• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Passat W8

Passat W8

Spotter: jeppie
Geüpload op: 26 april 2019
Plaats: 0
Kenteken: Onbekend
appspot Passat Volkswagen W8 zwart
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Volkswagen Passat Variant W8
    Volkswagen Passat Variant W8
  • Audi R8 V10 2013
    Audi R8 V10 2013
  • Volkswagen Passat W8 Variant
    Volkswagen Passat W8 Variant
  • Lamborghini Huracán STO
  • Ferrari SF90 Spider
  • Audi R8-V8
    Audi R8-V8
  • Volkswagen Passat W8
    Volkswagen Passat W8
  • Passat w8
    Passat w8

Lees Interacties

Reacties

  1. flik2punt0 zegt

    26 april 2019 om 19:08

    Hopen dat de zomer wielen deze dikke stationwagen meer eer aan doen

    Login om te reageren
  2. fendercd60 zegt

    26 april 2019 om 20:06

    Leuk. ??

    Login om te reageren
  3. autodrome zegt

    26 april 2019 om 23:02

    Ultieme volkssleeper, had ‘m geanonimiseerd om ‘m echt stealth te maken. Van petje/voetballerstype tot proleet/yup smoken bij de start/stop lichten is echt grappig, de blik is priceless(ja, spreek uit ervaring, geen W8, had wel snel en anoniem)…. Dus pijpen er af, badges er af en alles zo standaard als mogelijk ….

    Login om te reageren
    • borrelnoot zegt

      26 april 2019 om 23:20

      @autodrome: eens. Zou bij een dergelijke wagen er alles aan doen om hem ingetogen te houden. Sowieso de badges eraf, geen overdreven velgen enz.

      Login om te reageren
    • mopar zegt

      27 april 2019 om 03:46

      @autodrome: Mwah, leuk bij stoplicht? Zo snel is die ook weer niet. Iets minder dan 8 seconden naar de 100 is niet erg schokkend tegenwoordig. Beetje rappe leasebak trekt je er al uit. Dat anonimiseren snap ik uit dat oogpunt dus niet echt. Wat ik me wel kan voorstellen is dat je al die letters achterop maar lelijk vind en dat is iets wat ik ook met al mijn auto’s probeer te doen. Buiten het merklogo om wil ik niets anders achterop hebben.

      Login om te reageren
      • autodrome zegt

        27 april 2019 om 23:27

        @mopar: De motor biedt flink wat ruimte voor tuning en het monteren van een andere turbo en wat andere aanpassingen ….. Zo een auto vraagt er om ….Los van dat trekt het ding in iets meer dan 6.5 seconden naar de 100, wat ik niet gek vindt …

        Login om te reageren
        • mopar zegt

          28 april 2019 om 06:57

          @autodrome: Andere turbo? Je weet hopelijk dat de W8 een ongeblazen motor is… Verder doet de station versie zoals die hier staat 0-100 in 7.8 seconden. Alles behalve snel dus. Weet niet wie je denk te kunnen verassen bij het stoplicht maar de meeste leasebakken halen tegenwoordig de 100 al in minder dan 8 seconden.

          Iedere auto kan je tunen. Als ik de Picanto van de buurvrouw onder handen neem gaat die ook vast heel snel, maakt hem nog niet gaaf. De W8 was gewoon een exercitie van VW om een 8-cilinder in de Passat te lepelen aangezien de motorruimte te klein was voor een traditionele V8. 4 uitlaten is een beetje pretentieus, zeker omdat je toen die nieuw was al moeite zou hebben om een Golf GTi eruit te trekken bij het stoplicht.

          Login om te reageren
          • autodrome zegt

            28 april 2019 om 12:11

            @mopar: de W8 heeft verschillende opties voor een turbo met wat aanpassing. De standaard 275pk is wat weinig, de 0-100 was van de sedan, maar ik kan me vergissen. Hoe dan ook, de motor heeft nog genoeg ruimte voor meer pk’s

            Login om te reageren
            • numpty zegt

              28 april 2019 om 13:57

              @autodrome: een Turbo is onzin! Totaal geen ruimte voor. De machinekamer ligt compleet vol met deze, overigens zeer compacte, 8 cilinder. Ik weet van 1 gast in Amerika die zijn W8 station ge-biturboed heeft, maar zijn turbo’s hangen onder de vloer, achter de achterwielen. Dat al vanwege het gebrek aan plek onder de motorkap.

