• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Roadtrip 2019

Roadtrip 2019

De jaarlijkse roadtrip van Hamilton Automobielen & friends zit er helaas weer op! Vorig jaar reden we door de prachtige Franse Alpen, dit jaar werd het wat anders. Tijdens de voorbesprekingen kwamen we er niet uit waar we dit jaar voor zouden gaan. We hebben al aardig wat routes gereden, met als inspiratiebron de Curves boeken, maar we hebben ook nog genoeg niet gezien.

Al snel waren we eruit dat we zouden starten bij ons ‘tweede thuis’: de Nurburgring, gelegen in de fantastische Duitse Eiffel. Dit jaar startten we met dezelfde 3 Golfjes 4 R32, een nieuwe deelnemer in een Audi RS3 sedan, en de Mercedes C63 S AMG was ingeruild voor een piekfijne BMW X6 M550 D.

Dag 1: (NL) (DE): Eenmaal gearriveerd bij de Nürburgring werd er ingecheckt bij het Dorint hotel, waar alle kamers uitzicht hebben op de ‘Ring’. Onder het genot van een drankje, met op de achtergrond de fijnste geluiden van voorbij racende super cars en hot hatches, bespraken we op het dakterras wat we zouden gaan doen. Een paar rondes op de ‘Ring’ mochten niet ontbreken!

Bumper aan bumper scheurden we met 2 Golf MK4 R 32’s over de ring drie heerlijke rondes.

Dag 2: (DE) De volgende ochtend vertrokken we naar Lindau aan de Bodensee via een mooie binnendoor route. Helaas moest de blauwe R32 door een kapotte koelvin huiswaarts en werd tijdelijk vervangen door een witte MK7 R. ’s Avonds was er tijd voor een goed stuk vlees buiten op het terras, met uitzicht op de Bodensee. Dat was wel vol te houden zo…

Dag 3: (AT) (IT) De derde dag alweer, vandaag begonnen de bergpassen. Het echte sturen kon beginnen! Met onze handschoentjes aan wreven we enthousiast in onze handen, een kleine stijging van adrenaline in ons bloed zorgde voor de juiste stemming en alertheid die nodig was om onze 271 PK sterke vrienden de bochten door te leiden.

De eerste pas die we overgingen was de Flexenpass, gelegen in het Oostenrijkse Vorarlberg. We stegen naar 1773m hoogte. Het maximale stijgingspercentage op deze weg bedraagt 10%. Hierna gingen we de 1793m hoge Arlbergpas over.

We kwamen al aardig in de stemming voor de wintersport doordat we een aantal skigebieden met besneeuwde bergtoppen door kwamen. Binnendoor reden we van de Arlbergpas naar de Silvretta Hogalpstrasse. Circa 1,5 uur later arriveerden we daar en bereikten we 2032m hoogte met een stijging van 14%. Om hier gebruik van te mogen maken moest er tol worden betaald. Bovenop de pas ligt het Silvretta stuwmeer, zeer de moeite waard om even te stoppen. De Silvretta Hogalpenstrasse is vanwege de hoge ligging gedurende de wintermaanden afgesloten voor het wegverkeer (november- april).

Vanuit de Silvretta reden we door naar de Resschenpass, of in het Italiaans de Passo di Resia. Deze pas is gelegen op de grens tussen Oostenrijk en Italie. De maximale hoogte hier is 1504m. In het meer zou een verborgen stad liggen…

Om de dag af te sluiten vervolgden we onze reis naar de Passo Dello Stelvio. De bergpas is vooral bekend vanwege wieleretappes in de Ronde van Italië. De Stelvio is een van de hoogste verharde bergpassen in de Alpen met 1846m. Het stijgingspercentage is 7.7%. Eenmaal boven gearriveerd namen we de tijd om de 48 gereden haarspeldbochten van bovenaf te aanschouwen, wat een plaatje!

Richting Bormio reden we vanaf de Stelvio naar beneden, een van mijn favoriete afdalingen van deze roadtrip. Voor ’s avonds hadden we een hotel geboekt in het belastingvrije wintersport plaatsje Livigno.

Dag 4: (SW) Voor mij was dag 4 het toppunt van deze roadtrip. Man man man wat is Zwitserland prachtig! In de ochtend staken we de grens over van Italië naar Zwitserland, en begonnen we met de beklimming van de Berninapass. De Berninapas verbindt het Veltlin-dal met het Engadin-dal. De pas is 56 kilometer lang en bereikt een hoogte van 2328 meter.

