Lancia Delta Evoluzione
Vandaag bij Makro in Amsterdam, iets dat je aldaar zeker niet verwacht. Iemand die mij kan vertellen welke type Delta Evo dit exact is?
Vandaag bij Makro in Amsterdam, iets dat je aldaar zeker niet verwacht. Iemand die mij kan vertellen welke type Delta Evo dit exact is?
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Gaaf
Wow! Dit is smaak
Evo 2 hij komt uit 1992 en is geïmporteerd.
@PVO: De Evo 2 werd pas in juni 1993 geïntroduceerd, niet 1992.
@pvo: aan de stoelen te zien een EVO 1.
Opgehypte Italiaanse Golf.
Met het verschil dat een nieuwe GTI op alle fronten beter is en een stuk goedkoper.
@alcantara: heb je er wel eens één gereden?
@alcantara: klopt, een beetje zoals een 911 een platgeslagen kever is.
@BaRa: Een 911 is wel degelijk beter/sneller dan een Kever. Maar of dit oude gebakje beter presteert presteert dan een Golf GTI of R betwijfel ik…
Natuurlijk rammelt, kraakt en knettert die Lancia veel harder, maar dat wil niet zeggen dat je ook harder gaat.
@alcantara: dus je vergelijkt dit met een nieuwe Golf GTI / R? Wat een vergelijk..
En ja, dit heeft meer karakter dan die nieuwe GTI die er lekker net zo uitziet als die GTE en GTD. Dat is van die eenheidsworst waarmee je goed opgaat in de massa. Lekker saai, vertrouwd en degelijk. Past precies bij het soort mensen wat zulke auto’s rijdt. Maar ja, het is wel een GTI hè..
Doe mij die Integrale maar waar nog een stukje race/rally historie aan kleeft.
@sportevo: Klopt, ik kijk naar puur naar specs en prestaties.
Emotie/historie heb ik niets mee. Ga ook graag met de tijd mee op vlak van techniek ipv in het verleden te blijven hangen.
@alcantara:
Overigens reed de Delta in het WRC de fabrieks Golfjes ook om de oren.
@alcantara: Ik geloof er geen reet van, ook jij houdt wel van een beetje emotie in je voertuig. Anders volgde je Autoblog niet en reageerde je niet op deze foto. Kun je wel een poging doen om onverschillig te doen…
Een Golf uit dezelfde periode werd nogal hard naar huis gereden door deze Lancia trouwens, als je dan toch graag wilt vergelijken.
@alcantara: Hee, does lief
@alcantara: leeftijd verschil nieuwe Golf en dit is 27 jaar.
Eer jij 27 bent, moet je zeker nog 13 jaar wachten..
@alcantara: komt ook omdat je het allemaal niet kunt rijden. Je hebt daardoor geen werkelijk vergelijkingsmateriaal maar baseert je op reviews en dergelijke…
@sportevo: En de vergelijking is op kosten gebaseerd, want hoezo zou je fors meer betalen voor een minderwaardig product.
@alcantara: Pff.. ben jij er zo één? Beetje kortzichtig lijkt me. En je rijdt Audi neem ik aan? Of een kille golf?
@alcantara: Dat is altijd het eerste wat er in me opkomt als ik een VAG auto zie staan.
Wat bezielt jullie toch?
@karaya: Hahaha, mijn gedachte. Als je ergens teveel betaalt voor een stukje ‘historie’ en een geveinsde premium badge die een weldadige emotie op moet wekken…
@alcantara: Je bent aan het trollen toch, neem ik aan?
@alcantara: moet je voor de grap eens kijken wat dit over 5 jaar waard is en wat je over 5 jaar nog terug krijgt voor een Golf R.
@alcantara: waarom moet deze auto of de gti sneller zijn? Auto’s kunnen ook mooi zijn zonder dat ze sneller dan de ander moeten zijn. Je mag in Nederland veelal toch maar 50,80,100 of evt 130 km/u.
@arne: juist. Snelheid is leuk, maar zeker bij de klassiekers niet zo zeer van belang. Peekaatje of 100/150 is meer dan genoeg.
@alcantara: knap hoor om auto’s met 25 jaar verschil te gaan vergelijken. Manmanman
@mukmans: ik dacht exact dat. Daarbij heeft de Lancia 4wd, de GTi niet, maar goed, waar lullen we over.
@alcantara: je vergelijkt een nieuwe auto met een auto van bijna 30 jaar oud? Serieus? Vind je dat zelf een goede vergelijking?
@alcantara: Je vergelijking slaat nergens op. Hoe kan je een auto uit 1993 vergelijken met nieuwe golf gti of R uit 2019. Verschil kan niet groter zijn. Als je deze delta vergelijkt met golf gti uit 1993 zul je zien dat die golf aan alle kant wordt gepasseerd. Je kan dan wel niks hebben met oude auto’s zoals je zegt, je vergelijking moet wel realistisch zijn.