              Login om te reageren
            • numpty zegt

              28 april 2019 om 13:57

              @autodrome: een Turbo is onzin! Totaal geen ruimte voor. De machinekamer ligt compleet vol met deze, overigens zeer compacte, 8 cilinder. Ik weet van 1 gast in Amerika die zijn W8 station ge-biturboed heeft, maar zijn turbo’s hangen onder de vloer, achter de achterwielen. Dat al vanwege het gebrek aan plek onder de motorkap.

              Login om te reageren
              • numpty zegt

                28 april 2019 om 13:58

                @numpty: sorry.. post hem 2x voor de één of andere rede

      • numpty zegt

        28 april 2019 om 13:54

        @mopar: heb zelf een W8 gehad, kan je zeggen dat het van 0-100 inderdaad niet een hele snelle auto is. Maar ook beslist geen tobber. Het voordeel is dat de meeste mensen het niet verwachten van een Passat. Die ‘underdog’ positie verrast de meeste bij de start in een stoplicht sprint en dan is de 8 op toeren en zorgt het koppel er voor dat ze er niet meer (voor) bij komen. De mijne had een complete kale kofferbak, dus zonder dat hele alfabet. Maar zeker met regen (want 4-Motion) een auto om rekening mee te houden. Daarnaast, als de snelheidsbegrenzer verwijderd is, een auto met een achterlijk hoge topsnelheid. Dat is op sommige delen van de Autobahn ook best lekker. Heb de mijne, toen, een keer op 285 (GPS) kilometers per uur gehad. En dat is echt hard!

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 april 2019 om 07:19

      @autodrome: deze is zeldzaam, inmiddels door verzamelaars gezocht dus het beste houdt je die helemaal origineel.

      Login om te reageren
    • benzv8rijder zegt

      27 april 2019 om 09:18

      @autodrome: zo snel zijn ze niet, 0-100 al helemaal niet.

      Login om te reageren
  4. birdnerd84 zegt

    26 april 2019 om 23:37

    Door zijn “stille kracht” vind ik het een leuk ding maar “de dikke reet” is wel erg overdreven AB.. net zo ‘dik’ als iedere andere Passat maar dan met 4 uitlaten

    Login om te reageren
    • arierobbemont zegt

      27 april 2019 om 11:26

      @birdnerd84: ik denk het jij zegt het

      Login om te reageren
  5. ghost zegt

    27 april 2019 om 00:35

    Lekkere, ultieme sleeper!

    Login om te reageren
  6. sinaasboom zegt

    27 april 2019 om 01:20

    Dikke zuipschuit! Gaaf hoor :)

    Login om te reageren
  7. bram_greenway zegt

    27 april 2019 om 02:22

    Ik zou me echt ergeren aan die scheve uitlaat….

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      27 april 2019 om 03:18

      @bram_greenway: dat doe je dus al…

      Login om te reageren
  8. blackmilo zegt

    27 april 2019 om 05:01

    Heerlijke rijders auto, vaak genoeg in een 130pk diesel mogen rijden, ding rijd lekker stabiel door de lange wielbasis!

    Login om te reageren
    • monsieurleloure zegt

      27 april 2019 om 06:03

      @blackmilo: Grappig , heb 4 jaar een Passat B5 tdi130pk gereden van 110.000km naar de 250.0000km, met recht koning onderstuur.

      Login om te reageren
      • monsieurleloure zegt

        27 april 2019 om 06:04

        @monsieurleloure: 250.000km dus..

        Login om te reageren
      • benzv8rijder zegt

        27 april 2019 om 11:18

        -edit: bofkont, ga naar andere websites alwaar je je wel kunt gedragen. –

        Login om te reageren
      • numpty zegt

        28 april 2019 om 14:02

        @monsieurleloure: met 4-motion, wat deze 8 heeft, voorpoot bruggen voor en achter, wat deze W8 standaard heeft, voor dat onderstuur best mee. Een standaard Lancia Delta 1,4 kan je ook niet vergelijken met een HF integrale 16v.

        Login om te reageren
    • fanboy zegt

      27 april 2019 om 08:21

      @blackmilo: Volgens mij begrijp je totaal niet wat een rijdersauto is.

      Login om te reageren
      • sjonniedeluxe zegt

        27 april 2019 om 09:51

        @fanboy: help hem dan door een definitie te geven

        Login om te reageren
      • momo zegt

        27 april 2019 om 11:13

        @fanboy: 50/50, atmosferisch, 6 in lijn, RWD en handgeschakeld zeker? Mooi verhaal!

