@potver7: Ah, een wijsneus die er denkt verstand van te hebben en dit aan anderen wil laten blijken. Dit is gewoon een 320/6, met Alpina goodies. Mooi maar niet heel bijzonder (nog). Op kenteken gewoon een BMW en geen Alpina (al vraag ik me af of een E21 Alpina al als Alpina op kenteken stond, toentertijd).
@skinny058: volgens mij was Alpina toen nog een tuner en geen fabrikant. Dus “alle” Alpina’s van die tijd zij geen “echte” Alpina’s maar vertimmerde BMW’s.
@saxoke: klopt vanaf 1983 waren ze fabrikant alleen staan de B6 2.8 vaak wel op kenteken als ALPINA en de C1 2.3 ook. Alleen de 4 cilinder modellen werden gemodificeerd zonder echt op kenteken te staan. De B6 en C1 hebben ook een bordje met welk nummer het is
@saxoke: je kunt er dus vanuit gaan dat dit een “originele ” ALPINA e21 A(1,2,4) is die ergens in die tijd gemodificeerd is maar nog gewoon als 320 op kenteken staat
@spidermann: met aan beide zijden een uitlaat, dat intrigeerde mij in de jaren 80 al. Ooit wou ik er zo eentje bezitten, maar in de 90-tig was het toen een fout model, en werd het een e30… nu kan het weer, maar bijna niet te vinden en onbetaalbaar.
Wat een briljante spot van een briljante auto. Deze heeft echt een liefhebbend baasje! Fantastisch!
Er staat trouwens wel meer gaafs uit eind ’70/begin ’80 in de showroom…
@glenn_hendryckx: waaraan kan je zien dat dit geen “echte” is? Waren er in die tijd al echte alpinas? Was alpina destijds geen tuner waarvan je ergens de kit bestelde en m “zelf” monteerde op je bmw?
Hiermee is het begonnen voor mij.
Ooit als klein ventje meegereden in de E21 van een vriend van mijn vader.
De sound, die cockpit, die zijdezachte loop van de M20.
Nog altijd een schitterende auto.
Die sobere lijnen, geen onnodige frutsels, heerlijk!
emping zegt
Heeelijk zinder die strepen
sleepyj zegt
@emping: gaat t goed?
toniominestrone zegt
Geen orginele Alpina.
potver7 zegt
@toniominestrone: dat geldt voor wel meer Alpina’s, ze zijn namelijk eerst in een BMW-fabriek gebouwd. En wat is jouw onderbouwing?
skinny058 zegt
@potver7: Ah, een wijsneus die er denkt verstand van te hebben en dit aan anderen wil laten blijken. Dit is gewoon een 320/6, met Alpina goodies. Mooi maar niet heel bijzonder (nog). Op kenteken gewoon een BMW en geen Alpina (al vraag ik me af of een E21 Alpina al als Alpina op kenteken stond, toentertijd).
saxoke zegt
@skinny058: volgens mij was Alpina toen nog een tuner en geen fabrikant. Dus “alle” Alpina’s van die tijd zij geen “echte” Alpina’s maar vertimmerde BMW’s.
bmwe30318is zegt
@saxoke: klopt vanaf 1983 waren ze fabrikant alleen staan de B6 2.8 vaak wel op kenteken als ALPINA en de C1 2.3 ook. Alleen de 4 cilinder modellen werden gemodificeerd zonder echt op kenteken te staan. De B6 en C1 hebben ook een bordje met welk nummer het is
bmwe30318is zegt
@saxoke: je kunt er dus vanuit gaan dat dit een “originele ” ALPINA e21 A(1,2,4) is die ergens in die tijd gemodificeerd is maar nog gewoon als 320 op kenteken staat
creative zegt
Fuck wat lekker
dromedaris zegt
Lekker vervolgen
T5Power zegt
Ik mag een artikel online zetten op Autoblog en moet daar een (één) fatsoenlijke volzin bij typen. Zou me dat lukken?! Niet dus :-) @dromedaris:
spidermann zegt
Mijn droomauto begin jaren 80 was de 323i, kende Alpina toen nog niet.
pignon zegt
@spidermann: ja man. Super was dat. Weet nog dat een klant van BMW dealer waar ik toen stage liep het een ‘tweeëndertig-éénendertig’ noemde ??
marinepower zegt
@spidermann: met aan beide zijden een uitlaat, dat intrigeerde mij in de jaren 80 al. Ooit wou ik er zo eentje bezitten, maar in de 90-tig was het toen een fout model, en werd het een e30… nu kan het weer, maar bijna niet te vinden en onbetaalbaar.
jeroenwz zegt
Wat een briljante spot van een briljante auto. Deze heeft echt een liefhebbend baasje! Fantastisch!
Er staat trouwens wel meer gaafs uit eind ’70/begin ’80 in de showroom…
1000bochten zegt
@jeroenwz: Zeker! Vooral veel bijzondere Renaults:
Renault Clio 3.0i V6 24v
http://iframes.carflowmanager.com/Vehicle/Details/416000?branchId=1308&sort=BrandModel&sortdir=ASC&culture=fr-be
Renault Spider
http://iframes.carflowmanager.com/Vehicle/Details/415998?branchId=1308&sort=BrandModel&sortdir=ASC&culture=fr-be
Renault Safrane Biturbo
http://iframes.carflowmanager.com/Vehicle/Details/415993?branchId=1308&sort=BrandModel&sortdir=ASC&culture=fr-be
Renault R 21 2.0 Turbo QUADRA
http://iframes.carflowmanager.com/Vehicle/Details/415992?branchId=1308&sort=BrandModel&sortdir=ASC&culture=fr-be
Renault Alpine A110 Premiere edition 0789
http://iframes.carflowmanager.com/Vehicle/Details/415996?branchId=1308&sort=BrandModel&sortdir=ASC&culture=fr-be
Renault R 5 Super 5 GTR Cabriolet
http://iframes.carflowmanager.com/Vehicle/Details/415991?branchId=1308&sort=BrandModel&sortdir=ASC&culture=fr-be
jeroenwz zegt
@1000bochten: Dank je! Leuke info en zeer gave auto’s. Die 5 cabrio is toch een Nederlandse ombouw? Ernst Berg heet die man.
ghost zegt
Slechts een 320, maar man wat gaaf!!
gloudertje zegt
Lekkere spot. Heb zelf ook een e21 320/6. Heerlijk ding
poulusma zegt
Schitterende spot idd!!
glenn_hendryckx zegt
Is zeer mooi en goed onderhouden maar helaas geen echte alpina….
saxoke zegt
@glenn_hendryckx: waaraan kan je zien dat dit geen “echte” is? Waren er in die tijd al echte alpinas? Was alpina destijds geen tuner waarvan je ergens de kit bestelde en m “zelf” monteerde op je bmw?
mwti zegt
Jeugdsentiment maar on nou te zeggen mooi – Nee best lelijk eigenlijk.
hallokroket zegt
Hiermee is het begonnen voor mij.
Ooit als klein ventje meegereden in de E21 van een vriend van mijn vader.
De sound, die cockpit, die zijdezachte loop van de M20.
Nog altijd een schitterende auto.
Die sobere lijnen, geen onnodige frutsels, heerlijk!
nikk zegt
Carburateur versie?
hallokroket zegt
@nikk:
Ja.
Solex 4a1 carburateur .