@alcantara: jij gaat voor de titel meeste replies op 1 bericht! I see what you did there!
@alcantara: het mooiste is nog dat er mensen zijn die hier serieus op in gaan ??
Zoals je zegt; een 2.0L 16V HF Integrale EVO 1, geen speciale editie.
Parel!
Prachtig! Van deze had ik vroeger posters in m’n kamertje hangen…
Een identieke (maar met Duits kenteken) afgelopen donderdag nog bij de Ring gezien! Erg mooi
ik heb zowel de Lancia Delta HF Integrale gereden. En ik ben absoluut geen VW fan, maar ik zou elke dag van de week een Golf kiezen boven de Lancia.
De Lancia is gewoon te klein (of ik te groot) en elke 7000-10000km is een turbo revisie nodig. De koppakking van mijn GTI hield het nog 30000km vol. En daar pas ik ook gewoon in zonder gemasseerd te hoeven worden na een uurtje sturen.
@schuimbekje3: Deze man weet!
Klassiekers zijn alleen leuk om naar te kijken, niet om mee te rijden.
En zeker niet om ze te onderhouden.
@alcantara: Deze man weet?
Deze man kan niet eens een coherent stukje tekst tikken.
Zijn koppakking hield het nog 30000km vol? WTF?!
@alcantara: wat een onzin om zo’n burgerlijk gebakje te vergelijken met een rally icoon
@alcantara: Wat voor drugs heb jij op? Die wil ik ook!!!
@alcantara:
Wat een onzin man.
Ik rijd veel liever in mijn klassieker rond dan in mijn daily.
In mijn geval is de mechaniek veel simpeler en makkelijker om aan te werken, en alles is nog te verkrijgen.
Old skool boven alles!
@hallokroket: Dat van die simpele mechaniek gaat alleen voor de Integrale niet op.
@alcantara: je mag overigens gerust een keer rijden in een van die van mij :-) Dat helpt!
@schuimbekje3: iederr 70-10K een turborevisie? Waar heb je die onzin vandaan?
@veloce: 7-10K (editknop please!)
@schuimbekje3: Als je om de 7-10K een turborevisie nodig hebt en je doet 30K met een koppakking in een golf GTi dan kan je of niet rijden of vertel je gewoon een lulverhaal!
@rhellema: exact. Broodje aap verhaal of je gaat als een hork met je spullen om.
@ alcantara; moedig en gewoon waar wat je zegt. Hier en ook op andere fora is het gebruikelijk om underdogs heel veel kudo’s te geven. Dat is cool. Want zo-lekker-out-of-the-box. Kijk-mij-eens-origineel-zijn
@amersfoorter: Wat is daar moedig aan?
Lekker achter de VAG meute aanhobbelen.
Een Integrale is trouwens geen underdog, heeft alles gewonnen wat er te winnen viel. En een Integrale vergelijken met een Golf is hetzelfde als een volbloed renpaard vergelijken met het amechtige trekpaard van de voddenboer.
@karaya: haha eens
@amersfoorter: op basis van welke criteria kwalificeer je een Delta Integrale als underdog? De prestaties van deze auto in de racerij wijzen eerder op het tegenovergestelde.
@amersfoorter:
Dit gaat om respect voor klassiekers.
Meer niet.
@amersfoorter: nog zo een sukkel. Deze auto een underdog noemen. En dan roepen mensen dat er liefhebbers zitten op autoblog! Dit soort reacties komen van 13 jarige jochies die een erectie krijgen van een Audi A3 tsi dsg scheet bij het schakelen. Niet van mannen die weten wat bepaalde auto’s betekend hebben in de historie.
@pa045:
Raak!
Beetje een Bassie en Adriaan auto.
Maar dan lekker rap
Gisteren reed hij volgens mijn, bij mijn voor de deur langs, in een ander deel van de stad.
Of het moet puur toeval zijn dat er twee verschillende in de stad zijn in 2 dagen.
Laast met m’n 997 achter zo’n Delta gezeten in de Eiffel. Apparaat gaat echt snel genoeg, om veel plezier te hebben. Meer vermogen heb je niet nodig, gewoon hard werken om op toeren te houden. Respect van een 997 en ipace rijder ?.
@super007: Niet ingehaald door alcantara in z’n GTI?
@karaya: Die stond langs de kant een literje olie bij te vullen…
Lancia bestaat niet meer. Dus underdog. Dus reacties als hierboven. Zooooo voorspelbaar….
@amersfoorter: de Lancia hierboven bestaat wel degelijk, of is het een illusie?
@amersfoorter: je zou je eens kunnen verdiepen in de historie van het merk Lancia voordat je zo’n ongelooflijk infantiele reactie plaatst.
@amersfoorter: Je hebt echt geen idee waar je over praat.
Heel gaaf!
Gave spot, staat er hoog in mijn droomgarage. Jammer dat ze nu zo duur worden.
Gave auto! Lekker rijden in een heel goede belegging! Heel houden dus.