans: dit is zo klap je motorkap maar eens open en vergelijk met normale f32. Ook deurpanelen zijn op somige m4 veel lichter. Zelfs het glas is dunner geworden. Je kan dan wel weer in optie geluidswerend *dikker* glas verkrijgen

            Een m4 maakt veel meer kabaal binnenin maar is de bedoeling denk om de beleving meer sportief te maken.

            Login om te reageren
    • dwfc zegt

      29 maart 2019 om 21:12

      @lexis: Toch even informeren.
      Net een 745 e gekocht.
      Onderhoudscontract in BE : 480 € per jaar !
      Mijn inziens is dit niet duur !

      Login om te reageren
      • lexis zegt

        30 maart 2019 om 07:25

        @dwfc: ik rij de auto privé dus geen lease contracten of whatever. Eerste olie beurt aan 29000 km net geen 400 eur, een uurtje werk! Bij lexus was een kleine beurt 250 eur en werd er meer gedaan en gong ging de auto naar de carwash en kreeg je een gratis vervangwagen! Onlangs setje achterrem blokjes terug net geen 400 eur!

        Login om te reageren
  23. flik2punt0 zegt

    29 maart 2019 om 19:57

    Wat een prachtige wagen. De kleur staat ook echt goed. Alleen dat ene ding dat je noemt, geen trekhaak mogelijk. Daarom zou ik hem nooit kopen. Maar als je dat niet nodig hebt dan verkies ik deze das boven de Duitse drie!

    Login om te reageren
  24. ghost zegt

    29 maart 2019 om 20:06

    Vaak ben je te bang. Gewoon doen!

    Login om te reageren
  25. zjos zegt

    29 maart 2019 om 20:09

    Spuuglelijke grille, geen trekhaak. En ik weet niet hoe het met deze is maar ruimtewonders zijn het meestal ook niet die japanners.Nee dit zou ik nooit kopen. Soort Infiniti maar dan van een andere fabrikant.

    Login om te reageren
    • timd zegt

      29 maart 2019 om 20:20

      @zjos: ruimer als een A6 en E klasse of 5 serie. Ik ben 2 meter, mijn stoel kon zo ver dat ik niet bij de pedalen kon komen! Op mijn stand kon er nog zeker een volwassene achter mij zitten… waar bij een 5 serie ik mijn stoel onprettig naar voren moet schuiven. Ruimte in overvloed dus!

      Login om te reageren
  26. dirkiii zegt

    29 maart 2019 om 20:15

    Als een auto op 180 begrensd is zou ik ook afhaken.

    Login om te reageren
  27. prop zegt

    29 maart 2019 om 20:30

    De prijs wordt benoemd als voordeel maar voor net iets minder heb je een bomvolle A6 S line Edition.

    Login om te reageren
    • probono zegt

      30 maart 2019 om 08:28

      @prop: dat zou mooi zijn, maar is helaas niet helemaal waar. De 45 Tfsi is kaal 65k. Proline pakket is 4K en dan mag je nog beginnen met het aanvinken van de opties, zoals sline pakketten. Als je rustig aandoet kom je zo uit op 73-75k en dan doe je echt niet heel gek.

      Login om te reageren
      • prop zegt

        30 maart 2019 om 11:38

        @probono:

        Je hebt geen gelijk. De bomvolle S line edition uitvoering met de 245 pk TFSI is zelfs nog goedkoper.

        Voor 65.500€ ben je helemaal
        Klaar. Zie Audi.nl

        Login om te reageren
        • timd zegt

          30 maart 2019 om 11:51

          @prop: waar configureer jij ? .BE???? Ik heb 3x een A6 samen gesteld en ik kom alleen al met wielen en S line al op 70.000 euro

          Login om te reageren
        • probono zegt

          30 maart 2019 om 23:41

          @prop: nog eens proberen dan, want je verhaal kloot echt voor geen kant. 65 k heb je een kale 45tfsi. Succes met configureren, maar ik zou geen accountant worden als ik jou was…

