@flik2punt0: inderdaad, al hadden ze de ‘uitsparing’ maar voorzien van een contrasterende (donkere) kleur. Nu heeft de zijkant hetzelfde esthetisch aanzicht als een auto op grijs kenteken.
De eerste schetsen voor de 612 SB maakte ik in 2006, nog voordat ik het bedrijf Vandenbrink Design oprichtte samen met een zekere Robert Koumans.
In 2007 kwam er een schets voorbij in een column op Autoblog.nl
Hoewel mijn schetsen van deze 612 Shooting Brake onder mijn voormalige bedrijf Vandenbrink Design vallen, blijkt dit bouwsel toch het werk van een andere partij.
Ik hoor net dat de eigenaar van deze auto niet voor het design heeft betaald en op eigen gelegenheid is gaan bouwen aan de hand van mijn schetsen uit 2006 en 2007.
@michiel_vd_brink: Ik zie toch aardig wat verschillen. Duidelijk afwijkend ontwerp. Dat zou je als designer toch ook wel moeten zien. En dan deze creatie denigrerend ‘bouwsel’ noemen. Laag bij de grond hoor. Vind het ook ongepast dat je nu met je stokoude schetsen komt aanzetten. Jouw idee is nooit van de grond gekomen. En het bedrijf is zo te lezen opgedoekt. Wie zou wat waarvoor moeten betalen dan? Aparte zienswijze. Je kunt anderen moeilijk een inspiratieverbod opleggen. Niet zo zuur doen en gewoon meegenieten van dit lekkers.
@goed_koopman: Het design is eigendom van Vandenbrink Design, wat nog steeds bestaat. De eigenaar van deze Ferrari heeft mijn voormalige partner Robert Koumans gevraagd of hij het mocht bouwen, maar wilde daar niet voor betalen. Robert gaf logischerwijs geen toestemming.
In een rechtzaak zal Robert het niet winnen, maar het is overduidelijk waar de inspiratie vandaan komt. Niet netjes.
@michiel_vd_brink: Ik snap je frustratie. En die terecht. Waarom zou je ook een enorm dure auto kopen, voor flink bedrag willen verbouwen maar dan geen euro overhebben voor het design.
@rikus: Het gaat in dit geval niet eens om het geld, want ik zit niet meer in Vandenbrink Design, dus eventuele royalties gaan niet naar mij.
Niet willen betalen voor designwerkzaamheden is helaas ‘normaal’ in de zakenwereld. Heel veel designers wordt gevraagd andermans droom vorm te geven, maar dat moet dan wel gratis en mogelijk krijg je ooit een marge als het project een succes wordt. Waar moeten designers ondertussen van leven? Ontwerpen is gewoon een baan, waarvoor gestudeerd is, wat kennis en vaardigheden vereist en waar veel tijd in gestoken wordt.
Er gaat in designkringen een zwarte lijst rond met namen van bedrijven en personen die niet willen betalen voor designwerk. De eigenaar van deze 612 gaat daar aan toegevoegd worden.
@rikus: je ziet ook vaak mensen veel geld in hun TV steken om daarom dan een illegaal gedownloade films te bekijken. Voor sommigen heeft intellectueel eigendom geen waarde.
Onwijs gaaf! Van den Brink Design?
@chrisc: Oorspronkelijk wel, de eerste schetsen dateren uit 2006, maar in dit geval heeft de eigenaar van deze 612 het design gewoon gejat.
@michiel_vd_brink: Bovendien heeft hij het op de ‘cheepo’ manier uitgevoerd.
Gaaf!
Ik mis iets..
Heel ziek!!!
@mats106rallye: beterschap!
@imaginenl:
Heel gaaf maar het ruitje had wel wat verder door getrokken mogen worden imo
@flik2punt0: mee eens
@flik2punt0: inderdaad, al hadden ze de ‘uitsparing’ maar voorzien van een contrasterende (donkere) kleur. Nu heeft de zijkant hetzelfde esthetisch aanzicht als een auto op grijs kenteken.
Niemand..? Dat de motorkap ontbreekt…
Hele gave shooting break trouwens..!
@vbarchetta: meestal wanneer je hem eraf schroeft…
@vbarchetta: er mist een zijruit
@vbarchetta: wrong!! Er hangen geen schommels aan het schommel rek,, duhhuh!!
@kennone: schommel!!? nee joh dat is een motorlift! :P
Wow! Tof!
De motorkap is gebruikt om de B-stijlen te maken en om het dak te verlengen.