Circa 35 km verderop vervolgden we onze klim naar de Julierpas met 2284 km hoogte en een stijgingspercentage van maximaal 11%. Na de Julierpas volgden de Sustenpass (2224m hoogte en 9% stijging), de Grimselpass (2165m hoogte en 10% stijging), een klein stukje Furkapass (2431m hoogte en 10% stijging), de Nufenenpass (2478 m hoogte en 11% stijging) en de Gotthardpass (2108m hoogte en 8% stijging).

Van alle 13 gereden passen, was voor mij de Grimselpass het hoogtepunt. Naast de prachtige uitzichten gaf deze pas ons alles waar we in onze jaarlijkse roadtrips naar op zoek zijn: geweldige wegen en fantastische haarspeldbochten. De Grimselpas wordt vaak in combinatie gereden met de Furkapas en de Sustenpas. Samen vormen deze de, bij toeristen populaire, Driepassen-tocht.

Deze avond verbleven we in een fijn hotel in Andermatt, ook een mooi skigebied.

Dag 5: (SW) (NL) De laatste dag, hier reden we onze laatste pas, de 1948m hoge Klausenpas.

Via de Bodensee vervolgden we onze reis verder terug richting Nederland. Onderweg nog een korte stop bij het Porsche ontwikkelingscentrum in Weissach (DU). Hier konden we een aantal nieuwe Porsches aanschouwen. Met onze tong weer terug in de mond stapten we in onze auto’s en reden we het laatste stuk terug naar huis.

Met totaal 2600 kilometers in de wielen erbij, kunnen we er weer een jaartje tegenaan. Ook deze route is een dikke aanrader voor mensen die van sturen houden.

Spotter: brim
Geüpload op: 4 juli 2019
Plaats: 58
Kenteken: Onbekend
a3 Audi Golf golf-iv grijs limousine quattro R32 roadtrip RS3 tuning vakantie Volkswagen
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • Golf R32
    Golf R32
  • Mazda 6 MPS
    Mazda 6 MPS
  • Golf R32
    Golf R32
  • Lincoln Town Car Limousine
    Lincoln Town Car Limousine
  • Golf R32
    Golf R32
  • Pagani Huayra BC
    Pagani Huayra BC
  • Audi S4
    Audi S4
  • Roadtrip Schotland
    Roadtrip Schotland

Lees Interacties

Reacties

  1. ghost zegt

    5 juli 2019 om 11:21

    Leuk om te lezen Ad! Blijft een heerlijke Golf 4 R32 in blauw!

    @autoblog @willeme : voorpagina materiaal much!

    Login om te reageren
  2. tortuga zegt

    5 juli 2019 om 11:59

    Korte maar nette roadtrip! Lekker verwoord ook. Krijg heel veel zin om zelfde te doen. Hopelijk is de blauwe snel weer beter en kan deze volgend jaar weer meedoen?

    Login om te reageren
    • brim zegt

      5 juli 2019 om 12:02

      @tortuga: veel km’s in korte tijd inderdaad. De blauwe is er volgende keer gewoon weer bij!

      Login om te reageren
    • jajeroenja zegt

      7 augustus 2019 om 06:58

      @tortuga: Bekend probleem van de koelvin, weerstand in het hart brand dan kapot. Hopelijk voor de eigenaar dat hij dit ook weet en er een in serie naast soldeert, ipv de dealer een nieuwe fan laten monteren á 300 eu.

      Login om te reageren
  3. neeszz zegt

    5 juli 2019 om 13:23

    Leuk verhaal en impressiefoto’s. Ik heb gelijk zin om iets soortgelijks te ondernemen!

    Login om te reageren
  4. jeppie zegt

    5 juli 2019 om 15:01

    Mooi verhaal. Ik word helemaal meegezogen in de tocht.

    Login om te reageren
  5. flik2punt0 zegt

    5 juli 2019 om 16:53

    Leuk zo n verhaal met prachtige platen van een legendarische road trip. Dit is wat je nog weet later als je oud bent. Leuk dat we mee kunnen genieten!

    Login om te reageren
  6. fileflirter zegt

    6 augustus 2019 om 21:14

    Jammer van die pauper velgen onder die blauwe R32, zwarte velgen altijd -1 onder die andere. Zal vast een mooie trip geweest zijn maar neem volgende keer nou een lekkere roadster, rijdt zoveel fijner ;)

    Login om te reageren
    • sanderz28 zegt

      6 augustus 2019 om 21:45

      @fileflirter: wat een pauper opmerking.