        Login om te reageren
      • blackmilo zegt

        27 april 2019 om 15:06

        @fanboy: jij begrijpt het verschil tussen rijden en racen niet

        Login om te reageren
      • numpty zegt

        28 april 2019 om 14:05

        @fanboy: Misschien begrijp jij niet dat mensen verschillende smaken hebben en zo ook andere criteria hebben voor ‘hun’ rijders auto. Persoonlijk hoef ik geen auto wat volgens sommige een ‘echte rijdersauto’ is en ik een niergordel voor nodig heb. Smaken verschillen. Accepteer dat gewoon.

        Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      27 april 2019 om 10:03

      @blackmilo: misschien moet je eens een ander merk proberen….?

      Login om te reageren
  9. mwti zegt

    27 april 2019 om 08:00

    Dus als ik vier rietjes onder mijn auto hang heb ik een dikke reet?

    Login om te reageren
    • ozzytrk zegt

      27 april 2019 om 08:09

      @mwti: ga die auto niet afkraken pik, deze auto heeft meer ballen dan jou

      Login om te reageren
      • bischero zegt

        27 april 2019 om 10:15

        @ozzytrk: jou?

        Login om te reageren
  10. ozzytrk zegt

    27 april 2019 om 08:10

    Passerati, dikke W8 jonnnguhhh

    Login om te reageren
  11. cpp1 zegt

    27 april 2019 om 08:46

    Met 4 scheve pijpen kut

    Login om te reageren
  12. benzv8rijder zegt

    27 april 2019 om 09:19

    Ultieme pauper knakenbak dit exemplaar.
    Een nette originele is nog wel leuk, maar zo snel is de W8 niet, ook een crime om aan te sleutelen, je kunt nergens bij.

    Login om te reageren
    • numpty zegt

      28 april 2019 om 14:07

      @benzv8rijder: valt reuze mee, kan ik je auto ervaring vertellen. En het voordeel Tov jouw preferentie, je hoeft niet iedere keer het ’taxi’ bordje er af te halen als je met het gezin weg gaat.

      Login om te reageren
      • numpty zegt

        28 april 2019 om 14:10

        @numpty: uit** ervaring

        Login om te reageren
  13. dolledries zegt

    27 april 2019 om 10:32

    Lelijk

    Login om te reageren
  14. skinny058 zegt

    27 april 2019 om 10:39

    Zwaar overrated Passat, helemaal niet zo snel…ondanks de W8, sloom blok en relatief weinig vermogen. Genoeg alternatieven die veel sneller zijn, zelfs al zijn ze meer dan 10 jaar ouder.

    Login om te reageren
    • benzv8rijder zegt

      27 april 2019 om 11:18

      -edit: bijzonder nutteloze bijdrage van bokfont. –

      Login om te reageren
  15. loserboi932 zegt

    27 april 2019 om 10:42

    Mist ie nou 3 velgbouten op die foto van het wiel?

    Login om te reageren
    • topgear zegt

      27 april 2019 om 13:16

      @loserboi932:

      Klopt ja! Dat wiel zit van vast met 2 bouten. Heel apart.

      Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      27 april 2019 om 13:30

      @loserboi932: OMFG. Scherp gezien. ;-)

      Login om te reageren
  16. mwti zegt

    27 april 2019 om 12:32

    8sec naar 100km/u…?. W8 is in apptaal…”Wacht”…je moet altijd wachten voordat je op snelheid bent.

    Login om te reageren
  17. kalesander zegt

    27 april 2019 om 21:18

    Dit ding heeft weinig liefde gehad.. inderdaad mist ie 3 bouten, pauperwielen eronder en niemand valt op blijkbaar dat ie niet meer de originele neus/koplampen heeft. Origineel heeft de xenon-lensjes aan de buitenzijde zitten, richtingaanwijzer zit verder naar binnen. Zal wel kopschade gehad hebben en t budget was op met opknappen..

    Login om te reageren
    • thomas20vt zegt

      28 april 2019 om 01:25

      @kalesander: inderdaad, een W8 heeft t knipperlicht in t midden zitten.

      Login om te reageren
      • numpty zegt

        28 april 2019 om 14:09

        @Thomas20vt: Nee, dat heeft iedere Passat 3BG met standaard Xenon. Het verschil met een gewone Xenon head unit, is dat de units van een W8 standaard een donkere tint heeft.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North