Heeeeeeel nice!!!
Ze hebben de motorkap gebruikt voor het dak…?
WTF! Iemand heeft mijn design zonder mijn medeweten geproduceerd! Waar is deze foto genomen?
@michiel_vd_brink: heb je hem ook zonder zijruiten achter ontworpen?
@Michiel_vd_Brink: Wel een matige poging. De details maken deze een stukje minder fraai.
Hier is het originele design uit 2007.
https://images.app.goo.gl/2tSV8PX6AUjiP9Nz8
De eerste schetsen voor de 612 SB maakte ik in 2006, nog voordat ik het bedrijf Vandenbrink Design oprichtte samen met een zekere Robert Koumans.
In 2007 kwam er een schets voorbij in een column op Autoblog.nl
https://www.autoblog.nl/archive/2007/04/13/the-return-of-the-shooting-break
@Michiel_vd_Brink: je schreef daar ook dat je ‘m zou gaan bouwen, is dat ook nog gebeurd?
Hoewel mijn schetsen van deze 612 Shooting Brake onder mijn voormalige bedrijf Vandenbrink Design vallen, blijkt dit bouwsel toch het werk van een andere partij.
Ik hoor net dat de eigenaar van deze auto niet voor het design heeft betaald en op eigen gelegenheid is gaan bouwen aan de hand van mijn schetsen uit 2006 en 2007.
@michiel_vd_brink: Ik zie toch aardig wat verschillen. Duidelijk afwijkend ontwerp. Dat zou je als designer toch ook wel moeten zien. En dan deze creatie denigrerend ‘bouwsel’ noemen. Laag bij de grond hoor. Vind het ook ongepast dat je nu met je stokoude schetsen komt aanzetten. Jouw idee is nooit van de grond gekomen. En het bedrijf is zo te lezen opgedoekt. Wie zou wat waarvoor moeten betalen dan? Aparte zienswijze. Je kunt anderen moeilijk een inspiratieverbod opleggen. Niet zo zuur doen en gewoon meegenieten van dit lekkers.
@goed_koopman: Het design is eigendom van Vandenbrink Design, wat nog steeds bestaat. De eigenaar van deze Ferrari heeft mijn voormalige partner Robert Koumans gevraagd of hij het mocht bouwen, maar wilde daar niet voor betalen. Robert gaf logischerwijs geen toestemming.
In een rechtzaak zal Robert het niet winnen, maar het is overduidelijk waar de inspiratie vandaan komt. Niet netjes.
@michiel_vd_brink: Volledig terecht dat je je hier druk om maakt.
@michiel_vd_brink: Ik snap je frustratie. En die terecht. Waarom zou je ook een enorm dure auto kopen, voor flink bedrag willen verbouwen maar dan geen euro overhebben voor het design.
@rikus: Het gaat in dit geval niet eens om het geld, want ik zit niet meer in Vandenbrink Design, dus eventuele royalties gaan niet naar mij.
Niet willen betalen voor designwerkzaamheden is helaas ‘normaal’ in de zakenwereld. Heel veel designers wordt gevraagd andermans droom vorm te geven, maar dat moet dan wel gratis en mogelijk krijg je ooit een marge als het project een succes wordt. Waar moeten designers ondertussen van leven? Ontwerpen is gewoon een baan, waarvoor gestudeerd is, wat kennis en vaardigheden vereist en waar veel tijd in gestoken wordt.
Er gaat in designkringen een zwarte lijst rond met namen van bedrijven en personen die niet willen betalen voor designwerk. De eigenaar van deze 612 gaat daar aan toegevoegd worden.
@michiel_vd_brink: Het zal inderdaad meer een principe kwestie zijn. Het is gewoon niet fraai, niet netjes.
@rikus: je ziet ook vaak mensen veel geld in hun TV steken om daarom dan een illegaal gedownloade films te bekijken. Voor sommigen heeft intellectueel eigendom geen waarde.
Waarom zit er geen motorkap op?
@supercarboy: betere koeling
@supercarboy: het is een superleggera
leuk als het regent hahaha
Is er iemand die dit mooier vind dan een FF of GTC Lusso??
Als je goed naar de foto’s kijkt zie je dat de auto’s bij een plaatwerker/spuiter staan.
Kan iemand misschien de locatie identificeren?
@Michiel_vd_Brink: http://classic-youngtimers.com/listing/vandenbrink-612-shooting-brake/
Dezelfde?
@lavoro: Yep…