• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mini Clubman JCW

BRÁÁP STU-TU-TU-TU PANG PANG PANG. Dat is het eerste wat in me opkomt wanneer ik terugdenk aan de dag dat mijn vader en ik deze John Cooper Works meekregen. Dit zie ik mezelf wel vaker doen; mooi een hele dag op pad met een geleende auto. Nu alleen voor het schieten van plaatjes, later (binnenkort?) voor een volledige rijtest. ’s Morgens vroeg opgestaan om vervolgens om 8:00 bij Dusseldorp BMW in Hoorn te arriveren. Even een bakkie koffie naar binnen gieten terwijl de JCW wordt voorgereden en dan door naar Amsterdam.
De eerste reactie toen we wegreden was: zo, hier zit wel potentie in. Al gauw verdween dat gevoel. Tot we één of ander schakelaartje ontdekte. Voor wat we toen meemaakte, wil ik je graag doorverwijzen naar de eerste zin. Hij gooit letterlijk en figuurlijk de knop om. Is dit dezelfde auto? Het gasrespons wordt veel feller, de uitlaat gaat open en élke keer dat je het gas ook maar even terugneemt ontstaan die heerlijke pops & bangs. Onderin heeft hij een diepe grom. Door een overvloed aan koppel (350 Nm, al beschikbaar bij 1250 tpm) trekt ie hem al snel door naar een felle brul. Even het maximale vermogen van 231 pk aantikken en doorschakelen naar de volgende versnelling. Handmatig! Het terugschakelen is ook wel een dingetje. In de sportstand geeft hij namelijk automatisch tussengas. Dat is even wennen in het begin; zit ik nou per ongeluk aan mijn gaspedaal?
De Clubman JCW wordt standaard uitgerust met vierwielaandrijving. Een sprintje van nul naar honderd wordt dan ook in ongeveer zes seconden afgerond. Een nadeel is dat hij mede door de aandrijflijn een gewicht van liefst 1450 kilogram heeft. Niet echt ‘Mini’ hè? Nee, eerder een volwaardige gezinswagen. Persoonlijk zou ik voor de normale Cooper JCW gaan. Met handbak uiteraard. Wat zouden jullie kiezen?

Bedankt Dusseldorp BMW en Dusseldorp Mini!

Spotter: autorijk
Geüpload op: 18 maart 2019
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
clubman cooper-s jcw Mini rood station two-tone zwart
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Mini Cooper JCW
    Mini Cooper JCW
  • Mercedes AMG S63
  • Ferrari F40, F50 & Enzo!
    Ferrari F40, F50 & Enzo!
  • Mini Cooper JCW
    Mini Cooper JCW
  • Porsche Boxter S
    Porsche Boxter S
  • Abarth 500
    Abarth 500
  • Clubman JCW
    Clubman JCW
  • Mini Cooper JCW
    Mini Cooper JCW

Lees Interacties

Reacties

  1. fabiancarspoter zegt

    18 maart 2019 om 18:24

    Gaaf fotos

    Login om te reageren
  2. mats106rallye zegt

    18 maart 2019 om 18:49

    Lekkere foto’s!!!

    Login om te reageren
  3. pcooperworks zegt

    18 maart 2019 om 19:03

    Ziet er goed uit ! Inderdaad de ‘normale’ 3 deurs JCW is de betere keuze. Krijg ik eindelijk eens gelijk :)

    Login om te reageren
  4. thomashofman1 zegt

    18 maart 2019 om 19:55

    Klinkt goed ?

    Login om te reageren
  5. tristheking zegt

    18 maart 2019 om 22:44

    Mooie locaties

    Login om te reageren
  6. jeppie zegt

    19 maart 2019 om 07:56

    Top plaatjes hoor

    Login om te reageren
  7. bescheidenheidsierteenmens zegt

    19 maart 2019 om 08:03

    De 3 deurs JCW is inderdaad de betere keuze wat het rijden betreft. Voor het uitlaatgeluid zou ik je toch de Clubman of Countryman JCW aanraden, aangezien die af fabriek is voorzien van een kleppenuitlaat.

    Er is echter wel een productiestop van de JCW modellen vanaf maart 2018 tot en met maart 2019 geweest. In die tijd hebben ze de motoren zo veranderd dat ze minder uitstoten en helaas dus minder geluiden uit de uitlaat geven. Daarom zal de kleppenuitlaat van de nieuwe productie minder luid zijn dan die van de productie van voor de productiestop.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North