          Login om te reageren
    • svenska_aeroplan_ab zegt

      30 maart 2019 om 12:29

      @prop: LOL! Grapjas… Voor de joke even uitrusting vergeleken. De 65.080,- is een basis S-Line. Om de uitrusting gelijk te krijgen: Metallic lak (1.400,-), Matrix led (2.172,-), Privacy Glass (632,-), Akoestische zijruiten (701,-), Elektrische zonneschermen (701,-), Leer (3.291,-), Stuurverwarming (266,-), Stoelverwarming (532,-), Stoelventilatie (1.120,-), Leren dashboard (1.359,-), Ambianceverlichting (351,-), 4-zone Climate (1.120,-), Ionisatie (632,-), Elektrische achterklep (742,-), Keyless met Virtual Pedal (1.148,-), Bang & Olufsen sound (bijna net zo goed als Mark Levinson… (8.500,-), DAB (601,-), DVD speler ((168,-), Wireless Charging (701,-), Assistentiepakket Tour (2.801,-), Assistentiepakket City (1.471,-), Head-Up display (1.960,-), Top view camera (519,-), Onderstel met dempingsregeling (1.581,-), Zij-airbags achter (616,-)…. ALLES wat ik meldt is standaard op deze ES… De A6: € 102.510,-!!!!! Alstublieft.

      Login om te reageren
      • svenska_aeroplan_ab zegt

        30 maart 2019 om 12:35

        @svenska_aeroplan_ab: Shit, schuifdak nog vergeten…

        Login om te reageren
        • probono zegt

          30 maart 2019 om 23:43

          @svenska_aeroplan_ab: dat lijkt er meer op inderdaad!

          Login om te reageren
  28. rossi zegt

    29 maart 2019 om 20:45

    Ik krijg een halve tia van deze drukke lijnen.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      30 maart 2019 om 09:28

      @rossi: ?? en dat zelfs zonder trekhaak. Vind ’t ook afzichtelijk. Die Lexussen worden door blinden ontworpen. Nog liever een Merc dan zo’n Lexus. Hoge uitzondering de LFA, die is niet alleen ubergeil door z’n techniek maar oogt ook bijzonder fraai.

      Login om te reageren
  29. maxidyne zegt

    29 maart 2019 om 20:54

    Dit zou ik zonder nadenken verkiezen boven een Duitser. Dit is topkwaliteit en onderscheidend.

    Login om te reageren
  30. niex zegt

    30 maart 2019 om 06:19

    Op die akelige grille na een prachtige bak, veel mooier dan de Duitsers want die zie je overal. Geen trekhaak is voor het volk van de sleurhut een probleem, ik vind dat juist wel weer goed. Die sleurhutten dat moet verboden worden. En als je verhuist huur je gewoon een flinke bus.

    Login om te reageren
    • svenska_aeroplan_ab zegt

      30 maart 2019 om 07:39

      @niex: inderdaad. Plus: de kampers kopen gewoon weer een Mercedes of BMW… Ik zie alleen maar voordelen ;)

      Login om te reageren
      • timd zegt

        30 maart 2019 om 08:29

        @svenska_aeroplan_ab: toch wel hoor :$

        Login om te reageren
  31. kareljansen zegt

    30 maart 2019 om 08:43

    Wat er mist? Voer het kenteken maar eens in op bijv. Finnik.. Topsnelheid 89km/u en 0-100 in 18sec ?

    Login om te reageren
    • michiel_vandelft zegt

      30 maart 2019 om 11:53

      @kareljansen: ik zat me ook te verbazen!

      Login om te reageren
  32. tge1 zegt

    31 maart 2019 om 12:07

    Plak er vier rondjes, een ster of een blauwwit logootje op en heel Autoblog wordt botergeil. Ik vind dit een topwagen, in dit segment zou dit hem voor me worden. Begrenzer kan er af en de trekhaak heb ik niet nodig.

    Login om te reageren
  33. lexis zegt

    31 maart 2019 om 12:54

    @kareljansen: thx voor de steun. Kijk de lexus es zou ik nu ook niet direct kopen, tw groot voor 2. Al komt ie in het echt wel statig over. Maar mijn punt is dat op kwalitatief vlak er weing beter is dat relatief betaalbaar is. En dat eeuwige vergelijk met de Duitsers is eigenlijk niet van belang. Ik heb de BACKswitch gemaakt van Lexus IS naar de BMW f32 de hybride aandrijving was toch iets te appart voor mij en wou terug een rwd Maar op vlak algemene bouwkwaliteit , veercomfort en stilte aan boord doet de f32 onder voor bv een is 300h. Dat is mijn punt dat ik wil maken. Meer heb ik er niet over te zeggen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North