Top uitvoering, deze loopt in standaard spec. toch harder dan de Porsche 911 Turbo en AMG’s.
(https://www.youtube.com/watch?v=vTATrickuT40)
Doe mij maar alles in Alpina Grun, zowel interieur als exterieur.
@mistermini: oh, mijn fout! Ik dacht dat de rechthoekige stukken nep waren. Blijft wel dat ik de uitlaten zoals Alpina ze monteert in de achterbumper strakker blijf vinden als dat BMW zelf doet.
Jammer dat alpina geen auto’s maakt obv de 540i, de 6 cilinder. V8 is natuurlijk super maar economisch wat lastig. Hoog verbruik en zwaar in de neus. Denk dat er uit het 3 literblok met turbonog veel te halen valt. Moet zonder problemen rond 400 pk opleveren. Dat heet dan ongeveer dezelfde prestaties als de V8 met gunstiger verbruik en lichtere neus. Ideaal, voor mij tenminste……
608 pk is natuurlijk wel achterlijk voor een familiestation. Lijkt mij dat alles meer dan 400pk maar weinig toevoegd. Wel heel gaaf on Porsches en Ferrari’s mee te pesten…..
Altijd als ik op Schiphol kom voor auto’s, staat er niks echt speciaals
@tristheking: Zeker weten? Ik vind namelijk altijd wel een speciaaltje, maar je kijkt heel snel over iets heen..
Prachtige wagen
Verkeerde interieur. Hier moet een Oyster interieur in.
Schitterend!
Erg mooi zo!
Mis de striping en type plaatjes??????
Very good, meer Alpina’s op de Nederlandse wegen!
Ja beter dit want die Alpina plaatjes lijken altijd beetje scheef zitten ik denk dat de kleuter zoontje van mr Pina ze plakt.
Mooie kleur!?
Echt een mooie wagen zo. Kleur staat mooi, met een cognac interieur helemaal een plaatje geweest
Top uitvoering, deze loopt in standaard spec. toch harder dan de Porsche 911 Turbo en AMG’s.
(https://www.youtube.com/watch?v=vTATrickuT40)
Doe mij maar alles in Alpina Grun, zowel interieur als exterieur.
Echte uitlaten staat toch wel dikker, dan die eindstukken die BMW zelf monteerd. Dikke bak hoor!
@rrk147: eindstukken? BMW monteert als een van de weinige Duitse merken nog echte uitlaten. De rest moet het doen met sierstukken die dicht zijn…
@mistermini: oh, mijn fout! Ik dacht dat de rechthoekige stukken nep waren. Blijft wel dat ik de uitlaten zoals Alpina ze monteert in de achterbumper strakker blijf vinden als dat BMW zelf doet.
Was er laatst niet een die 306k kostte? Was dat een fout of is dat door 120k aan opties?
Hoe meer een Alpina op een BMW lijkt hoe mooier ze zijn…
is mooi
Heerlijk!!!!!
Dit is zo ongeveer de ideale gezinsauto.
Jammer dat alpina geen auto’s maakt obv de 540i, de 6 cilinder. V8 is natuurlijk super maar economisch wat lastig. Hoog verbruik en zwaar in de neus. Denk dat er uit het 3 literblok met turbonog veel te halen valt. Moet zonder problemen rond 400 pk opleveren. Dat heet dan ongeveer dezelfde prestaties als de V8 met gunstiger verbruik en lichtere neus. Ideaal, voor mij tenminste……
@mark997gt3: 400 pk VS 608 pk dat levert zeker niet dezelfde prestaties op.. maar boeie inderdaad een zescilinder variant zou tof zijn
@mats106rallye: je hebt gelijk. Dacht dat ie op 450pk zat. Beter lezen….
De 6 cilinder doet met een simpele remap al ruim 400pk. Met een Alpina sausje moet dat makkelijk 550pk opleveren.
608 pk is natuurlijk wel achterlijk voor een familiestation. Lijkt mij dat alles meer dan 400pk maar weinig toevoegd. Wel heel gaaf on Porsches en Ferrari’s mee te pesten…..
@mark997gt3: niet alleen Porsches en Ferrari’s, ook AMG GTs :-)
Geweldige auto !
Ik vind Alpina’s altijd een beetje overrated hoor. Vooral optisch is het allemaal heel druk met stickers en badges die er niet uitzien.
@571ay: Bof jij ff, die zitten hier dus juist niet op. En mede daarom vind ik het een schitterende bak.