@rovadepo: die is er echt nog niet binnen een jaar hoor! Die nieuwe 4-Serie Is nog niet eens uit.. dus als de nieuwe 4 uitkomt duurd het nog wel 9 maand tot een jaar eer de nieuwe M4 uit komt dus ergens in eind 2020 begin 2021
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de 4 series wel echt het verwachte succes hebben geboekt door het te scheiden van de legendarische 3 serie. In mijn beleving is de M3 toch echt vele malen mooier dan de M4 en dan nog niet over de cabrio gehad want die is nog meer uit verhouding.
Je kan zien aan een cabrio/cc als die oorspronkelijk niet als zodanig maar als een dichte auto (coupé oid) ontworpen is, de verhoudingen van zo’n cabrio/cc kloppen dan vaak niet echt lekker. Deze auto is daar een voorbeeld van. Bij een auto met het vermogen van een M4 zijn bijkomende nadelen de mindere stijfheid van de carrosserie en het ca. 100 kg hogere gewicht. Om die redenen heb ik liever de coupé-versie.
@amghans: ik ben het volledige met je eens, maar de hoofdreden voor het zo “mislukken” van de lijn van de 4 serie cabrio specifiek heeft te maken met dat het exact hetzelfde dak is als op de vorige 3 serie cabrio. Het dak is dus niet ontworpen op de 4 serie lijn en dat heeft een behoorlijke invloed op de lijn in dit geval.
Als je een sportief top model als cabrio koopt waar een een coupe van bestaat ben je sowieso al af wat mij betreft, dus hey waarom niet ook als werkpaard inzetten?
Ben benieuwd wat je klanten er van zullen vinden als je met een nieuwe m4 cabrio komt aanzetten als bedrijfsauto. Waarschijnlijk dat ze te veel betalen.
@maotje: ik heb deze als M440i (ook met 20 inch velgen) en toen ik ‘m kreeg zei iemand “ik dacht dat je een cabrio wilde”….Mensen zien gewoon een dikke BMW, meer niet.
Super mooi. Alleen als je nu zoveel geld betaald en binnen dit jaar staat er een nieuwe m4 klaar. Lastige keuze lijkt mij
@rovadepo: 992 kopen
@flatsixx: nog mooier maar ook iets duurder
@flatsixx: ja, of een nieuwe fiets, of een ander huis, of 20 kilo courgettes. Wat is er mis met deze keuze?
@beefcake: ik zeg niet dat er iets mis mee is. Los van het feit dat het niet mijn keuze zal zijn.
@flatsixx: toevallig heb ik een 992 besteld
Duurt nog even ..
Foto’s volgen
@rovadepo: die is er echt nog niet binnen een jaar hoor! Die nieuwe 4-Serie Is nog niet eens uit.. dus als de nieuwe 4 uitkomt duurd het nog wel 9 maand tot een jaar eer de nieuwe M4 uit komt dus ergens in eind 2020 begin 2021
@rovadepo: nieuw is niet beter
@jochempie: dat denk ik ook niet. Vind dit zeker in cabrio ook super vet.
Ja top
Lekker hoor
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de 4 series wel echt het verwachte succes hebben geboekt door het te scheiden van de legendarische 3 serie. In mijn beleving is de M3 toch echt vele malen mooier dan de M4 en dan nog niet over de cabrio gehad want die is nog meer uit verhouding.
@him: volledig mee eens!
@him: ik vind een 4 serie stukken mooier juist dan de 3 serie
@him: m4 cabrio of niet daklijn achter is gewoon raar. 3 serie m3 brede heupen en motorkap is super
@elemento: thank you! Dat. Daklijn is raar. Alsof de wielbasis te lang was voor het ontwerp…
Schuin van achteren is deze net zo elegant als een Micra cabrio. En buitenspiegels maken ‘m echt af…
Gelukkig compenseert de zalige motor een hoop.
Vind hem niet mooi eigenlijk.
Je kan zien aan een cabrio/cc als die oorspronkelijk niet als zodanig maar als een dichte auto (coupé oid) ontworpen is, de verhoudingen van zo’n cabrio/cc kloppen dan vaak niet echt lekker. Deze auto is daar een voorbeeld van. Bij een auto met het vermogen van een M4 zijn bijkomende nadelen de mindere stijfheid van de carrosserie en het ca. 100 kg hogere gewicht. Om die redenen heb ik liever de coupé-versie.
@amghans: ik ben het volledige met je eens, maar de hoofdreden voor het zo “mislukken” van de lijn van de 4 serie cabrio specifiek heeft te maken met dat het exact hetzelfde dak is als op de vorige 3 serie cabrio. Het dak is dus niet ontworpen op de 4 serie lijn en dat heeft een behoorlijke invloed op de lijn in dit geval.
@c220amg: is deze exht 100% identiek aan het E93 dak?
@c220amg: gewoon een flinke batterij tussen de assen en geen gebrek aan stijfheid meer.
Zoveel geld voor een model dat spoedig opgevolgd wordt. Maar ach ja, zal vast niet van z’n laatste centjes gekocht zijn.
@troljedemoeder: dat was wat ik bedoelde in eerdere post.
@rovadepo:
Komt bij dat die uitloopmodellen nog wat harder afschrijven ook. Nieuwprijs anderhalve ton, dagwaarde na twee jaar zomaar iets van 70k.
@troljedemoeder: dat is normaal voor dit soort wagens..
Ze moeten maar eerst eens beginnen om er weer een mooie stoffen kap op te zetten. Dat stalen dat is echt niet om aan te zien.
Als je een sportief top model als cabrio koopt waar een een coupe van bestaat ben je sowieso al af wat mij betreft, dus hey waarom niet ook als werkpaard inzetten?
Dus als ik mijn auto in een hal van een bedrijf zet, dan heb ik ook een bedrijfsauto? Vragen.. vragen..
@joostgrn: als je eigenaar bent …
Ben benieuwd wat je klanten er van zullen vinden als je met een nieuwe m4 cabrio komt aanzetten als bedrijfsauto. Waarschijnlijk dat ze te veel betalen.
@maotje: ik heb deze als M440i (ook met 20 inch velgen) en toen ik ‘m kreeg zei iemand “ik dacht dat je een cabrio wilde”….Mensen zien gewoon een dikke BMW, meer niet.
@maotje: ik kom niet bij de klanten thuis
Daar heb ik een Volvo v50 voor die ook op de foto staat
@snuffel77: goede keus denk ik. In iedergeval wens ik je veel rijplezier met je m4. Maar dat gaat goed komen ben ik van overtuigd. Geniet dr van.