@potver7: Ah, een wijsneus die er denkt verstand van te hebben en dit aan anderen wil laten blijken. Dit is gewoon een 320/6, met Alpina goodies. Mooi maar niet heel bijzonder (nog). Op kenteken gewoon een BMW en geen Alpina (al vraag ik me af of een E21 Alpina al als Alpina op kenteken stond, toentertijd).
@skinny058: volgens mij was Alpina toen nog een tuner en geen fabrikant. Dus “alle” Alpina’s van die tijd zij geen “echte” Alpina’s maar vertimmerde BMW’s.
@saxoke: klopt vanaf 1983 waren ze fabrikant alleen staan de B6 2.8 vaak wel op kenteken als ALPINA en de C1 2.3 ook. Alleen de 4 cilinder modellen werden gemodificeerd zonder echt op kenteken te staan. De B6 en C1 hebben ook een bordje met welk nummer het is
@saxoke: je kunt er dus vanuit gaan dat dit een “originele ” ALPINA e21 A(1,2,4) is die ergens in die tijd gemodificeerd is maar nog gewoon als 320 op kenteken staat
@spidermann: met aan beide zijden een uitlaat, dat intrigeerde mij in de jaren 80 al. Ooit wou ik er zo eentje bezitten, maar in de 90-tig was het toen een fout model, en werd het een e30… nu kan het weer, maar bijna niet te vinden en onbetaalbaar.
Wat een briljante spot van een briljante auto. Deze heeft echt een liefhebbend baasje! Fantastisch!
Er staat trouwens wel meer gaafs uit eind ’70/begin ’80 in de showroom…
@glenn_hendryckx: waaraan kan je zien dat dit geen “echte” is? Waren er in die tijd al echte alpinas? Was alpina destijds geen tuner waarvan je ergens de kit bestelde en m “zelf” monteerde op je bmw?
Hiermee is het begonnen voor mij.
Ooit als klein ventje meegereden in de E21 van een vriend van mijn vader.
De sound, die cockpit, die zijdezachte loop van de M20.
Nog altijd een schitterende auto.
Die sobere lijnen, geen onnodige frutsels, heerlijk!
Heeelijk zinder die strepen
@emping: gaat t goed?
Geen orginele Alpina.
@toniominestrone: dat geldt voor wel meer Alpina’s, ze zijn namelijk eerst in een BMW-fabriek gebouwd. En wat is jouw onderbouwing?
@potver7: Ah, een wijsneus die er denkt verstand van te hebben en dit aan anderen wil laten blijken. Dit is gewoon een 320/6, met Alpina goodies. Mooi maar niet heel bijzonder (nog). Op kenteken gewoon een BMW en geen Alpina (al vraag ik me af of een E21 Alpina al als Alpina op kenteken stond, toentertijd).
@skinny058: volgens mij was Alpina toen nog een tuner en geen fabrikant. Dus “alle” Alpina’s van die tijd zij geen “echte” Alpina’s maar vertimmerde BMW’s.
@saxoke: klopt vanaf 1983 waren ze fabrikant alleen staan de B6 2.8 vaak wel op kenteken als ALPINA en de C1 2.3 ook. Alleen de 4 cilinder modellen werden gemodificeerd zonder echt op kenteken te staan. De B6 en C1 hebben ook een bordje met welk nummer het is
@saxoke: je kunt er dus vanuit gaan dat dit een “originele ” ALPINA e21 A(1,2,4) is die ergens in die tijd gemodificeerd is maar nog gewoon als 320 op kenteken staat
Fuck wat lekker
Lekker vervolgen
Ik mag een artikel online zetten op Autoblog en moet daar een (één) fatsoenlijke volzin bij typen. Zou me dat lukken?! Niet dus :-) @dromedaris:
Mijn droomauto begin jaren 80 was de 323i, kende Alpina toen nog niet.
@spidermann: ja man. Super was dat. Weet nog dat een klant van BMW dealer waar ik toen stage liep het een ‘tweeëndertig-éénendertig’ noemde ??
@spidermann: met aan beide zijden een uitlaat, dat intrigeerde mij in de jaren 80 al. Ooit wou ik er zo eentje bezitten, maar in de 90-tig was het toen een fout model, en werd het een e30… nu kan het weer, maar bijna niet te vinden en onbetaalbaar.
Wat een briljante spot van een briljante auto. Deze heeft echt een liefhebbend baasje! Fantastisch!
Er staat trouwens wel meer gaafs uit eind ’70/begin ’80 in de showroom…
@jeroenwz: Zeker! Vooral veel bijzondere Renaults:
Renault Clio 3.0i V6 24v
http://iframes.carflowmanager.com/Vehicle/Details/416000?branchId=1308&sort=BrandModel&sortdir=ASC&culture=fr-be
Renault Spider
http://iframes.carflowmanager.com/Vehicle/Details/415998?branchId=1308&sort=BrandModel&sortdir=ASC&culture=fr-be
Renault Safrane Biturbo
http://iframes.carflowmanager.com/Vehicle/Details/415993?branchId=1308&sort=BrandModel&sortdir=ASC&culture=fr-be
Renault R 21 2.0 Turbo QUADRA
http://iframes.carflowmanager.com/Vehicle/Details/415992?branchId=1308&sort=BrandModel&sortdir=ASC&culture=fr-be
Renault Alpine A110 Premiere edition 0789
http://iframes.carflowmanager.com/Vehicle/Details/415996?branchId=1308&sort=BrandModel&sortdir=ASC&culture=fr-be
Renault R 5 Super 5 GTR Cabriolet
http://iframes.carflowmanager.com/Vehicle/Details/415991?branchId=1308&sort=BrandModel&sortdir=ASC&culture=fr-be
@1000bochten: Dank je! Leuke info en zeer gave auto’s. Die 5 cabrio is toch een Nederlandse ombouw? Ernst Berg heet die man.
Slechts een 320, maar man wat gaaf!!
Lekkere spot. Heb zelf ook een e21 320/6. Heerlijk ding
Schitterende spot idd!!
Is zeer mooi en goed onderhouden maar helaas geen echte alpina….
@glenn_hendryckx: waaraan kan je zien dat dit geen “echte” is? Waren er in die tijd al echte alpinas? Was alpina destijds geen tuner waarvan je ergens de kit bestelde en m “zelf” monteerde op je bmw?
Jeugdsentiment maar on nou te zeggen mooi – Nee best lelijk eigenlijk.
Hiermee is het begonnen voor mij.
Ooit als klein ventje meegereden in de E21 van een vriend van mijn vader.
De sound, die cockpit, die zijdezachte loop van de M20.
Nog altijd een schitterende auto.
Die sobere lijnen, geen onnodige frutsels, heerlijk!
Carburateur versie?
@nikk:
Ja.
Solex 4a1 carburateur .