Ik kende het model caravan eerst ook niet, maar toevallig spotte ik een paar maanden terug in Nederland precies zo’n combinatie, een Citroën ID met net zo’n caravan. Toen hoorde ik als reactie dat het een Wawa 180 moest zijn, met als opvallend kenmerk niet alleen het bijzondere hefdak, maar ook vier wielen!
@Citrofiel: wawa zijn heel gaaf, ook een leeggewicht van nog geen 300kg. Wel wat anders dan die hutten van tegenwoordig die gemakkelijk 1000kg of meer aantikken.
Prima sleurauto ook, geen last van doorzakkende achterveren zoals bij veel oudere (zachtgeveerde) auto’s dankzij de hydropneumatiek en bij zo’n late DS ruim voldoende koppel om te trekken. Zeker als het een DS23 Injection is.
Wauw!
Super gaaf!!
Dan ga je echt in style op vakantie.
@Alfarobert: hoezo, “in stijl” betekent toch hetzelfde…?
Blijft fantastisch dit soort Combinaties, lekker terug in de tijd
Wel makkelijk zo’n gastank achter je auto
Ik kende het model caravan eerst ook niet, maar toevallig spotte ik een paar maanden terug in Nederland precies zo’n combinatie, een Citroën ID met net zo’n caravan. Toen hoorde ik als reactie dat het een Wawa 180 moest zijn, met als opvallend kenmerk niet alleen het bijzondere hefdak, maar ook vier wielen!
@Citrofiel: wa?? ?
@drdre1: deze caravan heeft 4 wielen: https://www.caravan-forum.nl/download/file.php?id=3146&sid=9373f09bf8c521ffdfff970e83c4d713
@Citrofiel: inderdaad een WaWa, m’n achterbuurman heeft er ook een, hij trekt hem met z’n Daf 55 combi
@Citrofiel: wawa zijn heel gaaf, ook een leeggewicht van nog geen 300kg. Wel wat anders dan die hutten van tegenwoordig die gemakkelijk 1000kg of meer aantikken.
Fraaie spot.
Mooie oldtimer caravan hangt er ook achter de DS, een in België gemaakte Wa-Wa 180.
Zo vind ik een sleurhut achter je wagen wel wat!
Prima sleurauto ook, geen last van doorzakkende achterveren zoals bij veel oudere (zachtgeveerde) auto’s dankzij de hydropneumatiek en bij zo’n late DS ruim voldoende koppel om te trekken. Zeker als het een DS23 Injection is.