      Login om te reageren
    • porsche911991 zegt

      7 augustus 2019 om 07:32

      @fileflirter: Azijnzijker

      Login om te reageren
  7. RRRobert zegt

    6 augustus 2019 om 21:20

    Toffe post van een gave ervaring. Doet me opnieuw realiseren dat ik voor dit soort activiteiten ook eens wat tijd voor vrij moet maken.Thanks.

    Login om te reageren
  8. moveyourmind zegt

    6 augustus 2019 om 21:34

    Wat een mooi geschreven en aanstekelijk reisverslag! Erg mooie foto’s ook.

    Login om te reageren
  9. punicaoase zegt

    6 augustus 2019 om 21:43

    Prachtig!
    Voor volgende keer: ook super zijn: Fluelapas, Splugenpas en San Bernardinopas ?

    Login om te reageren
    • punicaoase zegt

      6 augustus 2019 om 21:44

      @punicaoase: dit jaar ga ik de Grosglockner, Falzarego en Pordoi rijden.. nog tips daar in de buurt?

      Login om te reageren
  10. giertjuh zegt

    6 augustus 2019 om 21:43

    Ohh porno

    Login om te reageren
  11. sanderz28 zegt

    6 augustus 2019 om 21:45

    Supervet zo’n trip.

    Login om te reageren
  12. Davion zegt

    6 augustus 2019 om 22:31

    Leuk verhaal !
    Heb dit jaar de Gotthardpass ook gedaan, was wel leuk (helaas niet met de Mustang maar met de Kuga :))

    Login om te reageren
  13. dwersbongel zegt

    6 augustus 2019 om 22:35

    Mooie reis en goed verhaal!

    Login om te reageren
  14. spike zegt

    6 augustus 2019 om 22:39

    @fileflirter Heb je enig idee waar je het over hebt als je praat over pauper velgen?

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      6 augustus 2019 om 22:46

      @spike: ik vrees van niet.

      Login om te reageren
      • fileflirter zegt

        7 augustus 2019 om 13:56

        @stephane8200: helaas voor jou ;)

        Login om te reageren
    • fileflirter zegt

      7 augustus 2019 om 13:55

      @spike: ik ken ze zijn idd duur, rottiform, maar goede smaak is niet te koop al heb je al het geld van de wereld.

      Login om te reageren
  15. kennone zegt

    6 augustus 2019 om 22:39

    Zal lekker geklonken hebben met die VR6’en????

    Login om te reageren
  16. fordstpower zegt

    6 augustus 2019 om 23:18

    Foto 1! Fvdm waardig

    Login om te reageren
  17. ozzytrk zegt

    7 augustus 2019 om 02:03

    Hemelse ervaring noemen we het

    Login om te reageren
  18. rcolt zegt

    7 augustus 2019 om 07:34

    Thanks voor de duidelijke omschrijving, klinkt als een leuke trip voor op de motor

    Login om te reageren
  19. 1audi1 zegt

    7 augustus 2019 om 09:08

    Gaaf! Heb je toevallig een linkje naar Maps oid met de route die je hebt gereden?

    Login om te reageren
  20. canabis zegt

    7 augustus 2019 om 11:15

    Wat een prachtig verhaal over jullie roadtrip. Zelf kom ik al jaren in de omgeving van Vorarlberg en de Zwitserse – en Italiaanse grens. In deze omgeving ligt nog een mooie pas, die ik persoonlijk zelf elk jaar opgaat en dat is het Kaunertal (Kaunertaler Gletscherstraße)..dan ga je met de auto naar een hoogte van 2750 m. Mooie foto’s van de auto’s en daar zit wel een lievelingetje van mij bij.. ;-)

    Login om te reageren
  21. theladystig zegt

    7 augustus 2019 om 13:36

    Had iemand al aangegeven dat dit een aanstekelijk reisverslag is? Ontzettend gave foto’s ook. Het is dat ik nu geen eigen daily heb maar met de motor lijkt dit tripje me ook niet verkeerd.

    Login om te reageren
  22. fileflirter zegt

    7 augustus 2019 om 14:05

    Tip neem volgende keer een auto mee die wel lekker stuurt, niet iets uit de VAG stal dus.

    Login om te reageren
    • matter zegt

      9 augustus 2019 om 11:52

      @fileflirter: doe es lief, leen je fiets aan ze uit…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North